"Шеңбер және дөңгелек"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
1.1.
Ұйымдастыру кезеңіҰйымдастыру кезеңі
2.2.
Мұғалімнің кіріспе сөзіМұғалімнің кіріспе сөзі
3.3.
Үй жұмысын тексеру АҮй жұмысын тексеру А
) Ой қозғау; Ә) ) Ой қозғау; Ә)
Есеп шығаруЕсеп шығару
4.4.
Жаңа сабақЖаңа сабақ
5.5.
Сергіту сәтіСергіту сәті
6.6.
«Зерделілер» сайысы. Есептер «Зерделілер» сайысы. Есептер
шығарушығару
7.7.
Қорытындылау, бағалауҚорытындылау, бағалау
8.8.
Үйге тапсырмаҮйге тапсырма
9.9.
Рефлексия Рефлексия Сабақтың Сабақтың
жоспарыжоспары
2 слайд
1.1. Ұйымдастыру кезеңіҰйымдастыру кезеңі 2.2. Мұғалімнің кіріспе сөзіМұғалімнің кіріспе сөзі 3.3. Үй жұмысын тексеру АҮй жұмысын тексеру А ) Ой қозғау; Ә) ) Ой қозғау; Ә) Есеп шығаруЕсеп шығару 4.4. Жаңа сабақЖаңа сабақ 5.5. Сергіту сәтіСергіту сәті 6.6. «Зерделілер» сайысы. Есептер «Зерделілер» сайысы. Есептер шығарушығару 7.7. Қорытындылау, бағалауҚорытындылау, бағалау 8.8. Үйге тапсырмаҮйге тапсырма 9.9. Рефлексия Рефлексия Сабақтың Сабақтың жоспарыжоспары
3 слайд
Ой қозғау
1. Бұрыш дегеніміз не?
2. Бұрыштың өлшем бірлігі қалай аталады?
3. Жазыңқы бұрыш неше градусқа тең?
4. Транспортир не үшін қажет?
5. Биссектрисса дегеніміз не?
6. Бұрыш және градус белгісі қандай?
7. Тік бұрыш дегеніміз не?
8. Сүйір бұрыш дегеніміз не?
9. Доғал бұрыш дегеніміз не?
10. Толық бұрыштың градустық өлшемі неге тең?
3 слайд
Ой қозғау 1. Бұрыш дегеніміз не? 2. Бұрыштың өлшем бірлігі қалай аталады? 3. Жазыңқы бұрыш неше градусқа тең? 4. Транспортир не үшін қажет? 5. Биссектрисса дегеніміз не? 6. Бұрыш және градус белгісі қандай? 7. Тік бұрыш дегеніміз не? 8. Сүйір бұрыш дегеніміз не? 9. Доғал бұрыш дегеніміз не? 10. Толық бұрыштың градустық өлшемі неге тең?
4 слайд
Есептер шығару
№ 1400 есеп
Е FK бұрышының градустық өлшемін табыңдар.
1) а-суреттегі EFN бұрышы тік бұрыш. KFN=55 .
2) ә-суреттегі PFK бұрышының градустық өлшемі
115 . PFE бұрышы тік бұрыш.
Шешуі:
KFN = 55
EFN = 90
KFE = 90 – 55 =
35 Шешуі:
PFK = 115
PFE = 90
EFK = 115 – 90 =
25
4 слайд
Есептер шығару № 1400 есеп Е FK бұрышының градустық өлшемін табыңдар. 1) а-суреттегі EFN бұрышы тік бұрыш. KFN=55 . 2) ә-суреттегі PFK бұрышының градустық өлшемі 115 . PFE бұрышы тік бұрыш. Шешуі: KFN = 55 EFN = 90 KFE = 90 – 55 = 35 Шешуі: PFK = 115 PFE = 90 EFK = 115 – 90 = 25
5 слайд
Шеңбер және Шеңбер және
дөңгелекдөңгелек
5 слайд
Шеңбер және Шеңбер және дөңгелекдөңгелек
6 слайд
Циркульді қолдана білу Циркульді қолдана білу
дағдыларын үйрену;дағдыларын үйрену;
Шеңбер және дөңгелек жайлы Шеңбер және дөңгелек жайлы
ақпараттарын жүйелеу және ақпараттарын жүйелеу және
жалпылау;жалпылау;
Оқушыны ұқыпты тыңдауға тез Оқушыны ұқыпты тыңдауға тез
шешім қабылдай білуге, өз шешім қабылдай білуге, өз
білімін көрсете алуға үйрету білімін көрсете алуға үйрету
және шығармашылық және шығармашылық
қабілеттерін дамыту;қабілеттерін дамыту; Сабақтың Сабақтың
мақсатымақсаты
Ұқыптылыққа тәрбиелеу Ұқыптылыққа тәрбиелеу
алғырлыққа, шапшаңдыққа, алғырлыққа, шапшаңдыққа,
тапқырлыққа, уақытын үнемді тапқырлыққа, уақытын үнемді
пайдалануға тәрбиелеу, пәнге пайдалануға тәрбиелеу, пәнге
қызығушылықтарын арттыру.қызығушылықтарын арттыру.
