Ыбырай Алтынсарин слайд
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ы.Алтынсарин педагогикалық
мұраларындағы еңбек тәрбиесі
1 слайд
Ы.Алтынсарин педагогикалық мұраларындағы еңбек тәрбиесі
2 слайд
2 слайд
3 слайд
Ыбырай Алтынсарин қазақ халқының ұлы
ағартушы – педагогы.
Ыбырай Алтынсарин қазақ халқының тағдырына ерекше мән берген ұлы ағартушы –
педагог. Ы.Алтынсарин педагогикасының мұраларының негізгі идеяларының бірі –
адамның өзара қарым – қатынасы, жастарды еңбекке баулу. Өзінің барлық
педагогикалық теориясында жас жеткіншектердің ұлттық тәрбиесін
қалыптастырып, жетілдіруде қазақ халқының ғасырлар бойы тәрбие саласында
жиған бай тәжірибесін негізге алу қажет деген пікірді ұстанғандардың бірі Ыбырай.
Оның дүниетанымдық көзқарасының қалыптасуына әсіресе , қазақтың мәдениетін ,
өнерін терең білетін, ақыл – парасаты жоғары, сөзге шешен , елге сыйлы атасы
Балғожаның ықпалы ерекше болды. Ыбырай бала жастан халықтық педагогикадан
алған тәлім – тәрбиесін , үлгі – өнегесін көңіліне түйгендерін оқу ағарту істері арқылы
қазақ балаларының бойына сіңдіре білді. Ы. Алтынсариннің ұлттық эстетикалық
тәрбие проблемаларын қозғайтын арнайы еңбектерін жазып қалдырмағаны белгілі,
бірақ Ы. Алтынсариннің ұлттық – эстетикалық тәрбиеге қатысты оның
педагогикалық қызметінен көрініс тапты. Ы. Алтынсарин шығармалары
халқымыздың салт – дәстүрі, әдет – ғұрыптарын сипаттайтын этнографиялық мәнде
келеді. Ы.Алтынсарин жастарды оқу – білім, өнерге үндегенде құрғақ насихатқа
ұрынбайды, айтпақ пікірін оқушы зердесіне сіңіру үшін әр түрлі ұстаздық амал
тәсілдерді қолданады.
3 слайд
Ыбырай Алтынсарин қазақ халқының ұлы ағартушы – педагогы. Ыбырай Алтынсарин қазақ халқының тағдырына ерекше мән берген ұлы ағартушы – педагог. Ы.Алтынсарин педагогикасының мұраларының негізгі идеяларының бірі – адамның өзара қарым – қатынасы, жастарды еңбекке баулу. Өзінің барлық педагогикалық теориясында жас жеткіншектердің ұлттық тәрбиесін қалыптастырып, жетілдіруде қазақ халқының ғасырлар бойы тәрбие саласында жиған бай тәжірибесін негізге алу қажет деген пікірді ұстанғандардың бірі Ыбырай. Оның дүниетанымдық көзқарасының қалыптасуына әсіресе , қазақтың мәдениетін , өнерін терең білетін, ақыл – парасаты жоғары, сөзге шешен , елге сыйлы атасы Балғожаның ықпалы ерекше болды. Ыбырай бала жастан халықтық педагогикадан алған тәлім – тәрбиесін , үлгі – өнегесін көңіліне түйгендерін оқу ағарту істері арқылы қазақ балаларының бойына сіңдіре білді. Ы. Алтынсариннің ұлттық эстетикалық тәрбие проблемаларын қозғайтын арнайы еңбектерін жазып қалдырмағаны белгілі, бірақ Ы. Алтынсариннің ұлттық – эстетикалық тәрбиеге қатысты оның педагогикалық қызметінен көрініс тапты. Ы. Алтынсарин шығармалары халқымыздың салт – дәстүрі, әдет – ғұрыптарын сипаттайтын этнографиялық мәнде келеді. Ы.Алтынсарин жастарды оқу – білім, өнерге үндегенде құрғақ насихатқа ұрынбайды, айтпақ пікірін оқушы зердесіне сіңіру үшін әр түрлі ұстаздық амал тәсілдерді қолданады.
4 слайд
4 слайд
5 слайд
«Кел, балалар, оқылық»
Бір аллаға сыйынып Кел, балалар,
оқылық, Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық! – деген
өлеңінде білім алуға үндесе, екінші
жағынан , өмірдің бір қызығы тек
байлықта деп ұғатын, оқу, өнер,
ғылым – білімге мін бермейтін
кертартпа көзқарасқа соққы береді.
Өмірде сарқылмас мол байлық –
білім екендігін айта келіп, оған қол
жеткізу үшін ерінбей – жалықпай
еңбектенудің керектігін түсіндіреді.
Өнерді үйрен, үйрен де жирен деп
санаған халқымыз ұл қыздарының оң
қолынан өнер тамған шебер
болуына да мән берген.
Ы.Алтынсарин өзінің төл
туындыларында тәрбиелік , нақыл –
насихаттық мәніне ерекше көңіл аударып
отырды. Сол арқылы жас буынды
адамгершілік пен ізгілікке, еңбек пен
зейінділікке, өнер – білімге баулуды
көздейді. Ол ел жұртқа қажет білім мен
өнерді игерудің төте жолы тұрақты
мектептер арқылы жүзеге асады деп
санады. Ы. Алтынсарин қызметінде
балаларды оқыту мен тәрбиелеу
жұмысы ерекше орын алады. Мектептегі
оқыту мен тәрбие процесін жүргізуші
мұғалім деп таниды.Ы.Алтынсарин
надандықтың зиянын, ғалымның
қоғамдық маңызын түсіндіреді. Бұл
әсіресе «Талаптың пайдасы» т. б.
