Осы ерекшеліктерінің
ішінен геймификацияны қарастырайық.
Геймификация - бұл
ойын формаларын ойын емес контекстке енгізу: жұмыс, оқу және
күнделікті өмір болып табылатын әдіс. Геймификация оқушылардың
қызығушылығын арттыруға, ынтасын көбейтуге және барынша белсенді
болуға көмектеседі.
Оқытудағы геймификацияны мектеп сабағында да, қосымша
курстарда да, корпоративті оқытуда да қолдануға болады. Мектепте
математиканы оқытудан бастап, қызметкерлерді басқару дағдыларын
үйретуге дейінгі кез-келген процесс ойын әлеміне немесе ойын
аңызына айналуы мүмкін. Оқытуды геймификациялауда ешқандай
шектеулер жоқ. Оқыту көтермелеу және рейтинг жүйесін қолдану
арқылы да, үшінші тарап бағдарламаларының көмегімен де жүргізілуі
мүмкін. Мысалы, балаларға смартфон мен интерактив арқылы оқуға
деген сүйіспеншілік баулиды, ал VR-технологиялар тікелей сабақтарда
әлем бойынша саяхат жасау арқылы әлемді тануға көмектеседі. Мұндай
ойындардың дамуы мен тұжырымдамасы ойын дизайнерлерімен
айналысады. Білім беруді геймизациялау балаларда да,
ересектерде де оқуға деген қызығушылықты арттыруға көмектеседі. Бұл
барлық жастағы адамдарға жарамды әмбебап әдіс. Бұл ретте, ойын
оқыту атқарып, өз мақсаты: дұрыс көзқарас, ол көмектеседі, білім
алу және үйрену оларды тәжірибеде қолдану. Бұл тәсілдің жалғыз
кемшілігі-ол барлық оқытуды толығымен алмастыра алмайды және
бағдарламаның бір бөлігін ғана алуы керек, әсіресе мектеп туралы.
Тіпті ең белсенді балалар сабақтағы тұрақты ойындардан
шаршайды[3].
Мысалы, Ли Шелдон курсты құру
тәжірибесі туралы әңгімелейді. Көп ойыншы ойынының бейнесі бойынша
оқу орындарында өте табысты және оқушылардың жақсы үлгерімі және
олардың қызығушылығы түрінде өзінің өміршеңдігін көрсетті. Егер
бәрін геймификациялау туралы айтатын болсақ онлайн оқыту процесінде
әртүрлі тәсілдерді табуға болады. Бірақ, олар оқытуды басқару
жүйесіне геймификация элементтерін енгізуден тұрады. Тағы бір
тәсіл-параллель геймификация оқытуды басқару жүйесі және оқыту
жүйесінің өзі болып табылады [4].
Қазіргі таңда, білім берудегі
геймификация — әр түрлі білім міндеттері ойын элементтерінің
көмегімен шешілуде. Ойын арқылы үйрену жаңа идея емес, бірақ оның
іске асырылуы әйгілі отандық мұғалімдер мен психологтар
сипаттағаннан біршама ерекшеленеді. Геймификация қандай тапсырмалар
үшін жақсы? Барлығы үшін емес; оқу процесінде қажетті тәртіп пен
маңызды, ойын емес іс-шараларға уақыт қалады. Ойын оқушыға
шығармашылық жұмысқа шабыт беру, күнделікті оқу тәжірибесінен
мағынаны табу, мінез-құлықты түзету, әдеттерді нығайту және т. б.
қажет болған кезде көмектеседі [5].
Геймификация элементтерін
iSpring Learn-де қолдану қазіргі таңда қарқынды дамып келе жатқан
онлайн оқыту және курстарын жасаудың алдынғы қатарлы орталары болып
табылады. Ойын механикасы оқуға қатысуға көмектеседі және жаңа
жетістіктерге итермелейді. Оқушылар тапсырмаларды сәтті орындағаны
үшін ұпайлар мен белгілермен марапаттау, сонымен қатар, рейтингтер
арқылы бәсекелестік элементін қосуға мүмкіндік
береді.
