Атырау облыстық білім
басқармасы
Атырау қалалық білім
бөлімі
Абай атындағы Атырау
қаласының оқушылар орталығы
Үйірме сабақтарында
түрлі әдіс-тәсілдерді тиімді
қолдану
семинар-практикум
Әдістемелік бөлім
меңгерушісі:
Мұратқалиева Самал
Мұратқалиқызы
Атырау 2021
жыл
Абай атындағы Атырау
қаласының оқушылар орталығының қосымша білім беру педагогтерінің
жұмыс нәтижелеріне оңды ықпал ету мақсатында әдістемелік бөлімнің
ұйымдастыруымен «Үйірме сабақтарында түрлі әдіс-тәсілдерді тиімді
қолдану» тақырыбында
семинар-тренинг.
Жоспары:
1.Түрлі әдіс-тәсілдерді
қолдану қажеттілігі мен
тиімділігі;
2.Педагогикалық қабілетті
зерттеуге сауалнама
3.Үйірме сабақтарында
кеңінен қолдану мүмкіндігі бар жаңа әдіс-тәсілдердің
элементтері:
Топқа бөлу. «Сөз
құрастыру»
«Элиот-Аронсон» әдісі
бойынша «Джигсо» тәсілін
қолдану
«Жасырын сөздер» сергіту
сәтін тиімді қолдану;
«SWOT-analysys» талдау
жасау тәсілі;
«Эйлер-Венн»
шеңбері;
«Жалғасын тап»
әдісі;
«Мюллердің ғажайып
саны»
«Бес саусақ» әдісінің
элементтерін кеңінен пайдалану;
Әдіс-тәсілдерді жаңарту
және қолдану не үшін қажет?
-үйірме сабақтарын
мазмұнды, жоғары деңгейде
жүргізу;
-оқушы сұранысына сай
нәтижелі сабаққа қол жеткізу;
-қоғамдық даму деңгейінде
бәсекеге қабілетті оқушылардың шыңдалуына үлес
қосу;
-білім беруді оңтайландыру,
жалпы білім беру қағидаттарына
сай
жоспарлау;
Әдіс-тәсілдерді жаңарту
және қолдану не үшін қажет?
-үйірме сабақтарын
мазмұнды, жоғары деңгейде
жүргізу;
-оқушы сұранысына сай
нәтижелі сабаққа қол жеткізу;
-қоғамдық даму деңгейінде
бәсекеге қабілетті оқушылардың шыңдалуына үлес
қосу;
-білім беруді оңтайландыру,
жалпы білім беру қағидаттарына сай
жоспарлау;
«Педагогикалық қабілетті
зерттеу» сауалнама
1. Топқа бөлу. «Сөз
құрастыру»
Топтың санына байланысты
белгілі бір түрлі-түсті бояумен жазылған сөздерді дайындап,
әріптерге бөліп оқушыларға таратып береді. Оқушы әріпінің түсіне
қарай топтасады. Сөз құрастырады. Сол топтың атауы
болады.
2. Сабақ мақсатын қоюдың
жаңа ережесі
«Мюллердің ғажайып саны»
7+/-2=5/9
Сабақтың мақсаты 5тен кем
емес , 9 сөзден аспайтын аралықта болуын
қадағалау.
3. Элиот-Аронсон әдісі
(Джигсо)
«Үйірме сабақтарында жаңа
әдіс-тәсілдерді қолданудың
қажеттігі»;
(мәтін
құру)
1-бөлімі Жаңа
әдіс-тәсілдерді қолдану не үшін
қажет?
2- бөлімі Үйірме сабағының
мазмұнына әсері
3 -бөлімі Әдіс-тәсілдердің
түрлерін қалай меңгерген дұрыс?
Жалпы
тақырып
Сіздер білетін тиімді жаңа
әдіс-тәсілдер?
4.«Жасырын сөздер» сергіту
сәті
Бір қатысушы ортаға шығады,
жүргізуші оның артынан тұрып белгілі бір сурет көрсетеді, отырған
қалған қатысушылар осы суретті ыммен түсіндіруге
тырысады.
Табылған сөзге қатысты
ақпарат беріледі.
