Материалдар / Түрік қағанаты.

Түрік қағанаты.

Материал туралы қысқаша түсінік
Түрік қағанаты туралы түсінік.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2018
627
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Мектеп:
Күні:Мұғалімнің есімі:

СЫНЫП: 6Сабақ 2Қатысқандар саны: Қатыспағандар:
Сакбақтың тақырыбы Түрік қағанаты (552-603)
Сабақ негізделген оқумақсаты (мақсаттары)6.3.1.1 – оқиғалардың өзара байланысын табу арқылы Түрік қағанаты құрылуының тарихи маңызын анықтау;
Сабақтың мақсаты Түрік қағандығының коғамдық құрылысының ерекшелігін ашып көрсету және саяси тарихы мен шаруашылық жағдайы туралы түсінік беру
Сабақ нәтижесіБарлық оқушылар:


Қазақстан жерінде алғаш пайда болған ортағасырлық мемлекет туралы, саяси-экономикалық құрылымы туралы білім беру.



Оқушылардың басым бөлігі:


ерте феодалдық құрылыс кезіндегі алғашқы мемлекеттер туралы түсінік қалыптастырып, жүйелі білім беру..


Кейбір оқушылар:


Білімді сыныптастарына түсіндіріп оқулықтан тыс ресурстар қоса алады.
Бағалау критерийі«Түрік», «қағанат» атауларына түсінік береді

Қазақ жеріндегі алғашқы ерте ортағасырлық мемлекет- түрік қағанатының құрылуын, халқының этникалық құрамы мен шаруашылығын түсіндіре отырып, мәдениетінің негізінде түрік өркениетінің қалыптасуын бағалайдытүрік тердің тәуелсіздік жолындағы күресімен таныстыра отырып,өздегінен талдап, қорытынды жасауға дағдыландады.
Тілдік құзіреттілік

Қазақстан территориясындағы ерте ортағасырлық мемлекеттер
РесурстарОқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.
Әдіс-тәсілдерСұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.
Пәнаралық байланысМузыка, қазақ тілі,тарих.
Алдыңғы тақырыпКіріспе сабақЗерттеу сұрағы: Орта ғасырлар тарихы нені оқытады
ЖоспарланғануақытЖоспарланған жаттығулар (төмендежоспарланған жаттығулармен қатар,ескертпелерді жазыңыз)Ресурстар
Басталуы 5 минут

Топқа бөлу2 минутСебетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады.Психологиялық ахуал қалыптастыру: 3 минут«Өткенді қайталау /Үй тапсырмасын сұрау/Орта ғасырлардағы Қазақстан тарихы неше кезеңге бөлінді?Ерте орта ғасырлық мемлекеттерге қандай мемлекеттер жатады?Түріктер туралы мәлімет беретін қандай ескерткіштерді білесің?

1-топ «Сары кәмпиттер»2-топ «Көк кәмпиттер»3-топ «Қызыл кәмпиттер»



Ортасы 20 минутӨздерін түрік деп атаған (қытайша «тужюе») халық XI ғасырдың басында монғолдық Алтайда қалыптасты. Түріктерге қатысты олардың ата-тегінің аналық қасқырдан бастау алатындығы туралы Қытай дерегі «Жоунамада» берілген екі тарихи аңыз бар. Түрік тайпалары өз иеліктерін Алтайдан Хуанхэге дейін жеткізіп, 542 жылы қытай деректерінде алғаш рет кездесті. Бұл оқиғалар осы «Жоунамада» көрініс тапқан: «...Кейінгінің аты Тамын. Оның заманында ұлысы біраз күшейіп, шекара аймақтарымызға келіп әр түрлі жібек маталар сатып алып, Кіндік қағанатпен қарым-қатынас жасау ниеттерін байқатты». Осы кезде қытай патшалығы - Батыс Вэй өзіне жужандарға қарсы әскери одақтас іздеді. Осы мақсатпен Батыс Вэй билеушісі Тайцзу түріктерге елшілік аттандырды. 545 жылы Соғдылық Альнопанто елшілігі Бумын ордасына келді. Бұл кездегі түріктер көсемі Бумын еді. Елшілікті «Ордада бәрі бір-бірін құттықтап, бүгін бізге Ұлы державаның өкілі келіп отыр, көп ұзамай біз де сондай дәрежеге жетеміз» деп жорыды. Бумын түріктердің тәуелсіздігін жариялап, жаңа мемлекет - Түрік қағанатын құрды. Бумын ұзақ өмір сүрген жоқ. Кейбір деректердің айтуынша, сол 552 жылы, ал «Билік ғибратнамасының» (165 бумасы) мәлімдеуінше, 553 жылдың басында қайтыс болған. Билік інісі Қара Ескеге өтеді, бірақ, ол да көп отырмаған. 553 жылдың соңында оның орнына інісі Мұқан қаған келді. Картаның көмегімен түркілердің әр түрлі бағыттағы көршілерін және олармен қарым-қатынасына тоқталу. Оқушыларға еске сактауға ыңғайлы болуы үшін төмендегі сызбаны пайдаланамыз.603 жылы қағанаттың Батыс және Шығыс болып екіге бөлінуімен аяқталды. Орталығы Монғолияда болған Шығыс Түрік қағанаты және Орта Азия мен Батыс Жоңғария, Жетісуда құрылған Батыс Түрік қағанаттары тарих сахнасына шықты.