Мұғалім үшін геймификация
қалай жұмыс істейді? Оқу барысында пайдаланушылар
ұпай жинайды және нәтижелерін басқа оқушылардың жетістіктерімен
салыстыра алады. Курстарды қарау және тесттерді, тренажерлерді,
тапсырмаларды сәтті аяқтау үшін ұпайларды тағайындау қажет. Сіз
өзіңіздің есептік жазбаңыздың барлық материалдарына қолданылатын
тұрақты ұпайларды орната аласыз. Мысалы, әр дәріс үшін 10 ұпай және
әр тест үшін 50 ұпай жинаңыз. Егер сізде көптеген материалдар
жүктелген болса, бұл опция пайдалы – көзілдірік автоматты түрде
орнатылады. Сондай-ақ, ұпайларды әр курс
үшін жеке-жеке реттеуге болады және материалдың күрделілігіне
байланысты әр түрлі мөлшерде беруге болады(сурет -
1).
Сурет – 1. Ұпай қосып отыру
терезесі
Бейдждер. Оқушыларға жинаған ұпайлары
үшін және оқу материалдарын тапсырғаны үшін бейдждер бере
аласыз(сурет - 2). Мысалы, қызметкерлерді әр 100 ұпай үшін жаңа
белгішемен марапаттап, немесе суық қоңырау техникасы бойынша өткен
курс үшін "үздік оқушы" атағын бере аласыз. Геймификация
параметрлерінде сіз белгілерді беру шарттарын көрсетіп, бұрын
қосылған тізімді көре аласыз. ISpring Learn-да кірістірілген
белгілер жиынтығы бар, сонымен қатар суреттерді жүктеуге
болады.
Сурет – 2. Бейдждерды
қолдану.
Рейтинг. Рейтингтер жақсы оқуға
итермелейді және қызметкерлердің үлгерімін бағалауға көмектеседі.
Сіз топ немесе ұйым бойынша пайдаланушының позициясын көре аласыз
және қызметкерлерді олардың жетістіктері бойынша бөле аласыз.
Мысалы, студенттерді оқыту нәтижелері бойынша үздік ондықты таңдап,
оларды үздік студенттер тізіміне қосуға болады(Сурет -
3).
Сурет – 3.
Рейтинг
Пайдаланушы порталындағы
оқушылардың жетістіктері. Пайдаланушы порталында студент
өзінің жетістіктерін бақылай алады. Ол аяқталған тапсырмалар үшін
ұпайлар мен белгілерді алады және жалпы рейтингтегі әріптестерінің
деңгейімен салыстыра алады. Сол терезеде алынған барлық
сертификаттар жинақталған(сурет - 4). Студент әрқашан кез-келген
адамды жүктеп, басып шығара алады.
Сурет – 4. Жетістіктері мен
сертификаттар
Дизайн. Бұл қойындыда есептік
жазбаның түс схемасы, логотип және сайт белгішесі (фавикон)
теңшелген.Сіз қалаған функцияны таңдап, оның параметрлеріне
өтуіңізге болады. Пайдаланушы порталын, өзін-өзі тіркеу,
материалдарды сату және геймификация функцияларын басқарыңыз.
Сондай – ақ, сіз қосымша мүмкіндіктерді орната аласыз-статистиканы
қалпына келтіру, сертификаттар беру, тілдік нұсқалар мен
хабарландыруларды өзгерту.
Қорыта айтқанда,
геймификация бізге не береді? Эмоционалды қосу, толқу, оқу
тапсырмасына шоғырлануды және ләззат
алуды.
Қателік жасап
қою қорқынышын
алдын-алуды
үйретеді. Бірігіп жұмыс
жасауды, оқу кезінде қарым-қатынас жасауды
үйренудің мүмкіндігі болып
саналады. Егер, басты кемшілігін алып
тастасақ(онлайн ортаның ақылы болуы) iSpring Learn ортасындағы
геймификация элементтерінен құралған курстарды аралас оқытуда
пайдалану — қазіргі заманның инновациясы және ең алдыңғы
тенденциясына айналуы әбден
ықтимал.
Әдебиеттер.
-
https://rosuchebnik.ru/material/smeshannoe-obuchenie-i-geymifikatsiya-klyuchevye-trendy-pedagogiki/
-
https://soware.ru/products/ispring-learn
-
«Вовлекай и
властвуй. Игровое мышление на службе бизнеса» — Кевин Вербах и
Дэн Хантер. Книга от создателей первого в мире курса по
геймификации,-
-
Ярина С.Ю. «Геймификация:
Зарубежный и Отечественный опыт» https://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/25525/1/nito_2018_091.pdf.
-
https://rosuchebnik.ru/material/smeshannoe-obuchenie-i-geymifikatsiya-klyuchevye-trendy-pedagogiki/