«Тамшылармен саяхат»
(ересек топқа арналған)
Мақсаты: Жалпы себеппен баурап алу. Қойылымға қатысуға, берілген
рөлдерді орындауға деген құштарлықты ояту.
Міндеттері: Балалардың су туралы,
табиғаттағы су айналымы туралы білімдерін бекіту. Өлең оқуға, ән
айтуға, билеуге, ойынға қатысуға, жарысқа деген құштарлықты ояту.
Балалардың экологиялық білімдерін нақтылау және жүйелеу: суды
қорғау керек, оны өте орынды және үнемді пайдалану керек.
Төзімділікке, достыққа, өзара көмекке, бірлесіп әрекет ете білуге
тәрбиелеу. Дене шынықтырудан алған біліктер мен дағдыларды
бекіту.
Жабдық:
2
шайнек, самаурын, шелек, су шүмегі, шелек су,
кесе.
Қуыршақ - бұл тамшы. Кішкентай Почемучки
үйі.
2
кружка, муляж тас, орындық.
Шыршалар, арқан.
2
үлкен құрсау.
Қоқыстар: бос пластикалық бөтелкелер, құтылар,
қораптар; Қалдықтарды жинауға арналған 2 себет.
Балаларға арналған костюмдер: түлкі, қасқыр, аю,
фонтанель, снежинкалар-тамшылар
Ересектерге арналған костюмдер: Речки, Нептун,
Почемучки.
Алдын ала жұмыс:
Поэтикалық материалды таңдау және
үйрену.
Ашық ойындар ережелерімен
таныстыру.
Музыкалық материалды таңдау.
Костюмдар жасау.
Балалармен әңгімелесу, иллюстрациялар көру және
т.б.
Бос уақыт. Музыка әуенімен балалар залға кіріп, орталық қабырғада
үлкен жарты шеңберде тұрады. Жүргізуші - Біз бүгін керемет мереке -
Жер күнін тойлауға жиналдық! Біз планетамыз туралы сыныпта,
серуендеуде, әңгімелесу кезінде көп нәрсе білдік; қызықты кітаптар
оқыды, иллюстрациялар қарады. Мерекемізді сүйікті планетамызға
арналған өлең жолдарымен бастайық.
Жүргізуші - Кейбіреулер мерекелеуге қызықпайды. Балалар Почучкуға
барып, онымен бірге Жер күнін тойлауға барайық. (Балалар бірінен
соң бірі үйге қарай жүреді. Тықылдайды. Неге екені белгілі болады.)
Неге бұл - О! Сәлеметсіңдер ме, балалар! Жетекші - Сәлеметсіз бе,
Невмучка. Біз сіздермен Жер күнін тойлауға келдік. Неліктен бұл
керемет! Мен мерекелерді жақсы көремін. Кіріңіз, отырыңыз, мен
қазір шай ұйымдастырамын. Жүргізуші балаларды орындықтарға отыруға
шақырады. Неліктен ол шайнектен су құюға тырысады - су жоқ.
Самаурыннан су жоқ, егер кран ашылса, су жоқ. Неге? - Мүмкін сіз
осында қалдыңыз ба? - (Шелекті нұсқайды. Еңкейтеді, ішіне қарайды,
қуыршақты шығарады - Тамшы)
Неге көп - міне керемет! Барлық су бітті, шелекте
бір тамшы ғана қалады!
(Жүргізуші Ноймучкидің қолынан қуыршақ
алады)
Жүргізуші - Ия, оны бәрімізге бере алмайсың. Енді
не істеу керек?
Неге біз (балаларға) - бәріне суды қайдан көбірек
алуға болады?
(Балалардың жауаптары)
Жүргізуші - Күт, балалар, Дроплет бірдеңе айтып
жатыр. (Тамшы естіледі)
-
Біз бастапқы көзге баруымыз керек, бәрі бұлақтар мен бұлақтардан
басталады. Ия, жол жақын емес, сол жолдағы кедергілерді жеңе аласыз
ба? Жол ұзақ.
