ΙΙ.
Өмірлік тәжірибені маңыздандыру. Мақсатты болжам.
3-4
мин
2-3мин
|
(пт)
педагог тәрбиеленушілерді
зергерлік бұйымдарды көруге шақырады.
Балалар
өздері білетін
зергерлік
бұйымдарды
атайды.
Осыдан
соң педагог Ф.
Оңғарсынованың
«Зергер» өлеңін
оқиды.
Білесің
бе бұл
істі,
Зергерлікке кім
дайын?
Балқытып
ап
күмісті,
Сапырады
судайын.
Білезік пен
алқаны,
Сақинаны, сырғаны
Күміс сымнан тартады.
– Өлеңде
кім туралы, қай
мамандық жөнінде
айтылған? – Сақина, сырғаны жасайтын
адам.
– Оны кім
деп атайды? –
Зергер.
– Зергер не
істейді?
– Әртүрлі
әшекей бұйымдарын
жасайды.
|
Көрме
Зергердің
суреті,
Интерактивтік
тақта,
бейнеролик
|
ҰОҚ-ның
ортасы ΙΙΙ.
тақырып
бойынша жұмыс
2-3
мин
|
(пт)
педагогтің
түсіндіруі:
– Қазақтың әшекей бұйымдары
– бүкіл ұлттық
мәдениетіміздің асыл қазынасы.
Зергерлер
алтын мен
күміс, жез
бен
мысты кеңінен
қолданған.
Солардың арасында көбірек
қолданғаны – күміс.
Мысалы:
күміс сақиналар,
сырғалар
т.б.
Білезік –
Күмістен, алтыннан
соғылатын, білекке
тағылатын
әшекейлі, сәндік бұйым.
(түрлері:
алтын білезік, күміс
білезік, құйма білезік, сағат білезік, тоспалы білезік, бұрама
білезік, қос білезік)
Көркемдік
бұйымның тағы бір түрі
– сырға.
Сырға –
түрлері өте
көп. Қазақ үшін сырғаның атқаратын рөлі өте маңызды болған.
Себебі қазірге дейін сақталған «сырға салу» дәстүрі бар. Кейбір
сырғалар ауыр, ұзын етіп жасалған, оларды қалыңдық сәукелесәне
қадаған.
Алқа –
Көбіне күмістен соғылатын, бірнеше бөлік асыл
тастардан шынжыр арқылы тағылатын, сән, әсемдік, көркемдік мойын
әшекейі.
|
Слайд
арқылы көрсетіледі.
|
3-4мин
1мин
Сөздік
жұмыс
1-2мин
Сурет
салу
3-4
мин
1-2
мин
Зергер болып
көрелік.
2-3мин
|
Шашбау дегеніміз –
өрілген
бұрымның ұшын бекіту
үшін тағылатын алтын, күміс тиындар, кейде маржан тағылған, бауы
бар сәндік бұйым.
Шолпы – күміс немесе алтын теңгелер, тиындар қадалған шашбауды
шолпы деп те атайды. Себебі бұрымға тағылған шашбаудағы алтын, күміс теңгелер де шашбау
теңселген сайын жалт-жұлт еткеннен кейін шолпы аталса керек.
Ойын.
«Не
таптың?» Шарты: Бірнеше бөлікке
бөлінген суреттер балаларға таратылып беріледі. Балалар артындағы
сандар бойынша ретімен жабыстырып қандай бұйым және қай жерге
тағылатыны жайында айтып береді.
(Ұ) Сергіту
сәті:
Сыңғыр, сыңғыр
сырғалар, Құлағымда сыңғырлар. Сол
қолымда білезік, Саусағымда сақина,
Санап
көрші, кәнеки, 1, 2, 3, бір, екі, үш,
Демалайық жинап
күш!
(Ұ) сөздік жұмысын жүргізу. Көптілділік:
Зергер
– ювелир – jeweler, сақина – кольцо – ring, сырға – серьга – earring
-
Тыңдайды. 2.
Қайталайды.
(Ө, т) Әліппе-дәптермен
жұмыс. 1-тапсырма
Анаңа қандай зергерлік бұйым сыйлар едің? Соның
суретін
Сал.
2-тапсырма: Әйел адамдарға арналған заттарды
қызыл түспен, ер адамдарға арналған заттарды
көк түспен боя. Толықтыр.
Әйелдерге арналған сәндік бұйымдар: алқа, белбеу,
білезік, жүзік, күміс
оймақ, шашбау,
шолпы, сақина, түйреуіш, тұмарша, сырға.
ерлерге арналған бұйымдар: кемер белбеу,
кісе,
аяқкиім, тақия.
Балалар қане көрейікші,
алқаларың қалай шықты?
Бұндай әшекей
бұйымдар үлкен
еңбектің арқасында келеді
екен.
Сондықтан
ұста,
шеберлердің еңбегін үлкен
құрметпен бағалау керек.
|
Жауабы: интерактивті
тақтада көрсетіледі
Әліппе-дәптер.
Әліппе-дәптер.
Балаларды
мадақтау
Әліппе-дәптер.
Балаларды мадақтап, мақтау.
|