Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Алпамыс батыр жыры
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан Республикасы Ғылым және білім министрлігі
Оңтүстік Қазақстан облыстық білім басқармасы
Сарыағаш аудандық білім бөлімі
№18 Абай атындағы жалпы орта мектеп мемлкеттік мекемесі
АШЫҚ ТАНЫМДЫҚ САБАҚ
(«Қазақстан Республикасы халықтарының тілдері күні» мерекесіне орай өткізілген апталықтың іс жоспары аясында) 20.09.2016ж.
Тақырыбы:«Алпамыс батыр» жырының ерекшеліктері. Шығармашылық жұмыс.
Орындаған: қазақ тілі мен әдебиеті
пәндерінің мұғалімі А.Смаилова
Зортөбе ауылы – 2016 жыл
Пәні:әдебиет «Тексерілді»
ДОТЖО: А.Қ.Егізбай
Сабақ тақырбы: «Алпамыс батыр» жыры |
Мектеп: № 18 Абай атындағы жалпы орта мектебі |
|||
Күні: 20.09.2016ж. |
Мұғалімнің аты, жөні: Смаилова Ақжарқын Әбиқызы |
|||
СЫНЫП: 6 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: |
||
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары) |
О1. Жырдың сюжеттік мазмұнын біледі. Ж1. Жырдағы оқиғаларды композициялық тұрғыда кезеңдейді. Ж2. Көркемдік,тарихи сипатын талдайды. Ж5. Батырлық,ерлік ұғымдарын кең ауқымда зерделейді. |
|||
Сабақтың деңгейлік мақсаттары |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады:жыр сюжетін мазмұндай алады. Оқушылардың көбі мынаны орындай алады:кейіпкерлер әрекетін бағалай алады. Оқушылардың кейбіреулері мынаны орындай алады: «Алпамыс батыр» жырының көркемдік сипатын аша алады. |
|||
Тілдік мақсат |
Оқушылар орындай алады: эпостық жырларды талдай алады. Нақты тақырыпқа арналған сөздік қор мен терминология: эпос, дастан, жыр, сюжет,композиция Айтылым мен жазылым үшін қолдануға болатын тіркестердің жиынтығы (жиынтықтары): жаугершілік заман,батырлар ерлігі, құлдың қысастығы,ақиқаттың үстемдігі
|
|||
Бағалау критерийлері 1.Жыр мазмұнын түсінеді. 2. Батырлар жырының өзге үлгілерімен салыстырады. 3. Теориялық тұрғыда сипаттайды. 4. Алпамыс батырдың ерлік өнегесінен өмірлік ғибрат алады. |
|
||||||||||||||||||||||||
Жоспарланған уақыт |
Сабақтың барысы |
Бағалау түрлері |
||||||||||||||||||||||
І. Ұйымдас тыру кезеңі 5 минут |
І. Топтастыру: түсті шарлар арқылы 4 топқа бірігеді. ІІ.Психологиялық ахуал қалыптастыру: |
формативті бағалау |
||||||||||||||||||||||
ІІ. Үй тапсыр масын сұрау. 10 минут |
1.«Білімді жетер мұратқа» бөлімі (Блум таксономиясының білу,түсіну, қолдану деңгейіндегі тапсырмалар):
1-топқа: «Алпамыс батыр» қандай шығармаға жатады? Жыр оқиғасы қай жерде болған? Жыр кейіпкерлерін ата. Жыр қандай ұйқаста, өлеңнің қай формасында жазылған?
2-топқа: Байбөрі образына мінездеме жаса. Байбөрінің арманы не? Алпамыс әке үмітін қалай ақтады? Ұлтан құлдың мақсаты қандай?
3-топқа: Ұлтан кімнің баласы? Оның тақ мұрагері бола алмау себебі неде? Құлсары неліктен қызы Гүлбаршынды Алпамысқа бергісі келмеді? Уәдені,антты,сертті бұзбау туралы мақал-мәтел айт.
4-топқа: Алпамыстың портретін сомда. Батыр қолданған құрал-сайман атаулары? Тайшық хан неден қорықты? Мыстан кемпір не үшін Тайшық ханға көмектесті?
5-топқа: Гүлбаршынға мінездеме бер. Шұбардың қандай қасиеттері бар? Жолдастық,достыққа адалдық туралы мақал-мәтел айт. Жырда қандай халықтардың аты аталған? Қандай жырларды білесің?
