Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Тренингтер топтамасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Карусель»жаттығуы.
Мақсаты:
Қарым-қатынасты дамытуға
арналады
Топ мүшелері
2-ге бөлінеді . 1-ші топ ішкі, 2-ші топ сыртқы топ болып бөлініп,
екі шеңбер жасайды.
Жетекшінің
берген белгісі бойынша ішкі топ сағат тілі бойынша қозғалады,
жетекшінің сигналы бойынша олар тоқтайды да, екеуден ішкі топ пен
сыртқы топ бір-біріне қарсы тұрған адамдар бірігеді. Әрбір топқа
кезекпе-кезек жетекші белгілі бір роль беру керек, олар тез арада
сол рольді 2-3 минутта көрсетуі керек. Мысалы: сатушы- сатып алушы
; мұғалім – оқушы, дәрігер – қаралушы ; полиция –шофер; әке – бала;
анасы –қызы. Бұл жаттығу әрбір адамның өзінің мінезін, көңіл күйін,
қабілетін , өзгерте білу осы арқылы өзгелермен еркін араласу
қабілетінің дамуына
көмектеседі.
«
Бүлінген
телефон »
Мақсаты: Есту
қабілетін дамытуға арналған
Бір сөзді
мұғалім бір баланың құлағына сыбырлап сол пікірді қайталайды, солай
жалғаса беріп барлық балаларға жеткізеді. Ең соңғы оқушы пікір
сөзді естіртіп дауыстап айтады. Мен әрқашан шындықты
айтамын.
• Көңіл
күйімізді жаттықтыру»
Мақсаты:Шынайы
бейнелеп көрсете білу арқылы көңіл күйімізді жатықтыра алуға
арналады.
Жүргізуші:Бүгін
мен сендерге актер болуға үйретемін.
Мен
сендерге нені
көрсет десем, соны бет-әлпеттеріңмен
бейнелейсіңдер.
1. Қабақтарыңды
түйіп,ашулы адамның кейпін
көрсетесіңдер
2. Қатты қорқу
қажет.Қасқырдан қорыққан қоян сияқты немесе ұядан түсіп қалған
балапан сияқты,мысықтан қорыққан тышқан сияқты және иттен қорыққан
баланы бет -әлпеттеріңмен көрсету
қажет.
3.
Жылап тұрған
адамды көрсету.
4. Жәй күліп
тұрған адамды және қатты күліп тұрған адамды
көрсету
5. Өлең айтып
тұрған адамдың сезімін көрсете
білу
Өлең
айту « Біз тамшымыз » Сергіту
сәті
Өздеріне ұнаған
әуенге салып,қимылмен көрсетіп айту керек.Бәрі дөңгелене тұрады да
Біз тамшымыз дегенде жаңбырдың тамшысын бір теңіздің
толқыны
дегенде қолымен
ирелектетіп толқынды
көрсетеді
Біз тамшымыз
мұхиттағы
Бір
теңіздің толқыны.
Бізге
келіңіз ²
Сен мен
мен.
Бәрімізде бір жанұя боламыз
Біз бұтақпыз
бақшадағы
Бір бақшаның
гүліміз
қайырмасы
Ауызша
волейбол
ойыны.
Мақсаты: Өзінде
бар жақсы қасиеттерді бағалай білуге,өзінің қасында жүрген
адамдардың жақсы қасиеттерін білуге ,бір-бірін терең түсінуге
арналады
Допты бір-бірне
берген кезде балалар адамгершілік қасиеттер туралы айтулары
керек.
Мысалы:
шыншылдық: мейірімділік; адамдық; адамгершілік әділдік;
кішіпейілдік; батылдық; ұстамдылық;
жанашырлық.
Өзінде басым
қасиетті айта білулері
қаралады.
«Кім екенін
тап» ойыны
Мақсаты:Топ
мүшелерінің бір-бірін тануға
көмектеседі
Әрбір адам
өзінің аты-жөнін көрсетпей,өз-өзіне психологиялық мінездеме
жазады.Өзінің ұнамды-ұнамсыз қасиеттерін жазу. Бұл мінездеме
жазылған бетерді жетекші жинап, араластырады да,арасынан біреуін
алып дауыстап оқиды .Топ мүшелері мінездеменің иесін табуы
керек
Бұл жаттығу
өзгелерді дұрыс қабылдап,тану арқылы олардың өзіндік ерекшеліктерін
білуге үйреді
"Шөлдеу"ойыны.
Мақсаты:
Достыққа,бір-біріне көмектесіп қана нәтижеге жетуге болатына
тәрбиелеу
Балалардың қолдары шынтақтан қозғалмайды. Балалар өздерін ыстық шөл
даладамыз деп елестетеді, қатты
шөлдеп
жүреді. Бір
кезде тостағандардағы суларға кездеседі.
Енді
осы суды ішуге
амал табулары керек ( бір-біріне
көмекте-
сіп қана суды
шашпай, шөлдерін қандыруға
болатынына
көз
жеткізеді).
"Алып"ойыны.
Мақсаты:Ұжымшылдыққа
тәрбиелеу.
Екі бала
қатар тұрады, біреуінің сол аяғын екіншісінің
оң
аяғына
байлайды, сөйтіп бір белгіленген жерге барады.
Не-
месе: үш, төрт,
т.б. балаларды бірге байлайды, сосын
олар
бірге жүруге
тырысады. ( бақаға ұқсап
секіреді).
"Көпір"ойыны.
Еденді
бормен "көпір" (түзу) сызылады. Екі топ, бір-біріне
қарсы шыққан
балалар "көпірден" құлап қалмай өтуі
керек.
Балалар
бір-біріне көмектесіп, орындарын ауыстырып,
бір-
бірін өткізіп
жіберулері керек.
Рефлексия
Тренинг
жаттығулары сіздерге ұнады
ма?
Сендерде
қандайда болсада өзгеріс пайда болды
ма?
Күнделікті
өмірде бұл ойындарды ойнау арқылы ішкі жан дүниелеріңді дамытуға
бола ма?
Бүгінгі
тренингіде біздер ойындар ойнау арқылы өзгелерді дұрыс қабылдап,
өздеріңді еркін сезіне алуға тұлғаны дамытуға
жұмыстандық.
Мақсаты:
Оқушылардың ішкі жан дүниесін ашуға және өзін
еркін сезіне алуға
үйретету
Тренинг барысында қаралып шешілетін
міндеттер:
- Тиімді қарым-қатынасқа машықтану эмпатиясын
дамыту.
-Сенімсіздіктен, қобалжудан, қорқыныштан
арылу.
-Өзгелердің қызығушылығымен
санасу.
-Өзін-өзі құрметтеуді, өзін-өзі сенуді
қалыптастыру.
Тренінг
бағдарламасы
•
«Танысу»
жүргізуші:
Барлығымыз шеңбер жасап отырайық . Қазір
шеңбер бойымен
кезекпен жүргізушінің оң жағымдағы отырған
қатысушыдан
бастап топқа таныстыруды бастаймыз. Алдымен
өз есімдеріңді
айтыңдар. «1-2 сөйлем арқылы қай сыныпта
оқитыным өзінің
атым, өзінің мінезі туралы айту керек. Осы
сөздерден
кейін психолог өзін таныстырып әңгімелейді.
Психологтан кейін
әрбір
адам айналым бойынша өзін-өзі таныстырады.
Танысу біткен
соң, таныстырудың қалай өткені туралы
пікірталас
жүргізіледі.
Психолог топқа мынадай сұрақтар
береді.
Кімнің таныстыруы сіздің есінізде қалды және
оның
таныстыруы сізге
несіме2. «Құнды қасиеттерді жинау»
жаттығуы.
Ең алдымен жүргізуші бастайды. Жүрекшені алып, «Мен сізге жүрекшені
беремін, себебі сіз ... қайырымды адамсыз». Әр қатысушы допты алып,
жалғастырады. Сөйтіп барлық қатысушы өз ойын айтып шығуы
керек.
