Материалдар / Суммативное оценивание для учащихся 2 класса
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Суммативное оценивание для учащихся 2 класса

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімдерге сабақта қолдану үшін маңызды
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Қаңтар 2019
604
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





















Methodological recommendationsfor Summative Assessment

English

Grade 2Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English” for the Grade 2 learners. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade 2 is conducted in Terms 1, 2, 3 and 4. Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessment criteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations.Summative Assessment Specification with mark scheme is suggested for conducting at the end of the term. It is standardized and is obligatory to adhere to for conducting Summative Assessment for the term. Methodological recommendations are designed for primary school teachers, school administrations, educational departments’ seniors, regional and school coordinators in criteria-based assessment and others.



Free access to the Internet resources such as pictures, cartoons, photos, texts, video and audio materials, etc. have been used in designing these Methodological recommendations.

































TERM 1SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS

Summative Assessment for the Cross curricular unit “All about me”

Learning objectives2.L2 Recognize with considerable support an increasing range of common personal questions2.S8Give simple instructions for others to follow

Assessment criteria
  • Identify personal questions with considerable support
  • Give simple commandsto follow


  • Level of thinking skillsKnowledge and comprehensionApplication

    Duration20 minutes


    Listening

    Task 1. Listen to the questions. Answer the questions.

    Task 2. Look at the pictures. Listen to the questions twice. Circle Yes or No answers.
  • Does he brush his teeth? Yes No
  • Does she play tennis? Yes No
  • Does he wash his face? Yes No
  • Do they watch TV? Yes No
  • Do they play football? Yes No




  • SpeakingTask 3. Look at the pictures. Give simple instructions to your classmate. The class follows them.

    Assessment criteriaTaskDescriptorMark




    A learner

    Identify personal questions with considerable support.1says his/her name;1




    says his/her age;1




    says colour of his/her hair;1




    says colour of his/her eyes;1




    says the name of the country; 1


    2
  • circles Yes;
  • 1




  • circles No;
  • 1




  • circles No;
  • 1




  • circles No;
  • 1




  • circles Yes;
  • 1
    Give simple commands to follow.

    3gives instruction “Jump”;1




    gives instruction “Listen”;1




    gives instruction “Write”;1




    gives instruction “Read”.1
    Total marks14
















    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!