Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың
жолдауында: «Ұлттың бәсекеге қабілеттілігі бірінші кезекте білім
деңгейімен айқындалады» - деген байламы жеке адамның құндылығын
арттыру, оны дайындайтын ұстаз жауапкершілігінің өсуі, тынымсыз
еңбек, сапалы нәтиже деген ұғыммен егіз. Тәуелсіз ел тірегі-білімді
ұрпақ.
Қазіргі мектеп жағдайындағы
білім берудің ұлттық моделіне өту оқыту мен тәрбиелеудің соңғы
әдіс-тәсілдерін, жаңа заманауи педагогикалық технологияны игерген,
психологиялық-педагогикалық диагностиканы қабылдай алатын,
педагогикалық жұмыста қалыптасқан бұрынғы ескі сүрлеуден тез арада
арылуға қабілетті және нақты тәжірибелік іс-әрекет үстінде өзіндік
даңғыл жол салуға икемді, шығармашыл педагог-зерттеуші, ойшыл
мұғалім болуын қажет етеді.
Мемлекеттік білім стандарты
деңгейінде оқыту үрдісін ұйымдастыру жаңа педагогикалық
технологияны ендіруді міндеттейді. Сондықтан оқу-тәрбие үрдісіне
жаңа инновациялық әдіс-тәсілдерді енгізу оқушылардың білімге деген
қызығушылығын, талпынысын арттырып, өз бетімен ізденуге,
шығармашылық еңбек етуге жол салады.
Оқу тәрбиесі үрдісінде
педагогикалық жаңалықтарды енгізу IV кезеңнен
тұрады:
І. Жаңа идеяны
іздеу
Инновацияларды ұйымдастыру,
жаңалықтарды іздестіру
ІІ. Жаңалықтарды
ұйымдастыру
ІІІ. Жаңалықтарды
енгізу
Оқу - тәрбие үрдісінде жаңа
инновациялық әдіс-тәсілдерді пайдалану
IV. Жаңалықтарды
бекіту
Қазақстан Республикасының
«Білім туралы» Заңында оқыту формасын, әдістерін, технологияларын
таңдауда көпнұсқалық қағидасы бекітілген, білім мекемелерінің
педагогтарына өзіне оңтайлы нұсқаны тиімділігіне қарай пайдалану
мұғалімнен үлкен шеберлікті талап етеді.
Бастауыш мектеп оқушыны тұлға
етіп қалыптастырудың алғашқы баспалдағы.
Заманауи технологиялардың
бастауыш мектептігі білім сапасын арттыру:
• Әр сабақта интерактивті
әдістерін қолдану;
• Әр оқушының психологиялық
ерекшеліктерін ескеру;
• Міндетті деңгейдегі білімді
қалыптастыра отырып, мүмкіндік деңгейлерін
ашу;
• Заманауи технологияларды сынау
арқылы тиімділігін арттыру, мектеп жағдайына
бейімдеу;
Бастауыш сынып мұғалімдері өз
сабақтарында оқушылардың тілін дамытуда, өздік жұмыс жасау, өз
дағдыларын қалыптастыруда өз ойларын еркін жеткізе алуға
баулуда.Заман талабына сай технологияларды қолдану ауқымы, түрлері
өзгеріп отырады. Бірақ, ең басты технологияларды тиімді, жүйелі
қолдану керек.
Заманауитехнологиялар:
• Жобалау технологиясы;
• Саралап-даралап оқыту;
• Дамыта оқыту технологиясы;
• Модульдік оқыту технологиясы;
• Сын
тұрғысынан ойлауды дамыту;
• Сатылай комплексті талдау;
• VTS
бағдарламасы;
• Деңгейлеп оқыту технологиясы;
Инновациялық технология
нәтижелері:
1.
Түрлі әдістерді пайдалану сабақтың нақты мәнін терең ашуға көмектеседі.
2.
Оқушылардың барлығын сабаққа қатыстыруға мүмкіндік туды.
3.
Олардың әрқайсының деңгейін анықтай аласың.
4.
Оқушылардың көбін бағалауға мүмкіндік аласың.
5.
Оқушыларды ізденіске баулып, өз бетімен жұмысістеуге үйретеді.
6.
Оқушылардың қабілеттері, сөз саптау еркіндігі, ұйымшылдығы,
шығармашылық белсенділігі артады.
7.
Жеке тұлғалық сипатын дамытуға, шығармашылығын
шыңдауда, өзіне деген кәсіби сенімін қалыптастырады.
Педагогикалық үрдісте жаңа
технологияларды енгізіп, интерактивті оқытуды пайдалану
мұғалімдерді шеберлік жағынан шыңдайтындығына дау тудырмайды.
«Білім туралы» Заңда қабылданған білім беру жүйесінің жаңа моделі
2004 жылы ЮНЕСКО ұсынған халықаралық білім жүйесіне
сәйкестендірілген. Осы заңның 8-бабында білім беру жүйесі басым
міндеті ретінде оқытудың жаңа технологияларын енгізу, білім беруді
ақпараттандыру, халықаралық, ғаламдық, коммуникациялық желілерге
шығу деп аталып отыр.
Қазіргі білім беру саласында
оқытудың озық технологияларын меңгермейінше сауатты, жан-жақты
маман болуы мүмкін емес.
Жаңа технологияны меңгеру
мұғалімнің интелектуалды, кәсіптік адамгершілік, рухани азаматтық
және де басқа көптеген адами келбетінің қалыптасуына әсерін
тигізеді, өзін-өзі дамытып, оқу-тәрбие үлгісін тиімді
ұйымдастыруына көмектеседі.
Сабақта қолданылатын әдістер
көмегімен жеке тұлға ретінде жан-жақты дамыған, шығармашылық ойлау
білімі меңгеріледі.
Педагогикалық технологияларды талдау барысында мына факторлар ескерілуі керек:
• Алынып отырған технология сабақтың
тақырыбы мен мазмұнына сай болуы;
• Тиімділігі, жүйелілігі және басқа жақтары.
ХХІ
ғасырда барлық елдер бірінші орынға білім беру сапасын қояды. Оның өлшемі тек сауаттылық деңгейімен (жазу, оқу, есептеу) өлшенбейді,
оның критерийі – функционалдық
сауаттылық. Бұл проблемаларды шешуде жаңа технологиялардың атқаратын орны бөлек. Болашақта өркениетті елдердің жоғары технологиясын меңгерту, дүниежүзілік білім кеңістігіне шығу-бүгінгі күннің мақсаты.
Қазіргі білім беру
саласында оқытудың заманауи
технологиялары:
|