6-топқа: Алпамыс өз өміріндегі қиыншылықтарды қалай жеңді? Жырда қандай дәстүрлер көрініс тапқан? Кейқуат образына сипаттама бер. Әділдік, ел билеу тақырыбында мақал-мәтелдер айт. Жыр деген не?
1-қатар: «Алпамыстың өмірге келуі» 2-қатар: «Алпамыстың Гүлбаршынды алуы» 3-қатар: Алпамыстың Тайшық хан еліне жорығы» |
Әр дұрыс жауапқа 1фишка беріледі, соңында фишкалары көп топ жеңімпаз ретінде танылады. 3-5 балл аралығында бағаланады |
||||||||||||||||||||||
V. Мағынаны тану. 15 минут 1минут |
Кинометафора әдісі: «Алпамыс батыр» мултьфильмінен үзінді тамашалау Әдеби –теориялық ұғымдар: теңеу,метафора,гипербола, литота,кейіптеу ерекшеліктерін ажырату. «Талаптыға нұр жауар»: (Блум таксономиясының жинақтау деңгейіндегі тапсырмалар):семантикалық картамен жұмыс 1-топқа:
2-топқа: Құртқа мен Гүлбаршын образдарын венн диаграммасында салыстырып,айырмашылықтарын табыңдар.
3-топқа:Жырдың композициялық кезеңдерін ажыратыңдар. 4-топқа: кейіпкерлерге мінездеме беріңдер. 5-топқа: жырдағы оқиғаларды санаңдар. 6-топқа:Алпамыстың бейнесін сөзбен суреттеңдер.
|
формативті бағалау
1-3 ұпай аралығында |
||||||||||||||||||||||
VІ. Ой толғаныс: 10 минут |
Жас ғалымдар қоғамының тапсырмасы:таныстырылым жасаңдар 1-топқа: Жырдағы топонимикалық атаулар. 2-топқа:Жырдағы арулар бейнесіне талдау жасаңдар. 3-топқа:Батыр болу үшін ер-азаматтың бойында қандай қасиеттер болуы керек? 4-топқа: Жырдағы діни ұғымдар. 5-топқа: Жырдағы көркемдегіш құралдарды табыңдар. 6-топқа:Жырдың буын саны мен ұйқас түрін ажыратыңдар. |
3-5 ұпай аралығында
|
||||||||||||||||||||||
Сабақты бекіту 5минут |
Алпамыс батыр Топтастыру әдісі:1. батырдың образын жинақтайды.
2.Бейбіт күннің батырлары қандай болуы керек? |
3-5 ұпай аралығында
|
||||||||||||||||||||||
Үйге тапсырма 2 минут |
Жалпы тапсырма: «Бейбіт күннің батырлары» тақырыбында эссе жазып келу (70сөз) 1-деңгей: сөздік құраңдар. Алпамыстың суретін салыңдар. 2-деңгей: 5ашық сұрақ дайындаңдар. 3-деңгей: Жырдан үзінді жаттаңдар. Жырдан батырдың портретін сомдаған тұстарынан кескіндеме құрастыру. |
1-7 ұпай аралығында
|
||||||||||||||||||||||
Шығармашалыққа бейімдеуге, функционалдық сауаттылығын дамытуға арналған тапсырма лар: Қабілеті жоғары оқушыларға тапсырмалар |
Ойлануға арналған сұрақ: «Алпамыс батыр» жыры қай елдікі? Батыр есімінің мағынасы? Алпамыс батыр өмірде болған ба?(дәлел, дәйек келтіріңдер) |
1-3 ұпай аралығында
Әр сұраққа 1ұпай
|
||||||||||||||||||||||
Бағалау 1 минут |
Әр топтағы топбасшылардың бағалау парақтары негізінде жиынтық балл мен бағаны жариялау, мадақтау. |
|
||||||||||||||||||||||
Кері байланыс 2минут |
Ерлік,Отан алдындағы ер-азаматты парызы жайлы қорытынды ой түю. |
|
||||||||||||||||||||||
Қосымша ақпарат |
||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыс: әдебиет,музыка, сурет,тарих АКT‐мен байланыс құралдарымен байланыс: интербелсенді тақта |
||||||||||||||||||||||||
|
Рефлексия |
|||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты мен сабақта жоспарланған іс-әрекеттерді орындауда не тиімді болды? |
|
|||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты мен сабақта жоспарланған іс-әрекеттерді орындауда не тиімсіз болды?
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
Келесі сабақта өз жоспарыңызға қандай өзгерістер енгізген болар едіңіз?
|
|
1-топқа:
Кейіпкер сипаты |
|
|
|
|
Ғайып-ерен қырық шілтеннің қорғауында жүретін образ |
|
|
|
|
Уайымға салынып, уәдесін бұзған кейіпкер |
|
|
|
|
Ақылы таяз,мінезі дөрекі адам |
|
|
|
|
Ақылына көркі сай образ |
|
|
|
|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2-топқа: Құртқа мен Гүлбаршын образдарын венн диаграммасында салыстырып,
айырмашылықтарын табыңдар.
айрмашылықтары
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3-топқа:Жырдың композициялық кезеңдерін ажыратыңдар.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4-топқа: кейіпкерлерге мінездеме беріңдер.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5-топқа: жырдағы оқиғаларды санаңдар.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6-топқа:Алпамыстың бейнесін сөзбен суреттеңдер.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-топқа: Жырдағы топонимикалық атаулар.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2-топқа:Жырдағы арулар бейнесіне талдау жасаңдар.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3-топқа:Батыр болу үшін ер-азаматтың бойында қандай қасиеттер болуы керек?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4-топқа: Жырдағы діни ұғымдар.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5-топқа: Жырдағы көркемдегіш құралдарды табыңдар.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6-топқа:Жырдың буын саны мен ұйқас түрін ажыратыңдар.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Жалпы тапсырма: «Бейбіт күннің батырлары» тақырыбында эссе жазып келу (70сөз) Мына тапсырмалардың қайсысын орындайсыз,таңдаңыз: 1-деңгей: сөздік құраңдар. Алпамыстың суретін салыңдар. 2-деңгей: 5ашық сұрақ дайындаңдар. 3-деңгей: Жырдан үзінді жаттаңдар. Жырдан батырдың портретін сомдаған тұстарынан кескіндеме құрастыру. |
Ойлануға арналған сұрақ: «Алпамыс батыр» жыры қай елдікі? Батыр есімінің мағынасы? Алпамыс батыр өмірде болған ба?(дәлел, дәйек келтіріңдер) |
Жалпы тапсырма: «Бейбіт күннің батырлары» тақырыбында эссе жазып келу (70сөз) Мына тапсырмалардың қайсысын орындайсыз,таңдаңыз: 1-деңгей: сөздік құраңдар. Алпамыстың суретін салыңдар. 2-деңгей: 5ашық сұрақ дайындаңдар. 3-деңгей: Жырдан үзінді жаттаңдар. Жырдан батырдың портретін сомдаған тұстарынан кескіндеме құрастыру. |
Ойлануға арналған сұрақ: «Алпамыс батыр» жыры қай елдікі? Батыр есімінің мағынасы? Алпамыс батыр өмірде болған ба?(дәлел, дәйек келтіріңдер) |
Жалпы тапсырма: «Бейбіт күннің батырлары» тақырыбында эссе жазып келу (70сөз) Мына тапсырмалардың қайсысын орындайсыз,таңдаңыз: 1-деңгей: сөздік құраңдар. Алпамыстың суретін салыңдар. 2-деңгей: 5ашық сұрақ дайындаңдар. 3-деңгей: Жырдан үзінді жаттаңдар. Жырдан батырдың портретін сомдаған тұстарынан кескіндеме құрастыру. |
Ойлануға арналған сұрақ: «Алпамыс батыр» жыры қай елдікі? Батыр есімінің мағынасы? Алпамыс батыр өмірде болған ба?(дәлел, дәйек келтіріңдер) |
Жалпы тапсырма: «Бейбіт күннің батырлары» тақырыбында эссе жазып келу (70сөз) Мына тапсырмалардың қайсысын орындайсыз,таңдаңыз: 1-деңгей: сөздік құраңдар. Алпамыстың суретін салыңдар. 2-деңгей: 5ашық сұрақ дайындаңдар. 3-деңгей: Жырдан үзінді жаттаңдар. Жырдан батырдың портретін сомдаған тұстарынан кескіндеме құрастыру. |
Ойлануға арналған сұрақ: «Алпамыс батыр» жыры қай елдікі? Батыр есімінің мағынасы? Алпамыс батыр өмірде болған ба?(дәлел, дәйек келтіріңдер) |
