Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Т. Айбергенов "Ана"
Материал туралы қысқаша түсінік
8-сыныпқа арналған қазақ тілі мен әдебиетінен ашық сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
2319
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Мерзімі: | Пәні: қазақ әдебиеті | Сыныбы: 8 Мұғалімі: Исайн Мейрамгул |
Сабақтың тақырыбы | Төлеген Айбергенов «Ана» | |
Сабақтың мақсаты: | Төлеген Айбергеновтың өлең шебері,халқын сүйген адал ақын екендігі туралы тереңірек таныту,поэзияға қызығушылығын арттыру.Ананы құрметтеуге,ана сүтімен дарыған асыл қасиеттерді бойларына сіңіре білуге тәрбиелеу.Оқушылардың сөз байлығын,сөздік қорын байыту,еркін сөйлеуге,ауызша да,жазбаша да ойын жүйелі түрде жеткізуге баулу. | |
Сілтеме: | 1)Әдістемелік нұсқаулық2)Қазақ тілі мен әдебиеті журналы №3 2011ж. №6 2012ж.6)Интернет материалдары | |
Күтілетін нәтиже: | Өзіндік ой-қиялына ерік бере отырып поэзиялық шығармаларды талдау дағдылары қалыптасты.Ұлттық құндылықтарды сіңіреді. | |
Мұғалім іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | |
Ұйымдастыру кезеңі | Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, топқа бөлінеді | |
Мағынаны тану | Ш.Қалдаяқовтың «Ана туралы жыр» әнінен үзінді тыңдату.Түрткі болу сұрақтарын қою арқылы сабақ тақырыбын ашу.Әннен нені ұқтыңдар? Қандай сезімде болдыңдар? Ән кім туралы?Неге бұл әнді тыңдадық? Біздің бүгінгі сабағымызға қатысы бар ма?Жақсы, олай болса, біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы да Т.Айбергеновтің «Ана» өлеңіне арналмақ.«Миға шабуыл»«Ана» деген сөзді естігенде көз алдарыңа, ойларыңа не келеді? өжет үйдің берекесі батыл батырмейірімді шыдамды ақылшы бауырмал алақаны жылыБалалар, біздің бүгінгі сабағымыздың мақсаты – көрнекті ақын Т.Айбергеновтың өмір жолымен, шығармашылығымен танысу. Ақынның «Ана» атты өлеңін оқимыз, сонымен қатар өлеңнің мазмұнын ашу барысында өз пікіріміз бен көзқарасымызды ортаға саламыз.Сабағымыздың мақсатына жету үшін мына міндеттерді орындаймыз.Міндеттері: Екінші міндетіміз-өлеңді оқып, өлең мазмұндық талдау жасау Арманыңды ақтармын ба жүрегімде тербесем,Айға сіңлі, қарындассың қасиетті Жерге сен.Мен өзіңді теңдесі жоқ құдірет деп түсінем,Сендік қуат мың есе артық Жердің тарту күшінен.Осы шумақ бойынша оқушыларға мынадай сұрақтар қойылады. Өлеңде қолданылатын қаратпа сөздерді табыңдар:О, аналар, кей пасықты жаратасың сен неге?Ана керек, о, адамдар, ана керек адамғаСЛАЙД№Өздеріңіз көрген бейнебаянда болған оқиғалар өлең жолының қай шумақтарына сәйкес келетінен табыңыздар.Бұл дүниеге онсыз-дағы кеткен жоқ па көп есең,О, аналар, кей пасықты жаратасың неге сен!Тас бауырлар дүниеге келсін де, тез кетсін де,Әлде өзгелер ондайлардан жиіркенсін дейсің бе?Қай кеудені жылытады лапылдаған отпенен,Өз Кеудесін жылытуға құдіреті жетпеген.«Оқу» орталығы:Өлең мазмұны бойынша сурет салып, шағын шығарма жазады. «Жазу» орталығыӨлеңге жоспар құру, өлеңді қарасөзге айналдырып жазып, өлең тақырыбына байланысты мақал-мәтелдер, нақыл сөздер жазып, мағынасын ашу. . Ата - аскар тау,Ана - баурындағы бүлак, Бала - жагасындағы күрак.Ананың алақаны балаға айдынды қоныс.Ананың басқан жерінде пейіш бар. Сенің кім екеніңді дөп басып көрсететін әділет таразысы анаңның жүрегінде. Ананың сүйген жері отқа күймейді, оқ та тимейді. «Ғылым» орталығы.1. Ақынның өмірі мен шығармашылығы жайлы топтастырып, зерттеу жұмыстарын жүргізеді. Қазақта ақын көп. Атақтысы да жеткілікті. Бірақ табиғи құбылыстар сияқты құдіретімен табындырып, қазақ өлеңін жаңа сатыға көтергендер сирек. Сол сиректердің бірі, әрі бірегейі – Төлеген Айбергенов екенін таныдық. Онда ақынның өмірін сызба бойынша әңгімелеп берейік: «Ой қозғау» әдісі30-ақ жыл ғұмыр кештіМен марттағы найзағай күркірімін,Құрманғазы күйінің бір тілімін.