Материалдар / шығармашылық жұмыс grade"3" Lesson plan:What time is it?
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

шығармашылық жұмыс grade"3" Lesson plan:What time is it?

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушылардың білімін жетілдіру сабағы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қазан 2018
495
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Date : 22.09.16
From
: 3
The theme of the lesson: What time is it? Сағат неше болды?
The aim of the lesson: To explaining the theme and to control their understanding
Presentation of " What time is it?” and its answer «It`s...».
Development of skills and habits of listening,reading,speaking and writing
To get acquainted with new words
To teach the pupils to shore their opinions
The type: Mixed lesson
The methods: getting new information, group work and role play , question –
answer
The procedure of the lesson
I. Organization moment
Everyday sentences (Greeting, asking day, date and about the weather then presenting them)
II. Checking up the homework
- What was your homework for today?
- Our homework was to review steps 1-5and all of the new words
- Are you ready?
- Yes ,we are ready.
- Ok, if you are ready let`s check up it !
III Warm up
Answer the questions.
What is your name? What is your surname? How old are you? Have you got a telephone? What`s your telephone number? Whose T-shirt is this? What is your mother like?

IV Explaining of the new lesson
New words:
Past -
кетті
To – (-
ға,-ге,-қа,-ке) қалды
Quarter -
жарты ширек
half -
жарты
o`clock -
уақытты (сағат) айтқанда қолданылады
a clock -
сағат(қол сағаттан басқа)
handle -
сағаттың тілі
a watch –
қол сағат
minutes -
минут
а) Жаңа сөздердің дұрыс оқылуын үйрету
b)
Сөздерді жеке-жеке хормен оқыту
с) "What`s the time?” деген сұрақты дыбыстау , хормен және жеке-жеке айтқызып үйрету
d)pair work..
Бірінші оқушы сағатты көрсетіп отырып , "What`s the time?”
деп сұрақ қояды, ал екінші оқушы "It`s-----------------------" деп жауап береді
е) reading the dialogue Ex.1
f) "Excuse me”, "Thank you”
тіркестерінің қолданылуы
g) Written work Ex.
A group B group
12:10 6:15
8:35 8:55
3:40 7: 45
12:30 10: 25
1:50 4: 45
h) Write the time in numbers Ex.
1) quarter past two – 2:15
2) twenty to seven - 6:40
3) half past ten – 10:30
4) quarter to twelve -11:45
5) five to one – 12:55
6) ten past three – 3:10

i) "The secret numbers” Game
1. A year has 12 months, 4 seasons
2. A month has 30 days
3. A day has 24 hours
4. An hour has 60 minutes
5. A minutes has 60 seconds
6. A week has 7 days
j) Proverbs
1. Time is never found again
2. There is time for everything
3. Minutes make hours
4. Time heals all wounds
5. Never put of till tomorrow
What you can do today
6. Be always in time , too late is a crime
V. Conclusion
1) What we have learnt at today`s lesson?
2) Did you have learnt to say times in English?
3) What proverbs we have learnt about times?

VI. Giving homework

--- Your homework :Ex.8 to write and to read the dialogue
To learn by heart new words

VII Giving marks
--- Your marks for today are: S1-5, S2-5, S3-5, S4 - 4
VII The end
--- The lesson is over .You are free.
Good-bye children!
--- Good-bye teacher



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!