Материалдар / Сын есімнің шырайлары
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Сын есімнің шырайлары

Материал туралы қысқаша түсінік
сын есімнің шырайлары ашық сабақ өтуге дайын жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Қырқүйек 2018
592
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit of a long term


School: K.Spataev

Date :22.02.2018

Teacher name: Zhumabaeva T

Class:7b

Number present:

Absent:

Lesson title

Comparative and superlative adjectives

Learning objectives that this

Lesson is contributing to

7.S1 use formal and informal registers in their talk on a limited range of general and curricular topics

7.S2 ask complex questions to get information about a limited range of general topics and some curricular topics

7.L1 understand with little support the main points in extended talk on a limited range of general and curricular topics


Lesson objectives

All learners will be able to

- read and say names of the adjectivescan talk about my

.Most learners will be able to

- make up sentences and understand some factual questions about adjectives

Some learners will be able to

- talk about adjectives

Assessment criteria

Identify meaning clearly at sentences level during, pair, group and whole class exchanges

Values links


Respect everybody opinions

Cross-curricular links

biology

ICT skills

PPT-teacher

Previous learning

Can and could

Plan

Planned

Timings


Planned activities



Start

3-min





3min



5min





5min










7 min





5min

Good morning dear pupils ,the pupils stand in a circle and the T asks them to tell what that they know about animals. Today you will be divided into three groups, 1st groups adjectives 2nd groups comparative 3rd groups superlative .

Learners sing a song


Cheking-up Home work


Learners are introduced with the new lesson they see slides about adjectives


New words


Heavy-ауыр

Rare-сирек

Slow-баяу

Intelligent- ақылды

Speed-жылдамдық

Weight-салмақ

Length-ұзындық

Population- жануарлар саны

Common-жалпы, әдеттегі

Light-жарық


Ex 1 find pairs of opposite adjectives, then listen and check

Artistic aggressive common domesticated fast heavy intelligent light stupid wild rare slow practical


Ex 2astudy the information then make sentences using superlative comparative adjectives

1 Atlantic marlin(fast )

2 Common dolphin (short)

3 Atlantic marlin/blue whale(aggressive)

4Atlantic marlin/common dolphin(heavy)

5.Blue whale/Atlantic marlin(rare)

6. Blue whale(slow)

7.Blue whale/Atlantic marlin (intelligent)





pictures



work book



slides







Slide










CD



book

Middle



8 min





Ex 3 Group work

Write affirmative and negative sentenses
1.Tigers/fast/slow
2.Dogs /wild/domesticated
3.Golphins/aggressive/peaceful
4Blue whales/light/heavy
5. Chimpanzees/stupid/intelligent
6.Rabbits/rare/common

Sing a song



Picture

book

End

3minut

Teacher gives feedback to the lesson.


Marker, smiles

Additional information


Differentiation-how do you

Plan to give more support?

How do you plan to challenge

The more able learners?

Assessment-how are you

Planning to check learners learning?

Health and check

To challenge more able

students teacher may organize

face-to-face dialogue about animal actions E.g.

-What can dogs do?

They can run.

By means of oral formative assessment – students work in pairs

Work with the SMART board not

more than 10 minutes

Monitor classroom space when

students start moving around

Make short breaks while writing

Use water based markers

Reflection



Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?












Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!