Сабақтың басы
|
Оқушылармен
сәлемдесу, түгендеу, оқу құралдарын дайындатып, зейіндерін сабаққа
аударту.
“Сағат” және
“сандар” мына сағатқа қарап 1-ден 12-ге
дейін бір санды қалауыңыз бойынша таңдаңыз.Әр оқушы қалауы бойынша
бір санды таңдаған соң, таңдаған сандары бойынша интербелсенді
тақтада көрсетілген сұрақтарға жауап береді. Бұл әдістің тиімділігі
ынтымақтастық атмосферасы мен үй тапсырмасын сұрау бір әдісте
жүзеге асады, уақытты тиімді пайдалану, оқушылардың сабаққа деген
қызығушылығын ояату.
1.Бір-бірлеріңізге күлімдеп
қараңыздар
2. Экологиялық мәселелер дегеніміз
не?
3. Экологиялық мәселелер қалай
жіктеледі?
4. Суды негізгі ластаушылар немен, қалай
ластайды?
5. Су көздерінің ластануын төмендету үшін қандай техникалық
шешімдер ұсынар едіңіз?
6. Бір-бірлеріңізге жақсы тілек
тілеңіздер
7. Құрлық суына әсер ететін шаруашылық әрекеттің топтарын
ата?
8. Адамдардың шаруашылық әрекетінің құрлық суына әсерінің
салдары қандай?
9. Экологиялық мәселелер басқа өлшемдер бойынша қалай
жіктеледі?
10. Аумақтық қамту бойынша экологиялық мәселелер неше түрге
бөлінеді?
11. Құрлық суларының экологиялық мәселеері қалай
шешіледі?
12.Бақыт – бұл...
Топқа бөлу:
«Мазайка» әдісі
I –
топ: Су
тасқыны
II –
топ: Сел
жүру
Суретке қарап
жетелеу сұрақтары арқылы сабақтың тақырыбын,мақсатын
айқындайды.
|
8- сыныптың
оқулығы
Р.Ә.Қаратабанов,
Г.А. Қуанышева, Р.Ж.
Байметова
Алматы кітап баспасы
2018ж
215-223
беттер
Оқушылар сурет
қиындыларын құрастырады
|
Сабақтың ортасы
|
1-тапсырма.
Мәтінмен
жұмыс.
«Белгі қойып оқу»
тәсілі бойынша оқушылар мынадай «V» , «+» , «-»,«?» белгілер қою
арқылы мәтінмен оқып танысады.Мәтін
8- сыныптың оқулығының 215-223
беттерінен беріледі.Бұл әдістің тиімділігі,оқушыларды жаңа мәтінді
тиімді ойлау мен оқуға арналған белгілеудің интербелсенді тәсілі.
Оқушылар мадақтау арқылы бағаланады, осы бағалау арқылы оқушылардың
сабаққа деген белсенділігі артып, жігерлене
түседі.
(С). «Белгі қойып оқу»
тәсілі.
«V» -Бұрыннан
білемін
«+» - Жаңа
ақпарат
«-» - Менің ойыма
қайшы
«?» - Келісе
алмаймын, Білгім келеді
(ҚБ)Мадақтау арқылы
бағалаймын.
2-тапсырма.
«Рафт» стратегиясы
бойынша топ мүшелері араларынан тележүргізушіні
сайлайды.
Тележүргізуші
жүргізу формасын таңдап, “Құрлық суларының
гидрологиялық режиміне қатысы бар төтенше жағдайлар”(218бет)
атты тақырып айналасында
көрермендерге сұрақтар қою арқылы тақырыпты
ашады. Бұл әдістің тиімділігі,
оқушыларды ойлана отырып,сұрақ қоюға және сұрақтарға дұрыс жауап
беруге дағдыланады, сөз қорын жақсартады, барлық топ мүшелері
қамтылады.
(Т). I –
топ: «Рафт»
стратегиясы
Роль –
тележүргізуші
Аудитория –
көрермендер
Форма – хабар
“Арнайы хабар”
Тақырыбы – “Құрлық
суларының гидрологиялық режиміне қатысы бар төтенше
жағдайлар.”
«ПОПС»
әдісінде “Су тасқынын алдын ала ескерту
бойынша қандай іс- шаралар атқырылады?”(222бет) тақырыбы бойынша
оқушылар өз ойларын топ ішінде ортаға салып талқылайды да, берілген
тақырып бойынша өз ойларын айтып, себебін түсіндіріп,мысал келтіре
отырып ойларын
қорытындылайды.
Әдістің тиімділігі
оқушылар өз ойларын еркін айтуға,еркін сөйлеуге дағдыланады және
дәлелдей алады.
«Рафт» стратегиясы
арқылы 1- топ берілген тақырып бойынша өз ойларын айтады, 2- топ
1-топты тыңдайды,1- топ өз тақырыптарын қорғап болған соң 2- топ
бағалайды. 2-топ «ПОПС» әдіс арқылы
берілген тақырып бойынша өз
ойларын айтады, 1-топ 2- топты тыңдайды, 2- топ өз тақырыптарын
қорғап болған соң 1- топ бағалайды. Екі топқада уақыт бірдей
беріледі. Екі топта түрлі түстер арқылы бір –бірін уақытты үнемдей
отырып, әділ бағалайды, қызығушылықтары
артады.
