Инклюзивті білім беру мазмұны және әдістемесін жасаудағы педагогтың міндеттері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы: Инклюзивті білім беру
мазмұны және әдістемесін жасаудағы
педагогтың міндеттері Ашық сабақ. Семинар.
1 слайд
Тақырыбы: Инклюзивті білім беру мазмұны және әдістемесін жасаудағы педагогтың міндеттері Ашық сабақ. Семинар.
2 слайд
Ақпарат көздері 1. https :// adilet.zan.kz/kaz/docs/Z2100000056
Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне инклюзивті
білім беру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу
туралы Қазақстан Республикасының Заңы 2021 жылғы 26 маусымдағы
№ 56- VII ҚРЗ. 2022 жылғы 1 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізілген
2. "Білім туралы", "Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және
медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы",
"Қазақстандағы мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы" және
"Қазақстандағы Бала құқықтары туралы"заң жобалары.
3.«Арнайы және инклюзивтік білім беруді дамытудың ұлттық ғылыми-
практикалық орталығы» https://special-edu.kz/kz /
4.Арнайы білім беруге арналған оқулықтар мен оқу-әдістемелік
кешендер (ОӘК) https:// special-edu.kz/kz/news/87/single/141
5.Инклюзивті білім беру жағдайында қызмет ететін мұғалімдердің
кәсіби құзіреттіліктеріне қойылатын талаптарды дайындау. /Әдістемелік
ұсынымдар. ҚР Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы,
2015ж.
6. Эффективные педагогические технологии специального и
инклюзивного образования. Дэвид Митчелл. Перевод с английского —
И.С. Аникеев, Н.В. Борисова. –РООИ: «Перспектива» 2011г.
2 слайд
Ақпарат көздері 1. https :// adilet.zan.kz/kaz/docs/Z2100000056 Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне инклюзивті білім беру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы Қазақстан Республикасының Заңы 2021 жылғы 26 маусымдағы № 56- VII ҚРЗ. 2022 жылғы 1 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізілген 2. "Білім туралы", "Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы", "Қазақстандағы мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы" және "Қазақстандағы Бала құқықтары туралы"заң жобалары. 3.«Арнайы және инклюзивтік білім беруді дамытудың ұлттық ғылыми- практикалық орталығы» https://special-edu.kz/kz / 4.Арнайы білім беруге арналған оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендер (ОӘК) https:// special-edu.kz/kz/news/87/single/141 5.Инклюзивті білім беру жағдайында қызмет ететін мұғалімдердің кәсіби құзіреттіліктеріне қойылатын талаптарды дайындау. /Әдістемелік ұсынымдар. ҚР Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2015ж. 6. Эффективные педагогические технологии специального и инклюзивного образования. Дэвид Митчелл. Перевод с английского — И.С. Аникеев, Н.В. Борисова. –РООИ: «Перспектива» 2011г.
3 слайд
1-Құзыреттілік. Этикалық және кәсіби мінез-құлықты көрсету;
2-Құзыреттілік. Дефектологиялық сауаттылығының болуы;
3-Құзыреттілік. Бала құқықтары мен әлеуметтік, экономикалық,
экологиялық әділеттілікті қамтамасыз ету;
5-Құзыреттілік. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың
физиологиясы мен психикалық процестерінің ерекшелігі туралы
басқарушы тұлғаларға жеткізе білуі, оларды қоғамдастыққа тарту.
