ТИІМДІ ОҚЫТУ ЖӘНЕ ОҚУ
2.1-ДӘРІС
ТИІМДІ ОҚЫТУДЫҢ МЕН ОҚУДЫҢ СИПАТТАМАСЫ
БЕЛСЕНДІ ОҚУ
Қалай тиімді оқытуға болады?
Оқушылардың икемді дағдыларын
қалай дамытуға болады?
Тиімді оқу мен оқытудың қандай
стратегиялары бар?
ТИІМДІ ОҚЫТУ МЕН ОҚУ ТӘСІЛДЕРІ
Берілгенсуреттерді2.1-ресурсматериалындакелтірілгенсипаттамаларменсәйкестендіріңіз.
А
В
С
D
ТИІМДІ ОҚЫТУ МЕН ОҚУ ТӘСІЛДЕРІ
Берілгенсуреттерді2.1-ресурсматериалындакелтірілгенсипаттамаларменсәйкестендіріңіз
E
F
H
G
1. БЕЛСЕНДІ ОҚУ
F
суреті
ӨЗ ТӘЖІРИБЕСІНІҢ НЕГІЗІНДЕ ҮЙРЕНУ:
❑оқушыларға эксперимент жасау
арқылы мәнін ұғынып, білім
қалыптастыруғамүмкіндікбереді;
❑жаңабілімдібұғандейінгібіліммен
байланыстырады;
❑жібергенқателіктербізгеөзімізді
тексеріп,түсінігіміздіжетілдіругежол
ашады;
❑нәтижесі–тереңбілім;
❑оқуғадегенкөзқарастыөзгертеді.
көзқарастыөзгертеді
2. БІРЛЕСКЕН ОҚУ
В суреті
ҚҰРЫЛЫМДАЛҒАН ТОПТЫҚ ЖҰМЫС:
❑тұлғааралыққарым-қатынасдағдыларын
жетілдіреді;
❑ақпараталужәнежоғарыдеңгейліойлау
дағдыларынжетілдіреді;
❑тиімдіқарым-қатынастыдамытады–«біз
бірлесіптабысқажетеміз»;
❑оқушыларарасындағытүсініспестіктерді
жояды
3.
САРАЛАУ
ӘР ОҚУШЫНЫҢ ОҚУДАҒЫ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІН
ҚАНАҒАТТАНДЫРУ:
❑білім-дағдылардыдамытады;
❑оқушылардыңынтасынарттырады;
❑оқушыларғаидеялардытереңіректүсінуге
көмектесе отырып, шығармашылыққа
ынталандырады;
❑барлықоқушыларғамүмкіндікбереді;
❑барлықоқушыларданкүтілетіннәтижені
арттыраалады.
H
суреті
4. ПӘНАРАЛЫҚ БАЙЛАНЫС
ПӘНДЕРДІҢ АРАСЫНДА БАЙЛАНЫС ОРНАТУ:
❑білімберубағдарламасының мазмұнын
кеңейтеді;
❑тереңірекбілімалуғамүмкіндікбереді;
❑көптегендағдылардықалыптастырады;
❑біліммендағдылардыдамытуғакөмектеседі;
❑оқудыңанағұрлымсаналымеңгерілуіне
көмектеседі;
❑оқуғадегенынтаныарттырады
С
суреті
5. ОҚУШЫЛАРДЫҢ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІН
ҚАНАҒАТТАНДЫРУ/КЕРІ БАЙЛАНЫС
Оқудыбақылаужәнеоқупроцесітуралыақпаратберу
мақсатындакерібайланысұсыну:
❑оқушылардың ынтасынжәнеөзін-өзібағалау
деңгейінарттырады;
❑оқытупроцесініңбағытынанықтайды;
❑оқушылардың өзоқуынжақсартуынамүмкіндік
береді;
❑оқушыларғабарыншатиімдіоқуғакөмектеседі
А
суреті
6. ДИАЛОГТІК ОҚУ
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТАПСЫРМАЛАРДЫ ӨЗАРА
ТАЛҚЫЛАУЫ:
❑оқушылардыңоқуүдерісінеөзүлесінқосуына
мүмкіндікбереді;
❑оқушылардыңбір-бірінебіліммендағдыларды
үйретуінемүмкіндікбереді;
❑тақырыптытереңтүсінуінежолашады;
❑оқушылардыңөзүлгерімітуралыойланып,әрі
қарайнеістеукеректігітуралышешім
қабылдауынамүмкіндікбереді;
❑оқушылардыоқуғаынталандырады
D
суреті
G
суреті
7. ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУ ЖӘНЕ ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ПАЙДАЛАНУ
ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ПАЙДАЛАНУ:
❑белсенді оқудың қызықты тәсілдерін ұсынады;
❑оқушылардың пәнге қызығушылығын, ынтасын
арттырады;
❑зерттеу жүргізу, қарым-қатынас жасау, бірлесіп
жұмыс жасау және ортақ жобалар дайындауға жол
ашады;
❑оқушылардың ақпарат іздеп, өз жобаларын
жасауына мүмкіндік береді
❑сыныптан тыс өз бетінше білім алуға мүмкіндік
жасайды.