6 слайд
Циркульді қолдана білу Циркульді қолдана білу дағдыларын үйрену;дағдыларын үйрену; Шеңбер және дөңгелек жайлы Шеңбер және дөңгелек жайлы ақпараттарын жүйелеу және ақпараттарын жүйелеу және жалпылау;жалпылау; Оқушыны ұқыпты тыңдауға тез Оқушыны ұқыпты тыңдауға тез шешім қабылдай білуге, өз шешім қабылдай білуге, өз білімін көрсете алуға үйрету білімін көрсете алуға үйрету және шығармашылық және шығармашылық қабілеттерін дамыту;қабілеттерін дамыту; Сабақтың Сабақтың мақсатымақсаты Ұқыптылыққа тәрбиелеу Ұқыптылыққа тәрбиелеу алғырлыққа, шапшаңдыққа, алғырлыққа, шапшаңдыққа, тапқырлыққа, уақытын үнемді тапқырлыққа, уақытын үнемді пайдалануға тәрбиелеу, пәнге пайдалануға тәрбиелеу, пәнге қызығушылықтарын арттыру.қызығушылықтарын арттыру.
7 слайд
Біле бер қанша білсең тағы Біле бер қанша білсең тағы
тіле,тіле,
Жетерсің мақсатыңа біле-Жетерсің мақсатыңа біле-
біле.біле. Сабақтың ұраныСабақтың ұраны
7 слайд
Біле бер қанша білсең тағы Біле бер қанша білсең тағы тіле,тіле, Жетерсің мақсатыңа біле-Жетерсің мақсатыңа біле- біле.біле. Сабақтың ұраныСабақтың ұраны
8 слайд
•
O
О нүктесінен бірдей қашықтықтағы нүктелерден О нүктесінен бірдей қашықтықтағы нүктелерден
құралған тұйық сызық құралған тұйық сызық
шеңбершеңбер
деп аталады. деп аталады.
О – шеңбердің центрі.О – шеңбердің центрі.
8 слайд
• O О нүктесінен бірдей қашықтықтағы нүктелерден О нүктесінен бірдей қашықтықтағы нүктелерден құралған тұйық сызық құралған тұйық сызық шеңбершеңбер деп аталады. деп аталады. О – шеңбердің центрі.О – шеңбердің центрі.
9 слайд
Шеңберді циркуль Шеңберді циркуль
деген құралмен саламыздеген құралмен саламыз
9 слайд
Шеңберді циркуль Шеңберді циркуль деген құралмен саламыздеген құралмен саламыз
10 слайд
•
OЖазықтықтың шеңбердің ішіндегі бөлігі Жазықтықтың шеңбердің ішіндегі бөлігі
дөңгелекдөңгелек
деп аталадыдеп аталады
10 слайд
• OЖазықтықтың шеңбердің ішіндегі бөлігі Жазықтықтың шеңбердің ішіндегі бөлігі дөңгелекдөңгелек деп аталадыдеп аталады
11 слайд
•
O А • R
Шеңбердің бойындағы кез келген нүктені центрмен Шеңбердің бойындағы кез келген нүктені центрмен
қосатын кесінді қосатын кесінді
радиусрадиус
деп аталады. деп аталады.