6-Құзыреттілік . Жеке баламен, оның отбасылармен, құрбы-
құрдастарымен, бала дамуына қатысты ұйымдармен (ПМПК) және
инклюзияға қатысты қоғамдастықтармен өзара серіктестікте әрекеттесу. Инклюзивті білім беру жағдайында педагогтің
базалық құзыреттіліктері
Педагогтерді инклюзивті білім беру
жағдайында жұмысқа дайындау
олардың біліктілігін арттыру арқылы
жүзеге асырылуы керек, содан кейін
педагог қалыптасқан кәсіби
құзыреттерді едәуір толықтыра
алады, оларды одан әрі дамыту
векторын белгілейді, инклюзия
жағдайында жұмыс істеудегі
қиындықтардан туындаған
когнитивті диссонансты жеңеді
3 слайд
1-Құзыреттілік. Этикалық және кәсіби мінез-құлықты көрсету; 2-Құзыреттілік. Дефектологиялық сауаттылығының болуы; 3-Құзыреттілік. Бала құқықтары мен әлеуметтік, экономикалық, экологиялық әділеттілікті қамтамасыз ету; 5-Құзыреттілік. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың физиологиясы мен психикалық процестерінің ерекшелігі туралы басқарушы тұлғаларға жеткізе білуі, оларды қоғамдастыққа тарту. 6-Құзыреттілік . Жеке баламен, оның отбасылармен, құрбы- құрдастарымен, бала дамуына қатысты ұйымдармен (ПМПК) және инклюзияға қатысты қоғамдастықтармен өзара серіктестікте әрекеттесу. Инклюзивті білім беру жағдайында педагогтің базалық құзыреттіліктері Педагогтерді инклюзивті білім беру жағдайында жұмысқа дайындау олардың біліктілігін арттыру арқылы жүзеге асырылуы керек, содан кейін педагог қалыптасқан кәсіби құзыреттерді едәуір толықтыра алады, оларды одан әрі дамыту векторын белгілейді, инклюзия жағдайында жұмыс істеудегі қиындықтардан туындаған когнитивті диссонансты жеңеді
4 слайд
Инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс істейтін білім беру
мекемесі қызметкерінің педагогикалық құзыреттері
КӘСІБИЛІК
•
танымдық
•
жобалай алушылық
•
конструктивті
•
ұйымдастырушылық ТҰЛҒАЛЫҚ
•
коммуникативті
•
рефлексивті-
перцептивті
•
болжамдық
Ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім берудің инклюзивті тәсілін іске асыру шеңберінде
тиімді жұмысты ұйымдастыру үшін әртүрлі салалардың мамандарын: дефектологтарды,
неврологтарды, терапевттерді, психологтарды, психиатрларды және т. б. тарта отырып,
педагогтерде жоғарыда аталған құзыреттерді мақсатты және кешенді қалыптастыру қажет.
4 слайд
Инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс істейтін білім беру мекемесі қызметкерінің педагогикалық құзыреттері КӘСІБИЛІК • танымдық • жобалай алушылық • конструктивті • ұйымдастырушылық ТҰЛҒАЛЫҚ • коммуникативті • рефлексивті- перцептивті • болжамдық Ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім берудің инклюзивті тәсілін іске асыру шеңберінде тиімді жұмысты ұйымдастыру үшін әртүрлі салалардың мамандарын: дефектологтарды, неврологтарды, терапевттерді, психологтарды, психиатрларды және т. б. тарта отырып, педагогтерде жоғарыда аталған құзыреттерді мақсатты және кешенді қалыптастыру қажет.
5 слайд
Инклюзивті білім беру мазмұны және әдістемесін жасаудағы педагогтың міндеттері
Мұғалімнің жауапкершілігінің шегі қандай?
Инклюзивті білім беруді ұйымдастыру процесінде мұғалімнің міндеттерінің құқықтық негізі
«Педагог» кәсіби стандарты болып табылады. Оған сәйкес педагог міндетті:
1. Бейімделген жалпы білім беру бағдарламасын әзірлеу (педагог-психологпен
бірлесіп);
2. Мүмкіндігі шектеулі оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, пән
бойынша жұмыс бағдарламасын әзірлеу;
3. Оқу сабақтары мен сабақтан тыс жұмыстарды белгілі бір баланың
қажеттіліктеріне бейімдеу;
4. Сабаққа арнайы бейімделген оқу құралдарын таңдаңыз;
5. Қажет болған жағдайда арнайы техникалық құралдарды (олар білім беру
мекемесінде болған жағдайда) пайдаланыңыз.
