Презентация. Б.Майлин "Шұғаның белгісі"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Б. Майлин "Шұғаның
белгісі" хикаяты. Үзінділермен
шығармашылық жұмыс.
9.1.4.1 көркем шығармалардан
алған үзінділерді шығармашылық
жұмыстарда қолдану
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Б. Майлин "Шұғаның белгісі" хикаяты. Үзінділермен шығармашылық жұмыс. 9.1.4.1 көркем шығармалардан алған үзінділерді шығармашылық жұмыстарда қолдану
2 слайд
Тақырыптық ақпарат
Әдебиетте көбінесе суреттеу тәсілдері қолданылады. Суреттеу
тәсілдеріне мінездеу, портрет, бейнелеу, пейзаж жатады. Суреттеуде
көріністі, бет-әлпетті, қимыл-әрекетті, әдетті нақтырақ көз алдымызға
келтіре отырып сөзбен баяндайды. Суреттеу әсерлі болса, шығарма да
тартымды болады.
Портрет – адамның түр-сипатын, киген киімін, қылығын суреттеу.
Пейзаж – табиғатты суреттеу.
Мінездеу – әдеби кейіпкерді таным-түсінігі мен мінез-құлқын таныта
даралай суреттеу.
Бейнелеу – сөз қолдану тәсілі. Теңеу, әсірелеу, мінездеу сияқты құбылту
түрлерін қолдана отырып, автордың ойды әсерлі баяндауы.
2 слайд
Тақырыптық ақпарат Әдебиетте көбінесе суреттеу тәсілдері қолданылады. Суреттеу тәсілдеріне мінездеу, портрет, бейнелеу, пейзаж жатады. Суреттеуде көріністі, бет-әлпетті, қимыл-әрекетті, әдетті нақтырақ көз алдымызға келтіре отырып сөзбен баяндайды. Суреттеу әсерлі болса, шығарма да тартымды болады. Портрет – адамның түр-сипатын, киген киімін, қылығын суреттеу. Пейзаж – табиғатты суреттеу. Мінездеу – әдеби кейіпкерді таным-түсінігі мен мінез-құлқын таныта даралай суреттеу. Бейнелеу – сөз қолдану тәсілі. Теңеу, әсірелеу, мінездеу сияқты құбылту түрлерін қолдана отырып, автордың ойды әсерлі баяндауы.
3 слайд
1-тапсырма.
«Шұғаның белгісі» шығармасынан берілген үзінділерді қолдана отырып,
шығармашылық жұмыс орындаңыз .
Пейзаж
Портрет
Монолог
«Менің астымда жортақылау тапал торы ат; жүргіштеу. Ер-тоқымым ескілеу,
байлардың малға мінетін ер-тоқымы. Үстімде қонған үйімнен сұрап киген
шидем күпі. Қолтығымдағы жыртығынан жел өтіп мазамды алыңқырап келеді.
Жолдасым отыз-қырықтардың шамасындағы жер ортасы адам, сиректеу сақал,
мұрты бар; қара бұжыр, күлімсіреп дөңгеленіп тұрған қара көзді, пішініне
карағанда бір түрлі сөйлемпаз адам секілді. Астында қойшылар мінген қаракер
бесті, үсті-үстіне ұрып отырмаса кейін қалып қала береді».
Диалог
Монолог
Баяндау Күлзипа екенін білген соң Әбдірахман жүруге ыңғайланса да, мен жібермедім,
қалжыңдасып барғанды жақсы көрдім. Дабырласып сөйлескен күйлерімен бізге төніп
келді де, бір келіншек:
– Ибәйі, көтек, мал десек, адам екен ғой, – деді.
Одағайлап шеттей бастады.
– Маржанбикемісің, бері кел, – дедім.
– Мұнысы кім, мені таниды ғой...
– Бар, кім екен, – деді Күлзипа.
Әбдірахман жүре берді. Мен олардың жанына бардым.
– Анауың кім? – десті.
– Әбдірахман.
