14.01.18.
Бекітемін: ТІЖО-ы Ф.Ғ.
Қайбалиева
АШЫҚ СЫНЫП
САҒАТЫ:
«СЫПАЙЫЛЫҚ-АДАМГЕРШІЛІК
АЙНАСЫ»
Мақсаты: 1.
Сыпайылық, адамгершілік туралы
ұғымдарын жетілдіру,
адамгершілік сапаларын
арттыру.
2.Рухани-адамгершілік тәрбие
беру. Әдептілікке, қайырымдылыққа,
сыпайылыққа
баулу.
3.таным-түсініктерін,
ой-өрістерін, сөздік қорларын,рөлдік
орындау
машықтарын
дамыту.
Түрі: сахналық,
рөлдік
Әдісі: сұрақ-жауап, рөлдік,
жағдаяттар шешу,шығармашылық тапсырмалар
орындау.
Көрнекілігі: слайд, интерактив тақта,
жағдаятты топшамалар,кітаптар, нақыл
сөздер.
Барысы: І. Ұйымдастыру
бөлімі:
Психологиялық
дайындық: Үлкенге де
-«Сіз»,
Кішіге де
-«Сіз».
Баршаңызды
құрметтеп,
Бас иеміз
біз!
Оқушылар тақтадағы суреттерге
назар аударайық:
( интерактив тақтада
әдептілік, сыпайылық, қайырымдылыққа байланысты суреттер
көрсетіледі)
-тақтадан қандай суреттер
көрдік?
-ол суреттер не үшін берілген
деп ойлайсыңдар?
-бүгінгі тәрбие сағатымызда не
жөнінде әңгімелейміз деп
ойлайсыңдар?
Оқушылар бүгінгі сынып
сағатымызда «Сыпайылық»туралы айтатынымызды
болжайды.
ІІ. Негізгі
бөлім: «Сыпайылық» дегенді қалай
түсінеміз?-ассоциация жасау:
сыпайылық
Тахир: Еңлік:
Жасұлан:
Атам маған әманда,
Атам маған әманда, Атам маған
әманда,
Әдепті жан бол деген.
Кішіпейіл бол деген. Әділетті бол деген.
Ата сөзі санамда, Ата сөзі
санамда- Ата сөзі санамда-
Жасы үлкенге жол берем!
Мақтанбауды жөн көрем! Жүрем тура
жолменен.
Алдын орап ксінің, Өзгелерден
өзімді, Қалдыратын ұятқа,
Кесіп өтпей көлденең.
Санамаймын жоғары. Жалған сөзге төзбеймін,
Ізетімен кішінің, Артық айтып
сөзімді, Жеткізетін мұратқа-
Сәлемдесіп, қол берем!
Желпінгенім жоқ әлі. Тек шындықты
көздеймін!
«Не деу
керек?»
Апаң сенің
базардан,
Алма сатып
әкелді.
Ең үлкенін,
жақсысын,
Саған таңдап
әперді.
-Не деп барып жеу
керек?
-Рахмет,
апа! Деу
керек!
Балалар жүр
көшеде,
Естіледі шу-
айғай.
Сен де шықтың,
көршіңді
Қағып кеттің
байқамай.
-Мұндайда не деу
керек?
-Кешіріңіз, деу
керек!
Осы келген бетіңде, Әжең сенің
түскі асқа,
Допты қуып жарыстың.
Кәмпиттерді қойды мол.
Көшенің сол шетінде, Жұрттан
бұрын ыдысқа,
Кезікті бір танысың. Өз
бетіңмен создың қол...
Ұмыттың сен не деуді? Жөн еді
не айтқаның?
-Сәлеметсізбе!-деуді!
-Рұқсатпа? –деу
керек!
ІҮ. «Әдептіліктің
алтын ережесімен таныс бол!»
1. Қарсы ал ерте күн
көзін,
Төсегіңді жина
өзің
Асықпай іш
тамақты,
Жалама аяқ-табақты,
2. Пышақты ұста оң
қолмен,
Шанышқыны сол
қолмен
Нанды үгітпе, қадірле,
Қабығымен бәрін же.
3.Саусағыңды сормағын,
Салдыр-салақ
болмағын
Салма аузыңа
инені,
Үзбе жұлқып түймені
4.Ашуланбай, долданып,
Жауап бергін
ойланып
Құр бекерге
қылтима,
Болмашыға бұртима,
5.Іштарлыққа жол
берме,
Бақталастық
білдірме,
Мақсат қоймай
алдыңа,
Қыдырып, құр қаңғырма!
6.Сыйлап үлкен
кісіні,
Қамқорлыққа ал
кішіні.
Сақта көше
тәртібін,
Бағдар шамның ал
«тілін»
7.Әдет қыл бұл
ісіңді,
Тазалап жүр
тісіңді.
Балаларға жағдаяттар жазылған
топшамалар беріледі. Балалар сол топшамадағы тапсырманы көрініс
етіп көрсетеді.
1-тапсырма: Көше бойымен таяққа
сүйеніп, бір қарт келе жатты. Ол әбден қартайған. Бір бала оған
қарсы келе жатты. Әлгі бала қартқа жақындағанда жол берді. Үлкен
адам алғыс айтты. –бала атайға қандай сөз
айтты?
-Сәлеметсіз бе, ата,
өтіңіз!
2-тапсырма: Есен автобуста отыр еді.
Бір аялдамада бөпе көтерген апай мінді. Есен оған орын ұсынды. Апай
алғыс айтты...(-Рахмет,
балам!) автобус қозғалғанда Есен
алдындағы кісіні қағып кетті. Әлгі адам ашуланып қатты сөз
айтты.(-ей, бала, көзіңе
қарамайсың ба?)-Есен не деу керек?-Кешіріңіз, байқамай
қалдым.
Тақтаға Күннің суреті
ілінеді. Оқушыларға бірнеше сыпайылық сөздері кері жазылған түрінде
беріледі. Соны тауып жөндеп оқып, қай кезде айтылатынын түсіндіріп,
күннің айналасына тез ілуі керек
керек.
-
СУА
БЛОЫҢЗЫ!
-
ӘСЕЛМТЕСЗІЕБ!
-
ҚЙАЫРЫЛ
НҮК!
-
ШКЕІРІЗҢІ!
-
ҚШО
КЛЕДІЗҢІ!
-
АРХТЕМ!
ҮІІ .Шығармашылық
тапсырма:
Тапқышбектің
тапсырмасы: -балалар, сендер енді
сыпайылық, әдептілік туралы өлең
құрастырып
көріңдерші?
............................баламыз,
............................жанамыз.
............................барамыз,
............................аламыз.
ҮІІІ. Кері
байланыс: «Фишбоун»
әдісі (постерде)
Балықтың басына тақырып
жазылады, жоғарғы қаңқаларына: сыпайы сөздер жазылады,төменде қай
кезде қолданатыны жазады. Құйрығына –бүгінгі сабақ бойынша түйген
ойларын жазады. Өздері оқып, тақтаға
іледі.
ІХ.
Қорытынды. «Шеринг»
әдісі:
Оқушылар шеңберге
тұрады. Кезекпен барлығы тақырып
бойынша бүгінгі
үйренген түйінді ойды
қорытындылайды. Идеялар қайталанбау керек.