К «Табиғи ресурстардың
шаруашылықтағы маңызы» видеоақпарат
көрсету.
Сж. «Миға
шабуыл» стратегиясы
1.Не
көрдіңіздер?
2.Табиғи ресрустар дегеніміз
не?
3.
Табиғи ресурстарды бағалау
қаншалықты маңызды?
ҚБ Мұғалім мадақтамасы
«Ресурс», «Табиғи ресурстық
әлеует» ұғымдарына анықтама беру. /Мұғалім сөзі
/
Сж.Оқулықпен жұмыс.
«Жұптас,ойлан,бөліс» әдісі /мәтінмен жұмыс/ танысады.
/Топта әуелі жұппен,сосын топ мүшелерімен талдап, ортаға өз
пікірлерін айтады/
1топ Табиғи ресурстардың
сапасы, пайдалану жағдайы
2топ Табиғи ресрустардың
маңызы және бағалау түрлері
3топ Елдердің табиғи
ресурстармен қамтамассыз етілуі
«ВЕЕР» әдісі арқылы
/Қағазды веер пішінінде бүктеп,
бірінші оқушы бір бөлігіне сабаққа қатысты сұрақтар жазып шығады,
екінші оқушы екінші бөлігіне қысқаша жауап жазып тапсырады. /Топ
мүшелері веер бөліктеріне сұрақ жазып басқа топтармен
алмасады.
ҚБ Екі жұлдыз,бір тілек арқылы бірін бірі
бағалайды.
ДЖ тапсырма: «Жобалау
әдісі» Қазақстандағы Ертіс өзенінің
жағдайына экологиялық тұрғыдан баға беріңіз және қорғау шараларын
ұсыныңдар.
-Ертіс өзеніне қысқаша
сипаттама;
-Қорғасын мырыш комбинаттары
зауыттардың әсері;
-Ластану типін анықтау;
/биологиялық, химиялық, физикалық/
-Тиімді технология түрлерін
ұсыну;
Бағалау критерийі
|
дескриптор
|
Ертіс өзенінің жағдайына
жоспар бойынша экологиялық
тұрғыдан баға береді.
|
-Ластану типін
анықтайды.
-Тиімді технология
түрін
ұсынады.
|
ҚБ «Бағдаршам» әдісі арқылы
жұптар бір бірін бағалайды.
Саралау тәсілі тапсырма мен
қарқын
«Кестелер сөйлейді
әдісі» арқылы сызбанұсқаны
толтырады.
Жж.Тапсырма:Сызбанұсқа арқылы Қазақстанның
екі көмір алабына экономимкалық және
экологиялық тұрғыдан баға беріп салыстырыңыз.
Қарағанды көмір алабы
|
Сапасы
|
Қолдану аумағы
|
Өндіру кезіндегі кететін шығын
мөлшері
|
Тасымалдау кезіндегі болатын шығын мөлшері
бағалау
|
|
|
|
|
|
Екібастұз көмір алабы
|
Өндіру кезінде қоршаған ортаға
әсері
|
Карьердің
пайда болуы
|
Қалпына келу жолдарын ұсыныңыз
|
|
|
|
|
Бағалау критерийі
|
Дескриптор
|
Табиғи ресурстарға экономикалық және экологиялық
тұрғыдан баға береді.
|
-Қарағанды көмір бассейніне экономикалық тұрғыдан
баға береді.
-Екібастұз көмір бассейіне экологиялық тұрғыдан
баға береді.
|
ҚБ «Дәптер алмасу» арқылы
бір бірін бағалайды.
Саралау тәсілі тапсырма мен
дерексөз
«Сандар сөйлейді»
әдісі арқылы кестені толтырып,
есептер шығарып,қорытынды жасайды.
Тж.Тапсырма:Төмендегі кейбір минералды
ресурс түрлерімен қамтамассыз етілу көрсеткіштерін есептеп және
қорытынды жазыңдар.
Есептеу
формуласы: Р- ресурспен қамтамассыз
етілуі
Р=
Қ/Х Қ- табиғи ресурс
қоры
Х- халық
саны
№
|
Мемлекет
тер
|
Қорлары млрдт
|
Халық саны
|
Ресурспен қамтассыз етілуі
(1
адамға т есебімен)
|
мұнай
|
темір
|
мұнай
|
темір
|
1
|
Венесуэлла
|
46,6
|
16,0
|
31,0
|
|
|
2
|
Сауд Арабиясы
|
36,7
|
0,0
|
31,7
|
|
|
3
|
Канада
|
27,9
|
35,0
|
36,2
|
|
|
4
|
Иран
|
21,7
|
33,0
|
79,5
|
|
|
5
|
Ресей
|
14,1
|
100,0
|
146,0
|
|
|
Бағалау критерийі
|
Дескриптор
|
Елдердің минералды ресурс
түрлерімен қамтамассыз етілу дәрежесін
сипатайды.
|
- Көрсеткіштерді формулаға
салып есептейді.
- Елдер туралы қорытынды
жасайды.
|
Сж.Картамен жұмыс ОПЕК
елдері және еліміздің отын энергетикасы дамыған аймақтарын
көрсетеді.
ҚБ
«Басбармақ» әдісі арқылы өзінің түсінгені
бағалайды.
Саралау тәсілі тапсырма мен
қорытынды
Бүгінгі сабақты
қорытындылау:
Сж.Тапсырма: «Блум
түймедағы» күлтелеріндегі сұрақтарға жауап
береді.
Қарапайым сұрақтар: Табиғи
ресурстар түрлерін атаңыз?
Анықтаушы сұрақтар: Табиғат
ресрустарын экономикалық бағалау қандай мақсаттарға сәйкес
жүргізіледі?
Интерпретациялық
/Түсіндіруші/сұрақтар: /Күн,жел,су,климаттық ресрустар/Қалай
ойлайсың? Бұл ресурстар неліктен
сарқылмайды?
Тәжірибелік сұрақтар:Егер сіз
табиғат қорғау министрі болсаңыз қалдықсыз технологияны қалай
жүзеге асырар едіңіз?
Шығармашылық сұрақтар:Баламалы
энергияны адамзат көп қолданса не өзгерер
еді?
Бағалаушы сұрақтар:
Қазақстанның отын энергетикалық ресурстармен қамтамассыз етілуін
қалай бағалар едің?
ҚБ Мұғалім
мадақтамасы
Саралау тәсілі дилог және қолдау көрсету мен
қорытынды
|