Материалдар / Табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалау
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалау

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл сабақ жоспары мұғалімдерге тәжірибе алмасу бағытында ұсынылып отыр.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қараша 2018
2158
15 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзімді жоспар тарауы

Экономикалық география

Мектеп:Бірік ОЖББМ

СЫНЫП: 8.

Мұғалімнің есімі:Дленова Назым Болатовна


Сабақ тақырыбы:

§39.Табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалау

Қатысқандар саны: 15

Қатыспағандар: 0

Сабақ негізделген оқу

мақсаты (мақсаттары)

8.5.1.1-табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалайды.

8.2.1.3. – географиялық номенклатура нысандарын кескін картадан көрсетеді.

Сабақ мақсаттары

Табиғи ресурстардың сапасы және пайдалану жағдайын сипаттап талдау жасай алады.

Табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалаудың ерешеліктерін ажыратады.

Елдердің табиғи ресурстармен қамтамассыз етілу жағдайы мен шаруашылықтағы маңызын дәлелдеп болжам келтіреді.

Бағалау критерийі

Табиғи ресурстардың шаруашылықтағы маңызын сипаттайды

Табиғи ресурстарға экономикалық және экологиялық тұрғыдан баға береді.

Тілдік мақсаттар

Тақырыпқа байланысты: -Оқулықтағы мәтін мен сызба нұсқаларды пайдаланып, табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалауға талдау жасайды, бір бірлерінің пікірін тыңдайды, географиялық карталарды оқиды және видеоақпарат арқылы ауызша сұрақтарға жауап береді.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:- ресрус, шикізат, ресурс сақтаушы технология, табиғи –ресурстық әлеует.

Диалогтер мен жазу үшін қолданылатын тіркестер:

-Табиғи ресурстық әлеует.....................................?

-Табиғи ресурсты тиімді пайдалану үшін..........................................?

-Недіктен табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалау

маңызды..................................?

Құндылықтарға баулу

«Мәңгілік ел» идеясын білім беру мен тәрбиелеуде іске асыру тетіктерін ескере отырып, табиғи ресурстарды үнемдеуге, тиімді пайдалануға және қоршаған ортаны қорғауда азаматтық жауапкершілікті түсіну және өңірлік мәселлелерді шешуге тәрбиелеу.


Пәнаралық байланыс

жаратылыстану /табиғи ресрустарды тиімді пайдалану/ экономика /үлес, өлшем,көрсеткіш/

Алдыңғы білім

Пайдалы қазбалардың жіктелуі, кен орны

Сабақ барысы

Жоспарланған

Уақыты.

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы 3мин


Ұйымдастыру бөлімі. Амандасу

Психологиялық ахуал қалыптастыру /Бүгінгі күнде көңіл күйлеріңіз қалай?.Бүгінгі сабаққа қалай қатысамыз? Қандай дайындықпен келдік?

Топқа бөлу

Оқушылар минералды ресурстардың шартты белгілерін суыру арқылы топқа бөлінеді. /Мұнай, көмір, газ, темір, мыс, марганец, хром, алюминий,асбест,фосфорит,тұз / Оқушылар өз суырған сөздеріне қарай топқа /Кенді,кенсіз, жанатын/ отырады.

ҚБ мұғалім мадақтамасы /қолдау көрсету, немесе сұрақ арқылы бағыттау/

Саралау тәсілі диалог және қолдау көрсету.







Шартты белгілер



Сабақтың ортасы 30 мин







































































































К «Табиғи ресурстардың шаруашылықтағы маңызы» видеоақпарат көрсету.

Сж. «Миға шабуыл» стратегиясы

1.Не көрдіңіздер?

2.Табиғи ресрустар дегеніміз не?

3. Табиғи ресурстарды бағалау қаншалықты маңызды?

