Бөлім: Қиял
әлемі
Сабақ: Өнер-білім бар
жұрттар
білесің
бе?
|
Мектеп: №10.Кемелүлы
атындағы ж. о м
|
Күні:
|
Мұғалімнің
аты-жөні: Оспанова
Гүлзат
|
СЫНЫП: 5
|
Қатысқандар:
|
Қатыспағандар:
|
Осы сабақ арқылы жүзеге
асатын оқу мақсаттары
|
5.2.5.1 – мәтін мазмұнын
түсінуге , нақты ақпараттарды анықтауға
бағытталған
сұрақтар құрастыру .
5.4.2.2 –зат есімдердің
мағыналық түрлерін мәнмәтін аясында жалғаулар арқылы түрлендіріп
қолдану.
|
Сабақ
мақсаттары
|
Барлық оқушылар орындай
алады:
|
Зат есімдер мағынасына қарай
ажырата алады. Жазба жұмыстарын жасайды.
|
Оқушылардың көпшілігі
орындай алады : зат есімдердің мағыналық
түрлерін мәнмәтін аясында жаттығулар арқылы түрлендіріп
қолданады
|
Кейбір оқушылар орындай
алады: Тақырыпқа байланысты ақпарат
көздерінен қосымша мәліметтерді ала біледі.
Өзіндік ой-тұжырымын жазба
жұмыстарында еркін білдіре алады
|
|
|
Ойлау дағдыларының
деңгейі
|
Білу ,түсіну және
қолдану
|
Бағалау
критерийі
|
-Жеке , топтық тапсырмаларды
орындай алады.
-Мәтіннің стильдік ерекшелігін
таниды.
|
Құндылықтар
|
Оқушыларды өнер, білімнің
қажеттілігін айта отырып, білімділікке, бірлікке,
ұйымшылдыққа, адамгершілікке
тәрбиелеу.
|
Тілдік
мақсат
|
Оқушылар орындай
алады: Мәтін аясындағы нақты
ақпараттарды анықтайды.
|
Пәнге қатысты сөздік қор мен
терминдер:
|
Айшылық алыс, дүниені кезді,
құр арбаны, мың шақырым
|
Диалог құруға / шығарма
жазуға арналған пайдалы тіркестер
Менің ойымша, ал
жолдастарымның пікірінше, бұл игі бастаманы қолдаймын, болашақтың
сұранысы мынадай болуы ықтимал.
|
Талқылауға арналған
сұрақтар:
|
|
Техниканың қарыштап дамуының
сыры неде?
|
Сендердің қиялдарыңдағы
арманның орындалуына не істер едіңдер?
|
|
Пәнаралық
байланыс
|
Қазақ әдебиеті,
жаратылыстану
|
Алдыңғы
оқу
|
Зат есімдердің тұлғасына,
құрамына қарай ажырату
|
Жоспар
|
Жоспарлан ған
уақыт
|
Жоспарланған жаттығу
түрлері
|
Ресурстар
|
Басы
3-минут
5 мин
Ортасы
9 мин
|
Ұйымдастыру
кезеңі.
Сәлемдесу.
Мейірімді
жүрекпен,
Ақпейілді
тілекпен.
Амандасып
алайық,
Бір жадырап
қалайық.
Cуреттер
арқылы топқа
бөлемін
1-топ «Зат
есім»
2-топ «Деректі зат
есім»
3 –топ «Дерексіз зат
есім»
Айтылым .Тыңдалым дағдылары
жүреді.
Оқушылардың сабаққа
дайындығы.
« Миға шабул
» әдісі
бойынша сұрақ
-жауап аламын.
Зат есім дегеніміз
не?
Зат есім тұлғасына ,құрамына
қарай қаншаға бөлінеді ?
Қиял дегенді қалай
түсінесіңдер?
1-тапсырма. «Суреттер сөйлейді» әдісі
бойынша берілген суреттерді сәйкестендіру арқылы тақырыпқа болжам
жасайды.
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
-Суретті
сәйкестендіріп мәтін арқылы
жеткізеді.
|
-Суреттерді орынды
пайдаланады.
-Суретті шағын мәтін
арқылы жеткізеді.
|
2-тапсырма. Оқылым
материалымен «Іштей оқу» әдісі арқылы мәтінмен танысып,
ойтүрткі сұрақтарына жауап береді.
•Ақын өлеңде өз заманы үшін
ғажайып оқиғалар мен таңсық дүниелерді қалай
сипаттайды.
