Қараман-Ата жерасты мешітіндегі "Үш ана" бейітінің тарихы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы: Қараман-Ата жерасты
мешітіндегі “Үш ана” бейітінің
тарихы
1 слайд
Тақырыбы: Қараман-Ата жерасты мешітіндегі “Үш ана” бейітінің тарихы
2 слайд
Зерттеудің мақсаты: Маңғыстау жерасты мешіттерінің тарихын тереңірек
білу;
Зерттеудің міндеті :
1) Маңғыстау өлкесінің жерасты мешіттерінің тарихын білу;
2) Қараман-Ата жерасты мешітінің тарихын және сәулет құрылысының
ерекшелігін зерттеп ұғыну;
3) Үш ананың бірге жерлену себебін, маңызын анықтау;
4) Алған жаңа ақпараттарымызды болашақ жаңа ұрпаққа насихаттау.
Зерттеудің нысаны : Маңғыстау жерасты мешіттері, “Маңғыстау”
энциклопедиясынан мәліметтер, дереккөздер, Қараман -Ата жерасты мешіті,
“Үш ана” бейіті.
Зерттеу пәні : Тарих, Дінтану, Сәулет, Әдебиет, География, Биология,
Бейнелеу.
Зерттеудің болжамы : Ел аузындағы Қараман-Ата туралы аңыздарды әлі де
жинай түсу керек. Жерасты мешіті туралы нақты деректер табылады деген
болжамымыз бар.
2 слайд
Зерттеудің мақсаты: Маңғыстау жерасты мешіттерінің тарихын тереңірек білу; Зерттеудің міндеті : 1) Маңғыстау өлкесінің жерасты мешіттерінің тарихын білу; 2) Қараман-Ата жерасты мешітінің тарихын және сәулет құрылысының ерекшелігін зерттеп ұғыну; 3) Үш ананың бірге жерлену себебін, маңызын анықтау; 4) Алған жаңа ақпараттарымызды болашақ жаңа ұрпаққа насихаттау. Зерттеудің нысаны : Маңғыстау жерасты мешіттері, “Маңғыстау” энциклопедиясынан мәліметтер, дереккөздер, Қараман -Ата жерасты мешіті, “Үш ана” бейіті. Зерттеу пәні : Тарих, Дінтану, Сәулет, Әдебиет, География, Биология, Бейнелеу. Зерттеудің болжамы : Ел аузындағы Қараман-Ата туралы аңыздарды әлі де жинай түсу керек. Жерасты мешіті туралы нақты деректер табылады деген болжамымыз бар.
3 слайд
КІРІСПЕ
Біз, Маңғыстау өңіріндегі жерасты мешіттерінің тарихын тереңірек
ұғыну үшін, әуелі деректер жинадық: “Маңғыстау” энциклопедиясынан,
жетекшіміз Жанбибі Дүйсенбаева айтқан аңыздарды пайдалана отырып,
сабақта теориялық өткен білімімізді тәжірибемен ұштастырдық. “Дамыта
оқыту” технологиясымен байланыстырдық. Екінші, ғылыми деректер нақты
болатындықтан, көзбен көру керек. Сол мақсатпен – Қараман-Ата жерасты
мешітіне саяхат сабақ жасалды. Онда жерасты мешітін көзбен көріп, сәулет
өнерінің ғажайып туындысы, сонымен қатар қасиетті жер екендігіне көзіміз
жетті. Мұнда Қараман бек жерленген. Ол туралы ел аузында бірнеше аңыз-
әңгімелер сақталғанын шырақшы айтып, кейбір қасиет ерекшеліктерін
даралап, түсіндіріп, сұрақтар қойып, кеңейте білімімізді толықтырды.
Қараман-Ата жерасты мешітінің ерекшелігі ақ пен қараны сол бойда
ажырататындығында екен.