ҚБ Мұғалім мадақтамасы

«Ресурс», «Табиғи ресурстық әлеует» ұғымдарына анықтама беру. /Мұғалім сөзі /

Сж.Оқулықпен жұмыс. «Жұптас,ойлан,бөліс» әдісі /мәтінмен жұмыс/ танысады. /Топта әуелі жұппен,сосын топ мүшелерімен талдап, ортаға өз пікірлерін айтады/

1топ Табиғи ресурстардың сапасы, пайдалану жағдайы

2топ Табиғи ресрустардың маңызы және бағалау түрлері

3топ Елдердің табиғи ресурстармен қамтамассыз етілуі

«ВЕЕР» әдісі арқылы /Қағазды веер пішінінде бүктеп, бірінші оқушы бір бөлігіне сабаққа қатысты сұрақтар жазып шығады, екінші оқушы екінші бөлігіне қысқаша жауап жазып тапсырады. /Топ мүшелері веер бөліктеріне сұрақ жазып басқа топтармен алмасады.

ҚБ Екі жұлдыз,бір тілек арқылы бірін бірі бағалайды.

ДЖ тапсырма: «Жобалау әдісі» Қазақстандағы Ертіс өзенінің жағдайына экологиялық тұрғыдан баға беріңіз және қорғау шараларын ұсыныңдар.

-Ертіс өзеніне қысқаша сипаттама;

-Қорғасын мырыш комбинаттары зауыттардың әсері;

-Ластану типін анықтау; /биологиялық, химиялық, физикалық/

-Тиімді технология түрлерін ұсыну;

Бағалау критерийі

дескриптор

Ертіс өзенінің жағдайына жоспар бойынша экологиялық

тұрғыдан баға береді.

-Ластану типін анықтайды.

-Тиімді технология түрін

ұсынады.

ҚБ «Бағдаршам» әдісі арқылы жұптар бір бірін бағалайды.

Саралау тәсілі тапсырма мен қарқын

«Кестелер сөйлейді әдісі» арқылы сызбанұсқаны толтырады.

Жж.Тапсырма:Сызбанұсқа арқылы Қазақстанның екі көмір алабына экономимкалық және экологиялық тұрғыдан баға беріп салыстырыңыз.

Қарағанды көмір алабы

Сапасы

Қолдану аумағы

Өндіру кезіндегі кететін шығын мөлшері

Тасымалдау кезіндегі болатын шығын мөлшері бағалау











Екібастұз көмір алабы

Өндіру кезінде қоршаған ортаға әсері

Карьердің

пайда болуы

Қалпына келу жолдарын ұсыныңыз






Бағалау критерийі

Дескриптор

Табиғи ресурстарға экономикалық және экологиялық тұрғыдан баға береді.

-Қарағанды көмір бассейніне экономикалық тұрғыдан баға береді.

-Екібастұз көмір бассейіне экологиялық тұрғыдан баға береді.

ҚБ «Дәптер алмасу» арқылы бір бірін бағалайды.

Саралау тәсілі тапсырма мен дерексөз

«Сандар сөйлейді» әдісі арқылы кестені толтырып, есептер шығарып,қорытынды жасайды.

Тж.Тапсырма:Төмендегі кейбір минералды ресурс түрлерімен қамтамассыз етілу көрсеткіштерін есептеп және қорытынды жазыңдар.

Есептеу формуласы: Р- ресурспен қамтамассыз етілуі

Р= Қ/Х Қ- табиғи ресурс қоры

Х- халық саны

Мемлекет

тер

Қорлары млрдт


Халық саны

Ресурспен қамтассыз етілуі

(1 адамға т есебімен)

мұнай

темір

мұнай

темір

1

Венесуэлла

46,6

16,0

31,0



2

Сауд Арабиясы

36,7

0,0

31,7



3

Канада

27,9

35,0

36,2



4

Иран

21,7

33,0

79,5



5

Ресей

14,1

100,0

146,0




Бағалау критерийі

Дескриптор

Елдердің минералды ресурс түрлерімен қамтамассыз етілу дәрежесін сипатайды.

- Көрсеткіштерді формулаға салып есептейді.

- Елдер туралы қорытынды жасайды.

Сж.Картамен жұмыс ОПЕК елдері және еліміздің отын энергетикасы дамыған аймақтарын көрсетеді.


