Ата-аналармен жұмыстың әдістері мен
формасы
Тәрбиешілерге
кеңес.
Мақсаты: ата-аналармен жұмыстың әдіс
тәсілдері туралы білімді нығайту.
Жанұядағы қарым-қатынасты құру
тәсілдерімен таныстыру.
Өткізу тәсілі: мини-лекция
және мультмедиялық презентация.
Кеңес
барысы:
Жанұя мен балабақша –біздің
келешектің басында тұрған екі қоғам институты.Бірақ бір бірін
түсінуге балабақшамен жанұяға түсінісу,шыдамдылық
жетемекен?
Түсініспеушілік балаға өте
ауыр тиеді. Өз өзінен жауапкершілік алып тастау үшін кейбір
ата-аналар тәрбиешінің бәр пікіріне қосыла береді.Ал тәрбиеші
пікірі үнемі әділме деген сұрақ туындайды. Бала
жалқау,ұқпайды,ерке,қырсық деген сөздердін артыңда қандай себептер
жатыр?
Кейбір ата-ана бала тәрбиесіне
мүлдем қатыспайды.Бұл жағдайды қалай өзгертуге болады. Қалай
ата-ананың қызығушылығын оятып балабақша жұмысына араластыруға
болады.Балабақша мен ата-ана тәрбиесі,қағидасы бір болғаны өте
қажет екенін қалай жеткізуге болады?
Ол өте манызды,сондықтан
мынадай бағытта жұмыс істеу керек:
1.Профилақтикалық түсіндіру
жұмысы бала денсаулығы,оның адами жетілуі үшін жеке- жеке тәрбие
жұмысы.
2.Проблемасы бар жанұяларды
анықтау,олардың қиындықтарымен танысу,және коррекциялық көмек
жасау.
3.Бала құқын
қорғау.
Ата-аналармен жұмысты жылдық
және перспективалық жоспарға қосу бәр педагогтарға міндетті.Онын
бөлімдері –күнделікті,апталық,айлық,жылдық және
бірреттік.
Күнделікті жұмыс ата-аналарға
баланын бақшадағы өмірі туралы мағлұмат береді.Апта сайын әр
ата-ана өз баласынын білімі,өсіп жетілуі туралы
сөйлеседі.
Ай сайын жүргізілетін жұмыс
–мейрамдар,КВН,семинар,ата-ана клубы,жанұя демалысы,табиғат аясында
демалу т.б
Тәрбиеші ата-анамен
жақындасқысы келеді,өзара түсінушілікті тілейді.Ата-анаға тәрбие
мақсатын,топтың тәртібін көрсеткісі
келеді.
Ата-анаға педагогикалық білім
ғана бермей,оларды бала тәрбиесі жөнінде сұрақтарға дайындау
керек.Жас ата-аналарды тәрбиелеу керек,оларға көмек жасау
керек.
Бүгінгі семинардың мақсаты
педагогтардың ата-аналармен жұмысын биік денгейге
көтеру.
Ата-аналармен жұмыстын әдісі
және формалары.
Балалармен ата-аналармен
қатынас,үйлеріне бару-ең қажет бағыт бала тәрбиесінде.Үйге бару
мақсаттары:
1)Ата-ананы оқу
бағдарламасымен таныстыру,баланын даму деңгейін
анықтау.
2) Баланын тұрмысымен
танысу,ата-анаға тәрбие жүйесінде көмек
көрсету.
3)Бірігіп жасау жұмысын
анықтау,және жанұяда өткен тақырыпты қайталауға көмек
жасау.
4)Үйіне барудың ең басты
мақсаты-тығыз қатынас орнату.
Ондай қатынас мүмкін емес
жағдайда ақпараттық тақтайшаны қолдану.
-
Жарнама тақтасы:жиналыс
туралы,өтілетін шаралар туралы,топтағы жұмыс туралы: оқу
барысы,өтіліп жатқан тақырып,балалар топта не
істейтіндері,күнделікті сабақ кестесі;ата-аналарға алғыс
.
-
Кітапшалар. Ата-аналарды
тәрбие бағдарламасымен таныстыру.
-
Анықтамалар.Баланын дамуына
көмектесетін.
-
Ақпараттық бюлетень.Айына бір
не екі рет таратылады.
Мақсаты әр
түрлі:
-өтетін шаралр
туралы:жиналыс,кеш,экскурсия,қойылым т.б.
-топтағы жағдай
туралы.
