Абай мұрасын зерттеу
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Абай мұрасын зерттеушілер тобының жоспары:
1. Қысқаша шолу
2. Өмірбаяны
3. Шығармалары
4. Қара сөздері
5. Қара сөзде айтылған ой
6. Абай Құнанбайұлының дінге
көзқарасы
7. Аудармашылық қызметі
1 слайд
Абай мұрасын зерттеушілер тобының жоспары: 1. Қысқаша шолу 2. Өмірбаяны 3. Шығармалары 4. Қара сөздері 5. Қара сөзде айтылған ой 6. Абай Құнанбайұлының дінге көзқарасы 7. Аудармашылық қызметі
2 слайд
Қысқаша шолу
2 слайд
Қысқаша шолу
3 слайд
Абай Құнанбайұлы
Туылған кездегі есімі:
Ибраһим Құнанбайұлы
Мансабы:
ақын, ағартушы, философ,
композитор, саяси қайраткер
Туылған күні:
10 тамыз 1845 жыл
Туылған жері:
Қарқаралы, Семей
Ұлты:
Қазақ
Қайтыс болған күні:
6 шілде, 1904 жыл
Қайтыс болған жері:
Семей облысы
Әкесі:
Құнанбай Өскенбайұлы
Анасы:
Ұлжан
Абай Құнанбайұлы
( 1845-1904 )
3 слайд
Абай Құнанбайұлы Туылған кездегі есімі: Ибраһим Құнанбайұлы Мансабы: ақын, ағартушы, философ, композитор, саяси қайраткер Туылған күні: 10 тамыз 1845 жыл Туылған жері: Қарқаралы, Семей Ұлты: Қазақ Қайтыс болған күні: 6 шілде, 1904 жыл Қайтыс болған жері: Семей облысы Әкесі: Құнанбай Өскенбайұлы Анасы: Ұлжан Абай Құнанбайұлы ( 1845-1904 )
4 слайд
Өмірбаяны
4 слайд
Өмірбаяны
5 слайд
Абай 10 тамыз 1845 ж. қазіргі
Семей облысының Шыңғыс тауларында
Қарқаралының аға сұлтаны Құнанбайдың
төрт әйелінің бірі, екінші әйелі Ұлжаннан
туған.
Ақынның арғы тегі Орта жүз Тобықты Арғын
ішіндегі Олжай батырдан басталады.
Олжайдан Айдос, Қайдос, Жігітек есімді 3
ұрпақ тарайды. Бұлардың әрқайсысы кейін
бір-бір рулы ел болып кеткен. Айдостың
Айпара деген әйелінен: Ырғызбай, Көтібақ,
Топай, Торғай, деген 4 ұл туады.Бұлардың
әкесі момын, шаруа адамы, ал шешесі өткір
тілді, өр мінезді әйел болған. Абай Құнанбаев
5 слайд
Абай 10 тамыз 1845 ж. қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны Құнанбайдың төрт әйелінің бірі, екінші әйелі Ұлжаннан туған. Ақынның арғы тегі Орта жүз Тобықты Арғын ішіндегі Олжай батырдан басталады. Олжайдан Айдос, Қайдос, Жігітек есімді 3 ұрпақ тарайды. Бұлардың әрқайсысы кейін бір-бір рулы ел болып кеткен. Айдостың Айпара деген әйелінен: Ырғызбай, Көтібақ, Топай, Торғай, деген 4 ұл туады.Бұлардың әкесі момын, шаруа адамы, ал шешесі өткір тілді, өр мінезді әйел болған. Абай Құнанбаев
6 слайд
Шығармалары
6 слайд
Шығармалары
7 слайд
Абай өлең жазуды 10 жасында («Кім екен деп келіп ем түйе
қуған...») бастаған. Одан басқа ертеректе жазылған өлеңдері —
«Йузи-рәушән», екіншісі — «Физули, Шәмси» .
«Сап, сап, көңілім» , «Шәріпке» , «Абралыға» , «Жақсылыққа» ,
«Кең жайлау» өлеңдері 1870 — 80 жылдар аралығында
жазылған. Ақындық қуатын танытқан үлкен шығармасы —
«Қансонарда» 1882 ж. жазылған. Алайда жасы қырыққа
келгеннен кейін ғана көркем әдебиетке шындап ықылас қойып,
көзқарасы қалыптасып, сөз өнерінің халық санасына тигізер
ықпалын түсінеді. Шығармалары үш жүйемен
өрбиді: бірі — өз жанынан
шығарған төл өлеңдері; екіншісі —
ғақлия (немесе
Абайдың қара сөздері ) деп аталатын
прозасы; үшіншісі — өзге
тілдерден, әсіресе орысшадан
аударған өлеңдері.
7 слайд
Абай өлең жазуды 10 жасында («Кім екен деп келіп ем түйе қуған...») бастаған. Одан басқа ертеректе жазылған өлеңдері — «Йузи-рәушән», екіншісі — «Физули, Шәмси» . «Сап, сап, көңілім» , «Шәріпке» , «Абралыға» , «Жақсылыққа» , «Кең жайлау» өлеңдері 1870 — 80 жылдар аралығында жазылған. Ақындық қуатын танытқан үлкен шығармасы — «Қансонарда» 1882 ж. жазылған. Алайда жасы қырыққа келгеннен кейін ғана көркем әдебиетке шындап ықылас қойып, көзқарасы қалыптасып, сөз өнерінің халық санасына тигізер ықпалын түсінеді. Шығармалары үш жүйемен өрбиді: бірі — өз жанынан шығарған төл өлеңдері; екіншісі — ғақлия (немесе Абайдың қара сөздері ) деп аталатын прозасы; үшіншісі — өзге тілдерден, әсіресе орысшадан аударған өлеңдері.
8 слайд
Абай өлеңдері түгел дерлік лирикадан құралады, поэма жанрына көп бой
ұрмағаны байқалады. Қысқа өлеңдерінде табиғат бейнесін, адамдар
портретін жасауға, ішкі-сыртқы қылық-қасиеттерін, мінез-бітімдерін
айқын суреттермен көрсетуге өте шебер. Қай өлеңінен де қазақ жерінің,
қазақтың ұлттық сипатының ерекшеліктері көрініп тұрады. Ислам діні
тараған Шығыс елдерінің әдебиетімен жақсы танысу арқылы өзінің
шеберлік — шалымын одан әрі шыңдайды. Шығыстың екі хикаясын
«Масғұт» және «Ескендір» деген атпен өлеңге айналдырады. Ислам дініне
өзінше сенген діни таным жайындағы философиялық көзқарастарын да
өлеңмен жеткізеді. Абайдың дүниетанудағы көзқарасы XIX ғасырдың
екінші жартысында Қазақ халқының экономикасы мен ой-пікірінің алға
ұмтылу бағытта даму ықпалымен қалыптасты. Дүниетану жолында сары-
орыстың төңкерісшіл демократтарының шығармаларын оқып, өз дәуірінің
алдыңғы қатарлы ой-пікірін қорытып, басқаларға қазақ өміріндегі аса
маңызды мәселелерді түсіндіруге қолданады. Дүниетану өңірінде екі
қасиеттің — сезім мен қыйсынның , түйсік пен ақылдың қатынасын
таразылайды. Сондықтан да: «Ақыл сенбей сенбеңіз, Бір іске кез келсеңіз»
деп жазады.
8 слайд
Абай өлеңдері түгел дерлік лирикадан құралады, поэма жанрына көп бой ұрмағаны байқалады. Қысқа өлеңдерінде табиғат бейнесін, адамдар портретін жасауға, ішкі-сыртқы қылық-қасиеттерін, мінез-бітімдерін айқын суреттермен көрсетуге өте шебер. Қай өлеңінен де қазақ жерінің, қазақтың ұлттық сипатының ерекшеліктері көрініп тұрады. Ислам діні тараған Шығыс елдерінің әдебиетімен жақсы танысу арқылы өзінің шеберлік — шалымын одан әрі шыңдайды. Шығыстың екі хикаясын «Масғұт» және «Ескендір» деген атпен өлеңге айналдырады. Ислам дініне өзінше сенген діни таным жайындағы философиялық көзқарастарын да өлеңмен жеткізеді. Абайдың дүниетанудағы көзқарасы XIX ғасырдың екінші жартысында Қазақ халқының экономикасы мен ой-пікірінің алға ұмтылу бағытта даму ықпалымен қалыптасты. Дүниетану жолында сары- орыстың төңкерісшіл демократтарының шығармаларын оқып, өз дәуірінің алдыңғы қатарлы ой-пікірін қорытып, басқаларға қазақ өміріндегі аса маңызды мәселелерді түсіндіруге қолданады. Дүниетану өңірінде екі қасиеттің — сезім мен қыйсынның , түйсік пен ақылдың қатынасын таразылайды. Сондықтан да: «Ақыл сенбей сенбеңіз, Бір іске кез келсеңіз» деп жазады.
9 слайд
Қара сөздері
9 слайд
Қара сөздері
10 слайд
Абайдың көркемдік, әлеуметтік гуманистік және дінге көзқарастары
терең білінген еңбегі - қара сөздері. Абайдың қара сөздері (Ғақлия) -
ұлы ақынның сөз өнеріндегі көркемдік қуатын, философиядағы
даналық дүниетанымын даралап көрсететін классикалық стильде
жазылған прозалық шығармасы. Жалпы саны қырық бес бөлек
шығармадан тұратын Абайдың қара сөздері тақырыбы жағынан бір
бағытта жазылмаған, әр алуан. Оның алты-жеті үлгісі қысқа болса,
қайсыбіреуі мазмұн, тақырып жағынан өзгешелеу, ауқымды болып
келеді. Абай өзінің қара сөздерінде шығарманың ажарына ғана назар
аударып қоймай, оның тереңдігіне, логикалық мәніне зор салған.
Сөйтіп көркемдік шеберлік пен ғылыми зерделік арқылы көркемдік
сана мен философиялық сананы ұштастырады. Абайдың қара
сөздеріндегі гуманистік, ағартушылық, әлеуметтік ойлары дін туралы
пікірлерімен бірігіп, тұтас бір қазақ халқының философиялық
концепциясын құрайды. Абайдың кара сөздері сондай-ақ жалпы
адамзат баласына ортақ асыл сөзге айналды.
Оның қара сөздерінің бірнешеуі ең алғаш 1918 ж. Семейде шыққан
"Абай" журналында жарық көрді. Кейіннен, Абайдың қара сөздері
орыс , қытай , француз , т.б. көптеген әлем тілдеріне аударылды.
10 слайд
Абайдың көркемдік, әлеуметтік гуманистік және дінге көзқарастары терең білінген еңбегі - қара сөздері. Абайдың қара сөздері (Ғақлия) - ұлы ақынның сөз өнеріндегі көркемдік қуатын, философиядағы даналық дүниетанымын даралап көрсететін классикалық стильде жазылған прозалық шығармасы. Жалпы саны қырық бес бөлек шығармадан тұратын Абайдың қара сөздері тақырыбы жағынан бір бағытта жазылмаған, әр алуан. Оның алты-жеті үлгісі қысқа болса, қайсыбіреуі мазмұн, тақырып жағынан өзгешелеу, ауқымды болып келеді. Абай өзінің қара сөздерінде шығарманың ажарына ғана назар аударып қоймай, оның тереңдігіне, логикалық мәніне зор салған. Сөйтіп көркемдік шеберлік пен ғылыми зерделік арқылы көркемдік сана мен философиялық сананы ұштастырады. Абайдың қара сөздеріндегі гуманистік, ағартушылық, әлеуметтік ойлары дін туралы пікірлерімен бірігіп, тұтас бір қазақ халқының философиялық концепциясын құрайды. Абайдың кара сөздері сондай-ақ жалпы адамзат баласына ортақ асыл сөзге айналды. Оның қара сөздерінің бірнешеуі ең алғаш 1918 ж. Семейде шыққан "Абай" журналында жарық көрді. Кейіннен, Абайдың қара сөздері орыс , қытай , француз , т.б. көптеген әлем тілдеріне аударылды.
11 слайд
Абайдың 31-ші қара
сөзі
Естіген нәрсені ұмытпастыққа
төрт түрлі себеп бар. Әуелі-
көкірегі байлаулы болмақ
керек. Екінші-сол нәрсені
естігенде я көргенде
ғибратлану керек, көңілденіп,
ынтамен ұғыну керек. Үшінші-
сол нәрсені, ішінен бірнеше
уақыт қайтарып, ойланып,
көңілге бекіту керек. Төртінші-
ой кеселді нәрселерден қашық
болу керек. Егер ой кез болып
қалса, салынбау керек. Ой
кеселдеріне: уайымсыз,
салғырттық, ойыншы
күлкішілдік, я бір қайғыға
салыну, я бір нәрсеге
құмарлық пайда болу секілді.
Бұл төрт нәрсе- күллі ақыл мен
ғылымды тоздыратын
нәрселер.
11 слайд
Абайдың 31-ші қара сөзі Естіген нәрсені ұмытпастыққа төрт түрлі себеп бар. Әуелі- көкірегі байлаулы болмақ керек. Екінші-сол нәрсені естігенде я көргенде ғибратлану керек, көңілденіп, ынтамен ұғыну керек. Үшінші- сол нәрсені, ішінен бірнеше уақыт қайтарып, ойланып, көңілге бекіту керек. Төртінші- ой кеселді нәрселерден қашық болу керек. Егер ой кез болып қалса, салынбау керек. Ой кеселдеріне: уайымсыз, салғырттық, ойыншы күлкішілдік, я бір қайғыға салыну, я бір нәрсеге құмарлық пайда болу секілді. Бұл төрт нәрсе- күллі ақыл мен ғылымды тоздыратын нәрселер.
12 слайд
Қара сөзде айтылған ой
Абайдың "Жетінші сөзінде" ұшырасатын "жанның тамағы" деген күрделі философиялық
ұғым бар. Оны Абай біздің санамыздан тыс өмір сүретін объективті дүниенің санада
сәулеленуі нәтижесіңде пайда болатын ғылым, білімнің жинақталған қоры ретінде
қарайды. Осы себептен де Абай :
« ... құмарланып, жиған қазынамызды көбейтсек керек, бұл жанның тамағы еді, »
— деп қайыра түсінік беріп отыр... Абайдай ұстаз ақынның бұл "Жетінші сөзде" көздеген
мақсаты адамның бойыңда туа пайда болатын жан құмары арқылы өз ұрпағының санасына
тек қана жанның пайдалы тамақтарын сіңдіру еді. Міне, Абайдың ағартушылық
көзқарасының тамыр алған бір саласының қайнар көзі осы жақта жатыр.
Абай бұл бағыттағы ойларын өзге сөзбен "Ғылым таппай мақтанба" т.б. өлеңдерінде
айтқан. Мұнда ол "жанның тамағы туралы" ұғымды өз заманынын тұрғысынан келіп,
"адам болу" үшін қажет көп керектермен ауыстырады. Ақын толық адам болу туралы
өзінің жүйелі де қалыптасқан көзқарасының тезисін ұсынады
Соңдықтан да Абай "Он тоғызыншы сөзінде" :
« Адам ата-анадан туғаңда есті болмайды: есітіп, көріп, ұстап, татып ескерсе,
дүниедегі жақсы, жаманды таниды-дағы, сондайдан білгені, көргені көп болған адам
білімді болады. Естілердің айтқан сөздерін ескеріп жүрген кісі өзі де есті болады... Сол
естілерден есітіп білген жақсы нәрселерді ескерсе, жаман дегеннен сақтанса, соңда іске
жарайды, сонда адам десе болады, »
— деп жоғарыдағы өлең үзіндісендегі ойын осы сөзіңде одан ары кеңіте отырып
дамытатынын көруге болады.
12 слайд
Қара сөзде айтылған ой Абайдың "Жетінші сөзінде" ұшырасатын "жанның тамағы" деген күрделі философиялық ұғым бар. Оны Абай біздің санамыздан тыс өмір сүретін объективті дүниенің санада сәулеленуі нәтижесіңде пайда болатын ғылым, білімнің жинақталған қоры ретінде қарайды. Осы себептен де Абай : « ... құмарланып, жиған қазынамызды көбейтсек керек, бұл жанның тамағы еді, » — деп қайыра түсінік беріп отыр... Абайдай ұстаз ақынның бұл "Жетінші сөзде" көздеген мақсаты адамның бойыңда туа пайда болатын жан құмары арқылы өз ұрпағының санасына тек қана жанның пайдалы тамақтарын сіңдіру еді. Міне, Абайдың ағартушылық көзқарасының тамыр алған бір саласының қайнар көзі осы жақта жатыр. Абай бұл бағыттағы ойларын өзге сөзбен "Ғылым таппай мақтанба" т.б. өлеңдерінде айтқан. Мұнда ол "жанның тамағы туралы" ұғымды өз заманынын тұрғысынан келіп, "адам болу" үшін қажет көп керектермен ауыстырады. Ақын толық адам болу туралы өзінің жүйелі де қалыптасқан көзқарасының тезисін ұсынады Соңдықтан да Абай "Он тоғызыншы сөзінде" : « Адам ата-анадан туғаңда есті болмайды: есітіп, көріп, ұстап, татып ескерсе, дүниедегі жақсы, жаманды таниды-дағы, сондайдан білгені, көргені көп болған адам білімді болады. Естілердің айтқан сөздерін ескеріп жүрген кісі өзі де есті болады... Сол естілерден есітіп білген жақсы нәрселерді ескерсе, жаман дегеннен сақтанса, соңда іске жарайды, сонда адам десе болады, » — деп жоғарыдағы өлең үзіндісендегі ойын осы сөзіңде одан ары кеңіте отырып дамытатынын көруге болады.
13 слайд
Абай Құнанбайұлының дінге көзқарасы
13 слайд
Абай Құнанбайұлының дінге көзқарасы
14 слайд
Абайдың дінге көзқарасын бағалап, тұжырымдауда екі түрлі қате пікір орын
алып келді. Кейбір зерттеушілер Абай « ислам дінінің қазақ ішінен шыққан
өкілі » деп келсе, екінші бір зерттеушілер Абайдың дін туралы ойлары ақын
шығармашылығының әлсіз, кертартпа жағы деп түсіндіреді. Алғашқы пікір
Абайға тағылған жала болса, соңғысы - ақынның дін туралы түсініктеріне
тарихи, диалектикалық тұрғыдан қарамай, тұрпайы социологияға бас июдің
салдарынан туған болжам. Абайдың дін туралы толғамдарын дұрыс түсініп,
бағалау оған тарихи тұрғыдан қарауды талап етеді. Абай заманында қазақ
даласында қос дінділік орын алды, ресми өмірде ислам діні үстемдік
еткенімен, күнделікті тіршілікте шаманизмдік түйсіктер]] мен түсініктер
басым болды. Қос дінділік қазақ халқының сол кезеңдегі наным-сенімі мен
дүниетанымынан айқын байқалады. Шаманизмдегі негізгі категория-«
Тәңірі» , исламдағы - « Алла» қазаққа тән ұғымдар. Шаманизмде тәңірінің,
аруақтардың адамдармен ұштастырушы « жын» болса, исламда Алланың
адамдармен байланыстырушысы « періштелер» деп саналды. Қазақтың
күнделікті өміріңде шаманизмнің өкілі, іс жүргізушісі - жын шақыратын
бақсылар, ал ислам дінінде - өздерін пайғамбардың ұрпақтары санайтын
қожалар болды. Абай « Біраз сөз қазақтың түбі қайдан шыққаны туралы »
еңбегінде қазақ жерінде ислам дінінің қалай тарағандығын және оның
шаманизммен байланысын арнайы талдайды.
14 слайд
Абайдың дінге көзқарасын бағалап, тұжырымдауда екі түрлі қате пікір орын алып келді. Кейбір зерттеушілер Абай « ислам дінінің қазақ ішінен шыққан өкілі » деп келсе, екінші бір зерттеушілер Абайдың дін туралы ойлары ақын шығармашылығының әлсіз, кертартпа жағы деп түсіндіреді. Алғашқы пікір Абайға тағылған жала болса, соңғысы - ақынның дін туралы түсініктеріне тарихи, диалектикалық тұрғыдан қарамай, тұрпайы социологияға бас июдің салдарынан туған болжам. Абайдың дін туралы толғамдарын дұрыс түсініп, бағалау оған тарихи тұрғыдан қарауды талап етеді. Абай заманында қазақ даласында қос дінділік орын алды, ресми өмірде ислам діні үстемдік еткенімен, күнделікті тіршілікте шаманизмдік түйсіктер]] мен түсініктер басым болды. Қос дінділік қазақ халқының сол кезеңдегі наным-сенімі мен дүниетанымынан айқын байқалады. Шаманизмдегі негізгі категория-« Тәңірі» , исламдағы - « Алла» қазаққа тән ұғымдар. Шаманизмде тәңірінің, аруақтардың адамдармен ұштастырушы « жын» болса, исламда Алланың адамдармен байланыстырушысы « періштелер» деп саналды. Қазақтың күнделікті өміріңде шаманизмнің өкілі, іс жүргізушісі - жын шақыратын бақсылар, ал ислам дінінде - өздерін пайғамбардың ұрпақтары санайтын қожалар болды. Абай « Біраз сөз қазақтың түбі қайдан шыққаны туралы » еңбегінде қазақ жерінде ислам дінінің қалай тарағандығын және оның шаманизммен байланысын арнайы талдайды.
15 слайд
Аудармашылық қызметі
15 слайд
Аудармашылық қызметі
16 слайд
А. Пушкин М.
Лермонтов И. Крылов
16 слайд
А. Пушкин М. Лермонтов И. Крылов
17 слайд
Абай орыс тілін тамаша меңгерді. Мұның өзі оның орыс ақыны М.
Лермонтовтың біркатар өлеңін қазақ тіліне аударуына мүмкіндік берді.
Атап айтқанда, Абай М.Ю. Лермонтовтың «Шайтан» («Демон»), «Дұға»
(«Молитва»), «Қанжар», «Жолға шықтым бір жым-жырт түнде жалғыз»,
«Жалау» («Жалғыз жалау жалтылдап»), «Теректің сыйы» («Асау Терек
долданып, буырқанып») сияқты өлендерін аударды. Абай А.С.
Пушкиннің «Евгений Онегин» дастанының үзінділерін қазақы ұғымда
жатық етіп еркін аударды. Абайдың Татьяна хатының сөзіне шығарған
«Татьянаның қырдағы әні» қалың елдің сүйікті әніне айналды.
Абай И.А. Крыловтың мысалдарын казақ тіліне аударумен де айналысты.
Қазақтар ұлт-азаттық қозғалысының көрнекті жетекшісі Ә. Бөкейханов
өзінің қырғыз даласындағы әр түрлі уездерде болған кезінде ондағы
ақындардың Пушкин мен Лермонтовтың Абай аударған өлеңдерін жақсы
білетініне, оларды домбырада әнге қосып айтатынына көз жеткізіп
қайтқанын жазады.Орыс тілінен Абай аударған шығармалар қазақ
әдебиетін байыта түсті. Абай орыстың ұлы акындарының 50-ден астам
өлеңін қазақ тіліне аударды.
17 слайд
Абай орыс тілін тамаша меңгерді. Мұның өзі оның орыс ақыны М. Лермонтовтың біркатар өлеңін қазақ тіліне аударуына мүмкіндік берді. Атап айтқанда, Абай М.Ю. Лермонтовтың «Шайтан» («Демон»), «Дұға» («Молитва»), «Қанжар», «Жолға шықтым бір жым-жырт түнде жалғыз», «Жалау» («Жалғыз жалау жалтылдап»), «Теректің сыйы» («Асау Терек долданып, буырқанып») сияқты өлендерін аударды. Абай А.С. Пушкиннің «Евгений Онегин» дастанының үзінділерін қазақы ұғымда жатық етіп еркін аударды. Абайдың Татьяна хатының сөзіне шығарған «Татьянаның қырдағы әні» қалың елдің сүйікті әніне айналды. Абай И.А. Крыловтың мысалдарын казақ тіліне аударумен де айналысты. Қазақтар ұлт-азаттық қозғалысының көрнекті жетекшісі Ә. Бөкейханов өзінің қырғыз даласындағы әр түрлі уездерде болған кезінде ондағы ақындардың Пушкин мен Лермонтовтың Абай аударған өлеңдерін жақсы білетініне, оларды домбырада әнге қосып айтатынына көз жеткізіп қайтқанын жазады.Орыс тілінен Абай аударған шығармалар қазақ әдебиетін байыта түсті. Абай орыстың ұлы акындарының 50-ден астам өлеңін қазақ тіліне аударды.
18 слайд
Абайдың әр өлеңі бізді
жақсы болуға, жаман
әдеттерден жиренуге
тәрбиелейді.
18 слайд
Абайдың әр өлеңі бізді жақсы болуға, жаман әдеттерден жиренуге тәрбиелейді.
19 слайд
Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды
әлемге танытамыз, қазақ халқын таныта-мыз,
Абай әрқашан ұлттық ұранымыз болуы тиіс.
Н.Ә.Назарбаев
19 слайд
Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз, қазақ халқын таныта-мыз, Абай әрқашан ұлттық ұранымыз болуы тиіс. Н.Ә.Назарбаев
20 слайд
Көңіл қойып
тыңдағандарыңызға
КӨП РАХМЕТ!
20 слайд
Көңіл қойып тыңдағандарыңызға КӨП РАХМЕТ!