Пәні:
АӘД
|
Мектеп: № 228
Шәймерден Бәкіров атындағы орта
мектебі
|
Күні: 19.10. 2017
ж
|
Мұғалім: Тухлибаев Абдухалик
Куйчибаевич
|
Сынып: 10а
|
Оқушы саны:
11
|
Келмегендер:
|
Сабақтың
тақырыбы: Ядролық қару және оның
сипаттамасы, жарылыс түрлері, ядролық жарылыстың зақымдау
факторлары (толқынды соққы, жарықтық сәулелену, радиацияның денеге
өтуі, радиоактивті зақымдау және электрлімагниттік импульс) және
олардан қорғану әдістері, нейтронды оқ-дәрілердің зақымдау
ерекшеліктері.
|
Оқу бағдарламасына
сілтеме
|
оқулық, Алматы «Мектеп» 2014
ж. Жоспар, ғаламтор, www.sabak.kz, www.ustaz.kz. www.45minut.kz
|
Сабақтың
мақсаты
|
Оқушылардың жауапкершілік
сезімін дамыту,әскери білім дағдыларын жетілдіру.Оқушыларды
тәртіптілік пен ұқыптылыққа баулу,өзін және өзгелерді қорғай білуге
үйрету.Елін ,жерін сүюге,
қастерлеугеүйрету.Отанға деген патриоттық
сезімін ояту.
|
Тілдік
мақсаттар
|
Тақырыпқа байланысты сөздер мен терминдер:
ядро, ядролық қару, радиация, импульс
Диалог және жазылымға
пайдалы тіркестер:
Менің ойымша,
.....
Мен былай толықтырар едім
........
Маған қиын
болды.........
Мен орындай алдым
.......
|
Алдыңғы меңгерілген
білім
|
Оқушыларға азаматтық қорғаныстың негізгі
міндеттері мен мақсаттарын ұғынды және оны ұйымдастыру шараларын
білді.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
кезеңдері
|
Сабақта орындалатын
іс-әрекеттер
|
Оқыту ресурстары
|
Қызығушылығын арттыру
кезеңі
4
минут
6
минут
5
минут
|
І. Психологиялық
дайындық. 1)Сапқа тұрып, рапорт
береді.
2)Топқа
бөлу. 1 және 2 –ге саналып екі топқа
бөлінеді. 3) 1-топ: «протон»,
2-топ:«нейтрон» 4) Топ жетекшісі мен уақыт сақшысын
тағайындау
ІІ
Үй тапсырмасын
сұрау: «Құпия
конверт» арқылы үй тапсырмасы
сұралады. 1-топ:
«протон»
1.
Азаматтық қорғаныстың мақсаты
не?
2.
Азаматтық қорғаныстың
құрылымдары
2-топ:
«нейтрон»
1.
Азаматтық қорғаныстың
міндеттері
2.
Мектептегі азаматтық
қорғанысты кім басқарады?
ІІІ Үй тапсырмасы
бойынша оқушылар азаматтық қорғаныстың
негізгі міндеттері мен мақсаттарын ұғынды және оны ұйымдастыру
шараларын білді.
|
Ақпараттық
портал
|
Мағынасын
ашу
3
минут
10
минут
10
минут
5
минут
5
минут
|
ІІІ. Ой
қозғау. «Ядролық қару» бейне
баян.
Ядро ұғымы,
радиоактивтілік,ядролық қару туралы ой
қозғау
Жаңа
сабақ:
ІҮ.Ойлан.Жұптас.Талқыла!
1- топ «протон»
2- топ «нейтрон»
1-жұп Ядролық қарудың
сипаттамасы,ерекшеліктері
2-жұп Ядролық жарылыстың зақымдау
факторлары (соққы толқын,өткір
радиация)
3-жұп Ядролық жарылыстың зақымдау
факторлары (жарықтық сәулелену, электромагниттік
импульс)
«Даналық ағашы» әдісі (мұғалім ядролық
жарылыс туралы слайдпен бекіту жұмысын
жасайды)
Ү Жеке жұмыс. 1) «Жарылысты таны»
әдісі (Суретпен жұмыс
)
1- топ
«протон»
1) Ядролық қару деген
не? Адамзат ядролық қаруды не
мақсатпен ойлап тапты?
2) Ядролық жарылыстың зақымдау
факторлары (жарықтық сәулелену, электромагниттік
импульс
3) Ядролық жарылыстың түрлері (су
бетінде, су астында, ауада)
4) Ядролық жарылысты
сынау аймақтары (қай елдерде)
5 ) Ядролық жарылыстың бейбіт өмірде
қолданылуы.
2- топ «нейтрон»
1) Ядролық қарудың сипаттамасы,
ерекшеліктері
2)Ядролық жарылыстың зақымдау факторлары (соққы толқын,
өткір радиация)
3)Ядролық жарылыстың түрлері (жер бетінде, жер
астында)
4)Ядолық жарылыстан қорғану
әдістері
5)Ядролық жарылыс зардаптары
2) Тест
тапсырмалары
ҮІ. Қорытынды « »
әдісі
-
Кері байланыс (Бүгінгі сабақта не
білдік?)
ҮІІ.Үйге
тапсырма.
Рефлексия
Жаңадан не
білдім?
|
Жадыма не
жаздым?
|
|
|
ҮІІІ.Бағалау.
|
Үлкен парақтар (А3) және
маркер.