3. «Табиғат мінезі»
жаттығуы.
Қане, барлығымыз тізбектеле тұрайық. Көзімізді жұмып, өзімізді
табиғат аясында тұрғандай сезінейік. Күн тамаша ашық, күн сәулесі
шуақ шашып тұр, айнала тамаша көрініске толы. Енді, көзімізді ашып,
өзімізді еркін сезінейік. Алғашқыда бәрі жақсы болып тұрды да
кенет, аяқ астынан жеңіл жел
соқты.
Алдыңызда тұрған адамның арқасынан жәмен ғана
қолмен жеңіл желдің самалындай етіп сипаймыз.
Жел күшейді – енді алдыңыздағы адамның арқасын қатты уқалай
бастаймыз.
Кенет, боран басталды - енді боран күшіндей екі қолмен айналдыра
күштірек уқалаймыз.
Содан кейін, аяқ астынан жай ғана жаңбыр сіркірей бастады – енді
қолымызбен жаңбырдың тамшысындай жәймен ұрамыз.
Бір кезде қатты жауын жауды – біз қатты жауын сияқты арқамызды
саусақтң ұшымен жоғары төмен сипалаймыз.
Аяқ астынан бұршақ жауды – арқамызды саусақ басымен бұршақ
жауғандай қаттырақ ұрамыз.
Бір кезде бәрі басылды, күн жарқырап ашылып, адамға бір күшті шуақ
берді. Енді алдымыздағы адамдармен алмасамыз. Осы жаттығуды сізге
алдыңызда тұрған адам орындайды.
4 «Поезд» жаттығуы.
Ойын ортада жүргізіледі. Ең алдымен, 1 мен 2-ге саналып аламыз.
1-номердегілер қолдарын 1 рет соғып, аяқтарымен еденді 2 рет
тарсылдатады, ал 2-номердегілер 2 рет қолдарын соғып, 1 рет
аяқтарын еденге тарсылдатады.
5.«Өз жұбыңды тап» жаттығуы.
Қатысушылар шеңбер құрап отырады. Мен сіздерге жануарлардың аттары
жазылған текшелер таратып беремін. Атаулар екі текшеде қайталанған.
Мысалы, егер сіздің қолыңызда піл деп жазылған болса, сіз тағы
біреудің қолында сондай текше бар екенін біліңіз. (Жаттықтырушы
текшелерді таратады, егер қатысушылар саны тақ болса, жаттығуға
жаттықтырушы өзі де қатысады).
Сіздің текшеңізде не жазылғанын оқыңыз. Жазуды сіз ғана көруіңіз
керек. Енді текшені жинап қойса болады. Әрқайсысыңыздың
міндеттеріңіз өз сыңарыңызды табу. Бірақ, сөйлеспейсіздер,
өзіңіздің жануарыңызға тән дыбыстар шығармайсыздар, тек әртүрлі
қимылдар арқылы кез-келген әрекетті үнсіз жасайсыз.
Егер өзіңіздің жұбыңызды тапсаңыз, бірге тұрыңыз, бірақ үндемейсіз,
сөйлеспейсіздер. Тек барлығы өз сыңарын тапқан кезде ғана, қандай
нәтиже болғандығын тексереміз. Топ мүшелері өз сыңарын тапқаннан
кейін, жаттықтырушы «Сіз кімсіз?» деп сұрап шығады.
Әдетте, бұл жаттығу өте көңілді өтеді, нәтижесінде топ мүшелерінің
көңіл-күйі көтеріліпп, шаршағандығы тарқайды. Жаттығу
қатысушылардың ары қарай ашыла түсуіне септігін
тигізеді.
6. «Оның есесіне мен...» жаттығуы.
Барлық қатысушыларға аяқталмаған сөйлемдері бар карточкалар
таратылады. Сөйлемдерді әр қатысушы өз ойымен аяқтайды.
- Мен бәліш пісіре алмаймын, оның есесіне ..... .
- Мен шаршадым, оның есесіне ...... .
- Мен жақсы билей алмаймын, оның есесіне .... .
- Мен көп үндемейтін адаммын, оның есесіне .... .
- Мен көп ұйықтаймын, бірақ оның есесіне .... .
- Мен жұрттың бәріне құрметті бола алмаймын, оның есесіне ...
.
- Мен еден жууды ұнатпаймын, оның есесіне ... .
- Мен Үндістанда болған жоқпын, оның есесіне .... .
- Мен пәлендей батыл емеспін, оның есесіне ..... .
- Мен өзім туралы көп ойламаймын, оның есесіне...... .
- Мен тез ашуланғыш адаммын, оның есесіне..... .
- Мен соншалықты сымбатты емеспін, оның есесіне .... .
- Мен тым толықпын, оның есесіне.... .
- Менің аяқтарым ұзын емес, оның есесіне ... .
- Менің кемшіліктерім көп, оның есесіне ... .
- Менің жазуым әдемі емес, оның есесіне ..... .
7. «Теңізге саяхат» релаксациялық жаттығу.
Бұл медитативтілік техника денедегі қысымды түсіруге бағытталған,
музыкамен орындалады.
Жүргізуші. Жайланып отырыңыз, көзіңізді жұмыңыз. Терең демалыңыз,
денеңізді бос ұстаңыз, денеңізді ауырлап бара жатқандай және оны
теңіз толқынының лебі ұрып жатқандай сезініңіз. Өзіңізді жартастың
үстінде тұрмын деп есептеңіз және алысқа көз жіберіңіз. Сіздің
алдыңызда көгілдір теңіз, ашық аспан және күн. Теңіз барқалыпты дем
алып, асау толқандары жағаға соғылып, қайтадан кейін
қайтуда.
Теңіз толқындарының шуын естіп, толқындарға қызыға қарап,
жағалаудағы теңіздің тұзды ауасын жұтып тұрсыз. Өз бойыңыздағы
асқан ауыртпалықтан бір сәтке болса да арылғандайсыз. Сіздің
рухыңыз жайлылық сезіміне толы. Сіз төменге түсіп, аяғыңызды
шештіңіз, жалаң аяқ құмның қызуы мен жұмсақтығын сезіне отырып
жүгірудесіз. Міне сіз судың жанына келдіңіз, толқындар сіздің
аяғыңызды жуып жатыр, су жып-жылы әрі жұп-жұмсақ. Сіз қолдарыңызды
бос тастап, басыңызды шалқайттыңыз. Күн сәулесі мен жеңіл самал жел
сіздің бетіңізді өбуде, теңіз толқындарының тамшылары сіздің
денеңізді баурап алғандай. Ерніңізде теңіздің тұзды суының кермек
дәмі және бақыт күлкісі. Сіз өзіңізді кішкентай бала сияқты
сезініп, жүгіргіңіз, секіргіңіз, су шашып ойнағыңыз, күлгіңіз
келеді. Өзіңізге осы бірнеше минут ішінде не істегіңіз келсе, соны
істеуге рұқсат етіңіз.
Сіздің қайтатын уақытыңыз болды. Міне сіз тағы да жардың басында
тұрсыз. Сіздің демалыс пен бақыт сыйлаған ғажайып әлемге
алғысыңызды айтыңыз. Көздеріңізді асықпай ашыңыз!
Қандай сезімде болдыңыз? Не сезіндіңіз?
9. Қорытынды. «Майшам»
жаттығуы.
Қазір мен майшамды жағамын. Барлығыымз бір-бірімізбен бірігіп,
жұмыс жасағанымыз үшін бір-бір жылы сөз айтып, майшамды беріп
отырамыз. Қоштасуға майшамды алғанымыз, жарық деген жақсы нәрсе,
сондықтан да алдарыңыз ашық, жарқын болсын деген тілекпен, бүгінгі
тренингімізді аяқтаймыз. Рахмет!