8. МОДЕЛЬДЕУ
МЫСАЛ ҰСЫНУ ЖӘНЕ ОНЫКӨРНЕКІТҮРДЕ
КӨРСЕТУ:
❑оқушылардыңтақырыптытереңтүсінуінежәне
сараптамалықойлауқабілетіндамытуғамүмкіндік
береді
❑оқушылардыңөзбетіншежұмысістеуінекөбірек
мүмкіндікберіп,тапсырманыкезеңдергебөледі;
❑үдерістуралыойланып,рефлексияжасауға
ынталандырады.
E
суреті
ҰЖЫМДЫҚ ОҚЫТУ ТӘСІЛІНІҢ ҚАҒИДАТТАРЫ:
❑Құрамы ауыспалы жұптар
❑Бірін-бірі оқыту
❑Өзін-өзі реттеу
❑Бірін-бірі бағалау
ҰЖЫМДЫҚ ОҚЫТУТӘСІЛІ:
❑оқушылардың бірлесе оқуға ынтасын
қалыптастырады және дамытады
❑әрбір оқушыны құрамы ауыспалы жұптарда
белсенді жұмысқа тартады
❑оқушылар үшін психологиялық жағымды орта
қалыптастырады
❑әңгімелесу, талқылау, бірін-бірі түзету, бірін-бірі
бағалау арқылы оқушылардың бір-біріне оң ықпал
етуіне жағдай жасайды.
❑әрбір оқушыны, бүкіл сыныпты өз бетінше білім
алушыға айналдырады
ҰЖЫМДЫҚ ОҚЫТУ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ОҚУ ОРТАСЫ
Оқу ортасы оқушыларды оқу үдерісінің басты
нысаны ретінде санап, оқушы ретінде өзіндік ізденіс
жасап, белсенділік танытуына жағдай жасайды.
Оқудың танымдық және эмоциялық аспектілері
бір-бірімен үздіксіз байланысты
Оқушыға бағытталған оқу ортасы оқушылардың өзін-
өзі реттеуге, оқуға деген ынта-жігерін, эмоциясын
басқаруға ынталандырады
Қолайлы оқу ортасын құруда мұғалімдер
оқушылардың эмоциялық зиятын дамытып, пәнге
қызығушылығын, ішкі ынтасын көтеруге мән
береді
ТИІМДІ ОҚЫТУДЫҢ ЖЕТІ ҚАҒИДАТЫ
Adapted from: “The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice,” OECD, 2012
Оқытуды оқушыға
бағыттаңыз,
олардың өзін оқушы
ретінде сезініп,
оқуға деген
құлшынысын
арттыруға жағдай
жасаңыз.
Оқудың әлеуметтік
сипатын түсініп,
оқушылардың
бірлесіп білім алуын
қамтамасыз етіңіз.
Оқушылардың
ішкі ынтасы мен
эмоциясына мән
беріп,
дамытыңыз.