Менің жаным саясын паналағанДүниедегі бар қыздың кірпігінің... деп ақын өзі жырлағандай, ТөлегенАйбергенов 1937 жылы 8 наурызда (ары қарай өмірдерегін айтып шығу) 2. 10 жылдай ғана жыр жаздыҚазақтың біртуар ақыны Төлеген Айбергенов аз ғана ғұмырында қазақ әдебиетіне сүбелі үлес қосты. Найзағай отындай жарқ еткен жырлары қазақ поэзия әлеміне жарық жұлдыз болып қосылды. Қазақ әдебиетінде оны Фариза Оңғарсынова, Мұхтар Шаханов сияқты әдебиет майталмандары ұстаз санады. (Өлеңдерін атап өту) Мұхтар Шаханов ол туралы бір өлеңінде:Ұлтына кім жақын, алыс, айқындайтын ел ғана,Он том өлең жазғандарды кетті ұмытып кең дала.Бірақ шағын он өлеңмен он миллион қазақтыТолғандырған, таң қалдырғанМахамбет пен Сен ғана – деген еді.3. Нағыз жыр перзентіАзғана ғұмырында халқына шынайы поэзияның шырынынан дәм татқызып, терең ой мен мөлдір сезімдерді тек өзіне ғана тән табиғи даралықпен шебер бейнелеген дарынды суреткер. Жарық дүниенің 30-ақ жыл сәулесін көрген ақын бізге отты жыр, өлмес өлең қалдырды.Ақын Мұқағали Мақатаев жыр перзентіне арнаған «Төлегенге» өлеңінде:Тұңғыш көрдім өлгенін шын ақынның,Қызарып батты ертеңгі шығатын күн.Торғай – өлең шырылдап бара жатты,Аузында ажал деген сұрапылдың... деп жырлапты.4. Бірнеше жыр жинағының авторыОл бірінші рет «Жас дәурен» атты жинақта бір топ өлеңдерімен көрінді. Бірнеше кітаптары шықты. «Арман сапары», «Өмірге саяхат», «Мен саған ғашық едім», «Аманат», «Құмдағы мұнаралар».Төлегентанушы ақын Б.Иманов былай деп жырлайды:Торғай өлең өлмеді, аман қалды,Әкетті ажал...Жыр емес, адамды алды.Бір өмірдің дастаны басталды да,Шорт үзілді,Шоп-шолақ тамамдалды.5. Өзіндік өлең өрнегімен танылдыҚазақ өлеңдері көбінесе 7,8 және 11 буынды болып келеді. Ал Төлеген Айбергенов 18-19 буынды өлеңдер жазып, өлең құрылысына жаңалық енгізген ақын. | Оқушылар бірлесе талдайды Жекелеме сұрақтарға жауап береді Оқушылар топтастырады Өлеңді жекелеме оқушылар мәнерлеп оқиды Әр топ өз ойларын айтып, қорғайды Оқушылар топтық жұмыс жасайды Өз жұмыстарын қорғайды Ақын өмірі мен шығармашылығын топтастырады |
«Ой-толғаныс» | ВЕНН диаграммасыАна бейнелерін салыстыру. М. Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» және Т.Айбергеновтің «Ана» өлеңдерін салыстыру | Әр топ өз жұмыстарын талдап, қорғайды |
Үйге тапсырма | «Ана жүрегі» тақырыбында эссе жазу |
«Аққулар ұйықтағанда» поэмасы бізге қандай тәрбие берді? |
Ана махаббатының құдіреттілігін сезіндірді.Табиғатты қорғауды үйретті.Халық дәстүрін берік ұстануды дәріптеді. |
Кейіпкерлер | Іс – әрекеті, адами қасиеттері |
Ана | Қамқор ана. Балажан, сәбиі үшін аққуды атты. |
Әке | Адал жан, халық дәстүрін берік ұстанады. |
Тәуіп шал | Мейірімсіз, қайырымсыз. Таяз ойлы. |
Бақташы қарт | Ақылы мол, көргені көп. |
1. Ақынның поэмасындағы негізгі арқау болған тақырып не?3. Ана неге аққуды атпақ болды? Бұл шешімге келу анаға оңайға түсті ме?
- Ақынның поэмасындағы негізгі арқау болған тақырып - ананың балаға деген махаббаты.
4. Жылқышы қарттың “Аққуға кезенерде ырым жасап, тым құрыса саусағыңды қанаттың ба?” деген сөзі нені меңзеп тұр?
Бағалау ұпай бойынша«5»- 24-28 ұпай«4»- 18-23 ұпай«3»- 10-17 ұпай«2»- 2-9 ұпай
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)