Сабақтың мақсаты
|
Барлық оқушылар: «Қыпшақ Сейітқұл» шығармасының жанрын, сюжеттік дамуын
сипаттау, шығарма мазмұнын түсіну;
Көпшілігі: шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын
сипаттау, шығармадағы көтерілген мәселені анықтау;
Кейбір
оқушылар: шығарманың жанрына қарай
фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау, әдеби шығарманың тақырыбы
мен идеясын анықтау.
|
Сабақтың
басы
(7
минут)
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру: «Сөзді тап»
тәсілі.
Қобдишаға тақырыпқа қатысты түйінді сөздер
жазылған қағаз қиындылары салынады (адал еңбек, байлық, бірлік). Бір оқушы қобдишадан қиынды қағазды алып, бір минутта
ондағы сөздің атын атамай сипаттап түсіндіруі керек. Сөзді тапқан
оқушы келесі сөзді түсіндіруді жалғастырады.
Кіріспе
сұрақтар:
Қызығушылықты
ояту.
Балалар, суретке байланысты қандай ой
айтасыңдар? (оқушылар жауабы тыңдалады).
|
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Жағымды ахуал қалыптастырады
Оқушылар суретке қарап, бүгінгі тақырыпқа болжам
жасайды
|
Мұғалімнің
ауызша кері байланысы
|
|
Сабақтың
ортасы
(30
минут)
|
Тірек сөздер беру арқылы тақырыпты
болжатады.
Мағынаны
тану.
- Сюжет дегеніміз
не?
- Фабула дегеніміз
не?
«Пазл»
Оқушылар мәтін мазұнымен «Пазл» әдісі
арқылы танысады. Оқушылар 4 топқа бөлінеді. Әр топқа шығарма
үзінділері беріледі. Берілген үзіндіні топта талқылап, әр топтан 1
оқушы шығып, шығарма мазмұнын басқа топқа барып айтып береді, ал
топтағылар өз үзіндісін айтады. Оқушы шығарма мазмұны бойынша
естігендерін өз тобына барып, мазмұнындайды.
Оқулықтан «Қыпшақ Сейітқұл»
әңгімесін оқып танысады.
1-тапсырма.
1-топ.Мәтіннің мазмұнымен таныса отырып әдеби шығарманың фабуласы
мен сюжетін дамыта сипаттаңыз.
2-топ. Әдеби шығарманың жанрын ажыратыңыз.
3-топ. Кейіпкерді шынайы өмірмен байланыстыра
бағалаңыз.
4-топ. Әңгіме сюжеті бойынша ретімен
орналастырыңдар.
1.Сейітқұлдың ойы;
2.Қабырға өзені бойына
қоныстануы;
3.Егін егуі;
4.Артық астықты малға
айырбастауы;
5.Сейітқұл елінің 450 үйге
жетуі;
6.Қауіпсіздік
шаралары;
7.Базар ашуы;
8.Сейітқұл жұртының бай
болуы.
•
Әңгіме сюжеті бойынша ретімен
орналастырады.
.
|
дұрыс жазады
Оқушылар әдебиет теориясы бойынша білім
алады.
Оқушылар мәтін мазұнымен «Пазл» әдісі арқылы
танысады.
Мәтіннің мазмұнымен таныса отырып әдеби
шығарманың фабуласы мен сюжетін дамыта сипаттайды.
Әдеби шығарманың жанрын ажыратады.
Кейіпкерді шынайы өмірмен байланыстыра
бағалайды. Әңгіме сюжеті бойынша ретімен
орналастырады.
|
ҚБ
Мадақтама
ҚБ
Ауызша кері байланыс беру. Жақсы!
Тамаша!
«Қолпаштау»
|
|
|
«Ойлан-жұптас-бөліс» әдісі арқылы
берілген тапсырма бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау арқылы өз
ойын қорытып, жұп болып пікірлерімен бөліседі;бұл бүкіл топтық
талқылауға ұсынылады.
Дескриптор:
-
Мәтіннің мазмұнымен
таныса отырып әдеби шығарманың фабуласы мен сюжетін дамыта
сипаттайды.
-
Әдеби шығарманың жанрын
ажыратады.
-
Кейіпкерді шынайы
өмірмен байланыстыра бағалайды.
-
Әңгіме сюжеті бойынша ретімен
орналастырады.
ҚБ
2-тапсырма. Шығарма мазмұны бойынша
сұрақтарға жауап береді.
1.Қыпшақ Сейітқұл
кім?
2. Сейітқұл қандай әрекет
жасайды?
3. Сыртқы жаулардан қорғану үшін
қандай шаралар қолданады?
4. Сейітқұлдың ағасының тағдыры туралы
не білдіңдер?
5.Қыпшақ Сейітқұл неліктен жұртына
жайлы мекен іздейді?
6. Қандай себептермен Қабырға өзенінің
бойын таңдайды?
7. Әңгімеде қандай өзекті мәселе
көтерілген?
8. Сейіт құлдың елі жақсы өмірге қалай
қол жеткізді?
Дескриптор:
ҚБ
3-тапсырма. Кейіпкерлер іс-әрекетін талдау жасай отырып,
өз пікіріңізді білдіріңіз, шығарманың идеясын ашып
түсіндіріңіз.
Дескриптор:
ҚБ
|
Шығарма мазмұны бойынша сұрақтарға жауап
береді.
Кейіпкерлер іс-әрекетін талдау жасай отырып, өз
пікіріңізді білдіріңіз, шығарманың идеясын ашып
түсіндіріңіз.
|
|
|