Әр баланың жеке
ерекшелігін ескеріп,
оқушылардың
барлығын бір
өлшемге салудан
алыс болыңыз.
Оқушыларды
жалықтырмай, барлық
оқушыларды оқу
үдерісіне білкелкі
тартыңыз.
Оқу мақсаттарына
сәйкес бағалауды
қолданыңыз, кері
байланысты тиімді
пайдаланыңыз.
Білім салаларының
өзара байланысын
жүзеге асырыңыз, оқу
орталарының
қоғамдық ортамен
тығыз байланысын
орнатыңыз.
БЕЛСЕНДІ ОҚУ СТРАТЕГИЯЛАРЫ
Белсендіоқустратегиялары:
❖Белсендіоқупроцесінеқатысу;
❖Белсендіоқудыңнеекенінтүсіну;
❖Өзініңпедагогикалыққызметінебелсенді
оқуқағидаттарыненгізу;
❖Оқытудың жайғанажаттығуларды
орындауғаемес,оқумақсатынажетуге
бағытталуықажеттігінтүсіну.
«Мағанайтсаң–менұмытуыммүмкін.
Мағанкөрсетсең–менесімесақтаймын.
Меніңөзімежасауғамүмкіндікберсең–мен
түсінемін»
Белсенді оқу –бұл білімді іс-әрекет
арқылы игеру.
БЕЛСЕНДІ ОҚУ ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
БЕЛСЕНДІ ОҚУ
«Дейл тәжірибесі конусы» («Dale’s cone of experience»)
ОҚУ ПИРАМИДАСЫ (LEARNING PYRAMID)
БЕЛСЕНДІ ОҚУШЫ БЕЛСЕНДІ МҰҒАЛІМ
Белсенді оқушы мен белсенді мұғалім қандай болады?
Белсенді оқушы мен белсенді мұғалімге тән негізгі қасиеттер мен сипаттамаларды көрсетіңіз.
БЕЛСЕНДІ МҰҒАЛІМ: БЕЛСЕНДІ ОҚУ ҚАҒИДАТТАРЫ
АЛҒА ІЛГЕРІЛЕУДІ ЖАНДАНДЫРУ:
✔Оқумақсаттарынқайталау;
✔Әртүрліжаттығуларды,әртүрлі
оқуәрекеттерінұсыну;
✔Дағдылардышынықтыру;
✔Бұғандейінгібілімдіпайдалану.
ОҚУПРОЦЕСІНЕҚОЛДАУКӨРСЕТУ:
✔Білімгеқұштарлықтыояту;
✔Сұраққою;
✔Экспериментжасау;
✔Ұсынысжасау;
✔Ойлапшығару;
✔Оқустильдерінескеру.
БЕЛСЕНДІ МҰҒАЛІМ: БЕЛСЕНДІ ОҚУ ҚАҒИДАТТАРЫ
РЕСУРСТАРҒА КЕЛЕСІ СИПАТТАР ТӘН ЕКЕНІНЕ
КӨЗ ЖЕТКІЗІҢІЗ:
❑Ұйымдастырылған;
❑Қолжетімді;
❑Бірлесіп қолдануға қолайлы;
❑Бәріне таныс;
❑Тиянақты құрастырылған;
❑Жүйелі түрде қолданылады;
❑Уақыт өте келе күрделенеді;
❑Сапасы жақсы.
ДИДАКТИКАЛЫҚ ҚАҒИДАЛАР:
❑Объективтілік,ғылымилық;
❑Теорияныңпрактикаменбайланысы;
❑Бірізділік,жүйелілік;
❑Күрделілікдеңгейіболатұра,қолжетімдіболуы;
❑Көрнекілікқағидаты,әдістердіңәртүрлілігі;
❑Білімалушылардыңоқубелсенділігі;
❑Шығармашылық тәжірибесіменұштастыраотырып,
білімді,білікпендағдынытереңмеңгерудіарттыру.
Оқуматериалдарынбекітуүшін2.2.-тапсырманыорындаудыұсынамыз.