Материалдар / Unit 9. Holidays. Seasons and weather

Unit 9. Holidays. Seasons and weather

Материал туралы қысқаша түсінік
бұл сабақ жоспары жаңартылған формада жасалынған. 5 сынып мұғалімдеріне керек болады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Сәуір 2018
817
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Батырбекова Ж. С. ______________ Алтаева А. М. _______________Short term plan Қысқа мерзімді жоспар
Unit of a long term plan School: 175
Date: Teacher name: N. Doskozhayeva
CLASS: 5 Number present: absent:
Lesson titleUnit 9. Holidays. Seasons and weather
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)L - 5.2.8.1 – understand supported narratives, including some extended talk, on an increasing range of general and curricular topicsS - 5.3.6.1 –communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchange
Сабақтың мақсаты
  • Ауа – райына және жыл мезгілдеріне байланысты сөздерді қазақ және орыс тіліндегі аудармасымен жаттау
  • Ауа – райына байланысты видео көріп, видеоға байланысты картамен жұмыс жүргізу “BilimLand”
  • Lesson objectives

  • To learn vocabulary for the seasons and weather
  • To watch a video about seasons of different places and discuss about it using a map “BilimLand”
  • Lesson objectives

    All learners will be able to:-To underline the key words- To talk about weather and seasonMost learners will be able:-To read the sentences, discuss questions in pairs, in group, in class without supportSome learners will be able:- To use key words of the theme to talk about their favorite season, to make a dialogue, create questions
    Descriptors
  • To be able to recognize seasons from the pictures – 1p
  • To be able to match the photos of the weather – 1 p
  • To be able to translate the given words into Russian and Kazakh – 1 p
  • To be able to complete the sentences from the video – 1 p
  • To read the completed sentences correctly – 1 p
  • To be able to describe the weather forecast of the different regions according to the video from the map – 3 p
  • To make the right sentence – 1 p
  • Without grammar mistake – 1 p
  • Pronunciation of the words – 1 p
  • Дескрипторлар
  • Суреттер арқылы жыл мезгілдерін таба алады – 1 б
  • Ауа – райына байланысты сөздерді суреттермен байланыстыра алады – 1б
  • Ауа – райына байланысты сөздерді қазақ, орыс тілдеріне аудара алады – 1 б
  • Ауа – райына байланысты көрсетілген видео бойынша сөйлемдерді толықтыра алады – 1 б
  • Дұрыс толтырылған сөйлемдерді оқып бере алады – 1б
  • Видео бойынша аталған жерлердің ауа – райын карта бойынша сипаттап бере алады – 3 б
  • А. Сөйлемді дұрыс құрай алады – 1 баллБ. Грамматикалық қатесі жоқ – 1 баллC. Фонетикалық дыбысталуын дұрыс айта алады – 1 балл
    Пән аралық байланысГеография
    Target languageWord bank: It’s sunny, It’s foggy, It’s icy, It’s windy, It’s snowy, It’s stormy, It’s rainy, It’s cloudy, It’s humid, It’s lightning Useful classroom language for dialogue/writing: Discussion points:Can you say why…?Writing prompts: Abilities

    Values links Specifying the values from the integrated curriculum and national and universal values, which the lesson is aimed at instilling. Интеграцияланған оқу бағдарламасынан және ұлттық және әмбебап құндылықтарды белгілеу, оларды сабақты оқуға бағыттауInstilling values by / through ... (description of the activities and / or content of the topic).
    Cross-curricular links Discuss possible cross-curricular links with a colleague and/or refer to the primary sources Өзара байланыстағы мүмкін болатын сілтемелерді талқылау және бастапқы көздерге сілтеме жасауSpecify how cross-curricular integration takes place in a lesson (through activities and/or content)




    Plan
    Planned timingsPlanned activities (replace the notes below with your planned activities)Resources
    Start

    2 мин







    3 мин



















































































    Middle Тыңдалым алдындағы тапсырмаБайланыстыру ойыныЖаңа сөздермен жұмыс10 минЖұптық жұмыс

















































    Тыңдалым кезіндегі тапсырмаСөйлемдерді толықтыруЖеке жұмыс10 минут





























































    Тыңдалымнан кейінгі тапсырмаКартамен жұмыс10 минут

























    EndҮй жұмысы1 минут









    Кері байланыс2 мин















    Өзін – өзі бағалау2 минут



























    Ұйымдастыру:Organization moment:
  • Greeting - Амандасу
  • Marking the absentees – Оқушыларды түгендеу
  • Warm up
  • Миға шабуыл Құрметті оқушылар, біз бүгін жаңа тақырып бастаймыз. Кітаптарыңызды жауып, тақтаға қараңыздар Оқушылар суреттегі ауа – райына байланысты жыл мезгілдерінің түрлерінің атайды және қойылған сұрақтарға жауап беру арқылы тақырыпты өздері табады. Сұрақтар:
  • Суреттерден нені көріп тұрсыздар? /көктем, жаз, күз, қыс/
  • Күз Британдық Ағылшын тілінде “Autumn”, ал Американдық ағылшын тілінде “Fall” деп аталады.
  • Осы жыл мезгілдерінің ауа –райы туралы айтыңыздар. Осы жыл мезгілдерінде ауа – райы қандай болады?
  • Балалар енді осы жыл мезгілдерінің түстеріне қарап өзіміз тақпақ шығарып көрелік.
  • Көктемнің түсі қандай? Көк Жаздың түсі қандай? Ашық Күздің түсі қандай? Сары Қыстың түсі қандай? Ақ





