Д.И.Менделеев жасаған химиялық элементтер
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Білімділік:
Периодтық кесте, Периодтық жүйе бойынша пәндік ұғым
негіздерін зерделеу; пәнаралық ізденіс арқылы білімдерін
терендету.
Дамытушылық:
Интерактивті әдіс-тәсілдер арқылы оқушылардың өзара
белсенділігін, ой-өрісін, өздік әрекет атқару қабілетін дамыту.
Тәрбиелік:
Белсенді әрекет ұйымдастыру арқылы бір-бірінің пікірін сыйлау,
өзара көмек көрсету, өз жұмыстарына әділ баға беруге тәрбиелеу.
2 слайд
Білімділік: Периодтық кесте, Периодтық жүйе бойынша пәндік ұғым негіздерін зерделеу; пәнаралық ізденіс арқылы білімдерін терендету. Дамытушылық: Интерактивті әдіс-тәсілдер арқылы оқушылардың өзара белсенділігін, ой-өрісін, өздік әрекет атқару қабілетін дамыту. Тәрбиелік: Белсенді әрекет ұйымдастыру арқылы бір-бірінің пікірін сыйлау, өзара көмек көрсету, өз жұмыстарына әділ баға беруге тәрбиелеу.
3 слайд
•
Д И Менделеев қай жылы, қай жерде
дүниеге келді
•
Периодтық жүйені Д.И. Менделеев қай
жылы ашты
•
Периодтық заңның тұжырымдамасы
•
Периодтық кестеде элементтер неше
топқа бөлінген
•
Екі дайлы қасиет қандай заттарға тән
•
Период дегеніміз не, неше период бар
•
Табиғи ұялас элементтер тобын ата
3 слайд
• Д И Менделеев қай жылы, қай жерде дүниеге келді • Периодтық жүйені Д.И. Менделеев қай жылы ашты • Периодтық заңның тұжырымдамасы • Периодтық кестеде элементтер неше топқа бөлінген • Екі дайлы қасиет қандай заттарға тән • Период дегеніміз не, неше период бар • Табиғи ұялас элементтер тобын ата
4 слайд
4 слайд
5 слайд
5 слайд
6 слайд
6 слайд
7 слайд
7 слайд
8 слайд
8 слайд
9 слайд
9 слайд
10 слайд
10 слайд
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
13 слайд
14 слайд
14 слайд
15 слайд
15 слайд
16 слайд
16 слайд
17 слайд
17 слайд
18 слайд
18 слайд
19 слайд
Тапсырмалары:
1. «А» деңгейі: 1 S 2
2S 2
2p 6
3S 1
элементінің оттекпен
әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
2. «Ә» деңгейі: 1S 2
2S 2
2p 6
3S 2
3p 4
элемент (VI) оксидінің сумен
әрекеттесу теңдеуін жазыңыз.
3. «Б» деңгейі: 1S 2
2s 2
2p 6
3S 2
3p 6
4S 2
элементінің хлоридіне
1S 2
2S 2
2p 6
3S 1
элементінің карбонатын қосыңыз, реакция
теңдеуін аяқтап, өнімдерін атаңыз.
19 слайд
Тапсырмалары: 1. «А» деңгейі: 1 S 2 2S 2 2p 6 3S 1 элементінің оттекпен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз. 2. «Ә» деңгейі: 1S 2 2S 2 2p 6 3S 2 3p 4 элемент (VI) оксидінің сумен әрекеттесу теңдеуін жазыңыз. 3. «Б» деңгейі: 1S 2 2s 2 2p 6 3S 2 3p 6 4S 2 элементінің хлоридіне 1S 2 2S 2 2p 6 3S 1 элементінің карбонатын қосыңыз, реакция теңдеуін аяқтап, өнімдерін атаңыз.
20 слайд
Сәйкестігін тап :
1. Са + 20)
2) 8)8 )2) --------- a. 1S 2
2S 2
2P 6
3S 1
2. Ne+ 10)
2) 8 ) ------ b. 1S 2
2S 2
2p 2
+ 3. C+ 6)
2) 4 ) --------- c. 1S 2
2S 2
2p 6
+ 4. F+ 9)
2) 7 ) --------- d. 1S 2
2S 2
2p 5
20 слайд
Сәйкестігін тап : 1. Са + 20) 2) 8)8 )2) --------- a. 1S 2 2S 2 2P 6 3S 1 2. Ne+ 10) 2) 8 ) ------ b. 1S 2 2S 2 2p 2 + 3. C+ 6) 2) 4 ) --------- c. 1S 2 2S 2 2p 6 + 4. F+ 9) 2) 7 ) --------- d. 1S 2 2S 2 2p 5
21 слайд
1. Д И Менделеев қай жылы, қай жерде дүниеге келді
2. Периодтық заңды Д. И. Менделеев қай жылы
ашты
3. Периодтық кестеде элементтер неше топқа
бөлінген
4. P элементінде қанша ұяшық бар?
5. Табиғи ұялас элементтер тобын ата
21 слайд
1. Д И Менделеев қай жылы, қай жерде дүниеге келді 2. Периодтық заңды Д. И. Менделеев қай жылы ашты 3. Периодтық кестеде элементтер неше топқа бөлінген 4. P элементінде қанша ұяшық бар? 5. Табиғи ұялас элементтер тобын ата
22 слайд
22 слайд
23 слайд
23 слайд
24 слайд
24 слайд
25 слайд
Мына оксидтердің аттарын, формулаларын
жазыңдар және жіктеңдер
Оксидтердің аталуы Формулалары Жіктелуі
Магний оксиді
N 2 O 5
Қышқылдық оксид
Кремний оксиді
СаО
Көміртек ( IV )оксиді
К 2 О
25 слайд
Мына оксидтердің аттарын, формулаларын жазыңдар және жіктеңдер Оксидтердің аталуы Формулалары Жіктелуі Магний оксиді N 2 O 5 Қышқылдық оксид Кремний оксиді СаО Көміртек ( IV )оксиді К 2 О
26 слайд
Тапсырма 7 . Қай реакция типі? Дұрыс
жауаптан мадақтау сөз шығады.
РеакцияРеакция
ҚосылуҚосылу
АйырылуАйырылу
Орын Орын
басу басу АлмасуАлмасу
Zn+ HClZn+ HCl
→→
ZnCl ZnCl
2 2
++
HH
22
цц
чч
жж
бб
Na +Na +
S → NaS → Na
22
SS
аа
ёё
юю
вв
CaCOCaCO
3 3
→ CaO + → CaO +
COCO
22
тт
рр
кк
зз
NN
22
++
HH
2 2
→ NH→ NH
3 3
аа
нн
рр
мм
Fe(OH)Fe(OH)
3 3
→ Fe→ Fe
22
OO
3 3
++
HH
22
OO
шш
йй
хх
оо
CuClCuCl
22
+ Fe → FeCl + Fe → FeCl
22
+ Cu + Cu
мм
оо
сс
аа
FeFe
22
OO
33
+ +
HNOHNO
33
→Fe →Fe
((
NONO
33
))
33
+ +
HH
22
OO
Mg +Mg +
CuClCuCl
2 2
→ MgCl → MgCl
22
+ +
Cu Cu гг
лл аа
мм ТТ
нн
ыы
уу
26 слайд
Тапсырма 7 . Қай реакция типі? Дұрыс жауаптан мадақтау сөз шығады. РеакцияРеакция ҚосылуҚосылу АйырылуАйырылу Орын Орын басу басу АлмасуАлмасу Zn+ HClZn+ HCl →→ ZnCl ZnCl 2 2 ++ HH 22 цц чч жж бб Na +Na + S → NaS → Na 22 SS аа ёё юю вв CaCOCaCO 3 3 → CaO + → CaO + COCO 22 тт рр кк зз NN 22 ++ HH 2 2 → NH→ NH 3 3 аа нн рр мм Fe(OH)Fe(OH) 3 3 → Fe→ Fe 22 OO 3 3 ++ HH 22 OO шш йй хх оо CuClCuCl 22 + Fe → FeCl + Fe → FeCl 22 + Cu + Cu мм оо сс аа FeFe 22 OO 33 + + HNOHNO 33 →Fe →Fe (( NONO 33 )) 33 + + HH 22 OO Mg +Mg + CuClCuCl 2 2 → MgCl → MgCl 22 + + Cu Cu гг лл аа мм ТТ нн ыы уу
27 слайд
6.Берілген химиялық реакция
теңдеулерін аяқтаңдар:
А)
а) NaOH+HNO 3 =
ә) Cu(OH) 2 +HCI=
б) Cu(OH) 2 =
в) Fe(OH) 2 =
г) ....+.... =KOH+H 2 6 . Химиялық реакцияларды
толықтырыңдар.
Коэфициенттерін қойыңдар
СаО+Н2О=.................
К+.....= КОН+Н 2
....+Н 2 О = Н3РО 4
Zn+H 2 O= ...+Н 2
Na 2 O+...= NaOH
27 слайд
6.Берілген химиялық реакция теңдеулерін аяқтаңдар: А) а) NaOH+HNO 3 = ә) Cu(OH) 2 +HCI= б) Cu(OH) 2 = в) Fe(OH) 2 = г) ....+.... =KOH+H 2 6 . Химиялық реакцияларды толықтырыңдар. Коэфициенттерін қойыңдар СаО+Н2О=................. К+.....= КОН+Н 2 ....+Н 2 О = Н3РО 4 Zn+H 2 O= ...+Н 2 Na 2 O+...= NaOH
28 слайд
Жаңа сабақты бекіту
1.Оксидтер дегеніміз не?
2. Мынадай сызба нұсқаға сәйкес келетін реакция теңдеулерін құрыңдар:
Металл ---- негіздік оксид ---- негіз ---- тұз:
а)Са_____________________________________________________________________
____________________________________________________________
ә)Ba______________________________________________________________
__________________________________________________________________
Бейметалл----қышқылдық оксид----қышқыл----тұз:
а) S________________________________________________________________
__________________________________________________________________
ә) C _______________________________________________________________________
__________________________________________________________
3. Оксидтерге сәйкес келетін гидроксидтердің формулаларын жазыңдар:
К 2 О- ------------------- AI 2 O 3 -----------------
CuO------------------- CaO------------------
Cr 2 O 3 ------------------ Li 2 O------------------
PbO-------------------- Cu 2 O------------------
28 слайд
Жаңа сабақты бекіту 1.Оксидтер дегеніміз не? 2. Мынадай сызба нұсқаға сәйкес келетін реакция теңдеулерін құрыңдар: Металл ---- негіздік оксид ---- негіз ---- тұз: а)Са_____________________________________________________________________ ____________________________________________________________ ә)Ba______________________________________________________________ __________________________________________________________________ Бейметалл----қышқылдық оксид----қышқыл----тұз: а) S________________________________________________________________ __________________________________________________________________ ә) C _______________________________________________________________________ __________________________________________________________ 3. Оксидтерге сәйкес келетін гидроксидтердің формулаларын жазыңдар: К 2 О- ------------------- AI 2 O 3 ----------------- CuO------------------- CaO------------------ Cr 2 O 3 ------------------ Li 2 O------------------ PbO-------------------- Cu 2 O------------------
29 слайд
29 слайд
30 слайд
30 слайд
31 слайд
31 слайд
32 слайд
32 слайд
33 слайд
33 слайд
34 слайд
34 слайд
35 слайд
35 слайд
36 слайд
36 слайд
37 слайд
37 слайд
38 слайд
38 слайд
39 слайд
39 слайд
40 слайд
40 слайд
41 слайд
Al
41 слайд
Al
42 слайд
42 слайд
43 слайд
43 слайд
44 слайд
Тәуліктік нормасы:Тәуліктік нормасы:
балаларға: 800-1700 мг;балаларға: 800-1700 мг;
ересектерге 1800-ересектерге 1800-
2500мг.2500мг.
Адамның клеткасындаАдамның клеткасында
калий көп орын алады, калий көп орын алады,
олол
клеткаарлық кеңістіктенклеткаарлық кеңістіктен
40 рет үлкен болып 40 рет үлкен болып
келеді.келеді.
44 слайд
Тәуліктік нормасы:Тәуліктік нормасы: балаларға: 800-1700 мг;балаларға: 800-1700 мг; ересектерге 1800-ересектерге 1800- 2500мг.2500мг. Адамның клеткасындаАдамның клеткасында калий көп орын алады, калий көп орын алады, олол клеткаарлық кеңістіктенклеткаарлық кеңістіктен 40 рет үлкен болып 40 рет үлкен болып келеді.келеді.
45 слайд
Тағам Калий, мг
Шай 2480
Үрмебұршақ 1100
Грек жаңғағы 664
Шабдалы 363
Қарақұмық жармасы 380
Өрік 305
Бал 386
Саңырауқұлақ 468
45 слайд
Тағам Калий, мг Шай 2480 Үрмебұршақ 1100 Грек жаңғағы 664 Шабдалы 363 Қарақұмық жармасы 380 Өрік 305 Бал 386 Саңырауқұлақ 468
46 слайд
46 слайд
47 слайд
Калий жетіспесе – адам Калий жетіспесе – адам
гипокалемия ауруына гипокалемия ауруына
ұшырайды;ұшырайды;
Егер ауру асқынса – аш Егер ауру асқынса – аш
ішектің жарасы пайда ішектің жарасы пайда
болады;болады;
Нағыз гиперкалемия Нағыз гиперкалемия
жүректің тоқтап қалуына жүректің тоқтап қалуына
әсер етедіәсер етеді
47 слайд
Калий жетіспесе – адам Калий жетіспесе – адам гипокалемия ауруына гипокалемия ауруына ұшырайды;ұшырайды; Егер ауру асқынса – аш Егер ауру асқынса – аш ішектің жарасы пайда ішектің жарасы пайда болады;болады; Нағыз гиперкалемия Нағыз гиперкалемия жүректің тоқтап қалуына жүректің тоқтап қалуына әсер етедіәсер етеді
48 слайд
48 слайд
49 слайд
Мырыш:Мырыш:
““
Е” витаминінің метаболизмі үшін қажет;Е” витаминінің метаболизмі үшін қажет;
Анаболитикалық гормондардың Анаболитикалық гормондардың
синтездеуіне қатысады (инсулин, синтездеуіне қатысады (инсулин,
тестостерон, өсу гормонын қоса)тестостерон, өсу гормонын қоса)
Адам баласы қолданылатын тағамдардың Адам баласы қолданылатын тағамдардың
ішіндеішінде
мырыш устрицаларда көп кездеседі. Алайдамырыш устрицаларда көп кездеседі. Алайда
асқабақтың шекілдеуіктерінде устрицаларғаасқабақтың шекілдеуіктерінде устрицаларға
қарағанда 26қарағанда 26
%%
цинк аз болады. Мысалға, 45 цинк аз болады. Мысалға, 45
граммграмм
устрица жесе, адам асқабақ шекілдеуіктерінде устрица жесе, адам асқабақ шекілдеуіктерінде
болатынболатын
60 грамм цинкті алады екен.60 грамм цинкті алады екен.
49 слайд
Мырыш:Мырыш: ““ Е” витаминінің метаболизмі үшін қажет;Е” витаминінің метаболизмі үшін қажет; Анаболитикалық гормондардың Анаболитикалық гормондардың синтездеуіне қатысады (инсулин, синтездеуіне қатысады (инсулин, тестостерон, өсу гормонын қоса)тестостерон, өсу гормонын қоса) Адам баласы қолданылатын тағамдардың Адам баласы қолданылатын тағамдардың ішіндеішінде мырыш устрицаларда көп кездеседі. Алайдамырыш устрицаларда көп кездеседі. Алайда асқабақтың шекілдеуіктерінде устрицаларғаасқабақтың шекілдеуіктерінде устрицаларға қарағанда 26қарағанда 26 %% цинк аз болады. Мысалға, 45 цинк аз болады. Мысалға, 45 граммграмм устрица жесе, адам асқабақ шекілдеуіктерінде устрица жесе, адам асқабақ шекілдеуіктерінде болатынболатын 60 грамм цинкті алады екен.60 грамм цинкті алады екен.
50 слайд
50 слайд
51 слайд
51 слайд
52 слайд
52 слайд
53 слайд
53 слайд
54 слайд
54 слайд
55 слайд
55 слайд
56 слайд
56 слайд
57 слайд
Ағзадағы
химиялық
элементтер Микроэлементтер
Ультрамикроэлементтермакроэлементтер
57 слайд
Ағзадағы химиялық элементтер Микроэлементтер Ультрамикроэлементтермакроэлементтер
58 слайд
Өмір сүруге қажетті, денеде тұрақты түрде болатын
элементтер тобы. Ал жетіспесе, ағзаның қалыпты өмір сүруі
бұзылады.