– Күйеу екен ғой, бізден неге қашты, – деп Маржанбике күле сөйледі.
3 слайд
1-тапсырма. «Шұғаның белгісі» шығармасынан берілген үзінділерді қолдана отырып, шығармашылық жұмыс орындаңыз . Пейзаж Портрет Монолог «Менің астымда жортақылау тапал торы ат; жүргіштеу. Ер-тоқымым ескілеу, байлардың малға мінетін ер-тоқымы. Үстімде қонған үйімнен сұрап киген шидем күпі. Қолтығымдағы жыртығынан жел өтіп мазамды алыңқырап келеді. Жолдасым отыз-қырықтардың шамасындағы жер ортасы адам, сиректеу сақал, мұрты бар; қара бұжыр, күлімсіреп дөңгеленіп тұрған қара көзді, пішініне карағанда бір түрлі сөйлемпаз адам секілді. Астында қойшылар мінген қаракер бесті, үсті-үстіне ұрып отырмаса кейін қалып қала береді». Диалог Монолог Баяндау Күлзипа екенін білген соң Әбдірахман жүруге ыңғайланса да, мен жібермедім, қалжыңдасып барғанды жақсы көрдім. Дабырласып сөйлескен күйлерімен бізге төніп келді де, бір келіншек: – Ибәйі, көтек, мал десек, адам екен ғой, – деді. Одағайлап шеттей бастады. – Маржанбикемісің, бері кел, – дедім. – Мұнысы кім, мені таниды ғой... – Бар, кім екен, – деді Күлзипа. Әбдірахман жүре берді. Мен олардың жанына бардым. – Анауың кім? – десті. – Әбдірахман. – Күйеу екен ғой, бізден неге қашты, – деп Маржанбике күле сөйледі.
4 слайд
2-тапсырма. «Әдеби үйірме» әдісі.
Топтық жұмыс
1-топ: Археолог
(мәтіннен көне сөздерді табады)
2-топ: Жолаушы
(мәтіндегі кейіпкерлер портретіне талдау
жасайды)
3-топ: Сұрақ қоюшы
(мәтін желісі бойынша
ойландыратын сұрақ қояды)
4 слайд
2-тапсырма. «Әдеби үйірме» әдісі. Топтық жұмыс 1-топ: Археолог (мәтіннен көне сөздерді табады) 2-топ: Жолаушы (мәтіндегі кейіпкерлер портретіне талдау жасайды) 3-топ: Сұрақ қоюшы (мәтін желісі бойынша ойландыратын сұрақ қояды)
5 слайд
3-тапсырма Жеке жұмыс
Шығармашылық жұмыстың үлгісін көрсет.
Хат жазу:
«Шұғаға хат»
«Авторға хат»
«Әбдірахманға хат»
5 слайд
3-тапсырма Жеке жұмыс Шығармашылық жұмыстың үлгісін көрсет. Хат жазу: «Шұғаға хат» «Авторға хат» «Әбдірахманға хат»
6 слайд
Жұптық жұмыс
Шығармаға сатылай кешенді талдау жасаңдар:
– Авторы:
– Тақырыбы:
– Идеясы:
– Тәрбиелік мәні:
– Кейіпкерлері: Қорытындылау
6 слайд
Жұптық жұмыс Шығармаға сатылай кешенді талдау жасаңдар: – Авторы: – Тақырыбы: – Идеясы: – Тәрбиелік мәні: – Кейіпкерлері: Қорытындылау
7 слайд
1.Осы сабақтағы мен үшін ең маңызды
ақпарат_________________________
2.Әлі де маған мына жайттар
түсініксіз_____________________
3.Бүгінгі сабақтан
түйгенім________________________ «Бір минуттық рефлексия» әдісі
7 слайд
1.Осы сабақтағы мен үшін ең маңызды ақпарат_________________________ 2.Әлі де маған мына жайттар түсініксіз_____________________ 3.Бүгінгі сабақтан түйгенім________________________ «Бір минуттық рефлексия» әдісі