Бөлім: Экология және тұрақты даму | МектепҚатысқан оқушыларҚатыспаған оқушылар |
СЫНЫП: | 5 |
Сабақ тақырыбы: | Экожүйелер
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асырылатын оқу мақсаттары | 5.6.1.1 экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау5.6.1.2 экожүйе түрлерін жіктеу |
Оқу мақсаты: | Экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау. |
Сабақ түрі: | Жаңа білімді игеру. |
Сабақ мақсаты: | Барлық оқушылар үйренеді: экожүйелердің құрамдас бөліктерін біледі;Көптеген оқушылар үйренеді: экожүйенің құрамдас бөліктерін түрлерін сипаттай алады;Кейбір оқушылар үйренеді: қосымша ақпаратты қолдану арқылы экожүйенің құрамдас бөліктерінің тірі ағзаларға әсерін талдай алады. |
Бағалау критерийлері: | «Экожүйе» терминінің анықтамасын біледі. Экожүйе құрылымын біледі. Экожүйелер мысалдарын келтіреді. |
Тілдік мақсаттар | Оқушылар орындай алады:
Экожүйенің құрамдас бөліктерін сипаттай алады.
Терминология:Биоценоз. Биотоп. Абиотикалық факторлар. Биотикалық факторлар. Антропогендік факторлар. Экожүйе.
Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер:Экожүйе дегеніміз ...Экожүйенің құрамдас бөліктері .......................... және ..............................Биоценоздың биотоптан ерекшелігі ...Антропогендік факторлар - ............ , оларға келесі факторларды жатқызуға болады ...
|
Құндылықтарды дарыту | Ынтымақтастық - топтық және жұптық жұмыс арқылы жұмысты үйлестіру.Академиялық шындық – жеке жұмыс арқылы. |
АҚТ қолдану дағдылары: | Электронды ақпарат көздерін қолдану арқылы оқыту процессін визуализациялау. |
Бастапқы білім: | Оқушылар 3-4 сыныптан тірі ағзалардың тіршілік орталарын, мекен ету орталарын біледі, анықтама бере алады. |
Сабақ барысы |
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Жоспарланатын қызмет | Ресурстар |
Сабақ басы0-5 | Оқушылармен амандасу;Ынтымақтастық атмосферасын құру мақсатында «Қол шапалақтау» әдісін пайдалану. Оқушылардың біреуі қол шапалақтауды бастап, бір-бір оқушыдан барлық сынып оған қосылады.Сабақ тақырыбы, мақсаты, критерийлерімен таныстыру. |
|
Сабақ ортасы6-11
12-17
18-21
22-30
31-34 | Білім актуализациясы. Оқушылар «Экожүйе дегеніміз не» бейнематериалын қарайды. Бейнематериалдағы ақпаратты талқыға салу. Сұрақтар:Экожүйе дегеніміз не?Экожүйені қандай компоненттер құрайды?Экожүйелердің мысалдарын келтіріңіз.Биом дегеніміз не?Экожүйе дамуы үшін қандай жағдай қажет?
(Ж) Оқушылар ақпараттық парақпен танысып, «Инсерт» әдісі арқылы белгілеп отырып, оқиды.Дескрипторлар:Тақырып бойынша ақпаратты оқиды.«Инсерт» кестесіне экожүйе туралы білгендерін толтырады.Ақпаратты оқып отырып, экожүйе туралы жаңа білімдерін 2-ші бағанға толтырып жазады.Ақпартты оқып отырып, экожүйе туралы алғашқы білімдеріне қарсы болса, 3-ші бағанды толтырады.Ақпаратты оқып отырып, түсініксіз тұстарын 4-ші бағанға толтырады.
Мұғаліммен оқыған мәтінді талдау. Терминдерді айтып, олардың мағынасын түсіндіру.
(С) Оқушылар флипчарттағы экожүйе компоненттерін тиісті фигураға жинау қажет.Дескрипторлар:Экожүйенің компоненттерін біледі.Экожүйенің компоненттерін абиотикалық факторларын біледі.Экожүйенің компоненттерін биотикалық факторларын біледі.Экожүйенің компоненттерін атропогендік факторларын біледі.
(Ж) Оқушылар «Экожүйе» тапсырмалар жинағындағы тапсырмаларды орындайды. Өзара бағалайды.Дескрипторлар:1.Экожүйенің компоненттерін біледі.2.Шалғындық экожүйенің тірі ағзаларындың түрлерін біледі.3.Шалғындық экожүйесінің биотоп құрылымын дұрыс жазады.4.Шалғындық экожүйесіне абиотикалық факторлар әсерін біледі.5.Шалғындық экожүйесіндегі компоненттер бір-бірімен байланысуына бір мысал жазады.Дескрипторлар:1.Көл экожүйесінің биоценозын біледі.2.Көл экожүйесінің биотоп құрылымын дұрыс анықтайды.3.Көл экожүйесіне әсер ететін абиотикалық факторларын біледі.4.Көл экожүйесіндегі компоненттер бір-бірімен байланысуына бір мысал жазады.
(С) Оқушылар «Экожүйелердің бұзылуы» атты бейнематериалды көріп, адамның экожүйелерге тигізетін әсері туралы қорытынды шығарады. | Видео «Экожүйе дегеніміз не»
Ақпараттық парақ
Флипчарт
Тапсырмалар жинағы
|
Сабақ соңы35-40 | Сабақ мақсаты мен критерийлерін оралып, кері байланыс жүргізу. «2 жұлдыз, бір тілек» |
|
Қосымша ақпарат |
Саралау–оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? | Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? | Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы |
Барлық оқушылар экожүйеге анықтаманы сұрақ-жауап арқылы береді; жаңа ақпаратпен танысу уақытында «ИНСЕРТ» кестесін толтырады; Қабілеттері жоғары оқушылар - қосымша ақпаратты қолдану арқылы экожүйенің құрамдас бөліктерінің тірі ағзаларға әсерін талдай алады. | Өзін – өзі бағалау, мұғалімнің бағалауы.
| Тәсілдердің түрлілігі және шаршауды басу үшін оқушылардың бір-бірімен әңгімелесуі.Дене сымбаты бойынша нұсқаулықтар. |
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
|
|
|