5. SWOT-analyzys (талдау
әдісі)
Қашықтықтан
оқыту
Тиімділігі,
Кемшілігі
мықты
тұстары
Беретін Зияны,
кері
мүмкіндігі әсер ететін
тұстары
6. «Сабақта қолданылатын 5
ойын» бейнероликпен танысу
7. «Эйлер-Венн шеңбері»
(Леонард Эйлер) әдісі бойынша танысып көрген
бейнероликке талдау жүргізіледі. Мақсатына сай берілген ақпаратты
Не үйрендім? Қалай үйрендім? Не үшін үйрендім? үшжақты сұраққа
жауап іздеу шеңберінде талдау
жасайды.
8.«Әдемі ойлай және демала
біл» жаттығуы (сергіту сәті)
- Жүргізуші:
«Толқыған кезде, асықпай дем алуға үйрен. Түзу отыр, қолдарыңды
тізелеріңе салып, көздеріңді жұмыңдар, терең дем
алыңдар:
- Ойша: «Мен арыстанмын»,-
деп деміңді ішке ал, сыртқа
шығар;
- Дауыстап: «Мен құспын»,-
деп деміңді ішке ал, сыртқа
шығар;
- Дауыстап: «Мен гүлмін»,-
деп деміңді ішке ал, сыртқа
шығар;
- Дауыстап:«Мен
сабырлымын»,-деп деміңді шығар. Сен сабырлысың, сенің қолыңнан бәрі
келеді».
9. Жұппен
орындау
«Бұл жауабы болса, сұрақ
қандай?» әдісі.
Әр оқушыға бір-бірден
сұрақтар мен жауаптар жазылған қағаздар
таратылады.
Осы сұрақтар мен жауаптарды
сәйкестендіру арқылы әр оқушы өз жұбын тауып, сұрақ пен жауапты
оқуы керек.
10. Жалғасын
тап
Бұл тәсіл жаңа тақырыпты
бекіту, өткен материалды қайталап еске түсіру жұмыстарын жүргізу
үшін кеңінен қолданылады.
Кері байланыс
дегеніміз...
Онлайн форматта оқу тиімді(
тиімсіз), себебі...
Семинарлар, шеберлік
сыныптары пайдалы (пайдасыз),
өйткені...
11. «Бес саусақ»
әдісі
Балалар алақандарының
суретін салып, әр саусақтың ішін берілген сұрақтарға сай толтырады,
немесе ауызша жауап береді әсіресе (бастауыш сынып оқушыларына
қолданған тиімді).
-
Бас бармақ- басты мәселе,
бүгінгі сабақтағы ең маңызды
ақпарат?
-
Балаң үйрек-бірлесу, кімге
көмек берді, кімнен көмек алды?
-
Ортан терек-ойлану, не
үйренді, қандай тәжірибе алды?
-
Шылдыр шүмек-шынайылық,
ұнады ма, ұнамады ма, неліктен?
-
Кішкене бөбек-көңіл күй,
өзін сабақта қалай сезінді?
12. Кері байланыс түрі
«Чемодан, еттартқыш, қоқыс
жәшігі»
Оқушылар тақырып бойынша
алған керекті ақпаратты чемоданның тұсына жазса, әлі оқуым керек
дегендері болса,еттартқыштың тұсына жазады. Сонымен қатар керек
емес болған артық дүниені қоқыс жәшігінің түсына
жазады.
«Былықпа» тәсілі Мәтінді
тер
Жасыл кілем, түкті кілем,
көк жайлау, көк кілемде көп күлем көп аунаймын, самалды маңдайымнан
өткен сипап, қазағымның білем алақаны ау деп жүрсем атамекен жүрсем
қайда жатады екен көкейіңде, күннің ұясына өзі қимай,батады екен
оны ай, жасыл кілем, түкті кілем, көк жайлау көк көп көп аунаймын,
күлем кілемде күннің сәулесін, нұрын, айдың аппақ қазағымның-ау деп
білем махаббаты
Құрастылыған мәтін
«Атамекен» әнінің шумағы әріптестермен бірге орындап,
семинар-тренинг жұмысын
қорытындылау.