Материалдар / Тіл - ел қазынасы

Тіл - ел қазынасы

Материал туралы қысқаша түсінік
Презентация Тілге байланысты жоба. Тіл мен қоғамның өзара байланысы жайында айтылған. Ақын, жазушылардың ұлағатты сөздерімен басталған. Тіл қызметі жайында жазылған. М. Горький пайымдаулары және тіл өндіріс құралдарының ұқсатығы көрсетілген. Ақын жазушылардың тіл туралы пікірлері айтылған. Жоба соңында оқушылар арасында тіл туралы сауалнама алынып, сараптама жазылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Маусым 2018
762
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
«Саран қаласы әкімдігінің №16ЖББМ » КММ Жобаның тақырыбы: «Тіл-ел қазына сы»

1 слайд
«Саран қаласы әкімдігінің №16ЖББМ » КММ Жобаның тақырыбы: «Тіл-ел қазына сы»

1 слайд

«Саран қаласы әкімдігінің №16ЖББМ » КММ Жобаның тақырыбы: «Тіл-ел қазына сы»

2 слайд

2 слайд

Тіл – қоғамдық құбылыс. Ол қоғамның қажеттіліктерінен пайда болған және қоғамда пайдаланылатын құрал. Бұ д ан тілдің келе

3 слайд
Тіл – қоғамдық құбылыс. Ол қоғамның қажеттіліктерінен пайда болған және қоғамда пайдаланылатын құрал. Бұ д ан тілдің келесі басты қызметі шығады. Яғни тіл – адамдар арасындағы қарым-қатынас құралы. Бұл кең түсінік: тіл арқылы хабарды жеткізуге (информативтік және констациялаушы функциясы), немесе хабарды алуға (сұрау функциясы) болады. Сонымен бірге қозғау салуға, бұйыруға, өтінуге (аппелятивтік функциялары) т.б. болады. Бұлардың хабарлы, сұраулы, бұйрықты және лепті сөйлемдерге сәйкес келетінін байқауға болады. Келесі мәселе тілдің қоғамдағы жіктелістері. Ол тілдің қоғамдық дифференциялары деп аталады.

3 слайд

Тіл – қоғамдық құбылыс. Ол қоғамның қажеттіліктерінен пайда болған және қоғамда пайдаланылатын құрал. Бұ д ан тілдің келесі басты қызметі шығады. Яғни тіл – адамдар арасындағы қарым-қатынас құралы. Бұл кең түсінік: тіл арқылы хабарды жеткізуге (информативтік және констациялаушы функциясы), немесе хабарды алуға (сұрау функциясы) болады. Сонымен бірге қозғау салуға, бұйыруға, өтінуге (аппелятивтік функциялары) т.б. болады. Бұлардың хабарлы, сұраулы, бұйрықты және лепті сөйлемдерге сәйкес келетінін байқауға болады. Келесі мәселе тілдің қоғамдағы жіктелістері. Ол тілдің қоғамдық дифференциялары деп аталады.

 Әлеуметтік дифференция әдеттегі кәсіби сөздерді, терминдерді, жаргондарды береді. Яғни тілде адамдардың әлеуметтік топтарына

4 слайд
 Әлеуметтік дифференция әдеттегі кәсіби сөздерді, терминдерді, жаргондарды береді. Яғни тілде адамдардың әлеуметтік топтарына, мамандығына, шаруашылық кәсібіне байланысты жіктелулер бар. Терминдер, арнайы сөздер белгілі бір сала бойынша қолданылады. Оларды әдетте ғылыми терминдер, өнер терминдері және спорттық терминдер деп бөледі. Кәсіби сөздер, профессионализмдер әлеуметтік диалект деген татаумен де белгілі. Олар адамдардың, өлкенің шаруашылық кәсібіне байланысты, соған тән сөздер. Мысалы балық, егін, бақша өнімдері, мал шаруашылығы, құсбегілік, аңшылық немесе өндірістік аймақтардың сол шаруашылыққа байланысты ғана қолданылатын сөздері жатады.

4 слайд

 Әлеуметтік дифференция әдеттегі кәсіби сөздерді, терминдерді, жаргондарды береді. Яғни тілде адамдардың әлеуметтік топтарына, мамандығына, шаруашылық кәсібіне байланысты жіктелулер бар. Терминдер, арнайы сөздер белгілі бір сала бойынша қолданылады. Оларды әдетте ғылыми терминдер, өнер терминдері және спорттық терминдер деп бөледі. Кәсіби сөздер, профессионализмдер әлеуметтік диалект деген татаумен де белгілі. Олар адамдардың, өлкенің шаруашылық кәсібіне байланысты, соған тән сөздер. Мысалы балық, егін, бақша өнімдері, мал шаруашылығы, құсбегілік, аңшылық немесе өндірістік аймақтардың сол шаруашылыққа байланысты ғана қолданылатын сөздері жатады.

