Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
World of work. Professions
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Unit 4: The world of work |
Grammar school №138 named after M.Bazarbayev |
|||||||||||||||
Date: |
Teacher name: |
|||||||||||||||
CLASS: 5 «A» |
Number present: |
absent: |
||||||||||||||
Lesson title: |
Professions 2 |
|||||||||||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) |
5.L5 understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of familiar topics 5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics 5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects 5.UE9 use simple present and simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics |
|||||||||||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Most learners will be able to: |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Some learners will be able to: |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Criteria |
Learner can: -understand sequence of supported classroom instructions -develop intercultural awareness through reading and discussion -use present continuous forms with future and present meanings |
|||||||||||||||
Valueslinks |
3) A secular society with high spirituality |
|||||||||||||||
Cross-curricular links |
Self-knowledge |
|||||||||||||||
Previous learning |
Learners know the names of some jobs and can use present continuous forms to describe what is happening now. |
|||||||||||||||
Plan |
||||||||||||||||
Planned timings
|
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Resources |
||||||||||||||
Start 2 min |
Org. moment -Greeting. -Dividing into 2 groups using pictures. 1st –group Basketball mascot 2nd- group Waterslide tester |
|
||||||||||||||
Middle
7-min
3-min
3 min
7- min
3 min
8 min
3 min
|
Home task: Work book Ex: 1. p.28
Brainstorming. A learner looks at the picture and names the profession. 1) Who is he? - He is a builder.
2) Who is he? - He is a driver.
3) Who is she? - She is a teacher.
4) Who is he? - He is a dentist.
5) Who is he? - He is a cooker.
6) Who is he? - He is a pilot.
New words Mascot-тұмарIdea-идея Team – командаIn silence -тыныштықта Entertain-ойын сауық Tiring- шаршататын Fan- жанкүйер Luckily-бақытына қарай Match-матч Waterslide tester-су тексергіш Event-оқиға On holiday-демалыста Owl costume- үкі костюм Check- тексеру Silly – ақымақ Splashing water-судың шашырауы Court- сот Well-paid-жақсы төленетін Throw-лақтыру Weather-күн райы Celebrate –тойлау Freezing –мұздай Score-есеп
Reading. 4 a. Task 1. Look at the pictures and the headings. What is each person’s job. My fun job Steven, basketball mascot Do you like basketball? Then you can be a basketball mascot like me. I’m a mascot for the Temple University team. I entertain the fans at matches and other events. I wear a red owl costume and do silly things. I slide across the court, throw sweets to the fans and celebrate when my team scores. I have to be creative to think of different ideas to entertain the fans. And I have to do all this in silence – I can’t speak a word. I love the work and it’s well-paid, but it’s tiring. Luckily, I only work part-time? Mark, waterslide tester I go down fast waterslides all around the world, but not when I’m on holiday – it’s my job! I visit water parks in places like Turkey, Egypt and Jamaica. I check that the slides are safe and exciting with lots of splashing water. I love my job. It’s interesting well- paid and I have lots of fun. But it’s not always easy. I have to be careful, hardworking and brave. I go down slides in every kind of weather, even when the water’s freezing.
Task 2. Read the text again and complete the sentences Ex: 2 p: 46.
Group work: Using the video they make a poster. Reference…of the video. Then present…
Relaxing time Learners listen to song in first web link. They say jobs they heard then listen again to add others. Record jobs learners remember on board. Learners do first worksheet task: match workers’ names with jobs. Listen to song again to check.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |