1-сабақ
Тыңдалымалды тапсырмасы
Сабақтың лексикалық минимумымен
жұмыс
Берілген сөздердің мағынасын
түсіндіру: хакім, таразы, ту тігу, амал
қылу, іші тар, қу сүйек, ғибрат, дат
т.б
Тыңдалым тапсырмасы
Оқушыларға Абай Құнанбаевтың «Ескендір» поэмасының
аудиосынан үзінділер тыңдатылады.
Тыңдалым кезіндегі
тапсырма: «Сәйкестендір» тәсілі.
Мәтінді тыңдап, сөз/ сөз тіркестерін
сәйкестендіру.
Мысалы: Ескендір – мақтан сүйгіш,
қызғаншақ
Дарияның
суындай
|
мөлдір
бұлақ
|
Қан
ішер
|
жұрт
|
Сылдыр
қаққан
|
сар
далада
|
шөлдеген
|
қандар
ақты
|
Сандалды
|
сүйек
|
Үміт
|
қаһарлы
хан
|
Қу
|
іс
|
Таң
қаларлық
|
үзді
|
Бағалау. Дұрыс-бұрысын мұғалімнің тексеруі
Тыңдалымнан кейінгі
тапсырма:
ЖЖ. «СКТ» картасын толтыру
«Сатылай кешенді талдау»
кестесі нөмірленіп, оқушылар бірдей сандар арқылы жұптарға
бөлінеді, кесте таратылады. Жұмысты жұпта
орындайды.
Бағалау. Жұптарға дұрыс жауабын ұсыну арқылы жұмыс
тексеріледі.
«Ыстық орындық»
әдісі.
«Ыстық орындыққа» оқушылар
белгілі бір рөлді таңдап отырады. (Ескендір патша, Аристотель,
Абай)
Оқушылар мәтін мазмұнына сай,
сұрақтар қояды.
Мәселен,
Ескендірге:
Абайға:
Аристотельге:
СЖ. Сабақта алған ақпараты мен түйген ойы бойынша «Төрт сөйлем»
тәсілін қолданып, қорытынды жасау.
«Төрт сөйлем»
тәсілі.
1.
Пікір. Поэмада көтерілген
негізгі мәселе/ сабақта жасалған әрекеттер бойынша өзіндік пікірін
бір сөйлеммен айтады.
2.
Дәлел. Өз пікірін бір
сөйлеммен дәлелдейді.
3.
Мысал. Пікірін өмірмен
байланыстырып, мысал келтіреді.
4.
Қорытынды. Тақырып/мәселе бойынша қорытынды
шығарады
Дескрипторлар:
-
Поэманың идеялық мазмұны мен философиялық
түйінін түсінеді;
-
Автордың ойын бағалай
алады;
-
Тақырып аясында қорытынды
жасай отырып, өз ойын сенімді
білдіреді.
Бағалау.
«Ең үздік пікір» әдісі арқылы
бағалау.
Кері
байланыс. «Бес саусақ» әдісі
2-сабақ
Оқылым алды
тапсырмасы
Оқушыларға жанр туралы тағы бір мәрте қысқаша түсінік
беру.
Поэма – эпостық жанрдың бір
түрі, белгілі бір оқиғаны,
адам тағдырын, заман шындығын өлеңмен сипаттайтын поэтикалық
шығарма.
Оқылым
тапсырмасы
Оқушыларға Абай Құнанбаевтың «Ескендір» поэмасынан
үзінділер таратылады.
Оқылымнан кейінгі
тапсырма:
Поэма мазмұнын түсінгенін
тексеру және сыни ойлау дағдыларын жетілдіру мақсатында сұрақтар
қойылып, оқушылардың сөйлеу мәнеріне назар
аударылады.
-
«Ескендір» поэмасында қандай
мәселелер көтерілген?
-
Бүгінгі өмірмен байланысты
қарастыратын болсақ, қандай мәселені көруге
болады?
-
«Ескендір» поэмасының идеялық мазмұны,
философиялық түйіні
қандай?
-
Поэма авторының негізгі ойы
қандай?
-
Поэманы тыңдаған/оқыған соң қандай ой
түйдің?
ЖЖ. Поэмада көтерілген мәселелер кестесін
толтырту.
Мәселелер
|
Поэмадан
мысал
|
Бүгінгі күнмен
байланыс
|
|
|
|
|
|
|
ТЖ. Анықтаған мәселелері ұқсас жұптар бір топта топтасып,
«ФИШБОУН» тәсілі бойынша талдау жасайды.
* Балықтың басы - поэмада
көрсетілген мәселе;
* Балықтың үстіңгі қабырғалары
– сол мәселенің сол кезең мен кеңістік талабына сай шығу
себептері;
* Балықтың астыңғы қабырғалары
– оған дәлел келтіру үшін пәнаралық білімді қолдану және поэмадан
мысал келтіру;
* Балықтың құйрығы – оқушылардың өз тұжырым,
пікірлері/қорытындылары, бүгінгі күнмен салыстыра
сөйлеу.
Дескрипторлар:
-
Поэмадағы көтерілген
мәселелерді анықтайды;
-
Мәселелерді бүгінгі өмірмен
байланыстыра алады;
-
Тақырып аясында қорытынды
жасай отырып, өз ойын сенімді
дәлелдейді;
-
Қойылған сұрақтарға еркін
жауап береді.
Бағалау. Критерийлерге сүйене отырып, топтардың жұмысын
бағалау.
|