Өткізілген
күндері
1-сабақ
Сабақтың
тақырыбы:
1) Лексикалық тақырып:
Танысым. Кіруге бола
ма?
2) Грамматикалық
тақырып: Орфографиялық және орфоэпиялық
нормалар.
Сабақтың
мақсаты: білімділік: Тыңдаушыларды жаңа тақырыппен
таныстыру, жаңа сөздермен, сөз тіркестірмен
таңыстыру.
дамытушылық: қазақша сөйлеу мәдениетін
дамыту, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, сөздік қорларын
молайту, қызығушылық іс-әрекеттерін дамыту, сауатты сөйлеп, әдемі
жаза білуді үйрету;
тәрбиелік: ұйымшылдыққа, ұстамдыққа,
адамгершілікке үйрету тәрбиелеу.
Сабақтың
көрнекілгі: плакаттар, суреттер,
слайд.
Сабақтың
түрі: аралас
сабақ
Сабақтың
барысы:
І Ұйымдастыру
кезеңі
ІІ Үй тапсырмасын
сұрау.
ІІІ Жаңа
сабақ
Ереже:
Орфография – дұрыс жазамын деген ұғымды білдіретін грек тілінен енгентермин. Тілдегі сөздерді дұрыс жазу
ережелерінің жиынтығы. Орфография — раздел лингвистики, изучающий правильность
написания слова при письме
Орфоэпия – дұрыс айтамын деген ұғымды білдіретін грек тілінен енгентермин. Тілдегі сөздерді дұрыс айту туралы ережелер
жиынтығы.
Дыбыс үндестігі, түрлері
орфография. Орфоэпия
Түбір мен қосымшаның, сөз бен сөздің арасындағы дауыссыз
дыбыстардыңбір-біріне әсер етуі дыбыс
үндестігі деп аталады. Дыбыс
үндестігі дауыссыз
дыбыстар арасында орындалады.
Дыбыс үндестігі ассимиляция деп те аталады.
Асимилляция – латын тілінің аssimilato «ұқсату» деген мағынаны
білдіретін сөзінен шыққан термин.
Дыбыс
үндестігі үшке бөлінеді:
1) ілгерінді
ықпал;
2) кейінді
ықпал;
3)тоғыспалы
ықпал.
Ілгерінді
ықпал – қатар тұрған
екі дауыссыз
дыбыстың алдыңғысының
соңғысына ықпал етуі. Ілгерінді
ықпал заңдылықтары:
1.
Сөздің соңғы дыбысы
қатаң болса,
жалғанатын қосымша да
қатаңнанбасталады. Мысалы,
тасты,
көппен,
шашқа,
т.б.
.
1. Жаңа
сөздер
Бір –
один
Екі –
два
Үш
– три
Төрт
– четыре
Бес
– Пять
Алты
– шесть
Жеті
– Семь
Сегіз
– восемь
Тоғыз
–Девять
Он
– десять
Сәлеметсіз
бе! – здравствуйте!
Сәлем!
– привет!
Сәлеметсің
бе! – Здравствуй!
Оқытушы
– преподаватель
Кіруге
болама? – Можно
войти?
Иә,
болады. – Да,
можно!
Жоқ, күте
тұрыңыз. – нет, подождите (вы в
ед.ч.)
Таныс
болайық – будем
знакомы [1,145б.].
2. Жаңа сөздерді
талдау.
3. қажетті әріптерді
қойыңыз [1,7б.]
С__лем!
С__леметс_з бе?
С__леметс_ бе?
Б_р ек_ _ш т_рт
Бе__ ал__ы жет__ сег__з то__ыз
о__
4. Сөздерді ажыратыңыз.
Разграничьте слова [1,7б.]
А)
СӘЛЕМ!СӘЛЕМЕТСІЗБЕ!СӘЛМЕТСІҢБЕ!
Ә)
БІРЕКІҮШТӨРТБЕСАЛТЫЖЕТІСЕГІЗТОҒЫЗ
5. сандарды
атаңыз [1,7б.]
10
7
1
9
8
6
5
2
4
3
6. сөздерді тыңдаңыз және
қайталаңыз [1,7б.]
7. оқыңыз
[2,7б.].
Сәлеметсің бе,
Асқар!
Сәлеметсің бе,
Нұрлан!
Сәлеметсіз
бе!
Сәлемесің бе,
Әсел!
Сәлеметсің бе,
Жәния!
Сәлеметсің бе,
Әлім!
Сәния,
сәлем!
Сәлем,
Санжар!
Пайдаланылған
әдебиеттер:
1. Қазақ тілі. Қарапайым
деңгей: оқулық/ Г.Қ.Досмамбетова, А.К.Балабекова,
А.Т.Бозбаева-Хунг, А.Д.Сейсенова. – астана: Ұлттық тестілеу
орталығы, 2012 -164 бет.