Материалдар / Тынысалу мүшелері. Адамның тынысалу жолдарының құрылысы мен газалмасу мүшелері.
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Тынысалу мүшелері. Адамның тынысалу жолдарының құрылысы мен газалмасу мүшелері.

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары жаңартылған білім негізінде құрастырып жасалған. Бұл сабақ жоспарын ашық сабақ жасауда негізге ала отырып жасауға мысал ретінде жүктедім. Ішенде пайдаланылған әдіс тәсілдер өте тиімді,
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
31 Қазан 2018
863
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақ жоспары

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Тыныс алу


Күні: 21.06.2018


Мектеп: «№3 жалпы орта білім беретін аралас мектеп» КММ


Мұғалімнің аты-жөні: Серикбекова Н.Н


СЫНЫП: 7


Қатысқан оқушылар саны:


Қатыспаған оқушылар саны: 0

Сабақтың тақырыбы:


Тынысалу мүшелері. Адамның тынысалу жолдарының құрылысы мен газалмасу мүшелері.

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

7.1.4.5 - адамның тыныс алу мүшелерінің құрылыс ерекшеліктерін танып білу

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар орындай алады: тыныс алу мүшелерін танып біледі.

Оқушылардың көбісі орындай алады: тыныс алудың маңызын, құрылысын түсінеді. Адамның тыныс алу жолдарының құрылысын жіктей алады.

Кейбір оқушылар орындайды: тыныс алу мүшелерінің құрылыс ерекшеліктерін және газ алмасу процесін талдайды

Бағалау критерийі

- тыныс алу мүшелерінің қызметін біледі;

-тыныс алу мүшелерінің құрылысын жіктей алады;

-тыныс алу мүшелерінің маңызын және газ аламасу процесін талдайды;

Тілдік мақсаттар


Диалог құруға/жазылымға қажетті сөздер топтамасы:

Тыныс алу - бұл…

Тыныс алу жолдары – ….

Пәнге қатысты сөздік қоры мен терминдер:

мұрын қуысы, аңқа, жұтқыншақ, көмекей, кеңірдек, бронхылар, өкпе, альвеолалар.

Құндылықтарға баулу


- сын тұрғысынан ойлау;

- жалпыға бірдей еңбек қоғамы;

- жеке және топпен жұмыс істей білу қабілеті;

- денсаулық, достық және айналадағыларға қамқорлық көрсету;

Пәнаралық байланыс

Жаратылыстану, химия, математика

Алдыңғы білім


7.1.4.4. Омыртқалы және омыртқасыз жануарлардың тыныс алу мүшелері


Сабақ барысы


Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері


Ресурстар

Сабақтың басы


(3 мин)









(2 мин)







































(5 мин)


Ұйымдастыру кезеңі:



Психологиялық жағымды ахуал туғызу: (С) «Жылы лебіз»

Мейірімді жүрекпен,

Ақ пейілді тілекпен.

Амандасып алайық,

Бір жадырап қалайық.

Оқушылар шеңбер құрап, бір-бірлеріне бүгіңгі сабаққа жылы лебіз білдіру.



Топқа бөлу: (С) оқушыларды тыныс алу мүшелерінің (мұрын қуысы, аңқа, жұтқыншақ, көмей, кеңірдек, бронхы, өкпе) аттарымен бөлу. Таратылған мүшелерден 3 топ құралады.(саралау оқушыларды гетерогенді құрамда бөлу)

1 топ – Тыныс алудың жоғары жолының мүшелері

2 трп – Тыныс алудың төмеңгі жолының мүшелері

3 топ – Тыныс алудың негізгі мүшесі



Бағалау парағын тарату. Топ басшысы бағалайды.



Аты -жөні

1-тапсырма «Білім ағашы»

Қойылған сұраққа толық жауап беру -3 ұпай. Қойылған сұраққа толық жауап бере алмау-1ұпай, бір оқушыға қойылған сұрақ жауабын толықтыру-2 ұпай

2- тапсырма «INSERT»

Тақырыпты өзі толық қабылдауы 3 ұпай. Түсінбеген жерлерін жұптық талдауда түсіну 2 ұпай, түсінбеген жерлерін топтық талдауда түсіну 1 ұпай

3-тапсырма «кластер, стоп кадр, сіз қаншалықты сенесіз?»