2. Территориялық дифференция тілдегі диалектілерді, говорларды тілдің варианттарын береді. Мысалы ағылшын тілінің диалектілер

5 слайд
2. Территориялық дифференция тілдегі диалектілерді, говорларды тілдің варианттарын береді. Мысалы ағылшын тілінің диалектілерімен қатар, америкалық, австралиялық, британиялық, жаңа зеландиялық, оңтүстік африкалық, канадалық деп аталатын нұсқалары бар. Ал диалектілер – жергілікті аймақтардың тілдік ерекшеліктері. Ол фонетикалық (сөздің айтылуындағы дыбыстық айырмалар), лексикалық (сол аймақта ғана қолданылатын сөздер) және грамматикалық (аймақтар бойынша сөз тұлғаларының айырмасы) диалектілер болып бөлінеді.

5 слайд

2. Территориялық дифференция тілдегі диалектілерді, говорларды тілдің варианттарын береді. Мысалы ағылшын тілінің диалектілерімен қатар, америкалық, австралиялық, британиялық, жаңа зеландиялық, оңтүстік африкалық, канадалық деп аталатын нұсқалары бар. Ал диалектілер – жергілікті аймақтардың тілдік ерекшеліктері. Ол фонетикалық (сөздің айтылуындағы дыбыстық айырмалар), лексикалық (сол аймақта ғана қолданылатын сөздер) және грамматикалық (аймақтар бойынша сөз тұлғаларының айырмасы) диалектілер болып бөлінеді.

Тіл мен қоғамның өзара байланысы Тілсіз ешбір Қоғам өмір сүре алмайды Қоғам – тілдің Өмір сүруінің шарты

6 слайд
Тіл мен қоғамның өзара байланысы Тілсіз ешбір Қоғам өмір сүре алмайды Қоғам – тілдің Өмір сүруінің шарты

6 слайд

Тіл мен қоғамның өзара байланысы Тілсіз ешбір Қоғам өмір сүре алмайды Қоғам – тілдің Өмір сүруінің шарты

Тіл қызметі Тілге анықтама беруде ең алдымен оның әлеуметтік қызметі, яғни қоғамдағы адамдардың қатынас құр

7 слайд
Тіл қызметі Тілге анықтама беруде ең алдымен оның әлеуметтік қызметі, яғни қоғамдағы адамдардың қатынас құралы болу қызметі, негізге алынады. Тіл қатынас құралы ғана емес, сонымен бірге ойлаудың, ойдың жарыққа шығуының құралы .

7 слайд

Тіл қызметі Тілге анықтама беруде ең алдымен оның әлеуметтік қызметі, яғни қоғамдағы адамдардың қатынас құралы болу қызметі, негізге алынады. Тіл қатынас құралы ғана емес, сонымен бірге ойлаудың, ойдың жарыққа шығуының құралы .

 Тіл және қоғам мәселелеріне тілдің мәртебелері, қолданылу аясы, мемлекеттік және ресми тіл, халықаралық қатынас тілі ста

8 слайд
 Тіл және қоғам мәселелеріне тілдің мәртебелері, қолданылу аясы, мемлекеттік және ресми тіл, халықаралық қатынас тілі статустары, тілді дамыту мәселелері де жатады. Қазір әлемде шамамен 6000-ға жуық тірі тіл бар деп есептеледі. Олардың 70 пайызының жазба тілі жоқ және жойылып кетудің алдында тұр. «Әлемдік тілдер» деген атауды негізінен БҰҰ-ның ресми жұмыс тілдеріне қолданылады. Олар қытай, ағылшын, испан, француз және орыс тілдері. Тілдің таралуын, көлемділігін сол тілде сөйлейтін адамдардың санымен есептейді: 10 млннан аса адам сөйлейтін тіл лингвистикалық өлшеммен тірі тіл болып саналады.