ҚБ «Басбармақ» әдісі арқылы өзінің түсінгені бағалайды.

Саралау тәсілі тапсырма мен қорытынды

Бүгінгі сабақты қорытындылау:

Сж.Тапсырма: «Блум түймедағы» күлтелеріндегі сұрақтарға жауап береді.

Қарапайым сұрақтар: Табиғи ресурстар түрлерін атаңыз?

Анықтаушы сұрақтар: Табиғат ресрустарын экономикалық бағалау қандай мақсаттарға сәйкес жүргізіледі?

Интерпретациялық /Түсіндіруші/сұрақтар: /Күн,жел,су,климаттық ресрустар/Қалай ойлайсың? Бұл ресурстар неліктен сарқылмайды?

Тәжірибелік сұрақтар:Егер сіз табиғат қорғау министрі болсаңыз қалдықсыз технологияны қалай жүзеге асырар едіңіз?

Шығармашылық сұрақтар:Баламалы энергияны адамзат көп қолданса не өзгерер еді?

Бағалаушы сұрақтар: Қазақстанның отын энергетикалық ресурстармен қамтамассыз етілуін қалай бағалар едің?

ҚБ Мұғалім мадақтамасы

Саралау тәсілі дилог және қолдау көрсету мен қорытынды

Интербелсенді тақта

«Bilim land» сайты







Оқулық

8сынып

С.Әбілмәжінова

К.Каймулдинова Алматы «Мектеп»

баспасы 2018ж
















Қалыптастырушы бағалау жинағы

8сынып











Үлестірме ресурстар












Қалыптастырушы бағалау жинағы

8сынып





























Қалыптастырушы бағалау жинағы

8сынып



























« Блум түймедағы»

Сабақтың соңы

5мин

Кері байланыс: 3 «Қ»

Маған қызық...........

Маған қиын............

Маған қажет...........



Қосымша ақпарат


Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетесіз? Сіз

басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? Саралау ж саб барыс олд тапсырмалар арқылы жүзеге

Оқушылардың оқу дағдыларын және жас ерекшеліктерін ескере отырып, сабақ мақсаттарына қол жеткізуге арналған саралау тапсырмалары «Жобалау» әдісі, «Кестелер сөйлейді», «Сандар сөйлейді» әдісі,«Блум түймедағы» әдісі арқылы жүзеге асты.

Оқушыларда бірлескен оқу «жұптас, ойлан, бөліс, әдісі» және «Веер» әдісі арқылы мәтінге талдау жасады. және кесте, сызбанұсқа арқылы салыстырмалы талдаулар және есептер шығарды, қорытынды, бағалау жасады.

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Сабақтың өн бойында ҚБ жүреді

Сабақтың басында:

ҚБ мұғалім мадақтамасы арқылы жүрді.

Сабақтың ортасында:

ҚБ Екі жұлдыз,бір тілек арқылы бірін бірі бағалайды.

ҚБ «Бағдаршам» арқылы өзара бағалайды

ҚБ «Дәптер алмасу» арқылы бір бірін бағалайды.

ҚБ «Басбармақ» әдісі арқылы өзінің түсінгенін бағалайды.

Критерий арқылы бағалау /Дескриптор/

Оқушылар нақты қадам жасайды.

Сабақтың аяғында:Кері байланыс: 3«Қ» Оқушылар осы сабақтан алған әсерін айтады.

Денсаулық және техника қауіпсіздік техникасын сақтау

Пәнаралық байланыс:

Жаратылыстану,экономика

Сынып гигиенасын сақтау

Қауіпсіздік ережесін сақтау

АКТ құралдарын тиімді,уақтылы пайдалану


Сабақ бойынша рефлексия:

Сабақ / оқу

мақсаттары

шынайы қол жетімді болдыма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме?

Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса неліктен деп ойлайсыз?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде тиімді пайдаландыңыз ба?

Сабақ жоспарыңыздан ауытқу болды ма және неліктен?


Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе ( оқу мен оқытуға қатысты)?

1:

2:

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді ( оқу мен оқытуға қатысты)?

1:

2:

Осы сабақтың барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?

































































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!