Жалпы тапсырма: «Бейбіт күннің батырлары» тақырыбында эссе жазып келу (70сөз) Мына тапсырмалардың қайсысын орындайсыз,таңдаңыз: 1-деңгей: сөздік құраңдар. Алпамыстың суретін салыңдар. 2-деңгей: 5ашық сұрақ дайындаңдар. 3-деңгей: Жырдан үзінді жаттаңдар. Жырдан батырдың портретін сомдаған тұстарынан кескіндеме құрастыру. |
Ойлануға арналған сұрақ: «Алпамыс батыр» жыры қай елдікі? Батыр есімінің мағынасы? Алпамыс батыр өмірде болған ба?(дәлел, дәйек келтіріңдер) |
Оқушының аты-жөні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушылардың сабақтағы іс-әрекетін бағалау дискрипторы:
Топ атауы:
Топбасшы: Мерзімі:
Оқушының аты |
Сұрақ-жауап |
Сахналық қойылым |
Кестемен жұмыс |
Таныстырылым |
Қосымша сұрақтар,оқушы белсенділігі |
Қорытынды баға |
|
0-1 балл |
3-4-5 балл |
1-5 балл |
1-5 балл балл |
4 балл |
20 балл |
|
І |
ІІ |
ІІІ |
ІҮ |
Ү |
ҮІ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушылардың сабақтағы іс-әрекетін бағалау дискрипторы:
Топ атауы:
Топбасшы: Мерзімі:
Оқушының аты |
Сұрақ-жауап |
Сахналық қойылым |
Кестемен жұмыс |
Таныстырылым |
Қосымша сұрақтар,оқушы белсенділігі |
Қорытынды баға |
|
0-1 балл |
3-4-5 балл |
1-5 балл |
1-5 балл балл |
4 балл |
20 балл |
|
І |
ІІ |
ІІІ |
ІҮ |
Ү |
ҮІ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушылардың сабақтағы іс-әрекетін бағалау дискрипторы:
Топ атауы:
Топбасшы: Мерзімі:
Оқушының аты |
Сұрақ-жауап |
Сахналық қойылым |
Кестемен жұмыс |
Таныстырылым |
Қосымша сұрақтар,оқушы белсенділігі |
Қорытынды баға |
|
0-1 балл |
3-4-5 балл |
1-5 балл |
1-5 балл балл |
4 балл |
20 балл |
|
І |
ІІ |
ІІІ |
ІҮ |
Ү |
ҮІ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-шығармашылық тапсырма:
№ |
Қорқыт атаның нақыл сөздерін жаз |
Қазіргі қазақ мақал-мәтелдерінің ұқсас нұсқаларын жаз |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
----------------------------------------------------------------------------------------------
1-шығармашылық тапсырма:
№ |
Қорқыт атаның нақыл сөздерін жаз |
Қазіргі қазақ мақал-мәтелдерінің ұқсас нұсқаларын жаз |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
«Жырды толық меңгердің бе?»
№ |
«Оғыз-наманың» басты идеясы не? |
«Оғыз-нама» әдебиеттің қай жанрына жатады, дәлелдеңіз? |
|
|
|
Семантикалық карта: «Кейіпкерлер әлеміне саяхат»
Шығарманың атауы |
Елтеріс |
Дерсеханұлы Бұқаш |
|
«Қорқыт ата кітабы» |
|
|
|
«Күлтегін жыры» |
|
|
|
«Алып Ер Тоңа» дастаны |
|
|
|
«Тұжырым» кестесін толырыңдар:
Бөлімдер |
Жыр кейіпкерлерінің көңіл-күйі |
Себебін жазыңыз |
«Қазан бектің ауылын жау шапқаны туралы жыр» |
|
|
«Дерсеханұлы Бұқаш туралы жыр» |
|
|
|
|
|
Қазақ әдебиетінің тарихи кезеңдері |
Көрнекті өкілдерін жаз |
Кезеңге тән шығармалар атауын жаз |
Ежелгі дәуір әдебиеті |
|
|
Халық ауыз әдебиеті |
|
|
Жыраулар поэзиясы |
|
|
Зар заман ақындары |
|
|
Ағартушылық әдебиет |
|
|
ХХ ғасыр басындағы әдебиет |
|
|
Кеңестік дәуір әдебиеті |
|
|
Тәуелсіздік жылдарындағы әдебиет |
|
|
«Инсерт әдісі»
Үйрендім |
Алған әсерім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------
«Инсерт әдісі»
Үйрендім |
Алған әсерім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------
«Инсерт әдісі»
Үйрендім |
Алған әсерім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------
«Инсерт әдісі»
Үйрендім |
Алған әсерім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------
«Инсерт әдісі»
Үйрендім |
Алған әсерім |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|