    Brainstorming:Look at the pictures,
  • What do you see in the pictures? (Spring. Summer, autumn, winter)
  • Autumn is British English, but American English is Fall
  • Tell me, what the weather is like in these seasons?
  • According to the pictures we are talking about:
  • Seasons and weather

  • Let’s make up a song about seasons. What colour is Spring? Green
  • What colour is Summer? BrightWhat colour is Autumn? YellowWhat colour is Winter? White





    Descriptors:
  • To be able to recognize seasons from the pictures – 1p
  • To be able to match the photos of the weather – 1 p
  • To be able to translate the given words into Russian and Kazakh – 1 p




  • Дескриптор
  • Суреттер арқылы жыл мезгілдерін таба алады – 1 б
  • Ауа – райына байланысты сөздерді суреттермен байланыстыра алады – 1б
  • Ауа – райына байланысты сөздерді қазақ, орыс тілдеріне аудара алады – 1 б




  • Pre – listening taskNew words:Pair work. Matching gameEx. 2













    Descriptor:
  • To be able to complete the sentences from the video – 1 p
  • To read the completed sentences correctly – 1 p


  • Дескриптор:
  • Ауа – райына байланысты көрсетілген видео бойынша сөйлемдерді толықтыра алады – 1 б
  • Дұрыс толтырылған сөйлемдерді оқып бере алады – 1б


  • While the listening task:Individual work

    The World Weather forecast.
  • Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
  • Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
  • What do you think, honey?
  • Well, I guess so, because it was foggy this morning and it’s humid
  • I think we should watch the World Weather forecast.
  • That’s a good idea
  • Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
  • It is cold and snowy today in Northern Canada. People are staying their homes for a long winter’s day.
  • While in South America, the weather is hot and sunny. Everybody is enjoying their summer holidays.In some parts of Europe, the temperature is cool. It will be very cool. It’s like Fall.But today in Asia, the weather is cloudy and warm. Everybody wants spring. Tonight in America, the weather is overcast and rain is possible.
  • And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
  • All right sweetie, have you heard the news?




  • After the listening task:Working with the map

    Descriptors:
  • To be able to describe the weather forecast of the different region according to the video from the map – 3 p
  • To make the right sentence – 1 p
  • Without grammar mistake – 1 p
  • Pronunciation of the words – 1 p
  • Дескриптор:
  • Видео бойынша аталған жерлердің ауа – райын карта бойынша сипаттап бере алады – 3 б
  • А. Сөйлемді дұрыс құрай алады – 1 баллБ. Грамматикалық қатесі жоқ – 1 балл C. Фонетикалық дыбысталуын дұрыс айта алады – 1 балл

    Home – task:To learn the new wordsTo write an essay: “My favourite season”1.What is your favourite season? 2.Why?
  • What season don’t you like?
  • Why not?


  • Кері байланыс«Ауа райының өзгерісіне қарай не істеуге болады және қандай киім киюге болады?»



    Feedback:What do you usually do if the weather is …..?What do you wear?



    - Final Self-assessment ::Tick Yes or No















































































    Слайд 1















































































































    The World Weather forecast.
    • Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
    • Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
    • What do you think, honey?
    • Well, I guess so, because it was______________ this morning and it’s humid
    • I think we should watch the World Weather forecast.
    • That’s a good idea
    • Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
    • It is __________today in Northern Canada. People are staying their homes for a long _______ day.
    While in South America, the weather is______________. Everybody is enjoying their summer holidays.In some parts of Europe, the temperature ___________It will be very cool. It’s like ________But today in Asia, the weather is______________. Everybody wants _____________Tonight in America, the weather is overcast and rain is possible.
    • And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
    • All right sweetie, have you heard the news?




    The World Weather forecast.
    • Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
    • Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
    • What do you think, honey?
    • Well, I guess so, because it was______________ this morning and it’s humid
    • I think we should watch the World Weather forecast.
    • That’s a good idea
    • Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
    • It is __________today in Northern Canada. People are staying their homes for a long _______ day.
    While in South America, the weather is______________. Everybody is enjoying their summer holidays.In some parts of Europe, the temperature ___________It will be very cool. It’s like ________But today in Asia, the weather is______________. Everybody wants _____________Tonight in America, the weather is overcast and rain is possible.
    • And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
    • All right sweetie, have you heard the news?




    The World Weather forecast.
    • Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
    • Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
    • What do you think, honey?
    • Well, I guess so, because it was______________ this morning and it’s humid
    • I think we should watch the World Weather forecast.
    • That’s a good idea
    • Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
    • It is __________today in Northern Canada. People are staying their homes for a long _______ day.
    While in South America, the weather is______________. Everybody is enjoying their summer holidays.In some parts of Europe, the temperature ___________It will be very cool. It’s like ________But today in Asia, the weather is______________. Everybody wants _____________Tonight in America, the weather is overcast and rain is possible.
    • And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
    • All right sweetie, have you heard the news?


    Assessment criteriaYes No
    I know weather forecast words and I can translate them into Kazakh and Russian



    I can tell about the weather of the different countries



    I can answer the question – What do you do if the weather is …..?What do you wear?





    Assessment criteriaYes No
    I know weather forecast words and I can translate them into Kazakh and Russian



    I can tell about the weather of the different countries



    I can answer the question – What do you do if the weather is …..?What do you wear?





    Assessment criteriaYes No
    I know weather forecast words and I can translate them into Kazakh and Russian



    I can tell about the weather of the different countries



    770 ₸ - Сатып алу
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