Яғни, мұғалімнің жауапкершілік аймағына тек мүмкіндігі шектеулі баламен жұмыс істеу
мақсатында әдеттегі сабақтарын бейімдеу кіреді.
5 слайд
Инклюзивті білім беру мазмұны және әдістемесін жасаудағы педагогтың міндеттері Мұғалімнің жауапкершілігінің шегі қандай? Инклюзивті білім беруді ұйымдастыру процесінде мұғалімнің міндеттерінің құқықтық негізі «Педагог» кәсіби стандарты болып табылады. Оған сәйкес педагог міндетті: 1. Бейімделген жалпы білім беру бағдарламасын әзірлеу (педагог-психологпен бірлесіп); 2. Мүмкіндігі шектеулі оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, пән бойынша жұмыс бағдарламасын әзірлеу; 3. Оқу сабақтары мен сабақтан тыс жұмыстарды белгілі бір баланың қажеттіліктеріне бейімдеу; 4. Сабаққа арнайы бейімделген оқу құралдарын таңдаңыз; 5. Қажет болған жағдайда арнайы техникалық құралдарды (олар білім беру мекемесінде болған жағдайда) пайдаланыңыз. Яғни, мұғалімнің жауапкершілік аймағына тек мүмкіндігі шектеулі баламен жұмыс істеу мақсатында әдеттегі сабақтарын бейімдеу кіреді.
6 слайд
Инклюзивті сынып оқушысының « экокартасы» дегеніміз не?
Құрметті қатысушылар жауаптарды чатқа жазыңыз
немесе микрофонды қосып ой-пікіріңізді айтыңыз! 1 - ? ? ?
2 - ? ? ?
3 - ? ? ? Анақтама берудің сілтемесі !!!
Бұл ерекше білім қажеттілігі бар баланың әр
түрлі мәселесі бойынша педагогикалық
технология ретінде жіктелуі, жүзеге
асырылуы мүмкін, мысалы:
қажеттілігінің түрлеріне қарай,
шешімдер мен оларды құру деңгейлері,
проблемаларды шешуде қамтылатын
салалары бойынша және т. б.
О сы әдіс негізінде ә леуметтік коммуникация, байланыс, шиеленіс, қолдау көрінісі, мета - отбасылық қарым-қатынастың көптеген басқа
көріністері болуы мүмкін жәйттері көрнекі түрде ұсыныл ады . Сонымен қатар, бұл бала ның эмоционалды, ақпараттық және материалдық
ресурстарын анықтауға мүмкіндік береді.
6 слайд
Инклюзивті сынып оқушысының « экокартасы» дегеніміз не? Құрметті қатысушылар жауаптарды чатқа жазыңыз немесе микрофонды қосып ой-пікіріңізді айтыңыз! 1 - ? ? ? 2 - ? ? ? 3 - ? ? ? Анақтама берудің сілтемесі !!! Бұл ерекше білім қажеттілігі бар баланың әр түрлі мәселесі бойынша педагогикалық технология ретінде жіктелуі, жүзеге асырылуы мүмкін, мысалы: қажеттілігінің түрлеріне қарай, шешімдер мен оларды құру деңгейлері, проблемаларды шешуде қамтылатын салалары бойынша және т. б. О сы әдіс негізінде ә леуметтік коммуникация, байланыс, шиеленіс, қолдау көрінісі, мета - отбасылық қарым-қатынастың көптеген басқа көріністері болуы мүмкін жәйттері көрнекі түрде ұсыныл ады . Сонымен қатар, бұл бала ның эмоционалды, ақпараттық және материалдық ресурстарын анықтауға мүмкіндік береді.