-топта өткізіліп жатқан сабақ
түрлері туралы,үйде не істеу керек;
-шараны қалай дұрыс өткізу
туралы
Ата-аналармен жүргізілетін
жұмыс түрлері
Ата аналармен
жүргізілетін жұмыстардың мазмұны, формасы,
әдістері
Балабақшаның ата-аналармен
жұмысының мазмұны төмендегідей:
А) ата-аналардыңпедагогикалық,
психологиялық білімдерінкөтеру; (дәрістероқу,
семинарларұйымдастыру, жекежәнетоптықкеңестер,
тәжірибелікжұмыстарт.б)
Б) ата
-аналардыоқу-тәрбиежұмыстарынақатыстыру;
(ата аналаржиналысы,
бірлескеншығармашылықжұмыстар, материалдық -техникалық база
жасауғакөмектесу);
В)
балабақшаныңәкімшілігіменбірлескенжұмыстар (ата -аналаркомитеті,
ата-аналаркеңесі, аталаралқасы, әжелер
клубы);
Ата-аналарменжүргізілетінжұмыстыңформасы мен
әдістеріолардыңпедагогикалықмәдениетінкөтеруге, балабақша мен
отбасыныңөзараынтымақтастығынажәнетәрбиежұмысыныңәлеуетінаттыруғабағытталғанболуыкерек.
Ата-аналарменжұмыстың әдістері: бақылау, әңгіме,
пікірлесу, тест жүргізу,
сауалнамажүргізу.
Ата-аналармен жұмыстыңформалары
Дәстүрлі
|
Дәстүрдентыс
|
1
|
2
|
ұйымдастыруы;
|
|
Психологиялық –
педагогикалықбілімкөтеруформалары
Педагогикалық білім
беру-
бұл, бала
тәрбиесініңкөкейкестімәселелерімената-аналардытаныстырадыжәнеолардыңнегізгіпедагогикалықмәдениетінқалыптастыруғакөмектеседі.
Дәрістер – бұл, бала тәрбиесініңмәні мен
маңызынажан-жақтытереңталдаужасау.
Дәрістегіеңбастыкөңілбөлетінмәселе-олбелгіленгенжағдайдынемесеқұбылыстыталдаужасауболыптабылады.
Конференция – бұл, бала
тәрбиесітуралытереңжан-жақтықарастыружәне оны бекіту.
Ата-аналарғаарналғанконференциялар – балабақшаныңтәрбиелеу мен білім
беру
жүйесіндеерекшемаңыздыорыналады.Ата-аналарғаарналғанконференциялардаболашаққоғамныңазаматтарынтәрбиелеудіңөзектімәселелеріқозғалып,
оны тәжірибедежүзегеасырудыңжолдарынақтықарастырылады.
Ата-ананыңролі, бала
тәрбиесіндегіқиындықтар,
отбасытәрбиесініңмаңызы,т.бтақырыптарболуымүмкін.
Ата-аналарконференцияларынаөтемұқиятдайындыққажет.
Мұндабелгіліғалымдар, психологтар мен
педагогтар, әлеуметтік
педагог,
дәрігерт.бміндеттітүрдеқатысады.
Мұндайконференцияларғаатааналарбелсендітүрдеқатысуларықажет.
Оларөзіс-тәжірибелерітұрғысынанмәселегеталдаужасайды.
Конференцияныңерекшелігісол- мұндаарнайыаталғанмәселеніңжай-
жағдайыншешудіңнақтыжолдарықарастырылуында.
Практикумдар - ата-аналардың бала тәрбиесіжайында,
педагогикалықжағдаяттарданшығудаолардыңпедагогикалықойлауларынжаттықтыру.
Ашықсабақтар – ата
–аналардыбағдарламабойыншақолжеткенжетістіктерментаныстыру,
тәрбиешініңталаптарынаденқоюғабағыт беру.
Мұндайсабақтарғаата-ананалардыңқатысуыбалабақшадағыоқу-тәрбиежұмыстарыжайындаата-аналардыңпедагогикалық сауаттылығынарттырады,
баламенқарым-қатынасжасаудыңжолдарынүйренеді.
Жеке
тақырыптықкеңестер-бұл, ата-аналарменөзініңбаласыжайында,
балабақшатыныс-тіршілігітуралыақпараттарменқамтамасызетуде,
пікіралысудамаңызды. Жеке
кеңестер-тәрбиешініңотбасыментығызбайланысорнықтыруындамаңызызор.
Әсіресе, топтыжаңаданжинақтағанда,
мерекелікіс-шараларқарсаңындажиіөткізіледі. Оғантәрбиешіалдын-ала
дайындалғаныабзал,
олүшіната-анағаалдыменқандайсұрақтарқоюкеректігінойланып,
жоспарлапалғандұрыс. Жеке
кеңестертаныстырусипатындажәнеата-анаментәриешініңарасындатығызбайланысорнықтыратындайбағыттаболуышарт.
