Тапсырма
-
А.Құнанбаевтың «Жасымда ғылым
бар деп ескермедім» өлеңіндегі автор бейнесін
анықтаңыз
Жасымда ғылым бар деп
ескермедім, Пайдасын көре тұра
тексермедім. Ержеткен соң түспеді
уысыма, Қолымды мезгілінен кеш
сермедім. Бұл махрұм қалмағыма кім
жазалы, Қолымды дөп сермесем, өстер ме
едім? Адамның бір қызығы – бала
деген, Баланы оқытуды жек
көрмедім. Баламды медресеге біл деп
бердім, Қызмет қылсын, шен алсын деп
бермедім.
Өзім де басқа шауып, төске
өрледім, Қазаққа қара сөзге дес
бермедім. Еңбегіңді білерлік еш адам
жоқ, Түбінде тыныш жүргенді теріс
көрмедім.
1 - Махрұм – бос, құр, бос қалу, құр
қалу
№
|
Дәріптелетін
құндылық
|
Шығармадан
мысал
|
1
|
|
|
2
|
|
|
Автордың
мінезі мен түсінігі _____________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5
балл
2. «Сегіз аяқ» өлеңінде автор
қолданған көркемдегіш құралдарды анықтаңыз, қолданылу мақсатын
талдаңыз:
Бір кісі
мыңға,
Жүз кісі
сұмға
Әлі жетер заман
жоқ.
Қадірлі
басым,
Қайратты
жасым
Айғаймен өтті, амал
жоқ.
Болмасқа болып қара
тер,
Қорлықпен өткен қу
өмір.
...Ол қаны бұзық,
ұры-қар
Қапысын тауып сені
алар.
Басы-көзі қан
боп.
Арқа-басы шаң
боп,
Және тұрып
жылпылдап;
Жығылып
тұрып,
Буыны
құрып,
Тағы қуып
салпылдап.
Абұйыр қайда, ар
қайда?
Әз басыңа не
пайда?
_____________________________________________________________________________
5
балл
3.
Берілген үзіндідегі
автордың көңіл күйін анықтаңыз, пікіріңізді
жазыңыз.
Қалың елім, қазағым, қайран
жұртым,
Ұстарасыз аузыңа түсті
мұртың.
Жақсы менен жаманды
айырмадың,
Бірі қан, бірі май боп енді
екі ұртың.
Бет бергенде шырайың сондай
жақсы,
Қайдан ғана бұзылды сартша
сыртың?
Ұқпайсың өз сөзіңнен басқа
сөзді,
Аузымен орақ орған өңкей
қыртың.
Өзімдікі дей алмай өз
малыңды,
Күндіз күлкің бұзылды, түнде –
ұйқың.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
|