«Тапқырлар сайысы»
5-сынып
Тақырып: Тапқырлар сайысы
Мақсаты: Оқушылардың математикаға қызығушылығын арттыру; математикалық ойлауын тереңдету.
Жоспар:
1.Командалардың өздерін
таныстыру.
2. «Бәйге»
3. «Мен – саған, сен – маған»
4. «Көкпар»
5. «Шырпылар шытырманы»
6. Үй жұмысын тексеру
7. Капитандар сайысы
8. Қорытынды.
Сайыстың барысы:
Әр команда 3-5 оқушыдан құрастырылған.
1-ші команда, 2-ші команда , 3
бастаушы, қазылар алқасы.
1-бастаушы:
Көңілді тапқыштар,білгіштер
Бар өнерін алдарына салады.
Кім білімді,көп оқыған болса егер
Бүгінгі күн жеңімпазы болады.
2-бастаушы:
Өмірдеойлап тұрсаң бәрі де есеп
Ауырсаң ішетұғын дәрі де есеп
Есепсіз сүрген өмір
мазмұнсыз-ау
Дүниенің бар тұлғасы есепдесек.
3-бастаушы:
Есептен сайысады қос команда
Алғаозар ең мықтысы осы
жолда
Көпшілі көнерлерін қызықтамақ
Сұрайық шығуларын жұрталдына.
1.Командалардың
танысуы.
А)
Танысу
1-ші топ
Өнерқуған математик жастармыз
Есебіңді лезде шешіп тастармыз.
Командамыз өңшең тапқыр қырандар
Ерентуған «Вундеркинд» бастармыз.
Келешектің үмітіміз талапты
Атақ даңққа бөленеміз қараптұр,
Сегізқырлы,өнер асып туғанда
Озашауып бәйге атындай жарап тұр.
2-ші топ
Егеменді қазақтың біз
ұланы
Өз туы бар,елтаңба,әнұраны,
Үмітін ақтайтын біз
аға ұрпақтың
Самғайтын биіктерге тау қыраны.
БабамызӘл-Фараби өзіңқолда
Жеңіс тек біздер болар осы жолда
Достар-ау,сендер де бір қолпаштаңдар
Отырған дәлалдыда,он мен солда.
Б)Амандасу
1-ші топ
Бастары компьютердей
Бойлары бәрі бірдей
Жастықты бірге өткізген
Құрбыларға өрімдей – сәлем!
2-ші топ
Құны бір
құрдас
Жаны бір жандос
Тілегібір, жүрегібір
Бірге өскен жолдас
Сендерге де бірсәлем!
В)
Ұраны
1-ші топ
Бір аллаға сыйынып
Кел, балалар,оқылық
2-ші топ:
Тартысайық сайыста күш
жігермен
Айырлысайық қимас бір
ДОС көңілмен.
Г) Қазылар алқасы тілек
1-ші топ
Төрағасы төбе
билер-жюрилер
Әділетпен кеңес құра
біліңдер.
2-ші топ
Әділеттен аспаңыздар
Қиянатқа баспаңыздар.
2. «Бәйге»
Екі командаға сұрақ қойылады.Әрқайсысының жауабы тыңдалады.Дұрыс жауап бағаланады.
1.Ұшып барады бір топ
қаз оңтүстікке
Мықты болсаң,қаншае кен тез есепте
Алдында екеу,екеу келеді артында
Екі-екіден келедіқос бүйірде.
(8)
2.Табақтағы жемісті
Былайғана бөлісті
Екі анасы,қос баласы
Әжесі мен немере
Бір-бірден тиді алмасы
Айтшы қанша жан
басы?
(Әжесі,шешесі,немересі)
3.Суретші мектеп бөлмелерін нөмірлеуге тиіс
еді. Бөлме саны 100
болса, қанша рет «9» санын жазу
керек?
(19 рет)
4.Біздің үйдегі қабырға сағаты қоңыраулы,ол әрбір жарты
сағатта 1 рет, толық сағат санын сол
уақытта көрсету санына тең
қоңырау соғады.Сонда тәулігіне неше
реет соғады? (204
рет)
5.Тәулікті тең 24 сағатқа бөлген кім
еді?
(грек астрономы Птоломей)
6.Юлиан календары бойынша бір
жылдың ұзақтығы қандай?
(365 күн 6 сағат)
7.12 жылдың мүшел аттарын ата?
(тышқан,сиыр,барыс,қоян,ұлу,жылан,жылқы,қой,мешін,тауық,ит,доңыз)
8.Математикаға алгебра атауын кім
енгізді және алгебра
қандай сөзден шыққан? (Омар
hайям; Әл Жебр)
9.Қазақта қолданатын ұзындық өлшеуіштерін ата.
(шынтақ,елі,бірелі,сынықсүйем,құлаш,табан,қадам,көзкөрімжер,таяқтастамжер,түстікжер,күндікжер)
10.Аудан өлшеуіштері?
(түймедей,теңгедей,аттөбеліндей,алақандай,туырлықтай,ауылаумағындай)
11.Көлем өлшеуіштері?
(жұдырықтай,атбасындай,тайтұяқ,үйдей,таудай)
12.Салмақ өлшеуіштері? (зілдей,қаңбақтай)
13. «3» цифрын 3 рет пайдаланып ең
үлкен санды жаз.
(333)
14. «1» цифрын 4 рет пайдаланып ше?
(1111)
15. «1» цифрын 5 рет амалдар таңбасын пайдаланып 100-ді қалай
жазуға болады?
(111-11=100)
16. «2» цифрын 3 рет қолданып 1-ді ше?
(2-2:2=1)
17. Қайсысы үлкен 1020 немесе
2010 ?(1020=1010-1010;
2010=(2*10)10=210*1010;
1020>2010)
3. «Мен –саған, сен –
маған»
Әр команда математикаға қатысты үш
ребустан дайындап әкелуі тиіс.Осы ребустарды бір-біріне шешкізеді.
4. «Көкпар»
Тапқырлар
математикалық сөздерді құрастыруы керек. Бірінші әріптері белгілі.
5.
«Шыршалар шытырманы»
1.3 бірдей квдратшығатындай етіп 4
шырпыны жылжыту керек.
Жауабы:
2.Үй 10 шырпыдан жасалған. 2 шырпыны
қозғатып үйді
басқа жаққа бұру
керек.
Жауабы:
6. Үйжұмысы
Әр команда математикаға қатысты музыкалық номер
немесе өлең,тақпақ дайындап келуі керек.
7.Капитандар
сайысы
Әр команданың капитаны қарамы-қарсы
команданың ғалымы туралы білуі керек.Бір-бірінің сұрағына жауап береді.
8.Қорытынды
Қазылар алқасы екі
команданы бағалап, қорытынды жасайды.