|
Білім беру ұйымының атауы |
М.Жұмабаев атындағы орта мектеп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пәні: |
Қазақстан тарихы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бөлім: |
5.3. Үйсіндер мен қаңлылар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
Абдурусул С.А |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
18.03.2022 ж |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 5 Б |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Үйсіндер мен қаңлылар мәдениетінің ерекшеліктері қандай? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау 5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: Ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін түсінеді; Оқушылардың басым бөлігі: Қаңлылар мен үйсіндердің мәдениеті туралы айтады; Кейбір оқушылар: Үйсіндер мен қаңлылардың мәдениетінің даму ерекшеліктерін анықтайды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың барысы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңі//уақыты |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұйымдастыру Өзін-өзі тексеру Өткен білімді еске түсіру 10 минут |
Ұйымдастыру кезеңі: Балаларды түгендеу. «Кіру билеттерін қабылдау» Алдыңғы білімді тексеру «Тәтті сұрақтар» әдісі . Сұрақ-жауап
Мұғалім бағалау парығын топ басшыларына береді Ой қозғау. Тақырыпқа шығу. Жаңа сабақтың тақырыбын анықтау үшін оқушылардың зейіні төмендегі суретке аударылып, талқылау жүргізіледі.
Ой түрткі сұрақтарға жауап беру арқылы тақырыпты болжайды. Сабақ мақсатын білім алушылармен анықтаймын және сабақ кезеңдерімен таныстырамын. |
Оқушылар үй тапсырмасының сұрақтарына жауап береді
Жалпы 2 балл Дескриптор: Қаңлылар туралы сипаттама береді
Оқушылар өз ойларын ортаға салады. Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу
Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы не туралы болмақ? |
Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады |
«Тәтті сұрақтар» Кескін қағаздар, оқулық 5 сынып Қазақстан тарихы Бағалау парағы Тақырып тық суреттер АКТ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңа білім 3 мин Сабақтың ортасы 27 мин |
Бейнебаян
2.Қандай мағлұмат білдік? 1.Тапсырма. Мәтінмен жұмыс. «Желаяқ әдісі» Топтарға кішігірім мәтіндер ілінеді.Әр топ мүшелері кезекпен тақтаға мәтіннің бір сөйлемін ішінен оқиды. Үйсін мен қаңлы тайпалары сақтардың мәдениетін жалғастырып, одан ары дамытты. Жетісу мен Сырдария қалаларындағы қазба жұмыстарының нәтижесінде үйсіндер мен қаңлылардың материалдық мәдениеті біршама толық зерттеліп, ерте көшпелілердің мәдениеті жөнінде мағлұмат алуға мүмкіндік пайда болды. Зерттеулер ерте көшпеліліердің негізгі тұрақты баспана ретінде киіз үйді, ал көшкенде күйме үйлерді пайдаланғанын анықтаған. Үйсіндер мен қаңлылар ағаштан, сазбалшықтан ( керамика) ыдыс-аяқ , қола, күміс, алтыннан әшекей бұйымдарын, темір, қола, сүйектен қару-жарақтар жасаған.
Еңбек құралдарын жасауда көбінесе темір, қола, сүйек,ағашты қолданды. Қорғандардан табылған темір заттар маталлургия ісінің де гүлденгенін көрсетеді. Халықтың бір бөлігі темір және полиметалл рудасын қазумен, алтын мен күмісті өңдеп, оларды сатумен айналысқан. Бұл қаңлылардың сауда -саттықпен айналысқандарын көрсетеді. Үйсіндер мәдениетінің бір бөлігі үйсін қорғандары.
Олар үйінді оба түрінде кездеседі. Қаңлы тайпаларының тұрақтарының маңындағы зираттардан қару- жарағымен жерленген ер адам мен сырға, жүзік, моншақ сынды әшекей бұйымдармен жерленген әйелдің қаңқасы табылған. Үйсін мәдениетінің тағы бір ерекшелігі Қарғалыдан табылған тәті. Бұл алтын тәтідегі ерекше әсемдікпен бейнеленген қанатты пырақ үйсіндердің мифалогиялық ұғымынан хабар береді. 2-тапсырма Жұптық жұмыс «Тұжырымды айдар» әдісі. Кестені толтыру I-топ Суреттердегі үйсіндер мен қаңлылардың қолданбалы өнер туындыларын сипаттаңыз.
Сәйкестендіру II-топ Үйсіндер мен қаңлылардың мәдениетіне қатысты ұғымдардың жауабын табыңыз
Кәсіп иелерін анықтайды
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Абдурусул Сымбат АманкелдіқызыШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті.
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті.Материал туралы қысқаша түсінік
Ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін түсінеді. Қаңлылар мен үйсіндердің мәдениеті туралы айтады. Үйсіндер мен қаңлылардың мәдениетінің даму ерекшеліктерін анықтайды.
Материалдың қысқаша нұсқасы
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||