Мүшелерді орнына орналастыру 1 ұпай, әр мүшелеріне талдау жасау – 2 ұпай, суреттерді салыстыра отырып түсіндіру 3 ұпай.


4- тапсырма «Денотатты граф»

3 мүшені анықтаса 1 ұпай, 5 мүшені анықтаса 2 ұпай, 7-8 мүшені анықтаса 3 ұпай

































Жаңа тақырыпты бастау үшін алдыңғы білімдерін тексеру:

1 тапсырма (Ж) – «Білім ағашы» (ағаштағы алмаларда үй тапсырмасына байланысты қайталау мақсатында сұрақтар болады)

1.Диффузды тыныс алу деген не?

2.Диффузды тыныс алу кімдер де жүреді?

3.Желбезек арқылы тыныс алу қандай жануарларға тән?

4.Желбезек арқылы тыныс алатын жануарларды ата?

5.Құрылықта тыныс алатын жануарлардың тыныс алу мүшесі не?

6.Өкпе мен тыныс алатын жануарларды ата?

7.Демтүтікпен (трахея) тыныс алатын жануарларды ата?

8.Қосмекенділердің тыныс алуының қосымша мүшесі тері, неге?

9.Құстардың тыныс алу жүйесіндегі ерекшелік?

10.Сүтқоректілерде диафрагма қызметі?

11.Тыныс алу жүйесінің қызметі?

ҚБ. «Мадақтау, қолпаштау» әдісі





қағаздан жасалған гүл;













мүшелердің аттары жазылған қағаз қиындылары;

топ аттары жазылған қағаздар.







Бағалау парағы









































Ағаш салынған сурет, алма пішінді стикерлер,

Сабақтың ортасы


(2мин)

















(2 мин)



(8 мин)
























(5мин)



















































































(6 мин)









(Тж) – «Мозайка» құрау арқылы тақырыптың атын ашу

1 топ – мұрын

2 топ – өкпе

3 топ – адамның тыныс алу жүйесі



(Т) – тыныс алудың маңызына жалпы шолу жасау.



2 тапсырма (Ж,Жж,Тж) – «INSERT» әдісі арқылы тақырыпты талқылау.(бейне талдау, кітаптағы тақырып) (Саралаудың - диалог және қолдау көрсету тәсілі)



Критерийі

Дескриптор

Тыныс алу мүшелерінің құрылысын біледі

  • Тыныс алу мүшелерін, орналасу ретін түсінеді;

  • тыныс алу мүшелерінің құрылысын меңгереді;

  • тыныс алу мүшелерінің қызметін ажырата алады;

ҚБ. «Бағдаршам» әдісі



3 тапсырма (ТЖ) – (саралау – тапсырма күрделілігіне қарай алға ілгерілеп отыратын тапсырмалар арқылы)

1 топ «Кластер» әдісі - суретке тыныс алудың жоғарғы жолының мүшелерін, аттарының қиындыларын жабыстырып түсіндіру

Критерийі

Дескриптор

Тыныс алудың жоғарғы жолының мүшелерінің құрылысы мен қызметін меңгереді

- мұрын, аңқа, көмекейдің суреттерін, мүшелердің аттарын орналастыра біледі;

- суреттерге қарап, әр мүшелерін кластерге талдап жазады;

- салыстыра отырып түсіндіреді;



2 топ – «Стоп кадр» әдісі - Тыныс алудың төмеңгі жолы мүшелеріне сипаттай отырып баяндау.



Критерийі

Дескриптор

Броңхының, кеңірдектің құрылысы мен қызметін ажыратып түсінеді

- тыныс алудың төмеңгі жолы мүшелерін біледі;

- әр мүшелерінің қызметтерін ажыратады;

- кеңірдек, бронхы құрылысындағы ерекшелікті сипаттайды;


3 топ – «Сіз қаншалықты сенесіз?» - тыныс алудың негізгі мүшесі – өкпе

1.Өкпе – шымыр, кеуекті жұп мүше.