3 слайд
КІРІСПЕ Біз, Маңғыстау өңіріндегі жерасты мешіттерінің тарихын тереңірек ұғыну үшін, әуелі деректер жинадық: “Маңғыстау” энциклопедиясынан, жетекшіміз Жанбибі Дүйсенбаева айтқан аңыздарды пайдалана отырып, сабақта теориялық өткен білімімізді тәжірибемен ұштастырдық. “Дамыта оқыту” технологиясымен байланыстырдық. Екінші, ғылыми деректер нақты болатындықтан, көзбен көру керек. Сол мақсатпен – Қараман-Ата жерасты мешітіне саяхат сабақ жасалды. Онда жерасты мешітін көзбен көріп, сәулет өнерінің ғажайып туындысы, сонымен қатар қасиетті жер екендігіне көзіміз жетті. Мұнда Қараман бек жерленген. Ол туралы ел аузында бірнеше аңыз- әңгімелер сақталғанын шырақшы айтып, кейбір қасиет ерекшеліктерін даралап, түсіндіріп, сұрақтар қойып, кеңейте білімімізді толықтырды. Қараман-Ата жерасты мешітінің ерекшелігі ақ пен қараны сол бойда ажырататындығында екен.
4 слайд
II . Негізгі бөлім . Қараман-Ата жерасты мешітіндегі ҮШ ана бейітінің
тарихы
Біз, Қараман-Ата жерасты мешітіне саяхат сабақ жасау барысында
бірнеше әулилердің бейітін көрдік. Қараман-Ата әулиесінің басқа
әулиелерден ерекшелігі соттың рөлін атқарушы, жастардың тілеуін тілеп,
дұғасын қабыл қылатын ең жас әулие болатындығында. Бұл жерде Қараман-
Ата жерасты мешітімен танысып қана қоймай, сонымен қатар Қыз әулие,
Бала әулие, Қызыл кірпіштен қаланып жасалған жерүсті мешіті мен «ҮШ
ана» бейіті сынды өзге әулиелермен де таныстық. Бұл аталған әрбір әулиенің
өзіндік тарихы бар. Соның ішінде бізге ерекше әсер еткен «ҮШ ана» бейіті.
Бұл бейітте үш түрлі ұлттың анасы жерленген екен. Олар: қазақ, түркімен,
орыс ұлттары. Олардың не себепті бірге жерленгені біздің
қызығушылығымызды арттырды. Сондықтан, «ҮШ ана» бейітін зерттеп,
құпияларын ашуға тырыстық.
Зерттеу жұмысы барысында «ҮШ ана» туралы мәліметтерді ғаламтор
желісінен қарастырғанда, қанағаттандырарлық жауап ала алмадық. Алайда,
жетекшіміз Жанбибі Дүйсенбаева апай мен Қараман-Ата жерасты мешітінің
шырақшысы айтқан аңыздарға сүйене отырып, өз көздерімізбен көре келе,
зерттеу жұмысымызды толықтырдық.
4 слайд
II . Негізгі бөлім . Қараман-Ата жерасты мешітіндегі ҮШ ана бейітінің тарихы Біз, Қараман-Ата жерасты мешітіне саяхат сабақ жасау барысында бірнеше әулилердің бейітін көрдік. Қараман-Ата әулиесінің басқа әулиелерден ерекшелігі соттың рөлін атқарушы, жастардың тілеуін тілеп, дұғасын қабыл қылатын ең жас әулие болатындығында. Бұл жерде Қараман- Ата жерасты мешітімен танысып қана қоймай, сонымен қатар Қыз әулие, Бала әулие, Қызыл кірпіштен қаланып жасалған жерүсті мешіті мен «ҮШ ана» бейіті сынды өзге әулиелермен де таныстық. Бұл аталған әрбір әулиенің өзіндік тарихы бар. Соның ішінде бізге ерекше әсер еткен «ҮШ ана» бейіті. Бұл бейітте үш түрлі ұлттың анасы жерленген екен. Олар: қазақ, түркімен, орыс ұлттары. Олардың не себепті бірге жерленгені біздің қызығушылығымызды арттырды. Сондықтан, «ҮШ ана» бейітін зерттеп, құпияларын ашуға тырыстық. Зерттеу жұмысы барысында «ҮШ ана» туралы мәліметтерді ғаламтор желісінен қарастырғанда, қанағаттандырарлық жауап ала алмадық. Алайда, жетекшіміз Жанбибі Дүйсенбаева апай мен Қараман-Ата жерасты мешітінің шырақшысы айтқан аңыздарға сүйене отырып, өз көздерімізбен көре келе, зерттеу жұмысымызды толықтырдық.
5 слайд
“ Үш ана” бейіті
5 слайд
“ Үш ана” бейіті
6 слайд
«Асу-асу белдер бар,
Аса алмай жаудың аты өлсін.
Ағайынмен тату бол,
Айыра алмай жат өлсін.» - осы өлең жолдарын өз жұмысымызға арқау еттік.