әңгімелерімен көрінеді.
5 слайд
«Кел, балалар, оқылық» Бір аллаға сыйынып Кел, балалар, оқылық, Оқығанды көңілге Ықыласпен тоқылық! – деген өлеңінде білім алуға үндесе, екінші жағынан , өмірдің бір қызығы тек байлықта деп ұғатын, оқу, өнер, ғылым – білімге мін бермейтін кертартпа көзқарасқа соққы береді. Өмірде сарқылмас мол байлық – білім екендігін айта келіп, оған қол жеткізу үшін ерінбей – жалықпай еңбектенудің керектігін түсіндіреді. Өнерді үйрен, үйрен де жирен деп санаған халқымыз ұл қыздарының оң қолынан өнер тамған шебер болуына да мән берген. Ы.Алтынсарин өзінің төл туындыларында тәрбиелік , нақыл – насихаттық мәніне ерекше көңіл аударып отырды. Сол арқылы жас буынды адамгершілік пен ізгілікке, еңбек пен зейінділікке, өнер – білімге баулуды көздейді. Ол ел жұртқа қажет білім мен өнерді игерудің төте жолы тұрақты мектептер арқылы жүзеге асады деп санады. Ы. Алтынсарин қызметінде балаларды оқыту мен тәрбиелеу жұмысы ерекше орын алады. Мектептегі оқыту мен тәрбие процесін жүргізуші мұғалім деп таниды.Ы.Алтынсарин надандықтың зиянын, ғалымның қоғамдық маңызын түсіндіреді. Бұл әсіресе «Талаптың пайдасы» т. б. әңгімелерімен көрінеді.
6 слайд
6 слайд
7 слайд
Мектеп ашумен бірге мұндағы оқушылар үшін оқулықтар жазу ісін де қолға алды.
Ы.Алтынсарин -қазақтың тұңғыш бұқарашыл педагогикасын, халықтық
мектептерін негіздеуші. Өзінің дидактикалық көзқарасынан ол — ұлы
ағартушылардың озық идеяларына сүйенген, бұқарашыл педагогикасын жаңа
жағдайда іске асырған ізгі ниетті адам. Белинский, Добролюбов,
Чернышевскийлердің озық идеялары, ағартушылық, педагогтік оқулары Ыбырай
жүрегінен нық орын тепті. Ушинский, Толстой, Паульсон сияқты даңқты
педагогтерді ұстаз тұтты. Ыбырай осындай ұлы адамдардан тәлім алып өсті.
К.Д.Ушинскийдің “Балалар әлемі”, Л.Н.Толстойдың “Әліппе және оқу
кітабын”, Б.Ф. Бунаковтың “Әліппе мен оқу құралын”, Тихомировтың
“Грамматиканың элементарлық курсын ” оқу құралы ретінде ұсына отырып,
кейін солардың үлгісімен өзі де “Қазақ хрестоматиясы”,“Қазақтарға орыс
тілін үйретудің бастауыш құралы атты екі оқу құралын бастырып шығарды. [2]
Бұл кітаптар орыс графикасына негізделген, өйткені осыған дейін жазылған
кітаптардың дені татар тілінде және араб, парсы тілдерінен енген сөздер көп
болғандықтан мектеп жасындағы балаларға сай емес еді.
7 слайд
Мектеп ашумен бірге мұндағы оқушылар үшін оқулықтар жазу ісін де қолға алды. Ы.Алтынсарин -қазақтың тұңғыш бұқарашыл педагогикасын, халықтық мектептерін негіздеуші. Өзінің дидактикалық көзқарасынан ол — ұлы ағартушылардың озық идеяларына сүйенген, бұқарашыл педагогикасын жаңа жағдайда іске асырған ізгі ниетті адам. Белинский, Добролюбов, Чернышевскийлердің озық идеялары, ағартушылық, педагогтік оқулары Ыбырай жүрегінен нық орын тепті. Ушинский, Толстой, Паульсон сияқты даңқты педагогтерді ұстаз тұтты. Ыбырай осындай ұлы адамдардан тәлім алып өсті. К.Д.Ушинскийдің “Балалар әлемі”, Л.Н.Толстойдың “Әліппе және оқу кітабын”, Б.Ф. Бунаковтың “Әліппе мен оқу құралын”, Тихомировтың “Грамматиканың элементарлық курсын ” оқу құралы ретінде ұсына отырып, кейін солардың үлгісімен өзі де “Қазақ хрестоматиясы”,“Қазақтарға орыс тілін үйретудің бастауыш құралы атты екі оқу құралын бастырып шығарды. [2] Бұл кітаптар орыс графикасына негізделген, өйткені осыған дейін жазылған кітаптардың дені татар тілінде және араб, парсы тілдерінен енген сөздер көп болғандықтан мектеп жасындағы балаларға сай емес еді.
8 слайд
Әліппе
8 слайд
Әліппе
9 слайд
9 слайд