• Ы.Алтынсариннің жазғаны
бүгінгі таңда жүзеге асты ма?
• Ақын суреттеген ғажайыптар
неліктен қиял болудан қалды ?
«Өнер – білім бар жұрттар»
өлеңі Өнер - білім бар
жұрттар
Тастан сарай
салғызды;
Айшылық алыс
жерлерден,
Көзіңді ашып -
жұмғанша,
Жылдам хабар
алғызды.
Аты жоқ құр
арбаны
Мың шақырым
жерлерге,
Күн жарымда
барғызды.
Адамды құстай
ұшырды;
Мал істейтін
жұмысты
От пен суға
түсірді;
Отынсыз тамақ
пісірді,
Сусыздан сусын
ішірді.
Теңізде жүзді
балықтай,
Дүниені кезді
жалықпай,
Білгендерге
осылар
Бәрі - дағы
анықтай,
Білмегенде танықтай; Біз де
бекер жатпалық, Осыларға таныспай; Ат өнері білінбес Бәйгеге түсіп
жарыспай; Жекілдеп шыққан көк шөптей Жаңа өспірім достарым, Қатарың
кетті-ау алысқа-ай, Ұмтылыңыз,
қалыспай.
Бағалау
. Білім алушылар бір-біріне
ауызша кері байланыс беру арқылы «Басбармақ» әдісімен
бағалайды.
|
Көліктердің
суреті
|
10
минут
|
3-
тапсырма «Галерияны шарлау» әдісі
постер құрау арқылы тапсырманы орындаңдар.
1-топ. Мәтіннен деректі,дерексіз зат
есімдерді топтастырып жазыңдар.
Деректі зат есім. Сарай,сусын,
от, ат, күн, мал
Дерексіз зат есім: өнер,
білім, хабар
2-топ. Дерексіз зат есімдерге
жұрнақ жалғап , туынды сөз жасандар. Өнер+паз, білім+паз,
хабар+шы
3-топ. Өлеңдегі ғажайып сипатқа ие
оқиғаларды бүгінгі күнмен салыстырып, кестені
толықтырыңдар.
Ы.Алтынсариннің
өлеңінде
|
Бүгінгі
таңда
|
Айшылық алыс жерлерден...
Жылдам хабар
алғызды.
|
Телефон,ғаламтор,факс,
телеграмма
|
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
-- орфоэпиялық норманы сақтай алады. - оқиғаларды
бүгінгі
күнмен салыстырып, толық жауап бере
алады.
|
- Оқылым мәтінін негізге
алып топтық тапсырманы орындайды.
- орфоэпиялық норманы
сақтайды
|
Бағалау: Оқушылар
жазған жұмыстарын бір – бірімен ауыстырып, дұрыс жазылса смайликтер
қою арқылы бағалайды.
|
Суреттер А4 қағазы
маркерлер
|
10
мин
3 мин
|
4-тапсырма «Позиция таңдау»
әдісі
Тақырыпқа байланысты өз
көзқарастарыңды ауызша дәлелдеңдер. Негізгі түйіндеріңді
жазыңдар.
-Техниканың қарыштап дамуының
сыры неде?
-Сендердің қиялдарыңдағы
арманның орындалуына не істер едіңдер?
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
- өз көзқарастарын
дәлелдеп шыға алады.
|
- тақырыпқа
байланысты өз
көзқарастарын
айтады
-Өз ойларын
жазады.
|
Кері
байланыс
Бағалау:
Басбармақ, Смайлик, Тамаша!
Керемет! Жақсы! Талпын! Кері байланыс.
Үйге
тапсырма:
Өнер-білімнің пайдасы жайында
мақал-мәтелдер тауып жазып, деректі, дерексіз зат есімдерді
ажыратыңдар.
|
|
|
Қосымша
ақпарат
|
Саралау – оқушыға мейлінше
қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті
оқушыға
тапсырманы қалай
түрлендіресіз?
|
Бағалау – оқушы білімін
тексеруді қалай жоспарлайсыз?
|
Денсаулық және қауіпсіздік,
АКТ-мен байланыс.
|
«Позиция таңдау»
әдісі оқушылардың ой өрісін
дамытады, өз ойын еркін айтады.Түйінді ой жаза
алады.
|
Кері байланыс , «Басбармақ».
Смайлик, тамаша! Керемет! Жарайсың!
|
Интербелсенді тақтада мәтінге
байланысты суреттер көрсетіледі.
|