Почемучка- Ал, сен қандайсың, Дроплет, әрине, біз барлық
қиындықтарды жеңеміз. Бізді басқарыңыз. Тамшы - Біріншіден, біздің
жолымыз орманда, орман бұлағына дейін. (Балалар шеңбер бойымен
тізбекте бірінен соң бірі жүреді. Осы кезде декорацияны қойыңыз:
муляж таспен орындық, арқан бекітіңіз, шыршаларды сөндіріңіз) Тамшы
- Міне, келдік, бірақ алдымен жасыру керек. Жануарлар орманда
тіршілік етеді, олар көктемді менікі деп санайды. Аю - суды
сақтаушы, ол оны ескереді және қорғайды. Сондықтан ол судың
бар-жоғын тексеруге барады. Ол өте сенімсіз, күдікті.
Аю (балалар жануарлардың рөлін ойнайды) - Сіз бұл жерде
күдіктенесіз. Барлығы кем дегенде бір тамшы су ұрлауға тырысады.
Барлығына арналған көз және көз қажет. Есеп және бақылау. Онсыз
саусақтардың арасындағы судың бәрі кетеді. Ештеңе қалмайды, бір
шөл. (Түлкі таусылып қалады, ол толқып, аюға қарай жүгіреді) Түлкі
- Аю, сен естідің бе? Мұнда балалар суға жиналды. Олар біздің
фонтанелден су алғысы келеді. Аю - Мұны біздің фонтанелден қалай
алуға болады? Бұл бізге өзімізге жеткіліксіз! Түлкі, қасқырды
осында шақыр, біз фонтанельді жасырамыз.
Түлкі - Қасқыр! Мында кел! Аю сені шақырып
жатыр.
Қасқыр - Міне, мен келдім! Не
болды?
Түлкі - Мұнда адамдар бізге келеді! Су
үшін!
Аю
- Ақыры, олар жаңа сән бойынша өмір сүреді,
Су
құбыры әкелінді.
Өзен ессіз -
Мен
үйге өзім бардым!
Қасқыр - Ал енді тағы бір надан
Мен
таза су алғым келді -
Бір
қолды жылжытыңыз -
Ал су өзен сияқты ағып жатыр!
Түлкі - Сумен үнемді бол!
Қолыңызды қайтадан қозғаңыз.
Ал
ол суды ала салысымен.
Кранды жабыңыз!
Аю
- Олар барлық суын құйды, енді олар бізге келді. Біз оны бермейміз!
Олар тамшыны алмайды, фонтанельді мына үлкен тастың артына
жасырайық, олар оны көрмейді.
(Жануарлар баланы жасырады - үлкен тастың
үлгісіндегі Көктем, олар өздері оның алдында тұрады. Почемучка алға
шығады)
Почемучка - Ал, олар келді, су қайда? Енді біз тереміз. Түлкі -
(оған қадам басады) «Бұлақ кеуіп, ағын әлсіреді, Ал сен краннан -
тамшы, тамшы, тамшы ... Өзендер мен теңіздер таяз болады Бекерге,
бекерге, босқа суды ысырап етпеңіз ... Содан кейін бірнеше жыл
өтеді Ал су жоқ - жоқ, жоқ, жоқ ... »
«Қарша» биі
(Д.
Шостаковичтің музыкасына)
Қаршалар - біз Аққала едік.
Боран бізді айналып өтті.
Күн
бізді тамшыларға түсіреді
Тез
бұрылды!
Көктем - Бұл мен ұзақ сапарға бару үшін
жинаймын
теңізге. Бірақ алдымен өзенге түсу
керек.
«ТАМШЫ-БҰЛАҚ БОЙЫНША»
ОЙЫНЫ
Бұлақ тамшыларды кезек-кезек ұзын жыланмен жинап,
өзенге апарады
Фонтанель ойынды келесі сөздермен бастайды: «Мен
жүгіремін, мен жүгіремін, мен жүгіремін.
Мен
әнді шырқай аламын!
Мен
сөйлеймін, сөйлеймін, сөйлеймін
Мен
өзенге қарай жүгіргім келеді »!!