6-сынып | Қазақ әдебиеті |
Сабақтың тақырыбы: | М.Жұмабаев «Қазақ тілі», «Мен кім?» өлеңдері |
Жалпы мақсат: | Ақын жайлы мәлімет алу,өлеңдерінің идеялық мазмұнын, тәрбиелік мәнін ұғыну, теориялық талдау жасау, өзіндік тұжырым жасау.
|
Сілтеме | Мұғалімге арналған нұсқаулық(үшінші негізгі деңгей), «Әдебиет пәнінен оқыту әдістемесі»6-сынып, «Әдебиет» оқулығы 6-сынып.
|
Оқыту нәтижелері: | Ақын өлеңдерінің иеялық мазмұнын ұғынады. Көркемдік тіліне, өлең құрылысына талдау жасайды.Өзіндік тұжырым жасап үйренеді
|
Негізгі идеялар: | 1.Алтын күннен бағасыз бір белгі боп,Нұрлы жұлдыз, бабам тілі сен қалдың!2.»Адам шын адам болам десе, халық ісі, халық пайдасы жолында құрбан бола білсін» М.Жұмабаев. |
Тапсырмалар: | 1.Кестемен жұмыс («Екі жақты күнделік»)2.Семантикалық карта толтыру (сәйкесін көрсету)3. Теориялық тапсырма (өлең құрылысына талдау)4. «Сен – маған, мен-саған» (сұрақ-жауап) |
Әдістер: | «Шаттық шеңбері», «Қашпа доп», «Екі жақты күнделік», «Семантикалық карта», талдау,диалогтық әдістер |
Сабақ барысы: | Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті |
Ұйымдастыру кезеңі
| 1)Психологиялық ахуал туғызу«Шаттық шеңбері» - Енді балалар, сабағымызды бастамас бұрын бір-бірімізге ізгі тілектерімізді білдірейік! (оқушылардың тілектері тыңдалады)- Қалай, оқушылар, көңіліміз біршама көтеріліп қалды ма? Тамаша!2) Сынып оқушыларын «Сиқырлы гүл» әдісімен үштопқа бөліп алу. Топтық жұмысқа байланысты ережелерді еске түсіру. | Оқушылар ортаға шығып , айнала шеңбер құрып: Армысың, күн! (күнге қол созады) Армысың ,аспан! (аспанға тағзым етеді)Армысың сен, армысың сен! (екі жағындағы сыныптасымен аманда-сады)Міне, менің қолым бос, (жоғары көтеріп қолын көрсетеді)Жылуыма жылу қос! – деп бірі-бірінің қолынан ұстайды.
Оқушылар бір-біріне жылы лебіздерін білдіредіОқушылар «Сиқырлы гүл» әдісімен топқа бөлінедіТоптық жұмысқа байланысты ережелерді атайды. |
|
Үй тапсырмасын сұрау | А.Байтұрсыновтың «Анама хат» өлеңін жаттау. «Қашпа доп» әдісі бойынша ақын өмірі мен шығармашылығына байланысты сұрақтар қою арқылы бекіту. | Әр топтан бір оқушы шығып, А.Байтұрсыновтың «Анама хат» өлеңін жатқа айтады. Әр топ мүшелері өзіне қойылған сұрақтарға жауап береді.1.Қазақ әдебиетіндегі «Бес арысты» ата2.А.Байтұрсынов кім?3.Нешінші жылдар арасында өмір сүрген?4.А.Байтұрсынов қай жерде туып өсті5.Қандай шығармалары бар?6. «Қара бұлт» өлеңі не жайлы?7. «Анама хат» қандай өлең? Қай кезде шығарылған?8. «Қара бұлт» өлеңінде қандай адамды сынайды?9.А.Байтұрсынов еліне қандай еңбегі сіңді? |
Тұсаукесер:
| Не көрсем де – Алаш үшін көргенім,Маған артық ұлтым үшін өлгенім!Мен өлсем де Алаш өлмес, көркейер,Істей берсін қолдарынан келгенін,-Оқушылар бұл өлең сіздерге таныс па? Кім жалғасытырады? Авторы кім? Ол жайлы не білеміз?- Оқушылар бұның бәрін не үшін еске түсіріп жатырмыз? (оқушылар болжам жасайды, жаңа тақырыпты өздері анық-тап табуы тиіс) | Оқушылар өлең шумағын еске түсіріп, жалғастырады,авторын атайды. Жаңа тақырыпқа болжам жасайды.
|
Жаңа сабақ:
| - Дұрыс айтасыңдыр! Бүгінгі сабақта біз ақын Мағжан Жұмабаевтың «Қазақ тілі», «Мен кім?» өлеңдерімен танысамыз. (тақтаға күннің жады мен тақырыпты жазып қою, мақсатын айта кету)«Табысқа жету» критерийлерін құру.
- Алдымен ақын туралы дайындалған бейне-үзікке назар аударамыз.Мағжан жайлы біршама мәлімет алдыңыздар ғой? Олай болса, ақынның өлеңдерімен танысайық.Сөздік жұмысын жүргізу:Ерікке ұмытылған-Ұшқыр жаны кісенде –Қос қанат –Нұрлы жұлдыз –Қан суынған, жүрек солғын –Өлеңмен танысып шықсақ енді мәтінмен жұмыс жасаймыз. Өлең мазмұнын қаншалықты ұғынғанын тексеру үшін не жайлы жазылған өлең екенін сұрау. Тақырыбын, идеясын анықтау.Топтық жұмыс ұсынылады1-тапсырма«Екі жақты күнделік» (кестемен жұмыс)1-топқа «Қазақ тілі» өлеңі бойынша
| Күннің жады мен тақырыпты дәптерге жазып қояды.
Табыс критерийлерін құрады
Ақын туралы бейне-үзікті тамашалап, ақын өміріне қатысты мәлімет алады.Әр топтан екі оқушы екі өлеңін мәнерлеп оқиды, өлең мазмұнымен танысады.Сөздердің мағынасын түсіндіру.
Өлең не жайлы екенін айтады. Тақырыбын, идеясын анықтайды.
Топ мүшелері кестені толтырады. Өлең шумақтарына қатысты өз пікірлерін білдіреді.
|
Кейінгі тапсырмалар
|
«Қазақ тілі», «Мен кім?» өлеңдерінжаттау. Ақын өміріне қатысты деректер іздеп келу. |
Үй тапсырмасын күнделіктеріне жазып алады |
Бағалау | Топ мүшелерінің бағалау парақшаларын алып, қорытынды баға шығару | Күнделіктеріне баға қойғызады. |
Кері байланыс:
| Рефлекция«Менің көңіл күйім» баспалдағыКеремет, өзіме сенімдімін, жаман емес, маған көмек керек, білмеймін, нашар | Оқушылар стикерлерге өз есімдерін жазып, тақтаға салынған баспалдақтардың біріне жабыстырады. |