Материалдар / Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсерін бағалау

Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсерін бағалау

Материал туралы қысқаша түсінік
Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсерін бағалау 10 сынып ҚМЖ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қаңтар 2023
799
1 рет жүктелген
693 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім

10 сынып

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсерін бағалау

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

10.3.1.2 табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға тигізетін әсерін анықтап, баға беру (жергілікті / аймақтық компоненттің негізінде)

Сабақтың мақсаты


Барлық білім алушылар:

Табиғатты пайдаланудың қажеттілігін анықтап, қоршаған ортаға әсерін бағалайды;

Білім алушылардың басым бөлігі:

Ғаламдық және Қазақстандық экологиялық проблемаларды айқындап, шешу жолдарын ұсынады;

Кейбір білім алушылар: Табиғатты ұтымды және ұтымсыз пайдаланудың әсерін талдайды.

Бағалау критерииі

Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін анықтайды;

Табиғат пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсеріне баға береді;

Табиғат пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін азайту жолдарын ұсынады.

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

Ұйымдастыру кезеңі.

1) сәлемдесу

2) түгендеу, топқа болу

3) зейіндерін аудар:Ең,ең,ең сұрақтары «Seterra» кіріп Қазақстанның облыстарын анықтау

Алдыңғы білімді қайталау

1.Табиғатты пайдалану дегеніміз не?

2.Адам өзінің шаруашылық іс-әрекеті арқылы табиғатқа әсері қандай болады?

3.Қоршаған ортаны ластаушылардың жіктелуі бойынша бөлінуін ата?

4.Қоршаған табиғи ортаны қорғаудың принциптерін қандай?

5.Қоршаған табиғи ортаны қорғау дегеніміз не?

6. Орыс экологы Н.Ф Реймерстің жіктеуі бойынша ,Табиғатты пайдалану жолдары қандай?

7.Табиғатты тиімді пайдалану шараларын ата?

8.Америкалық ғалым Юджин Одумның табиғатты тиімді пайдалану пікірі қандай?

9.Экологиялық қауіпсіздік дегеніміз не?

10.Табиғат ландшафттардың антропогендікке айналуы ата.

11.Табиғатты пайдаланудың өндірістік-шаруашылық тұрғысынан талдануы.

12.Жердің деградациясы дегеніміз не?

13.Орман ресурстарын пайдалануына баға бер?

14. Орман экожүйесінің бұзылуынан қоршаған ортаға әсерін бағалау.

16. Табиғатты пайдаланудың түрлері мен сипаттары қандай?

17.Табиғатты жалпы,арнаулы пайдалану дегеніміз не?

  • «Болжау» әдісі

  • Суреттерге қарап қандай ой келді?

  • Бүгінгі сабақтың тақырыбы қалай аталуы мүмкін?

Миға шабуыл?

Табиғатты қандай мақсатта пайдаланамыз?

Табиғатты пайдалану түрлері қоршаған ортаға қандай әсер тигізуде?



Тақтада суреттер көрсетіледі. арқылы білім алушылар сабақтың тақырыбын анықтайды. Оқытушы бүгінгі сабақтың мақсаты және бағалау критерийлерімен таныстырады. Сабаққа қысқаша шолу жасалады


Оқушы өз жұбын табады

Әдіс арқылы қайталау

Сұрақ жауап орындайды

Қол шапалақ













Слайд 6-7

Дидактикалық материалдар №1

Ашық сұрақ-жауаптар

Ортасы



Жаңа сабақты меңгеру.

Миға шабуыл?

  1. Қоршаған ортаға табиғатты пайдалундан келетін қандай кері әсерлерін айта аласыздар?

Түсіндірме жұмыс. Мұғалім оқушыларға бейнематериал көрсетеді

https://www.youtube.com/watch?v=XhC-6oG8y18

осы берілген сілтемеде оқушыларға көрсетілетін бенематериал тиесілі

Қоршаған ортаны ластаушылардың жіктелуі

Ластанудың шығу тегі

Нысандары

Ауқымы

Ластану түрлері

Созылу уақыты

Табиғи

Антропогендік

Су

Атмосфера

Топырақ

Ландшафт

Локальды(жергілікті)

Рационалды

Шекаралас аумақтар

Ғаламдық

Химиялық

Биологиялық

физикалық

Уақытша

тұрақты

Адамның антропогендік іс-әрекеті бойынша пайдалану түрлері:

Өндірістік шаруашылық---(өнеркәсіп,ауыл шаруашылық,құрлыс)

Көліктік---(көлік түрлері,энергия тасмалдау)

Коммуналдық-(қалалар,ғылым,мәдениет,денсаулық,рекрациялық аймақтар)

Табиғатты қорғау---(су,т.б түрлері)

Қазіргі кезде бізді қоршаған ортаның ластаушы көздерін төмендегідей топқа бөлеміз:

Физикалық ластану – радиактивті заттар, электромагнитті толқындар, жылу, шулар және тербелістер.