Тірек сөздерді / ұғымдарды
жазу.
|
Кері
байланыс
|
Стикерге жазып, ойларын
тақтаға іледі.
|
|
Бағалау. Жетістік
критерийі. Әр оқушы оқу мақсатына жеткенін өзі бағалайды, жинап
алып жауаптарын растаймын.
|
Дифференциациялап оқыту –
Оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті
жоғары оқушыларға қандай міндеттер қоюды
жоспарлайсыз?
|
Бағалау – Оқушылардың
білімін қалай тексересіз?
|
Пәнаралық
байланыс
Қауіпсіздік
ережелері
АКТ-ны
қолдану
Құндылықтармен
байланыс
|
Жұптар бірі-біріне қолдау
көрсетеді Нәтижені саралау. Қабілеті жоғары оқушыға қосымша
тапсырма алады.
Ерекше дарынды баланы сабақ
басында бағалаушы ретінде тағайындап, баға
береді.
Белсенділігі
төмен: Егер топ ішінде талқылауға
ынтасы жоқ бала болса, ол оқушы суреттер салуға
көмектеседі
|
Әр топ өз ішінде ерекше көзге
түскендер мен белсенділік танытпағандарды ескере отырып, өздеріне
смайлик арқылы баға береді.
|
(электронды сөздіктер,
видеофильм, интернет.)
Топпен жұмыс істеу дағдылары.
(бір-біріне құрмет)
|
Рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқыту
мақсаттары шынайы болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқыту
ортасы қандай болды? Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты
ма? Мен өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба? Мен жоспарыма
қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?
|
Төменде берілген бос орынды өз
сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға
қатысты деген сол жақта келтірілген сұрақтарға жауап
беріңіз.
|
|
Қорытынды
бағалау
Ең жақсы өткен екі дүниені
атап көрсетіңіз (оқытуға және үйренуге
қатысты)
1:
2:
Қандай екі дүние сабақтың одан
да жақсы өтуіне ықпалын тигізуші еді? (оқытуға және үйренуге
қатысты)
1:
2:
Осы сабақтың барысында мүмкін
барлық сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағыма
қажет болуы қандай ақпаратты білдім?
|
1- топ
«протон»
1) Ядролық қару деген
не? Адамзат ядролық қаруды не
мақсатпен ойлап тапты?
2) Ядролық жарылыстың зақымдау
факторлары (жарықтық сәулелену, электромагниттік
импульс
3) Ядролық жарылыстың түрлері (су
бетінде, су астында, ауада)
4) Ядролық жарылысты
сынау аймақтары (қай елдерде)
5) Ядролық жарылыстың бейбіт
өмірде қолданылуы.
1-топ:
«протон»
1.
Азаматтық қорғаныстың мақсаты
не?
2.
Азаматтық қорғаныстың
құрылымдары
2- топ
«нейтрон»
-
Ядролық қарудың сипаттамасы,
ерекшеліктері
-
Ядролық жарылыстың зақымдау
факторлары (соққы толқын, өткір радиация)
-
Ядролық жарылыстың түрлері
(жер бетінде, жер астында)
-
Ядолық жарылыстан қорғану
әдістері
-
Ядролық жарылыс
зардаптары
2-топ:
«нейтрон»
1.
Азаматтық қорғаныстың
міндеттері
2.
Мектептегі азаматтық
қорғанысты кім басқарады?
2.Т е с т т а п с ы р м
а л а р ы
-
Ең алғаш ядролық қару қай
жылы қолданылды?
а) 1947ж ә)1945ж б)1944 ж в)
1943 ж
2. Ядролық қару жасау үшін
қандай химиялық элементтер
пайдаланылады?
а) Темір,никель ә)Радий
б)Уран,плутони в)Берилий,сутек
3. Ядролық жарылыс
кезіндегі шығатын гамма сәулелер мен нейтрондардың ағыны қандай
зақымдаушы факторға жатады?
а) соққы толқын ә)
электромагниттік импульс
б) жарқ сәулелену в) өткір
радиация
4.Ядролық қарудан
зақымданған жерді неше аймаққа
бөлеміз?
а) 5 аймақ ә) 3 аймақ б)
4аймақ в) 6аймақ
5. Семей полигонында ең
алғаш ядролық қару қай жылы сыналды?
а) 1945 ж ә)1948 ж б) 1946 ж
в)1949 ж
6.Өткір радиация жарылыстан
кейін неше секунд шамасында әсер
етеді?
а) 30-40 сек ә)13-25 сек б)
5-10 сек в)10-15 сек
7. Чернобыль АЭС-індегі
жарылыс қай жылы болды?
а) 1985 ж 10 апрель ә)1986 ж
26 апрель б) 1987 ж 10 қазан в) 1988ж
26
қазан
8. Радиоактивтілік қандай
құбылыс?
а)жарық шығару ә) өздігінен
сәуле шығару б)радиация в)импульс күші
Бағалау
парағы
топ: «
»
Р/с
|
Оқушының
аты-жөні
|
Үй
тапсыр-
масы
|
Жаңа
сабақ
|
Тест
тапсыр
масы
|
Қорытынды
ұпайы
|
бағасы
|
Мұғалім
бағасы
|
Жеке
жұмыс
|
Жұптық
жұмыс
|
Топтық
жұмыс
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Табиғаттың
тарылтпасын мөлдір кәусар
тынысын,
Пәк табиғат
жүрегімнің тамылжыған жырысың
,
Ей, адамдар,
қалай ғана қатыгездік
жасайсың,
Ол анаң ғой
,ал сен , кенже ұлысың!