Сабақтың
мақсаттары:
|
Білімділік: балалардың бөлме өсімдіктері туралы
білімдерін кеңейту (тобы, атауы, құрылысы, маңыздылығы).
Өсімдіктерді салыстыра білу, олардың айырмашылығы мен ұқсастығын
таба алу, олардың өсуіне қажетті жағдаймен
таныстыру. Дамытушылық: бөлме өсімдіктері морфологиялық,
экологиялық ерекшеліктеріне байланысты бірнеше топқа бөлінетіндігін
түсіндіру барысында оқушылардың ой-өрісін дамыту.
Тәрбиелілік: әңгімеге араласа білуге, өз көзқарасын
ашық айта алуға тәрбиелеу. Бөлме өсімдіктерін өсіруге, күтуге деген
қызығушылықтарын арттыру.
|
Ортасы
|
Білу, түсіну,
қолдану
2. Бөлме гүлдерінің орналасу
ережесіне сай тәжірибе жұмысын
жүргізу
Критерийі
– бөлме гүлдерінің қай топқа
жататынын және орналасу тәртібін
үйренеді
Дескриптор:
-
Бөлме гүлдерінің түрлерімен
танысады
-
Бөлме гүлдері түрлеріне
байланысты топтарға бөлінетінін
үйренеді
-
Бөлме гүлдерін ережеге сәйкес
орналастыруға
дағдыланады
Барлық өсімдіктер морфологиялық,
экологиялық ерекшеліктеріне байланысты мына топтарға
бөлінеді
Гүлдері әсем өсімдіктер. Мұндай
өсімдіктердің гүлдеуі ұзақ уақыт немесе қысқа мерзімді болып
бөлінеді. Ұзақ уақыт гүлдейтін өсімдіктер: архидея, пеларгония,
синполия. Қысқа мерзімді: гиппеаструм, кренум, кливия.
Өсімдіктердің гүлдеу уақыты да әртүрлі. Қыста гүлдейтін өсімдіктер:
хрезентема, цикломен, пуансеттия, камелия. Көктемде және жазда
гүлдейтін өсімдіктер: азалия, пелоргония,
глоксиния. Жапырақтары сәнді өсімдіктер.
Бұл топқа көптеген бөлме
өсімдіктері кіреді. Олар гүл өсірушілерді әдемі жапырақ пішінімен
(пальмалар, папоротниктер, филодендрондар) немесе ерекше жарқын
түрлі-түсті бояулармен (бегониалар, жебелер, кодиумдар, көптеген
акантус) тартады. Өсімдіктерді өсіру кезінде олардың әрқайсысының
жарықты қалай қажет ететінін білу керек. Кейбіреулер көлеңкелі
жерлерді қалайды; жарық шамадан тыс көп болса олардың жапырақтары
бозғылт, ашық түске айналады, түрлі-түсті үлгіні жоғалтады
(бегониа, жебе, скиппус). Басқаларында, керісінше, жапырақтардың
жұмсақ түсі ашық күн сәулесімен (codiaeum) айқын
көрінеді. Лианалар дұрыс
өсу үшін тірек керек. Лианалар көбінесе вертикальды көгалдандыру
үшін решеткалар құрылады немесе шпагат жіптер тартылады. Лианалар
түрлері: аспарагус, циссус, филодендрон,
плющ. Ампельдік
өсімдіктер Оларды ампель өсімдіктері деп те атайды. Өйткені
бұлар ампельдерде, яғни, аспалы вазалар мен құмыраларда өсіріледі.
Олардың сабақтары жайылып, төмен түсіп тұрады немесе өрмелеп өсіп,
жан-жағына көрік береді. Аспалы өсімдіктер үнемі жасыл, көпжылдық,
сәнді жапырақ жаятын, әдемі гүл шашатындар. Оны терезе алдына,
қабырғаға бекітілген тіреуіштермен сәндік
құмыраларда, ағаш, тоқыма кәрзеңкелерде өсіріп,
іліп қояды. Ампельдік өсімдіктер: традесканция, сеткреазия,
нефралепис, офиопогон, хлорофитум. Ампельдік өсімдіктер қысқы
бақтарда өсіру өте қолайлы. Сукуленттер –
өз бойына нәр жинайтын өсімдіктер тобы. Олар ылғал қорын бұтақтары
мен жапырақтарында жинайды. Түрлері: кактус, агава, алоэ,
тольстянка, очиток, гастерма,
сүттіген
Эпифиттер ағаш бұтақтары мен діңіне
жабысып өсетін өсімдіктер. Олар өсіп тұрған өсімдіктен қоректік
затын алмайды. Эпифиттерді көбінесе қысқы бақтарда
өсіріледі. Оларға
бромелия, платицериум, асплениум
жатады.
«Жауабын тап?»
ойыны:
оқушыларға жасырынған бөлме гүлдерінің топтарының атаулары
беріледі. Бұл ойынның қызықты сәті 1 оқушы ортаға шығып, стаканға
құйылған шырынды ішу арқылы қағаздағы берілген сөзді (гүді көрсету
арқылы) жасырады. Оқушылар бұл гүлдің қандай топқа жататынын
анықтау керек. Жауабын тапқан жағдайда стаканды аудару
керек.
«Баламасы қандай?»
ойыны – оқушыларға тақтада
жасырылған сөздер беріледі. Бұл сөздер бөлме өсімдігі үшін қажетті
болып табылады. Бұл заттарсыз бөлме гүлі тіршілік ете алмайды.
Оқушы шығып өз тобына тақтадағы берілген сөзді жасырады. Оқушы
жауабын тапқан жағдайда тақтаға орыс тілі және ағылшын тілдеріндегі
баламасын жазады.
«Бұл қандай гүл?»
ойыны: тақтада бөлме гүлінің атауы
беріледі. 2 оқушы ойынға қатысады. Бұл ойынның қызықты жері
музыкалық құлаққап пайдаланылады. Құлаққап таққан оқушы музыканы
тындау барысында 2ші оқушы оған гүлдің атын жасырады. Тапқан
оқушыларға ұпай сандары
қосылады.
|
Жаңа материалды қабылдауларын
тексеруге арналған
ойындар
|
|