Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Unit 9. Holidays. Seasons and weather
Материал туралы қысқаша түсінік
бұл сабақ жоспары жаңартылған формада жасалынған. 5 сынып мұғалімдеріне керек болады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
24 Сәуір 2018
819
2 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Батырбекова Ж. С. ______________ Алтаева А. М. _______________Short term plan Қысқа мерзімді жоспар
The World Weather forecast.
The World Weather forecast.
The World Weather forecast.
Unit of a long term plan | School: 175 | |
Date: | Teacher name: N. Doskozhayeva | |
CLASS: 5 | Number present: absent: | |
Lesson title | Unit 9. Holidays. Seasons and weather | |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) | L - 5.2.8.1 – understand supported narratives, including some extended talk, on an increasing range of general and curricular topicsS - 5.3.6.1 –communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchange | |
Сабақтың мақсаты | ||
Lesson objectives | ||
Lesson objectives | All learners will be able to:-To underline the key words- To talk about weather and seasonMost learners will be able:-To read the sentences, discuss questions in pairs, in group, in class without supportSome learners will be able:- To use key words of the theme to talk about their favorite season, to make a dialogue, create questions | |
Descriptors | ||
Дескрипторлар | ||
Пән аралық байланыс | География | |
Target language | Word bank: It’s sunny, It’s foggy, It’s icy, It’s windy, It’s snowy, It’s stormy, It’s rainy, It’s cloudy, It’s humid, It’s lightning Useful classroom language for dialogue/writing: Discussion points:Can you say why…?Writing prompts: Abilities | |
Values links | Specifying the values from the integrated curriculum and national and universal values, which the lesson is aimed at instilling. Интеграцияланған оқу бағдарламасынан және ұлттық және әмбебап құндылықтарды белгілеу, оларды сабақты оқуға бағыттауInstilling values by / through ... (description of the activities and / or content of the topic). | |
Cross-curricular links | Discuss possible cross-curricular links with a colleague and/or refer to the primary sources Өзара байланыстағы мүмкін болатын сілтемелерді талқылау және бастапқы көздерге сілтеме жасауSpecify how cross-curricular integration takes place in a lesson (through activities and/or content) | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Start 2 мин 3 мин Middle Тыңдалым алдындағы тапсырмаБайланыстыру ойыныЖаңа сөздермен жұмыс10 минЖұптық жұмыс Тыңдалым кезіндегі тапсырмаСөйлемдерді толықтыруЖеке жұмыс10 минут Тыңдалымнан кейінгі тапсырмаКартамен жұмыс10 минут EndҮй жұмысы1 минут Кері байланыс2 мин Өзін – өзі бағалау2 минут | Ұйымдастыру:Organization moment: Brainstorming:Look at the pictures, Descriptors: Дескриптор Pre – listening taskNew words:Pair work. Matching gameEx. 2 Descriptor: Дескриптор: While the listening task:Individual work The World Weather forecast. After the listening task:Working with the map Descriptors: Home – task:To learn the new wordsTo write an essay: “My favourite season”1.What is your favourite season? 2.Why? Кері байланыс«Ауа райының өзгерісіне қарай не істеуге болады және қандай киім киюге болады?» Feedback:What do you usually do if the weather is …..?What do you wear? - Final Self-assessment ::Tick Yes or No | Слайд 1 |
The World Weather forecast.
- Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
- Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
- What do you think, honey?
- Well, I guess so, because it was______________ this morning and it’s humid
- I think we should watch the World Weather forecast.
- That’s a good idea
- Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
- It is __________today in Northern Canada. People are staying their homes for a long _______ day.
- And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
- All right sweetie, have you heard the news?
The World Weather forecast.
- Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
- Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
- What do you think, honey?
- Well, I guess so, because it was______________ this morning and it’s humid
- I think we should watch the World Weather forecast.
- That’s a good idea
- Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
- It is __________today in Northern Canada. People are staying their homes for a long _______ day.
- And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
- All right sweetie, have you heard the news?
The World Weather forecast.
- Mum, do you think it’s going to be rainy tonight?
- Yes, sweetie. I think, it will because there is thunder and lightning
- What do you think, honey?
- Well, I guess so, because it was______________ this morning and it’s humid
- I think we should watch the World Weather forecast.
- That’s a good idea
- Good evening! Welcome to the World Weather forecast. Let’s take a look at the weather now
- It is __________today in Northern Canada. People are staying their homes for a long _______ day.
- And that’s the World Weather Forecast for tonight. Bryan Landers reporting
- All right sweetie, have you heard the news?
Assessment criteria | Yes | No |
I know weather forecast words and I can translate them into Kazakh and Russian | ||
I can tell about the weather of the different countries | ||
I can answer the question – What do you do if the weather is …..?What do you wear? |
Assessment criteria | Yes | No |
I know weather forecast words and I can translate them into Kazakh and Russian | ||
I can tell about the weather of the different countries | ||
I can answer the question – What do you do if the weather is …..?What do you wear? |
Assessment criteria | Yes | No |
I know weather forecast words and I can translate them into Kazakh and Russian | ||
I can tell about the weather of the different countries | ||
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |