№ | Сабақтың тақырыбы | Мерзімі | Сағат саны | Мазмұны |
1 | Кіріспе. Мен бір жұмбақ адаммын, оны да ойла |
|
1 | Абай өмір сүрген дәуірдің ерекшелігі. Ақынның келешек ұрпаққа арнаған адамгершілік жайлы өсиеттері. Қазіргі кездегі Абай ілімінің өзектілігі. |
2 | «Абай мұрасының XX ғасырдың отызыншы-алпысыншы жылдары зерттелуі»
|
|
2
| Абайтану мәселесіне қатысты әр алуан көзқарастар, әлеуметтік-саяси идеялар, Ғ.Тоғжанов, Н.Төреқұлов, І.Қабылов, С.Мұқанов, Е.Смайылов, З.Шашкин, т.б. |
|
|
|
| Абай еңбектеріне қатысты зерттеулері, ой- пікірлер. |
3 | «Талапты ерге нұр жауар» |
|
2 | отыз екінші қарасөзіндегі ғылым, білім үйренудің мақсатын айқындауы |
|
|
|
| Хақиқат, ақыл, бахас ұғымдары жөніндегі танымы. |
4 | «Еңбек етсең ерінбей» |
|
1 | Отыз үшінші қарасөзінде қазақтың қолы өнерлі адамын Абайдың әулие санауы, жастарға артық ісмерлер іздеп, өнер арттыруды, түзден өнер іздеуге бағыт-бағдар көрсетуі |
5 | «Өлең – сөздің патшасы, сөз сарасы» өлеңі |
|
2 | Өлеңнің идеясы, өлеңге қойған эстетикалық талабы, |
|
|
|
| аят, хадис, бәйітсымал, мешіт, мінәжат, уәли сынды дін деректерімен өлеңнің бағасын халық ұғымына түсінікті етіп айтып беруі |
6 | «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі |
|
1 | поэзияның әлеуметтік мәні жөніндегі тың түйіні, пікір сонылығы, бейнелеу, айту ерекшелігі |
7 | «Желсіз түнде жарық ай» өлеңі. |
|
1 | ақынның түнгі табиғат көріністерінің әсем суретін поэзия тілімен өрнектеуі, ақын кейіпкерлерінің сезім толқыныстарын табиғат құбылыстарымен астастыра бейнелеуі.
|
8 | «Қараша, желтоқсанмен сол бір-екі ай» |
|
1 | Абайдың өз тұсындағы қоғамдық, тұрмыстық жүйеге көзқарасы |
9 | «Көлеңке басын ұзартып» өлеңі |
|
1 | ақынның адам көңіл күйін шебер суреттеуі |
10 | «Малға достың мұңы жоқ, малдан басқа» өлеңі |
|
2 | ақынның адал еңбекпен мал табуды насихаттауы, |
|
|
|
| адамның үш асыл қасиеті ыстық қайрат, нұрлы ақыл, жылы жүрек деген ой түйіні; |
11 | Қартайдық, қайғы ойладық, ұйқы сергек» |
|
1 | ақынның дүние, әлем туралы танымы, заман сырын, адам құлқын философиялық таразылауы |
12 | ақын сынының негізгі объектісі мен тақырыбы |
|
1 | Абайдың өз заманындағы қоғамдық қайшылықтарды, ел билеу жүйесін, ұлық, болыс, би, т.б. пысықтардың жемқорлық айла-амалдарын әшкерелеу шеберлігі;
|
13 | «Улы сия, ащы тіл» |
|
1 | он бірінші қарасөзіндегі ант, серт, ұят, адалдық ұғым-түсініктері, жағымсыз мінез, қылықтарды сынауы, ұлықтардың қарапайым жұртты алдап, ел ішіндегі бұзақыларды тыймауының салдары неге әкеліп соқтыратыны жайында айтқан пікірлері; |
14 | «Би екеу болса, дау төртеу болады» |
|
2 | үшінші қарасөзіндегі халық мүддесіне қызмет ету жөніндегі пікірлері |
|
|
|
| биліктің құрылымы жөнінде ой айтуы |
15 | «Көңілім қайтты достан да, дұшпаннан да» өлеңі |
|
2 | өлеңнің идеялық мәні |
|
|
|
| алуан түрлі адамдардың психологиясын суреттеу шеберлігі; |
16 | «Қыран бүркіт не алмайды, салса баптап» өлеңі |
|
1 | ақынның өрелі ойы, ел жағдайы туралы ой қорытуы, ақынның қосанжар өмір құбылысын салыстыруы, ақынның айтқалы отырған негізгі ойы; |
17 | «Байлар жүр жиған малын қорғалатып» өлеңі |
|
1 | пысықтардың, қу мен сұмдардың елге салған лаңын айтуы, адал еңбекті, тыныштықты сақтау жайындағы пайымы |
18 | «Сабырсыз, арсыз, еріншек» өлеңі |
|
1 | адамгершілік қасиеттерден ада адамдардың іс-әрекеті туралы ойлары |
19 | Абайдың орыс тілінен аудармалары |
|
1 | орыс классиктерімен үндестігі, аудармашылық шеберлігі, көркемдік қиял, еркін аударма |
20 | «Тұтқындағы батыр» өлеңі |
| 1 | ақын аудармаларының негізгі тақырыбы.
|
21 | «Өзіңе сенбе, жас ойшыл» өлеңі |
|
1 | ақын аудармаларының негізгі тақырыбы.
|
22 | «Адасқанның алды жөн, арты соқпақ» өлеңі |
|
1 | әлеуметтік маңызы бар мәселелерге сыншылдықпен қарауы, әлеуметтік теңсіздік туралы ойлары, ел үстінен күн көрген алаяқ би, болыстарды, мал-мүліктің буына семірген байлар мен патша әкімдерін сынауы; |
23 | «Қартайдық, қайғы ойладық, ұлғайды арман» өлеңі |
|
1 | Абайдың сол дәуірдегі қоғамдық-әлеуметтік топтардың іс-әрекетін әшкерелеуі |
24 | «Масғұт» поэмасы |
|
2 | поэманың тақырыбы, идеялық-көркемдік маңызы |
|
|
|
| ақынның шығармасына арқау еткен адамгершілік идеясы, поэманың тәрбиелік мәні;
|
25 | «Әзім әңгімесі» дастаны |
|
1 | Абайдың поэмасына желі, арқау болған уақиғалар |
26 | «Түбінде баянды еңбек егін салған» өлеңі |
|
1 | ақынның жас ұрпақты еңбек етуге, отырықшылдыққа шақыруы, оқу оқып, білім алуға, білімін халықтың қажетіне жаратуға үндеуі.
|
27 | Қорытынды сабақ |
| 1 |
|
Жыл бойына 34 сағат |