Химиялық элементтің адам
Ағзасында өмір сүру
маңызына қарай жіктелуі
Қоспалы элементтер
Адам ағзасында
Әрқашан да кездеседі Зерттелмеген
Қоспалы элементтер
Cr
Cd
Bi
Ra
Pb Al
Cs
Sr
Si
Li
La Sb Sr Br F B Be Бұл элементтердің
ағзадағы биологиялық
рөлі аз зерттелген
58 слайд
Өмір сүруге қажетті, денеде тұрақты түрде болатын элементтер тобы. Ал жетіспесе, ағзаның қалыпты өмір сүруі бұзылады. Химиялық элементтің адам Ағзасында өмір сүру маңызына қарай жіктелуі Қоспалы элементтер Адам ағзасында Әрқашан да кездеседі Зерттелмеген Қоспалы элементтер Cr Cd Bi Ra Pb Al Cs Sr Si Li La Sb Sr Br F B Be Бұл элементтердің ағзадағы биологиялық рөлі аз зерттелген
59 слайд
59 слайд
60 слайд
Қызық думан - өміріміз ғаламатҚызық думан - өміріміз ғаламат
Қас қаққанша жаңа қала, жаңа Қас қаққанша жаңа қала, жаңа
бақбақ
Қыруар істің қайсысында Қыруар істің қайсысында
болса даболса да
Құдыретті химия жүр аралапҚұдыретті химия жүр аралап
!!
60 слайд
Қызық думан - өміріміз ғаламатҚызық думан - өміріміз ғаламат Қас қаққанша жаңа қала, жаңа Қас қаққанша жаңа қала, жаңа бақбақ Қыруар істің қайсысында Қыруар істің қайсысында болса даболса да Құдыретті химия жүр аралапҚұдыретті химия жүр аралап !!
61 слайд
Жасымда ғылым бар деп ескермедім,Жасымда ғылым бар деп ескермедім,
Пайдасын көре тұра тексермедім.Пайдасын көре тұра тексермедім.
Ержеткен соң түспеді уысыма, Ержеткен соң түспеді уысыма,
Қолымды мезгілінен кеш сермедім.Қолымды мезгілінен кеш сермедім.
АбайАбай
61 слайд
Жасымда ғылым бар деп ескермедім,Жасымда ғылым бар деп ескермедім, Пайдасын көре тұра тексермедім.Пайдасын көре тұра тексермедім. Ержеткен соң түспеді уысыма, Ержеткен соң түспеді уысыма, Қолымды мезгілінен кеш сермедім.Қолымды мезгілінен кеш сермедім. АбайАбай
62 слайд
БағалауБағалау
«Өте жақсы»
«Жақсы»
«Қанағаттанарлық»
62 слайд
БағалауБағалау «Өте жақсы» «Жақсы» «Қанағаттанарлық»
63 слайд
Х и м и я – ы р ы с б ұ л а ғ ы
Х и м и я – ы р ы с б ұ л а ғ ы
Ш
а л қ ы ғ а н б а й л ы қ , м о л
Ш
а л қ ы ғ а н б а й л ы қ , м о л
д ә у л е т
д ә у л е т
А я л а п к ү т і п т ұ р а л д а
А я л а п к ү т і п т ұ р а л д а
Б о л а ш а ғ ы м ы з - н ұ р
Б о л а ш а ғ ы м ы з - н ұ р
д ә у л е т
д ә у л е т
63 слайд
Х и м и я – ы р ы с б ұ л а ғ ы Х и м и я – ы р ы с б ұ л а ғ ы Ш а л қ ы ғ а н б а й л ы қ , м о л Ш а л қ ы ғ а н б а й л ы қ , м о л д ә у л е т д ә у л е т А я л а п к ү т і п т ұ р а л д а А я л а п к ү т і п т ұ р а л д а Б о л а ш а ғ ы м ы з - н ұ р Б о л а ш а ғ ы м ы з - н ұ р д ә у л е т д ә у л е т
64 слайд
Саяхатқа қатысқандарыңызға рахмет.
Сау болыңыздар!
Спасибо за участие в путешествий.
До свидания!
Thank you for partnership on travel.
Good bye!
64 слайд
Саяхатқа қатысқандарыңызға рахмет. Сау болыңыздар! Спасибо за участие в путешествий. До свидания! Thank you for partnership on travel. Good bye!