7 слайд
«Экокарта» ұғымының анықтамасы
Экокарта -бұл баланың айналасындағы адамдар
мен қызметтер желісінің графикалық бейнесі
(отбасы, мұғалімдері, достары, кәсіби мамандар,
агенттіктер және т.б.). Экокартаның мақсаты – бала проблемасын схемалық түрде бейнелеу және оның
қажеттіліктерін, сондай-ақ басқа отбасы мүшелерімен, әлеуметтік-оңалту ұйымдармен
және ПМПК-мен байланысын зерттеу. Экокарта - берілген отбасының кеңейтілген
жүйесіндегі және әлеуметтік қауымдастықтағы
орнын сипаттау әдісі. Отбасына қол жетімді ішкі
және сыртқы ресурстарға көп көңіл бөлінеді.
Микросистема/Экзожүйе/Мезосистема/Макросистема
7 слайд
«Экокарта» ұғымының анықтамасы Экокарта -бұл баланың айналасындағы адамдар мен қызметтер желісінің графикалық бейнесі (отбасы, мұғалімдері, достары, кәсіби мамандар, агенттіктер және т.б.). Экокартаның мақсаты – бала проблемасын схемалық түрде бейнелеу және оның қажеттіліктерін, сондай-ақ басқа отбасы мүшелерімен, әлеуметтік-оңалту ұйымдармен және ПМПК-мен байланысын зерттеу. Экокарта - берілген отбасының кеңейтілген жүйесіндегі және әлеуметтік қауымдастықтағы орнын сипаттау әдісі. Отбасына қол жетімді ішкі және сыртқы ресурстарға көп көңіл бөлінеді. Микросистема/Экзожүйе/Мезосистема/Макросистема
8 слайд
2-қадам. Сіз жұмыс істейтін білім беру мекемесінің әкімшілігінен психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның
қорытындысын талап етіңіз, оған сәйкес бала мүгедек деп танылды. Оның денсаулық ерекшеліктерімен және қажетті оқу
жағдайларымен мұқият танысыңыз.
3-қадам. Сіздің сыныпта мүмкіндігі шектеулі баланың келуіне байланысты балалар санының нормалары сақталатынын анықтаңыз.
Егер балалар қалыптыдан көп болса, сыныптағы балалардың санын азайтуды немесе баланы басқа сыныпқа орналастыруды талап
етіңіз.
4-қадам. Мүмкіндігі шектеулі баламен қандай мамандар жұмыс істейтінін және қандай көлемде жұмыс істейтінін анықтаңыз.
ПМПК-ның қорытындысында тьютор немесе көмекші көрсетілген бе және ол балаға беріледі ме. Егер осы мамандардың біреуі
талап етілсе, бірақ берілмесе, білім беру мекемесінің әкімшілігінен балаға осындай жұмысшыны беруді сұраңыз.
5-қадам. Сіздің ұжымдық шартта, еңбекақы төлеу туралы ережеде, мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істегені үшін
материалдық ынталандырушы сыйақылар туралы ережеде бар-жоғын анықтаңыз. Егер олай болмаса, инклюзивті кеңістікті
ұйымдастыруға қатысатын басқа мұғалімдермен бірге ұжымдық келіссөздер жүргізуді және ұжымдық шартты және басқа да
жергілікті нормативтік актілерді өзгертуді талап етіңіз.
6-қадам. Басқа мамандармен, тьютормен, дефектологтармен бірге инклюзивті сыныпта мүмкіндігі шектеулі баланы оқыту
әдістемесін қарастырыңыз. Осы әдістемелік ұсыныстарға сүйене отырып, жұмыс бағдарламаңызды және практикалық
тапсырмаларды әр балаға лайықтап бейімдеңіз. Ерекше білім алу қажеттілігі бар бала сыныпқа оқуға келгендегі педагогтің іс-қимыл
АЛГОРИТМІ
1-қадам. Егер сіз сыныпқа мүмкіндігі шектеулі баланы әкелген болсаңыз, онда сіз мұғалім ретінде
сіздің еңбек құқықтарыңызды сақтауды және қолайлы еңбек жағдайларын жасауды талап ете аласыз.
