Е Сарманов атындағы Гуманитарлық
Агроэкономикалық Колледжі
Шетел тілі пәнінің
мұғалімі: Бейсенбиева Салтанат Сейлханқызы
.
Сабақтың
тақырыбы : What is
your favourite
subject ?
Сабақтың
мақсаты : Оқушыларды «What is your
favourite subject ? » атты тақырыбымен
таныстыру.
Білімділігі:-Шеттілін үйрену барысында
оқушылардың тілін жаттықтыру (монологтық,диалогтық ) сөздік қорын
молайту ; ауызекі сөйлеу дағдыларын,тыңдау қабілеттерін
жетілдіру.
Дамытушылығы :
-Жеке тұлғаның танымдық
қызығушылығын дамыту;
-оқушылардың тыңдау
,сөйлеу,оқу,жазу,аудару қабілеттерін
дамыту;
-тілге деген қызығушылығын
арттыру.
Тәрбиелілігі:Оқушылардың сабақтан алған
білімін оқу әрекетінде қолдана білуге және сыпайлыққа
тәрбиелеу:
-өзгелердің пікіріне құрметпен қарауға,тыңдау
қабілетіне тәрбиелеу.
-өзге тілді үйрене отырып,өз тілдерін
құрметтей білуге тәрбиелеу.
Әдістері
:ой-ашар,
жұптық,топтық,сұрақ-жауап,тірек
сызбалар.
Сабақтың
түрі:Жаңа
сабақ.
Көрнекілігі : интерактивті тақта,
видео- роликтер, электрондық оқулық, суреттер,Hot Spot оқулығы
.
The plan of the
lesson.
I . Org
moment: a) greeting; b) talk with
pupil on duty :
II Warm
up. Watching a
video.
III. Checking up the
homework. To learn the new
words.
IV. Pre – listening
task. a) Work on
vocabulary.
b) Introduction of the
theme.
c) Work in pairs.
V. Listening the
text. a) Listen to the
text.
b) read the text.
c) choose the correct
answer.
VI. After - listening
task. a) work in
groups.
b) complete the diagram
VII. Relaxation
moment. Listening the
song.
VIII.
Consolidation. Questions for
discussion.
XI. Home
task.To learn the new words and
to make up a dialogue on the theme’’ What’s your favourite subject?
”.
X. Evaluation .
The procedure of the
lesson:
I Org
moment:–a) greeting; b) talk with
pupil on duty:
Teacher: -Good morning! How
are you today? Are you fine?
II. Checking up the
homework.Teacher: That’s nice. Let’s
start our lesson. What was your homework for today ? Look at the
board. What can you see in this picture ?What is it
?
III .Warm- up.Watching a
video.
IV. IV. Pre – listening
task. a) Work on vocabulary.
Now, pupils open your
dictionary copy-books and write down the new
words.
Russian [
‘rn
]орыс
тілі
Maths ᷂mæϴ-
математика
Music mjuzik-
музыка
Art a:t -
бейнелеу
PE[ pi: i:
]-дене
тәрбиесі
Computer
studies kәmpju:tәstdiz-
информатика
Nature neitә-дүниетану
Science [
saiәns
]- ғылыми
пән
Poster pәustә:-
плакат
Interesting [
´intristiᶇ
]
- қызықты
Boring [
boriᶇ
]
-жалықтыратын
b) Introduction of the
theme.Now, pupils The theme of
the our lesson What is
your favourite
subject?
- My favourite subject is
…
-My favourite subjects are
…and…
-Arthur ,please what is your favourite
subject ?
c) Work in pairs. Talk
to your friend.Let’s do make up a dialogue
using the theme. Now, who wants,
please.
IV. Listening the
text. a) Listen to the
text.
b) read the text.
c) choose the correct
answer.
Claire’s school.
Hello, My name is Claire
and I go to River park Primary School. My teacher’s name isMrsBaker
. There are twenty- five students in my class. I’ve got two best
friends. Their names Elspets and Jenny. My favourite subjects are
English and Science. I’ve got English at nine o’clock on Tuesday
and Science at half past eleven on Friday. My favourite things in
the class are the posters on the walls and the reading the
books.
c) choose the correct
answer.
1. Her name is …Elspeth
Mrs Baker
Claire
2. Her school is called … River Park
Primary
Castle Park Primary
River Castel Park
Primary
3. Mrs Baker is her … her
mother
her best frien
her teacher
4. There are….twenty –five students in the
class.
thirty - five
twenty -nine
5. She‘s got … three best
friends.
two
one
6. Her favourite subject are English and …
Science
Maths
Art
7. English is at nine o’clock on …
Monday.
Tuesday
Friday
8. Science is at …half past nine on
Friday.
five past eleven
half past eleven
9. Her favourite things in the classes are
the…. doors
posters
windows
V. After - listening
task. a) work in groups. – Now pupils I divide you
into three groups . The first group you must describe our school.
And second group you must describe your classroom. And third group
you must describe library. Ok. I give you one minutes. Let’s
begin.
b ) complete the
diagram.Look at the
screen.
V. Relaxation
moment. Listen to the
song.
Theacher :
-I see that you are tired.
Let’s have rest and remember a wonderful English
song “I go to school On
Monday”.
VII.
Consolidation.Questions for
discussion.
-What is your favourite
subject?
-Why do you like this
subject?
-Do you like your
school?
-What is there in your
school?
VIII. Home
task. To learn the new words and
to make up a dialogue.
IX.
Evalution.Now pupils I give your
marks. You were very active and clever at the lesson. We spoke
about school subjects. I want to finish our lesson with proverb.
And don’t that ‘’Live and
Learn’’. The lesson is over. Good
bye pupils!