(Мемлекет тарихыТарихи жазбалар - 542жылҚытай мемлекетінің келісімге елші жіберуі – 545 жылМемлекеттің құрылуы - 552 жылБилеушілерБұмын – түрік билеушісіАнағұй – авар билеушісіҚара Еске – 1 баласыМұқан – 2 баласыТобаИштемейХалқы - теле – тирек, турік – қызғыз, оғыз, ұйғыр, дулу, үйсінШаруашылығыІле, Шу, Талас, Ертіс, сыр бойындағы қыстаулары орналасты.Жетісу, орта Азия, Оңт. Қазақстан – Талас қаласы – егіншілік дамыды.Қағанаттың ыдырау себебі.581 жыл - ішкі соғыстардың басталуыКөрші мемлекеттердің шабуылдауы603 жыл - екіге бөлінді.Топтарға тапсырма:Тапсырма №1 Жылдармен жұмыс.жылдар оқиғалар542ж.545ж.552ж.552 ж.552 - 554ж.570 - 580ж.555ж.563 - 567ж.VІғ. 70ж.Тапсырма №2 Кім? Қашан? Қалай?Тұлғааты Оқиға болған жыл Болған оқиғаның қысқаша мазмұны.Бумын552 - 554ж. ж.10мың түменмен батысқа жорықтар жүргізіп, Арал теңізіне жетіп, Қытайдан Әмударияға, Ташкенттен Сырдарияға дейін жаулады.VІғ. 70ж.ТобоТүріктер Орхонның жоғарғы жағындағы Букрат тауларында аварларды екінші рет жеңді.Тапсырма №3 Түрік қағанатының халқы.Теле - түрікТапсырма №4 Шаруашылығы. көшпелілер қыстауларыЖартылай көшпелілер қалаларыТапсырма № 5 Мәдениеті - киіз үй -- ат әбзелдері -- жерлеу дәстүрі -Тапсырма № 6Қағанаттың ыдырау себебі.Бірінші себебі Екінші себебі Нәтижесі.Түрік қағанатының шекарасын анықтау, көрші мемлекеттерінің аумағын анықтау. Кесте толтыру.



Бағалау кезеңі



«Әлемді шарлау» әдісі арқылы түсіндіріледі. «Интервью» әдісіОқушылар өз оайларын стикерлерге жазып жабыстырады.
Сергіту сәті 2 минут«Қыдырып қайтайық!» би билеу«Қыдырып қайтайық!» биі

Аяқталуы 20 минутСабақты бекіту тапсырмасы «Мен тұлғамын» «Мен, Түрік қағанатының тұңғыш билеушісі Бұмын қаған...................................» «Мен, әкем Бұмынның мұрагері Қара Еске....................................................... «Мен, Түрік елінің қағаны Мұқан......................................................................»«Мен, Тобо қағанмын. Менің саясатым...............................................................» «Мен, Иштеми қаған ағам құрған ұлы елдің аумағын..........................................»
  • Түріктер туралы алғашқы мәлімет қай мемлекеттердің құжаттарында кездеседі?
  • Түрік халықтарының азаттық күресіне не себептер болды?
  • Түрік қағанаты қашан құрылды?
  • Түрік қағанаты құрылғаннан кейін Бумен қаған ұрапқтарының басты мақсаты не болды?
  • Түрік халықы мен қазақ халқының шаруашылық және мәдени өмірінде қандай ұқсастықтар бар?
  • Түрік халқының этникалық құрамын кімдер құрады?
  • Түрік қағанатының ыдырауы басты сеюептері неде?
  • Екі түрлі түсініктеме күнделігі.Оқушылардан дәптердің бетін (не таратылып берген парақты) ортасынан вертикаль сызықпен бөлу сұралады. Мәтінді оқу барысында олар:









    Оқушылар кестемен жұмыс жасайды
    Қосымша ақпарат

    СаралауСіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз?Бағалау - Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз?Пəнаралық байланысҚауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс
    РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен?«Менің көңіл-күйім баспалдағы»Оқушылар стикерлерге өз есімдерін жазып (немесе смайликтің суретін салып) тақтада салынған баспалдақтардың біріне жабыстырады. Баспалдақтар «Керемет!», «Өзіме сенімдімін!», «Жақсы», «Жаман емес», «Маған көмек керек!», «Білмеймін», «Нашар» деп аталады.

    Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім?


    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