2.Оң жақ ірі жүлгелермен 2 бөлікке, сол жақ 3 бөлікке бөлінген.

3. Өкпенің сыртындағы өкпе қап 2 жапырақшадан тұрады.

4.Өкпеқап қуысының ішінде өкпеқап сұйықтығы болады, ол үйкелісті азайтады.

5.Альвеола – бронхының тармағы болып табылады.

6.Газ алмасу өкпе көпіршіктерінде жүреді.

7.Өкпе көпіршіктері қабысып қалмау себебі эпителий ұлпасынан тұрады.

8.Сол жақ өкпенің 2 бөлікті болу себебі жүрек орналасқандықтан.

Сенем

Сенбеймін

Білмеймін





Критерий

Дескриптор


Өкпенің құрылысы мен қызметін түсінеді

- Тыныс алудың негізгі мүшесі өкпеге анықтама бере алады, орналасқан орынын біледі;

- Өкпенің құрылысын толық сипаттай алады;

- Өкпе көпіршіктеріндегі газ алмасуды түсіне алады;


ҚБ. «екі жұлдыз бір тілек» әдісіРисунок 10


Ширату сұрақтары: «Модельдеу» әдісі (Д,Жж) –өкпенің моделін жасап көрсету. Ой қозғау (Қабілетті оқушымен жұмыс)

1.Өкпені ауамен толтыру қалай жүзеге асады? Жасап көрсету

2.Өкпеден ауаның шығарылуы қалай жүзеге асады?

Жасап көрсету

3. Аягөз қаласында 43 мың тұрғын бар. Биіктігі орташа 1 ағаш 2 адамды оттекпен қамтамасыз етеді. Қала тұрғындарын оттегімен қамтамасыз ету үшін қанша ағаш қажет?

ҚБ. «3 шапалақ» әдісі



Мұрының, өкпенің, адамның тыныс алу жүйесінің қиынды суреттері





















АКТ, слайд



Оқулық, қосымша ақпарат жазылған хабарламалар, бейне талдау





























Тыныс алу мүшелерінің суреті, мүшелер жазылған қағаздар

























Слайд, суреттер

































Кесте, сұрақтар жазылған беттер































































Сабақтың соңы

(3 мин)















(2 мин)











(2 мин)

4 тапсырма – (Ж) «Денотатты граф» әдісі (саралау тапсырма)

А - тыныс алу мүшелерін ретімен жазу

Б - тыныс алу мүшелерінің қызметі

С – тыныс алу мүшелерінің құрылысы



Критерийі

Дескриптор

Тыныс алу мүшелерің құрылысы мен қызметі жайыында толық мағұлмат қалыптасады

- тыныс алу мүшелерін ретімен орналастыра біледі;

- тыныс алу мүшелерінің қызметін анықтай алады;

- тыныс алу мүшелерінің құрылысын салыстырады;


ҚБ. «Бас бармақ»



Кері байланыс – «Бес саусақ» әдісі бойынша



Бағалау парағын талқылау.



Ақ бет, маркер, қалам, қарандаш

Қосымша ақпарат


Саралау – Сіз қосымша

Көмеккөрсетуді қалай

жоспарлайсыз? Сіз

қабілеті жоғары

оқушыларға тапсырманы

күрделендіруді қалай

жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың

Үйренгенін тексеруді

Қалай жоспарлайсыз?

Пəнаралық байланыс

Қауіпсіздік жəне еңбекті

Қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс

Құндылықтардағы

байланыс

Рефлексия

Сабақ / оқу

мақсаттары

шынайыма?

Бүгін оқушылар

не білді?

Сыныптағыахуал

Қандай болды?

Мен жоспарлаған

Саралау шаралары

тиімді болды ма?

Мен берілген

Уақыт ішінде

үлгердімбе? Мен

өз жоспарыма

қандай түзетулер

енгіздім жəне

неліктен?



Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.

Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес

Келетін сұрақтарға жауап беріңіз.

Қорытынды бағамдау

Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды

Жетілдіруге көмектесетін не білдім?







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!