8 слайд
2-қадам. Сіз жұмыс істейтін білім беру мекемесінің әкімшілігінен психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның қорытындысын талап етіңіз, оған сәйкес бала мүгедек деп танылды. Оның денсаулық ерекшеліктерімен және қажетті оқу жағдайларымен мұқият танысыңыз. 3-қадам. Сіздің сыныпта мүмкіндігі шектеулі баланың келуіне байланысты балалар санының нормалары сақталатынын анықтаңыз. Егер балалар қалыптыдан көп болса, сыныптағы балалардың санын азайтуды немесе баланы басқа сыныпқа орналастыруды талап етіңіз. 4-қадам. Мүмкіндігі шектеулі баламен қандай мамандар жұмыс істейтінін және қандай көлемде жұмыс істейтінін анықтаңыз. ПМПК-ның қорытындысында тьютор немесе көмекші көрсетілген бе және ол балаға беріледі ме. Егер осы мамандардың біреуі талап етілсе, бірақ берілмесе, білім беру мекемесінің әкімшілігінен балаға осындай жұмысшыны беруді сұраңыз. 5-қадам. Сіздің ұжымдық шартта, еңбекақы төлеу туралы ережеде, мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істегені үшін материалдық ынталандырушы сыйақылар туралы ережеде бар-жоғын анықтаңыз. Егер олай болмаса, инклюзивті кеңістікті ұйымдастыруға қатысатын басқа мұғалімдермен бірге ұжымдық келіссөздер жүргізуді және ұжымдық шартты және басқа да жергілікті нормативтік актілерді өзгертуді талап етіңіз. 6-қадам. Басқа мамандармен, тьютормен, дефектологтармен бірге инклюзивті сыныпта мүмкіндігі шектеулі баланы оқыту әдістемесін қарастырыңыз. Осы әдістемелік ұсыныстарға сүйене отырып, жұмыс бағдарламаңызды және практикалық тапсырмаларды әр балаға лайықтап бейімдеңіз. Ерекше білім алу қажеттілігі бар бала сыныпқа оқуға келгендегі педагогтің іс-қимыл АЛГОРИТМІ 1-қадам. Егер сіз сыныпқа мүмкіндігі шектеулі баланы әкелген болсаңыз, онда сіз мұғалім ретінде сіздің еңбек құқықтарыңызды сақтауды және қолайлы еңбек жағдайларын жасауды талап ете аласыз.
9 слайд
Тақырып: “Инклюзивті сынып оқушысының
функционалдық сауаттылығын бағалау әдісі” Практикалық тапсырма
•
?
•
?Функционалды
сауаттылықтың
КОММУНИКАТИВТІ
компоненті •
?
•
?Функционалдық
сауаттылықтың
АҚПАРАТТЫҚ
компоненті •
?
•
?Функционалдық
сауаттылықтың
ӘЛЕУМЕТТІК
компонентіБағалау критерийлері:
9 слайд
Тақырып: “Инклюзивті сынып оқушысының функционалдық сауаттылығын бағалау әдісі” Практикалық тапсырма • ? • ?Функционалды сауаттылықтың КОММУНИКАТИВТІ компоненті • ? • ?Функционалдық сауаттылықтың АҚПАРАТТЫҚ компоненті • ? • ?Функционалдық сауаттылықтың ӘЛЕУМЕТТІК компонентіБағалау критерийлері:
10 слайд
Назарларыңызға рахмет!!!
Қосымша ақпарат үшін
WhatsApp +7(700)-757-50-79
10 слайд
Назарларыңызға рахмет!!! Қосымша ақпарат үшін WhatsApp +7(700)-757-50-79