RR
==
OO
АА
- радиус - радиус
11 слайд
• O А • R Шеңбердің бойындағы кез келген нүктені центрмен Шеңбердің бойындағы кез келген нүктені центрмен қосатын кесінді қосатын кесінді радиусрадиус деп аталады. деп аталады. RR == OO АА - радиус - радиус
12 слайд
•
O А • • В
R R
• СR
R=OA=OB=OC - R=OA=OB=OC -
радиустаррадиустар
12 слайд
• O А • • В R R • СR R=OA=OB=OC - R=OA=OB=OC - радиустаррадиустар
13 слайд
•
O А • • СR R
Шеңбердің бойындағы екі нүктені қосатын және Шеңбердің бойындағы екі нүктені қосатын және
центр арқылы өтетін кесіндіні центр арқылы өтетін кесіндіні
диаметрдиаметр
деп атайды. деп атайды.
D=OA+OB=2R - D=OA+OB=2R -
диаметрдиаметр
13 слайд
• O А • • СR R Шеңбердің бойындағы екі нүктені қосатын және Шеңбердің бойындағы екі нүктені қосатын және центр арқылы өтетін кесіндіні центр арқылы өтетін кесіндіні диаметрдиаметр деп атайды. деп атайды. D=OA+OB=2R - D=OA+OB=2R - диаметрдиаметр
14 слайд
•
O А • • С К •
• L N
•
•
S E •
• F
D =AC=EF=KL=NS - диаметрлер
14 слайд
• O А • • С К • • L N • • S E • • F D =AC=EF=KL=NS - диаметрлер
15 слайд
Шеңбердің диаметрінің бойында екі радиус Шеңбердің диаметрінің бойында екі радиус
орналасады, сондықтанорналасады, сондықтан
диаметр екі радиусқа диаметр екі радиусқа
тең:тең:
D=2∙R
R=D:2
15 слайд
Шеңбердің диаметрінің бойында екі радиус Шеңбердің диаметрінің бойында екі радиус орналасады, сондықтанорналасады, сондықтан диаметр екі радиусқа диаметр екі радиусқа тең:тең: D=2∙R R=D:2
16 слайд
Шеңбердің бойындағы кез келген екі нүктені Шеңбердің бойындағы кез келген екі нүктені
қосатын кесінді қосатын кесінді
хордахорда
деп аталады. деп аталады.
•
O • В К •
Р •
•
Q
PQ , КВ – хордалар
16 слайд
Шеңбердің бойындағы кез келген екі нүктені Шеңбердің бойындағы кез келген екі нүктені қосатын кесінді қосатын кесінді хордахорда деп аталады. деп аталады. • O • В К • Р • • Q PQ , КВ – хордалар
17 слайд
Шеңбердің бөлігі Шеңбердің бөлігі
доға доға
деп аталады.деп аталады.
•
OА • • С К•
• В
AK , KB, BC, CA – доғалар .
Жазылуы: U AK , U KB, U BC, U CA
17 слайд
Шеңбердің бөлігі Шеңбердің бөлігі доға доға деп аталады.деп аталады. • OА • • С К• • В AK , KB, BC, CA – доғалар . Жазылуы: U AK , U KB, U BC, U CA
18 слайд
Сақина мен монетаның ұқсастығы неде,
айырмашылығы неде?
18 слайд
Сақина мен монетаның ұқсастығы неде, айырмашылығы неде?
19 слайд
19 слайд
20 слайд
Лайықтап жазылған ұпайлары,
Шеңберге есеп бар мұнда тағы.
Дөңгелекті табарсың қателеспей,
Жетерлік болса егер білім жағы. Зерделілер
сайысы
20 слайд
Лайықтап жазылған ұпайлары, Шеңберге есеп бар мұнда тағы. Дөңгелекті табарсың қателеспей, Жетерлік болса егер білім жағы. Зерделілер сайысы
21 слайд
Ауызша есептер :
• В
• С
• О
• Е
• К • L • A
Мына нүктелердің қайсысы шеңбердің
бойында, дөңгелекте, дөңгелектің
сыртында жатыр?
21 слайд
Ауызша есептер : • В • С • О • Е • К • L • A Мына нүктелердің қайсысы шеңбердің бойында, дөңгелекте, дөңгелектің сыртында жатыр?
22 слайд
Оқулықпен жұмыс:
№ 372
Шеңбердің радиусы : 5 см; 3 дм; 2 м. Диаметрін табыңдар?
Д = 5*2 = 10 ; Д = 3*2 =6 ; Д = 2*2 = 4 .