Себебі , «ҮШ ана» бейітінің тарихы осы өлең жолдарымен іспеттес. Ертеректе үш
ұлттың арасында едәуір дау-жанжал туындап отырған. Оны шешу оңайға
соқпаған. Ата-бабаларымыз өз заманында дауды шешу үшін ырым-тиымдарға
сүйенген. Осы ұлттарды бітімгерлікке шақыру мақсатында үш ұлттың анасын
бірге жерлеген. Соның нәтижесінде қазір осы үш ұлт тату-тәтті, бірлікте өмір
сүруде.
Татуластырудың тағы бір жолы- сүзісіп, бір қораға сыймай жүрген
қошқарлардың, қой өз төлін алмай сыртқа тепсе, олардың тезегін бірге көмген.
“ Бірлік болмай- тірлік болмас” – деген мақалдың өзі осы айтылған ойларға
дәлел.
6 слайд
«Асу-асу белдер бар, Аса алмай жаудың аты өлсін. Ағайынмен тату бол, Айыра алмай жат өлсін.» - осы өлең жолдарын өз жұмысымызға арқау еттік. Себебі , «ҮШ ана» бейітінің тарихы осы өлең жолдарымен іспеттес. Ертеректе үш ұлттың арасында едәуір дау-жанжал туындап отырған. Оны шешу оңайға соқпаған. Ата-бабаларымыз өз заманында дауды шешу үшін ырым-тиымдарға сүйенген. Осы ұлттарды бітімгерлікке шақыру мақсатында үш ұлттың анасын бірге жерлеген. Соның нәтижесінде қазір осы үш ұлт тату-тәтті, бірлікте өмір сүруде. Татуластырудың тағы бір жолы- сүзісіп, бір қораға сыймай жүрген қошқарлардың, қой өз төлін алмай сыртқа тепсе, олардың тезегін бірге көмген. “ Бірлік болмай- тірлік болмас” – деген мақалдың өзі осы айтылған ойларға дәлел.
7 слайд
І
ІІ ІІІ
7 слайд
І ІІ ІІІ
8 слайд
Қорытынды
Өз жұмысымызды қорытындылай келе, “ҮШ ана” бейітінің тарихы татулыққа
негізделген. Соның нәтижесінде, Қазақстанда қазіргі таңда 130-дан астам ұлт
өкілдері тату-тәтті тұрады. Алысқа көз тастамай-ақ, өзіміз білім нәрімен сусындап
отырған “Болашақ” колледжінің өзінде Түрікменстан, Өзбекстан, Әзірбайжан сынды
Қазақстанға алыс-жақын шет елдерден жастар білім алуға келеді.
Біз “ҮШ ана” бейітін көре келе түйгеніміз, ана өз баласы тұрмақ, өзгенің
баласына да жамандық тілемейді.
“ Анам менің -өмірдегі тірегім,
Анам менің- кеудемдегі жүрегім.
Егер менің қасымда сен болмасаң,
Бұл өмірде қалай ғана жүремін.”- дей келе ана сөзінің қасиетті де, қасерлі
екеніне көзіміз анық жетті.
8 слайд
Қорытынды Өз жұмысымызды қорытындылай келе, “ҮШ ана” бейітінің тарихы татулыққа негізделген. Соның нәтижесінде, Қазақстанда қазіргі таңда 130-дан астам ұлт өкілдері тату-тәтті тұрады. Алысқа көз тастамай-ақ, өзіміз білім нәрімен сусындап отырған “Болашақ” колледжінің өзінде Түрікменстан, Өзбекстан, Әзірбайжан сынды Қазақстанға алыс-жақын шет елдерден жастар білім алуға келеді. Біз “ҮШ ана” бейітін көре келе түйгеніміз, ана өз баласы тұрмақ, өзгенің баласына да жамандық тілемейді. “ Анам менің -өмірдегі тірегім, Анам менің- кеудемдегі жүрегім. Егер менің қасымда сен болмасаң, Бұл өмірде қалай ғана жүремін.”- дей келе ана сөзінің қасиетті де, қасерлі екеніне көзіміз анық жетті.
9 слайд
Зерттеу жұмысы кезінде
9 слайд
Зерттеу жұмысы кезінде
10 слайд
Назарларыңызға рахмет !
10 слайд
Назарларыңызға рахмет !