(Т). II –
топ: «ПОПС»
әдісі – Өз позицияңды
ұстау :
“Су тасқынын алдын ала ескерту
бойынша қандай іс- шаралар
атқырылады?”
-
П – позиция
(көзқарасы) – менің ойымша…
-
О – өз көзқарасыңды
негіздеу - (себебі)…
-
П – дәлел (факты) -
мысалы…
-
С –Шешім
(қорытынды)
– сол себепті.
(ҚБ)Көк – Маған
ұнады
Қызыл
- Толықтырған жақсы болар
еді
Сары – Бағалаудан
қиналам
3-тапсырма.
(Ж.ж). «Т-кестесі» Су тасқынынан келетін тікелей
және жанама зияндарды
ажырат.
«Т-кестесі» арқылы
оқушылар берілген тапсырманы салыстыруға болатын ақпарат пен
пікірлерді жазуға арналған кестені толтырады да бір – бірін
«+»,«-», «w» осындай тыныс белгілерін қою арқылы жылдам бағалайды
және өзіне керек дұрыс мәліметті
алады.
Тікелей
келтірілетін зиян Жанама келтірілетін
зиян
(ҚБ) «Тыныс
белгілер» әдісі
«+» -
Ұнады
«-» - Ұнаған
жоқ
«w» - Қызықты
болды
4-тапсырма.
Д
(саралау)
Су апаттарының алдын
алу шараларының жобасын ұсыну.
(ҚБ)
|
«Белгі қойып оқу»
тәсілі.
«Интербелсенді
әдістемені ЖОО-да қолдану
мәселелері»
А.Қ.Әлімов Алматы
2013ж
351
бет
8- сыныптың
оқулығы
Р.Ә.Қаратабанов,
Г.А. Қуанышева, Р.Ж.
Байметова
Алматы кітап баспасы
2018ж
215-223
беттер
Түрлі түстер арқылы
бағаланады.
«Т-кестесі» «Интербелсенді
әдістемені ЖОО-да қолдану мәселелері»
А.Қ.Әлімов Алматы 2013ж
342 бет
8- сыныптың оқулығы
Р.Ә.Қаратабанов, Г.А. Қуанышева, Р.Ж.
Байметова
Алматы кітап баспасы 2018ж
221 бет.
Белгілер қою арқылы
бағаланады.
|
Сыныптағы кейбір
оқушыларға берілген тапсырма қиындық туғызса, оқушы деңгейін, жас
ерекшелігін ескере отырып жеңілдетілген тапсырма беремін. Керісінше
кей оқушыларға берілген тапсырма жеңіл болып тез орындаса, ол
оқушыға күрделендірілген тапсырма беремін. Қосымша ақпарат
көздерінен алынған немесе тақырыпқа байланысты тапсырма.Мысалы
: Су апаттарының алдын алу
шараларының жобасын ұсыну.Бұл тапсырмада оқушы жоба жасау барысында
қосымша ақпараттарды, интернет желісін және бұрыннан білгенін
пайдалана отырып жасайды. Өз ойын еркін
жеткізеді,өмірмен байланыстыруға тырысады,жаңа идеялар
туындайды.
Берілген тапсырманы
дұрыс орындаған оқушының қызығушылығын арттырып, ынталандырып
отыру.
|
- Оқушылар
мадақтау
арқылы бағаланады, осы бағалау арқылы
оқушылардың сабаққа деген белсенділігі артып, жігерлене
түседі.
- Екі топта
түрлі
түстер арқылы бір –бірін уақытты
үнемдей отырып, әділ
бағалайды,
қызығушылықтары
артады.
- «Тыныс белгілер»
әдісі арқылы бір – бірін «+»,«-»,
«w» тыныс белгілерін қою арқылы жылдам әрі әділ
бағалайды.
- «Басбармақ»
әдісі арқылы оқушылар қаншалықты
ойдың толық болуын, идеялардың тууын,өмірмен қаншалықты тығыз
бағаланыстылығын мейлінше әділ бағалауға
тырысады.
Сабақ
соңында рефлексия «Аралдарға саяхат»
әдісі бойынша алынады, мұнда әр
оқушы сабақ барысында нені түсінгендігін немесе түсінбегендігін,
стикерларға жазып, интербелсенді тақтада көрсетілген аралдарға:
көңілді аралы,қанағат аралы,шабыттану аралы, жарқырау аралы,
белгісіз аралы,түсініксіз аралдарына жапсырады.Бұл рефлексияның
тиімділігі мұғалім оқушылардың сабақты қаншалықты меңгергендігін
біле алады.
|
Қоршаған ортаны сақтауға және
дұрыс пайдалануға бейімдеуге
дағдыландыру.
Адам өмірімен денсаулығына
қауіп төндіретін апатты жағдайлар кезінде сақтық шараларын
ескеру.
АКТ-ны қауіпсіздік шараларын
ескере отырып,шығармашылықпен тиімді
пайдалану.
|