Химиялық ластану – көміртегі өнімдері, күкірт, көмірсулар, шайынды сулар, пестицидтер, гербицидтер, фторлы қосылыстар, ауыр металдар, аэрозолдар.

Биологиялық ластану – ауру қоздырғыш бактериялар мен вирустар, құрттар, қарапайымдылар, шектен тыс көбейіп зиян келтіретін жәндіктер.

Эстетикалық зиян – табиғаттың қайталанбас сұлу ландшафтарының бүлінуі, орман- тоғайлардың жоғалуы, т.б.


1-тапсырма

Оқыту формасы: топтық жұмыс

Әдісі: «Балық қаңқасы»

Оқушыларды топқа бөлу (2 топ)

1-топ физикалық , химиялық ластану

2-топ биологиялық ластану , эстетикалық зиян

Топтарға да бағалау критерийлері дескрипторларымен бірге беріледі. Әр топ өзіне қарасты дескриптор бойынша жұмыс істейді


Бағалау критерийлері

Дескрипторлар. Оқушы

Талдау

1.Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін анықтайды

2.Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін азайту жолдарын ұсынады


-Физикалық ластану

-Химиялық ластанудың

Биологиялық ластанудың

-Эстетикалық зиянның

түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін азайту үшін 4 шара нақты ұсына алады


Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсерін анықтау.

2-тапсырма

Оқыту формасы: жұптық жұмыс гафик түсіру, кесте толтыру

Әдісі: «Жүзіп шығу»

«Қазақстан табиғатын тимді пайдалану»

Қазақстан табиғатын (орман ресурстары, минералды ресурстары ,жер ресурстары ,су ресурстары ,тб) тимді пайдалану бойынша өз жобаларын графикалық түрде ұсынады(қосымша ақпарат көздерін пайдаланады)



Тиімді пайдалану шаралары

Озық технология

Қорғау аймақтарын ұлғайту

Флора мен фауна


Ластану түрлері


Бағалау критерийі

Дескриптор

-Табиғат тиімді пайдалану шараларын атайды.


-Табиғат тиімді пайдалану шараларын талдайы.

-Оны гафикалық түрде ұсынады



3– тапсырма:

Оқыту формасы: жеке жұмыс

Әдісі: «Жарнама» «Қазақстан тұрақты даму жолында»

Білім алушылар өз жауаптарын сынып алдына ұсынады. Білім алушыны дескрипторлар бойынша бағалау жүргізеді (өзара бағалау).

тиімді

тиімсіз

+

-

Оқушылар төмендегі тапсырмалар бойынша жұмыс жасайды.

1.Білім алушылар табиғатты тиімсіз, тиімді пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға әсерін салыстыра отырып талдау.

2.Ғаламда және Қазақстанда табиғатты тиімді және тиімсіз пайдалану түрлеріне мысал келтіру, себебін талдау нәтижесінде анықтау.

3.Табиғатты тиімсіз пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға тигізетін кері әсерін шектеу жолдарын жобалау.

Бағалау критерийі


Дескриптор

-Табиғат пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін азайту жолдарын ұсынады.


  • Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға тиімді, тиімсіз әсерін салыстырады.

  • Табиғатты тиімді және тиімсіз пайдалану түрлеріне мысал келтіреді.

  • Табиғатты пайдалану түрлерінің қоршаған ортаға теріс әсерін азайту жолдарын ұсынады





Слайдта көрсетілген ресурстарды талқылайды






















Видеороликтан тақырыпқа сай берілген түсініктерді дамыту арқылы, мәтіндегі тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы бәсекелеседі























Білім алушылар алған білімдерінне сүйене отырып

сұраққа жауап береді, логикалық ойлай білуі мен сыни көзқарасы таныта білу дағдылары қалыптасады










Білім алушылар

тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы ізденістерін көрсетеді.















Видеороликтан тақырыпқа сай берілген түсініктерді дамыту арқылы, тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы бәсекелеседі


Смаликтер арқылы

ҚБ өзін өзі бағалау






































































693 ₸ - Сатып алу

Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!