Т.Әбдіков қонақтар әңгімесі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Төлен Әбдіков «Қонақтар» әңгімесі
6- сынып
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Төлен Әбдіков «Қонақтар» әңгімесі 6- сынып
2 слайд
1. Тапсырма «Топтастыру» әдісі бойынша
қонақтың түрлерін топтастыру
Қонақтың
түрлері
2 слайд
1. Тапсырма «Топтастыру» әдісі бойынша қонақтың түрлерін топтастыру Қонақтың түрлері
3 слайд
• Олар: арнайы қонақ, құдайы қонақ, қыдырма қонақ, қылқыма қонақ, құтты
қонақ және ерулікті қонақтар.
• Арнайы қонақ. Ол – әдейі шақырылған ағайын-туыс, дос-жаран, көрші-көлем, құда -
құдағи, сыйлы, құрметті кісілер.
• Құдайы қонақ. Бұлар – алыс жерден жолаушылап келе жатып көлігі бұзылып немесе
жолдан адасып, шаршап, тынығу үшін қонған бейтаныс қонақ.
• Қыдырма қонақ . Үйден-үйді, ауылдан-ауылды кезіп, ерігіп, үлкенге сәлемшіл, кішіге
баташыл, әжені аялап, жеңгені паналап, ағаға жол, ініге жел бергіш «кіріп-шық» кезбе
қонақтарды осылай атайды.
• Қылқыма қонақ. Ол – ауыл ішіндегі, үй аралығындағы түтіні түзу шыққан үйді торып, бір
ішіп-жеу мақсатында қолына тигенін, аузына түскенін қылқытып жалмай беретін ашқарақ,
ар мен ұятты белге буған тойымсыз, елеусіз қонақ.
• Құтты қонақ. Қазақ халқында: «Құтты қонақ келсе, қой егіз табады», – деген нақыл бар.
Бұл қонақ – келген кезінде түскен отбасында бір жақсылық, қуаныш болатын қонақ.
3 слайд
• Олар: арнайы қонақ, құдайы қонақ, қыдырма қонақ, қылқыма қонақ, құтты қонақ және ерулікті қонақтар. • Арнайы қонақ. Ол – әдейі шақырылған ағайын-туыс, дос-жаран, көрші-көлем, құда - құдағи, сыйлы, құрметті кісілер. • Құдайы қонақ. Бұлар – алыс жерден жолаушылап келе жатып көлігі бұзылып немесе жолдан адасып, шаршап, тынығу үшін қонған бейтаныс қонақ. • Қыдырма қонақ . Үйден-үйді, ауылдан-ауылды кезіп, ерігіп, үлкенге сәлемшіл, кішіге баташыл, әжені аялап, жеңгені паналап, ағаға жол, ініге жел бергіш «кіріп-шық» кезбе қонақтарды осылай атайды. • Қылқыма қонақ. Ол – ауыл ішіндегі, үй аралығындағы түтіні түзу шыққан үйді торып, бір ішіп-жеу мақсатында қолына тигенін, аузына түскенін қылқытып жалмай беретін ашқарақ, ар мен ұятты белге буған тойымсыз, елеусіз қонақ. • Құтты қонақ. Қазақ халқында: «Құтты қонақ келсе, қой егіз табады», – деген нақыл бар. Бұл қонақ – келген кезінде түскен отбасында бір жақсылық, қуаныш болатын қонақ.
4 слайд
Тапсырма әңгімені композициясына талдау
Шығарманың композициялық құрылымын сатылай кешенді талдау.
1. Әңгіменің басталуы – Ерғабыл шал мен кемпірдің әңгімесі.
2. Дамуы – Ерекеңнің малын іздеуі, ішкі ойы.
3. Байланысуы – қаладағы баласының келуі. Ауыл қонақтары.
4. Шиеленісуі –Сапабек пен әкесі әңгімелерінің жараспауы. Ауыл әні.
5. Шарықтау шегі – Мазасы кеткен қарт.
6. Шешімі – Соңғы үміті орындалмаған қария.
4 слайд
Тапсырма әңгімені композициясына талдау Шығарманың композициялық құрылымын сатылай кешенді талдау. 1. Әңгіменің басталуы – Ерғабыл шал мен кемпірдің әңгімесі. 2. Дамуы – Ерекеңнің малын іздеуі, ішкі ойы. 3. Байланысуы – қаладағы баласының келуі. Ауыл қонақтары. 4. Шиеленісуі –Сапабек пен әкесі әңгімелерінің жараспауы. Ауыл әні. 5. Шарықтау шегі – Мазасы кеткен қарт. 6. Шешімі – Соңғы үміті орындалмаған қария.
5 слайд
1. «Қос жазба күнделік» 1 топ
Шығармада маған әсер еткен эпизод менің пікірім
2. «Қарама- қайшы элемент» стратегиясы 2 топ
Әңгімедегі қарама – қайшы элемент
3. Баласы ата –анасын жақсы көреді
4. Немересін жақсы көреді, бауырына басқысы келеді
5. Өзін бақытты сезінді бірақ .....
6. Өмірді ақшамен өлшеді.
Кейіпкердің іс – әрекеті
7. Бірақ баласы жұмысты ата – анасынан маңызды деп түсінді
8. Келіні ауылда тәрбие алғанын қаламады
9. Баласының іс – әрекеті арқылы қорғансыз болды.
10. Бірақ ата – анаға бала махаббатынан артық ештеме жоқ.
5 слайд
1. «Қос жазба күнделік» 1 топ Шығармада маған әсер еткен эпизод менің пікірім 2. «Қарама- қайшы элемент» стратегиясы 2 топ Әңгімедегі қарама – қайшы элемент 3. Баласы ата –анасын жақсы көреді 4. Немересін жақсы көреді, бауырына басқысы келеді 5. Өзін бақытты сезінді бірақ ..... 6. Өмірді ақшамен өлшеді. Кейіпкердің іс – әрекеті 7. Бірақ баласы жұмысты ата – анасынан маңызды деп түсінді 8. Келіні ауылда тәрбие алғанын қаламады 9. Баласының іс – әрекеті арқылы қорғансыз болды. 10. Бірақ ата – анаға бала махаббатынан артық ештеме жоқ.
6 слайд
•
5 «Кейіпкерлер келбеті»
Кейіпкерлері:
Ерғабыл қарт-
Кемпірі
Сапабек (ұлы
Тома (келіні)
Жеңіс (немересі)
Ауыл адамдары
6 слайд
• 5 «Кейіпкерлер келбеті» Кейіпкерлері: Ерғабыл қарт- Кемпірі Сапабек (ұлы Тома (келіні) Жеңіс (немересі) Ауыл адамдары
7 слайд
•
Шығарманың түйіні, айтайын деген ойы
•
Проблемалық сұрақ
•
Жазушы Ерекеңді қалай сипаттады?
1. Диалогтік әдісті қолданып, өмірмен байланыстыру.
•
2. Қонақтар әңгімесі арқылы жазушы оқырмандарға
қандай ой тастады?
3. Әңгіменің мазмұнын ашуда жанрлық маңызы
қандай?
•
4. шығарманың тақырыбы мен негізгі идеясы?
•
5. қазіргі кезде қарттар үйі неліктен көбейіп келеді?
7 слайд
• Шығарманың түйіні, айтайын деген ойы • Проблемалық сұрақ • Жазушы Ерекеңді қалай сипаттады? 1. Диалогтік әдісті қолданып, өмірмен байланыстыру. • 2. Қонақтар әңгімесі арқылы жазушы оқырмандарға қандай ой тастады? 3. Әңгіменің мазмұнын ашуда жанрлық маңызы қандай? • 4. шығарманың тақырыбы мен негізгі идеясы? • 5. қазіргі кезде қарттар үйі неліктен көбейіп келеді?
8 слайд
•
Әдеби теориялық ұғымдар.
•
Теңеу- Ерекең жаңа қаз тұрған балаша тәлтіректей көтерілді.
Аяқ-қолы шидей. Жаулықтай үлкен ақ орамалының шетімен
көзін сүртт і.сапабек балаларды өзіне қаратқан мұғалімдей
жастар жағын көзімен шолып өтті.
•
Дисфемизм сөздер: алжыған, оттаған, қаңғыбас, омалып.
•
Мақал –мәтел: Қара арғымақ арыса, қарға адым жер мұң
болар.
8 слайд
• Әдеби теориялық ұғымдар. • Теңеу- Ерекең жаңа қаз тұрған балаша тәлтіректей көтерілді. Аяқ-қолы шидей. Жаулықтай үлкен ақ орамалының шетімен көзін сүртт і.сапабек балаларды өзіне қаратқан мұғалімдей жастар жағын көзімен шолып өтті. • Дисфемизм сөздер: алжыған, оттаған, қаңғыбас, омалып. • Мақал –мәтел: Қара арғымақ арыса, қарға адым жер мұң болар.
9 слайд
•
Сабақты қорытындылау « Инсерт » әдісі
бойынша оқуышалар пікірін тыңдау
•
Үйге тапсырма: «Ата –ананың қадірі»
тақырыбына эссе жазу
9 слайд
• Сабақты қорытындылау « Инсерт » әдісі бойынша оқуышалар пікірін тыңдау • Үйге тапсырма: «Ата –ананың қадірі» тақырыбына эссе жазу