Тәрбиешіата-аналардыөзініңкәсібижұмысындағытөмендегідеймаңыздымәліметтерментаныстыруымүмкін:
Үйге бару
– мұндатәрбиешініңата-аналарменжекежұмысыжәнебаланыңотбасындағыжағдайыментанысу.
Ата-аналаржиналысы – тәрбиелеу мен білім беру
жұмыстарынаталдаужасаужәнетәжірибені педагогика ғылымынегізінде ой
елегіненөткізу.
Жалпыата-аналаржиналысы
– жылынаекіретөткізіледі. Мақсаты:
балабақшаныңнормативтік-құқықтыққұжаттарыментаныстыру,
балабақша жұмысыныңнегізгібаыттары, міндеттері мен қортындысынтанстыру.
Жалпыжиналыстыңтақырыбынегізіненжаңаоқужылыныңбарысы мен
қортындыесебісипатындаболады. Ондабалабақшамеңгерушісі, әдіскер,
тәрбиешілер, дәрігержәнеата-аналаркомитетітөрағасысөзсөйлейді,
есебітыңдалады. Еңбек нәтижелері мен
жетістіктері, кемшіліктеріайтылып, оны
жоюдыңжолдарықарастырылады.
Атааналароқулары – бұл бала
тәрбиесіжайындаатааналарменөткізілетінөтеқызықтыжұмыстүрініңбірі.
Мұндаолар тек қана педагог,
психологтарды тыңдапқанақоймайды, өздеріалуантүрліәдебиеттерментанысып,
оқыпүйреніп оны талдауғақатысады. Оны ұйымдастырудыңжолдары:
біріншіден, оқужылыныңбасында,
алғашқыатааналаржиналысындаоларды толғандыратынпедагогикалық, психологиялықпроблемелардыанықтапалады.
Олтуралытәрбиешіарнайыақпараттаржинайдыжәнеоғанталдаужасайды.
Әдіскердіңкөмегіменәдебиеттертаңдап, оны атааналарғаоқуұсынылады.
Оларпайдаланғанәдебиеттерібойыншаалғақойғанмәселелерініңшешужолдарынайтыпбаяндайды,
пікірбөліседі. Тәрбиешімен ой бөліседі.
Таңдалатынтақырыпқызықтыәрібарлықатааналарғаортақ,
толғандыратынтартымдыболғанытиімдіболмақ.
Атаналаркештері –
мұндайкештер атааналарұжымынбіріктіруге, берекебірліккешақырады. Олжылынабір,
екіретөткізілуімүмкін, мұндабалаларқатыспайды.
Атааналаркештерініңмаңызы-
еңбастысымұндаоларөзбалаларыныңдостарыныңатааналарыменпікірлеседі,
балаларыныңөмірлікмаңыздымәселелерінталқылайды.
Атааналареңнегізгімәселеретіндебірбірінтыңдауға,
өзітыңдайбілугеішкіжандүниесіменбөлісебілугеүйренеді.
Атааналаркештерініңмүмкінболатынтақырыптары:
1.
Баланыңдүниегекелуңжәнеалғашқыжылдағыдамуы.
2.
Баланыңеңалғашқыкітабы.
3.
Меніңбаламныңболашағы? Мен оны
қалайкөремін?
4.
Меніңбаламныңдостары.
5.
Меніңотбасымныңмерекесі.
6.
Біздіңотбасымыздағы «балады», «болмайды»
ұғымдарыжайында.
7.
Туғанкүндіқалайтойлайсыз?
8.
Біздіңбалаларымыздыңайтатынәндері.
Аталғанкештенатаналарбірбірінеүлгі боларлықтайпікірбөлісіп, өзтәжірибелерінортағасалып, тың, жаңа,
қызықтымәселелердіөздеріүренетіндейболғаныабзал.
Атааналарменжүргізілетінтренингтер
- бұлатааналардыңөзбалаларынадегенмінезқұлқын,
қарымқатынасынөзгертугеықпалететінжұмыстүрі.
Тренингқаатааналарлыңекеуі де қатысқанытиімді. Тренинингқа 12-15
атаанақатысаалады.
Теренингқаатааналартұрақтытүрдежәнебелсендіқатынасқанданәтижеліболады.
Оныңнәтижесінежетуүшін 5-8 ретөткізутиімді.
Олнегізіненбалабаұшапсихолоыменбірлескенжұмысжоспарыжағдайындаөткізіледі.
Тренингтердітөмендегітақырыптардаөткізуұсынылады:
«меніңсүйіктіойыншығым», «меніңсүйіктікейіпкерім», «балаларойыны»,
«балалықтыескеалу», «меніңотбасымтуралыбейнекөрніс»,
«компьютердіңпайдасы мен зияны» т.б
0
0
0
0
0
0
0
0