8 слайд

 Тіл және қоғам мәселелеріне тілдің мәртебелері, қолданылу аясы, мемлекеттік және ресми тіл, халықаралық қатынас тілі статустары, тілді дамыту мәселелері де жатады. Қазір әлемде шамамен 6000-ға жуық тірі тіл бар деп есептеледі. Олардың 70 пайызының жазба тілі жоқ және жойылып кетудің алдында тұр. «Әлемдік тілдер» деген атауды негізінен БҰҰ-ның ресми жұмыс тілдеріне қолданылады. Олар қытай, ағылшын, испан, француз және орыс тілдері. Тілдің таралуын, көлемділігін сол тілде сөйлейтін адамдардың санымен есептейді: 10 млннан аса адам сөйлейтін тіл лингвистикалық өлшеммен тірі тіл болып саналады.

М.Горький пайымдаулары «Сөз-барлық фактілердің, барлық ойдың киімі» «Тілдің күші тәрізді әрекет ететін шынайы әдемілігі

9 слайд
М.Горький пайымдаулары «Сөз-барлық фактілердің, барлық ойдың киімі» «Тілдің күші тәрізді әрекет ететін шынайы әдемілігі дәлме-дәлдік арқылы жасалады»

9 слайд

М.Горький пайымдаулары «Сөз-барлық фактілердің, барлық ойдың киімі» «Тілдің күші тәрізді әрекет ететін шынайы әдемілігі дәлме-дәлдік арқылы жасалады»

Тіл мен өндіріс құралдарының ұқсастығы неде? Тіл де ,өндіріс құралдары да әр басқа қоғамдық құрылысқа бірдей қызмет етед

10 слайд
Тіл мен өндіріс құралдарының ұқсастығы неде? Тіл де ,өндіріс құралдары да әр басқа қоғамдық құрылысқа бірдей қызмет етедіТіл де ,өндіріс құралдары да әр басқа қоғамдық құрылысқа бірдей қызмет етеді Тіл де, өндіріс құралдары да қондырмаға, қоғамдағы таптарға елеусіз қарайдыТіл де, өндіріс құралдары да қондырмаға, қоғамдағы таптарға елеусіз қарайды

10 слайд

Тіл мен өндіріс құралдарының ұқсастығы неде? Тіл де ,өндіріс құралдары да әр басқа қоғамдық құрылысқа бірдей қызмет етедіТіл де ,өндіріс құралдары да әр басқа қоғамдық құрылысқа бірдей қызмет етеді Тіл де, өндіріс құралдары да қондырмаға, қоғамдағы таптарға елеусіз қарайдыТіл де, өндіріс құралдары да қондырмаға, қоғамдағы таптарға елеусіз қарайды

Тіл қызметі тілдің негізгі мәні, қоғамдағы міндеттері мен атқаратын жұмысы, табиғаты сиякты күрделі ұғымдарды камтиды.

11 слайд
Тіл қызметі тілдің  негізгі мәні, қоғамдағы міндеттері мен атқаратын жұмысы, табиғаты сиякты күрделі ұғымдарды камтиды. Бұлар сонымен тар оның жаратылысының ең маңызды қасиеттері болып саналады. Тіл негізінен екі түрлі маңызды қызмет атқарады. Біріншісі  коммуникативтік  және екіншісі когнитивтік, танымдық, гносеологиялық (кейде оны экспрессивтік қызмет деп атайды, яғни сананың жұмысын жүзеге асыру қызметі). Тілге эмоциялық қызмет (адамның көңіл-күй, әсерлерін, сезімдерін жеткізу) жүктелінген. Тілдің метатілдік (металингвистикалық) тілді терминдерімен сипаттау құралы қызметін орындау. Тілді пайдалану кезінде оның негізгі қызметтері бір-бірімен шартты байланыста болады, бірақ сөйлеудің кейбір жеке үлгілерімен мәтіндерде әртүрлі дәрежеде көрініс табады. Коммуникативтік қызметке байланыс орнату (фатикалық), конативтік (меңгеру), волюнтативтік (ықпал ету) және ұлттық танымды, мәдени дәстүрді, тарихты сақтау және тағы басқа қызметтер жатады.

11 слайд

Тіл қызметі тілдің  негізгі мәні, қоғамдағы міндеттері мен атқаратын жұмысы, табиғаты сиякты күрделі ұғымдарды камтиды. Бұлар сонымен тар оның жаратылысының ең маңызды қасиеттері болып саналады. Тіл негізінен екі түрлі маңызды қызмет атқарады. Біріншісі  коммуникативтік  және екіншісі когнитивтік, танымдық, гносеологиялық (кейде оны экспрессивтік қызмет деп атайды, яғни сананың жұмысын жүзеге асыру қызметі). Тілге эмоциялық қызмет (адамның көңіл-күй, әсерлерін, сезімдерін жеткізу) жүктелінген. Тілдің метатілдік (металингвистикалық) тілді терминдерімен сипаттау құралы қызметін орындау. Тілді пайдалану кезінде оның негізгі қызметтері бір-бірімен шартты байланыста болады, бірақ сөйлеудің кейбір жеке үлгілерімен мәтіндерде әртүрлі дәрежеде көрініс табады. Коммуникативтік қызметке байланыс орнату (фатикалық), конативтік (меңгеру), волюнтативтік (ықпал ету) және ұлттық танымды, мәдени дәстүрді, тарихты сақтау және тағы басқа қызметтер жатады.

Тілдің адамның субьективті қызметін Сезімі мен эмоциясын білдіру қызметі Ойды көркемдеп, әсерлі жеткізу Экспрессивті қызметі

12 слайд
Тілдің адамның субьективті қызметін Сезімі мен эмоциясын білдіру қызметі Ойды көркемдеп, әсерлі жеткізу Экспрессивті қызметі

12 слайд

Тілдің адамның субьективті қызметін Сезімі мен эмоциясын білдіру қызметі Ойды көркемдеп, әсерлі жеткізу Экспрессивті қызметі

Тәрбие басы – тіл.Тәрбие басы – тіл. М.ҚашқариМ.Қашқари Өз ана тіліңді қадір тұтпай Өз ана тіліңді қадір тұтпай тұрып, ел-жұрты

13 слайд
Тәрбие басы – тіл.Тәрбие басы – тіл. М.ҚашқариМ.Қашқари Өз ана тіліңді қадір тұтпай Өз ана тіліңді қадір тұтпай тұрып, ел-жұртыңды сүйе тұрып, ел-жұртыңды сүйе алмайсың.алмайсың. К.ПаустовскийК.Паустовский Білімділіктің ең басты Білімділіктің ең басты факторы туған тілінде факторы туған тілінде сөйлеу мен оны сыйлаудан сөйлеу мен оны сыйлаудан басталады.басталады. Г.ГегельГ.Гегель Халықтың тіліне қиянат Халықтың тіліне қиянат жасау – оның жүрегін жасау – оның жүрегін жаралау.жаралау. Г.ЛаубеГ.Лаубе Ана тілін шекараны Ана тілін шекараны қорғағандай қорғау керек.қорғағандай қорғау керек. П.ВяземскийП.Вяземский

13 слайд

Тәрбие басы – тіл.Тәрбие басы – тіл. М.ҚашқариМ.Қашқари Өз ана тіліңді қадір тұтпай Өз ана тіліңді қадір тұтпай тұрып, ел-жұртыңды сүйе тұрып, ел-жұртыңды сүйе алмайсың.алмайсың. К.ПаустовскийК.Паустовский Білімділіктің ең басты Білімділіктің ең басты факторы туған тілінде факторы туған тілінде сөйлеу мен оны сыйлаудан сөйлеу мен оны сыйлаудан басталады.басталады. Г.ГегельГ.Гегель Халықтың тіліне қиянат Халықтың тіліне қиянат жасау – оның жүрегін жасау – оның жүрегін жаралау.жаралау. Г.ЛаубеГ.Лаубе Ана тілін шекараны Ана тілін шекараны қорғағандай қорғау керек.қорғағандай қорғау керек. П.ВяземскийП.Вяземский

 Ана тілінен айырылған адам өз халқы жасаған мәдени мұраның бәрінен құралақан қалады. Ғ.Мүсірепов

14 слайд
 Ана тілінен айырылған адам өз халқы жасаған мәдени мұраның бәрінен құралақан қалады. Ғ.Мүсірепов

14 слайд

 Ана тілінен айырылған адам өз халқы жасаған мәдени мұраның бәрінен құралақан қалады. Ғ.Мүсірепов

 Бұл дәуірде, өз тілін, әдебиетін білмеген, қадірлемеген адам толық мәнді интеллигент емес. М.Әуезов

15 слайд
 Бұл дәуірде, өз тілін, әдебиетін білмеген, қадірлемеген адам толық мәнді интеллигент емес. М.Әуезов

15 слайд

 Бұл дәуірде, өз тілін, әдебиетін білмеген, қадірлемеген адам толық мәнді интеллигент емес. М.Әуезов

 Тілдің тірікшіліктегі мәніне қазақ ежелден көңіл бөлген. Сондықтан да “өнер алды- қызыл тіл” дейді. С.Мұқанов

16 слайд
 Тілдің тірікшіліктегі мәніне қазақ ежелден көңіл бөлген. Сондықтан да “өнер алды- қызыл тіл” дейді. С.Мұқанов

16 слайд

 Тілдің тірікшіліктегі мәніне қазақ ежелден көңіл бөлген. Сондықтан да “өнер алды- қызыл тіл” дейді. С.Мұқанов

 Сүйемін туған тілді – анам тілін, Бесікте жатқанымда-ақ берген білім. Шыр етіп жерге түскен минутымнан, Құлағыма сіңірг

17 слайд
 Сүйемін туған тілді – анам тілін, Бесікте жатқанымда-ақ берген білім. Шыр етіп жерге түскен минутымнан, Құлағыма сіңірген таныс үнін. С.Торайғыров

17 слайд

 Сүйемін туған тілді – анам тілін, Бесікте жатқанымда-ақ берген білім. Шыр етіп жерге түскен минутымнан, Құлағыма сіңірген таныс үнін. С.Торайғыров

 Қазақстанның болашағы – қазақ тілінде Н . Назарбаев

18 слайд
 Қазақстанның болашағы – қазақ тілінде Н . Назарбаев

18 слайд

 Қазақстанның болашағы – қазақ тілінде Н . Назарбаев

Сауалнама қ орытындысы 1.Сіздің ауызекі сөйлеу қолданысындағы қазақ тілінің үлесі қанша пайыз деп ойлайсыз?

19 слайд
Сауалнама қ орытындысы 1.Сіздің ауызекі сөйлеу қолданысындағы қазақ тілінің үлесі қанша пайыз деп ойлайсыз?  

19 слайд

Сауалнама қ орытындысы 1.Сіздің ауызекі сөйлеу қолданысындағы қазақ тілінің үлесі қанша пайыз деп ойлайсыз?  

2.Сіз тілдесім барысында достарыңыздың «таза қазақша» сөйлеуіне қаншалықты ықпал жасап жүрсіз?

20 слайд
2.Сіз тілдесім барысында достарыңыздың «таза қазақша» сөйлеуіне қаншалықты ықпал жасап  жүрсіз?   

20 слайд

2.Сіз тілдесім барысында достарыңыздың «таза қазақша» сөйлеуіне қаншалықты ықпал жасап  жүрсіз?   

3. Қарым-қатынасқа түскенде тілдің шұбарлануына қаншалықты жол бересіз?

21 слайд
3. Қарым-қатынасқа түскенде тілдің шұбарлануына қаншалықты жол бересіз?  

21 слайд

3. Қарым-қатынасқа түскенде тілдің шұбарлануына қаншалықты жол бересіз?  

4. Сіз күнделікті ауызекі сөйленісте көркем сөйлеу қажет деп санайсыз ба?

22 слайд
4. Сіз күнделікті ауызекі сөйленісте көркем сөйлеу қажет деп санайсыз ба?

22 слайд

4. Сіз күнделікті ауызекі сөйленісте көркем сөйлеу қажет деп санайсыз ба?

5. Сіз амандасу барысында қай сөзді жиі қолданасыз?

23 слайд
5. Сіз амандасу барысында қай сөзді жиі қолданасыз?

23 слайд

5. Сіз амандасу барысында қай сөзді жиі қолданасыз?

Қазақ тілі – менің тілім! Тіл – қай ұлтта, қай елде болсада қастерлі, құдіретті. Ол әрбір адамға ана сүтімен бірге еніп,

24 слайд
Қазақ тілі – менің тілім!     Тіл – қай ұлтта, қай елде болсада қастерлі, құдіретті. Ол әрбір адамға ана сүтімен бірге еніп, қалыптасады.    Тіл байлығы - әрбір елдің ұлттық мақтанышы. Ол атадан балаға мирас болып қалып отыратын баға жетпес мұра. Демек, әр адам ана тілін көзінің қарашығындай қорғауға, оның орынсыз шұбарлануының қандайына болса да қарсы тұруы тиіс.

24 слайд

Қазақ тілі – менің тілім!     Тіл – қай ұлтта, қай елде болсада қастерлі, құдіретті. Ол әрбір адамға ана сүтімен бірге еніп, қалыптасады.    Тіл байлығы - әрбір елдің ұлттық мақтанышы. Ол атадан балаға мирас болып қалып отыратын баға жетпес мұра. Демек, әр адам ана тілін көзінің қарашығындай қорғауға, оның орынсыз шұбарлануының қандайына болса да қарсы тұруы тиіс.

25 слайд

25 слайд

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