Күннің диаметрі: 1392 000 км, радиусын табыңдар?
R = 1392 000 : 2 = 696000
№ 373
Айдың диаметрі 3476 км. Айдың радиусы неше километр?
R = 3476 : 2 = 1738
Монетаның диаметрі 24мм; 18мм. Радиусын табыңдар?
R = 24 : 2 = 12 ; R = 18 : 2 = 9
22 слайд
Оқулықпен жұмыс: № 372 Шеңбердің радиусы : 5 см; 3 дм; 2 м. Диаметрін табыңдар? Д = 5*2 = 10 ; Д = 3*2 =6 ; Д = 2*2 = 4 . Күннің диаметрі: 1392 000 км, радиусын табыңдар? R = 1392 000 : 2 = 696000 № 373 Айдың диаметрі 3476 км. Айдың радиусы неше километр? R = 3476 : 2 = 1738 Монетаның диаметрі 24мм; 18мм. Радиусын табыңдар? R = 24 : 2 = 12 ; R = 18 : 2 = 9
23 слайд
№ 393
Жердің диаметрі шамамен 12700 км. Жердің
диаметрі Юпитердің диаметрінен 11 есе кем.
Юпитердің радиусын табыңдар.
23 слайд
№ 393 Жердің диаметрі шамамен 12700 км. Жердің диаметрі Юпитердің диаметрінен 11 есе кем. Юпитердің радиусын табыңдар.
24 слайд
Тірек кесте.
Шешімін дұрыс тауып, кестені толтырсаң,
шеңберге қатысты ұғым атауын оқисың.
Ғ. ЕКОЕ(2,3) = ? О. ЕҮОБ(12,16) = ?
Д. D=14, R = ? А. 2 3
= ?
7 4 6 8
24 слайд
Тірек кесте. Шешімін дұрыс тауып, кестені толтырсаң, шеңберге қатысты ұғым атауын оқисың. Ғ. ЕКОЕ(2,3) = ? О. ЕҮОБ(12,16) = ? Д. D=14, R = ? А. 2 3 = ? 7 4 6 8
25 слайд
Логикалық жаттығу
1. Жыл он екі айдың ішінде 30 және 31 сандары ауысып
отырады. Ал 28 және 29 сандары қай айда кездеседі?
2. Қосарланып жегілген ат-арбамен Самат 8 шақырым
жол жүрді. Оның әр аты неше шақырым жол жүрді?
3. Ағаш үстінде 100 торғай отырды. Аңшы 5 торғайды
атып алды. Торғайдың қаншасы қалды?
25 слайд
Логикалық жаттығу 1. Жыл он екі айдың ішінде 30 және 31 сандары ауысып отырады. Ал 28 және 29 сандары қай айда кездеседі? 2. Қосарланып жегілген ат-арбамен Самат 8 шақырым жол жүрді. Оның әр аты неше шақырым жол жүрді? 3. Ағаш үстінде 100 торғай отырды. Аңшы 5 торғайды атып алды. Торғайдың қаншасы қалды?
26 слайд
1. Қай фигураның барлық нүктелері О
нүктесінен бірдей қашықтықта жатыр?
2. Бұл фигуралардың ұқсастығы және
айырмашылығы неде?
•
O
•
O
•
O •
O А
B C
D Қорытынды
26 слайд
1. Қай фигураның барлық нүктелері О нүктесінен бірдей қашықтықта жатыр? 2. Бұл фигуралардың ұқсастығы және айырмашылығы неде? • O • O • O • O А B C D Қорытынды
27 слайд
Үйге тапсырма:
№ 374, №375.
27 слайд
Үйге тапсырма: № 374, №375.
28 слайд
1. Бүгінгі сабақтан не үйрендік?
2. Есептер сіздер үшін күрделі болды деп
ойлайсыз ба?
3. Сабақ ұнады ма?
4. Сабақ қызықты болды деп ойлайсыз ба?
5. Ұсыныстарыңыз? Рефлексия
28 слайд
1. Бүгінгі сабақтан не үйрендік? 2. Есептер сіздер үшін күрделі болды деп ойлайсыз ба? 3. Сабақ ұнады ма? 4. Сабақ қызықты болды деп ойлайсыз ба? 5. Ұсыныстарыңыз? Рефлексия