Сабақ
тақырыбы:
|
Заңдылықтар
(1)
|
Мектеп:
|
Күні
:
|
|
Мұғалімнің
есімі:
|
СЫНЫП:
1-сынып
|
Қатысқандар
саны:
|
Қатыспағандар
саны:
|
Оқу мақсаты:
|
20-ға дейінгі сандар
тізбегін/ондықтармен 100-ге дейінгі сандар тізбегін
құрастырады;
100 көлеміндегі сан, сурет,
фигура, символ-дан тұратын тізбектердің заңдылықтарын
анықтайды;
іс-әрекет және табиғат күйінің
тізбектілігін анықтайды; сандар, фигуралар, ойыншықтар, түрлі түсті
моншақтар т.б. тізбектерін құрады және тізбектегі заңдылықтың
бұзылуын табады.
|
Барлық
оқушылар:
Оқушылардың басым
бөлігі:
Кейбір оқушылар:
|
Ресурстар:
|
түрлі түсті
қарындаштар;
|
Тірек
сөздер
|
заңдылықтар.
|
Сабақтың
мақсаты:
|
Оқушыларды заңдылық
ұғымымен таныстыру. Сандар және заттар қатарлары арасындағы
заң-дылықтарды қарастыру. Қарапайым заңдылықты сақтап, қатарларды
жалғастыру. Дөңгелек сандарға байланысты заңдылықтар құрастырып,
жаттығулар жасау. Берілген сандар, фигуралар және табиғаттағы
заттар қатарындағы заңдылықтарды таба білу дағ-дысын
дамыту.
|
Сабаққа байланысты деректі
материалдар
|
Сабаққа
қатысты ескертпелер
|
,
|
Оқушыларды суреттердің белгілі
бір ереже бойынша орналасқаны туралы қорытындыны өз бетінше
жасаулары үшін жетелеңіз. Келесі сан-ның қандай болатынын тауып,
жауабын тыңдаңыз. Тапсырманы жалпы сыныппен орындатыңыз. Қабілеті
жоғары оқушыларға осы тапсырмаға ұқсас қосымша тапсырмалар
құрастырып айтуды ұсыныңыз.
Жауабы:
2, 4, 6, 8, 10, 12,
...
Шығарып көр. Бұл айдармен
берілген тапсыр-маны орындауда үйге берілетін нөмірлерді жазу үшін
де заңдылық қолданылатынын көрсетуіңіз керек. Үйлерді нөмірлеуге
қандай сандар қолданылғанын нақтылатыңыз. Осы үйлерге қарама-қарсы
жағын-дағы үйлердің нөмірлері қандай болатынын топпен талдатып,
жауабын топтағы бір оқушыға айтқызып, нәтижесі үшін барлығы жауапты
болатынын ескертіп, топпен жұмыс жасай білуге
үйретіңіз.
Жауабы:
15, 17, 19,
21.
Орындап көр. Заңдылықты сақтай
отырып ала-шаны бояу үшін оқушыларды жұпқа бөліп, осын-дай қағаздан
жасалған алашаны таратып беріңіз. Жұптағы оқушылар алашадағы
заңдылықты анықтап алады. Сурет бойынша оқушы алашаның ортасы-нан
бастап боялғанын байқап, екі жаққа қарай бояу керектігін анықтайды.
Тапсырманы бірден орындау қиындық туғызса, оны талдатыңыз. Боялған
ала-шадағы заңдылықты сандармен жазғызыңыз. Топ-пен тексертіңіз.
Алашаларды тақтаға ілгізіп, оларды үзілісте көруді
ұсыныңыз.
Ойлан. “Сандар тізбегін” оңға
және солға жалғастыру үшін көрсетілген сандар арасындағы заңдылықты
тапқызып, сол заңдылық бойынша жал-ғастыртып айтқызыңыз. Тапсырманы
орындау қиынға соққан оқушыларға 9-дан кейін келетін санды бірге
талдау жүргізе отырып, табуға
көмектесіңіз.
Жауабы:
1, 3, ..., 11, 13,
15.
|
Тілдік құзыреттілікті
қалыптастыру
|
Қосымша
тапсырмалар
|
Оқушылардың тірек сөздерді есінде жақсы сақтауы
және тақырыпты бекітуі үшін ойын түрінде мынадай жұмыс
ұйымдастыруға болады.
Оқушыларды төрт топқа бөліңіз. Әр топқа заң-дылық
құрастырып, сергіту сәтін ұйымдастыруды тапсырыңыз. Сергіту сәтін
заңдылық сақтап, ретімен орындауды талап етіңіз. Сонымен қатар
сергіту сәтін жүргізу барысында “заңдылықтар” сөзін айтқызып
отырыңыз.
|
Бірінші және екінші сандар қатарындағы
заңдылық барлық оқушыда бірдей болу керек. Ал үшінші заңдылықты екі
түрде жазуы мүмкін.
Жауабы:
10, 20, 30, 10, 20, 30 немесе 10, 20, 30, 40,
50 және т.с.с. Кез келген нұсқа
дұрыс.
Суретте берілген заңдылықты тауып, қатар-ды
жалғастырып жаз. Тапсырма
оқушылардың
заңдылық деген ұғымды қаншалықты ұққанын
байқау үшін берілген. Фигуралар мен сандар арасындағы заңдылықты
көріп, дұрыс таба білу, заңдылық тек сандар немесе заттардың
орналасуында ғана бол-майтынын, оны басқаша құрастыруға да
болатынын көреді.
|
Бағалау
|
Оқушылар сабақтың
соңында:
• берілген заңдылықтарды
анықтап, оларды жал-ғастыруды меңгереді.
Оқушылардың тақырыпты
қаншалықты түсінгенін білу үшін мынадай сұрақ беріп, жауаптарын
тыңдаңыз:
— Заңдылық деген
не?
— Заңдылықты көрсетуге мысалдар
келтір.
— 1, 2, 3, 1, 2, 3 ... түріндегі
мысал заңдылық па? Оқушылармен жұмыс дәптеріндегі
“Жетістік
баспалдағымен” өзін-өзі
бағалау жұмысын өткізіңіз.
|