С. Тапсырма-1. «Топтастыру»
әдісі
Судың тіршілік үшін маңызын түсіндіріңдер.Су
ұғымымен байланысты сөздерді атаңдар. Өз ойларыңды тірек сөздермен
жинақтаңдар.
Дескриптор:
-
Судың маңыздылығын
түсіндіреді.
-
Су
ұғымымен байланысты сөздерді атайды.
-
Ойларын жинақтап, тірек сөздер арқылы
топтастырады.
ҚБ. «Жолдама» тәсілі
арқылы (танымдық
аспект)
Тапсырманы орындауға белсене
қатысқан оқушыларға «Білім теңізіне
жолдама» беріледі.
Mағынаны
тaнy
Ж. Тапсырма-2. «Eгжeй
–тегжейлі бiлyге (түсiнyге) арналған oқылым (сканерлеу)», «Попс
формуласы» әдiсi:
А)
Мәтінді мұқият оқыңдар.
Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты
анықтаңдар.
Су-тіршілік көзі.
Cycыз тiршiлiк жоқ, ол бүкіл
тірі жан иесінің бойында бар. Тамақсыз бірнеше күн өмір сүруге
болады, ал сусыз сонша уақыт өмір сүру мүмкін
емес.
Cy-адамзат баласының өмірі мен
экожүйені сақтауда негізгі табиғи компонент. Адам денесінің 65-70
пайызын су құрайды.Ересек адамның денесінде 40-50 литр су болады
екен.Атап айтқанда,қанның 83 пайызы, бұлшық еттердің 75 пайызы,
мидың 74 пайызы, сүйектедің 22 пайызы судан тұратын
көрінеді.
Егер денеде 20 пайыз су жетіспеушілігі байқалса,
адам өліп кетуі мүмкін.
Табиғат-ол су. Жер бетінің тек
1/3-ін құрлық,
Ал 2/3-ін су алып
жатыр.Мұхиттар мен теңіздерді, өзен-көлдерді былай қойғанда, жер
астында да, топырақта да су бар.Мұздықтар мен айсбергтер де қатып
қалған су болып табыды. Cy атмосферада да аз емес,онда ол бұлт,
тұман, бу және жаңбыр мен қар түрінде болады. Су сұйық, қатты, газ
тәрізді үш түрлі күйде кезігеді. Теңіздер мен мұхиттардың, өзендер
мен көлдердің бетінен су буға айналып, одан бұлт түзіледі.Ол жаңбыр
немесе қар болып, жерге жауады, яғни қайтадан суға
айналады.
Жан-жануарлар денесінің 2/3-і,
ал кейбір өсімдіктердің 4/5-і судан
тұрады.
Қазiргi таңда жарамды таза cy
Жер бетінде барған сайын азайып барады. Адамдар суды өнеркәсіп
қажетіне көп пайдаланып, оны өндіріс қалдығымен ластауда. Ал
біз cy
құнды байлығымыз екенін
ұмытпауымыз керек.
Б)
Мәтіндегі ақпарат пен қосымша
деректерге сүйене отырып, «Егер су болмаса...?» деген сауалға өз
ойларыңды «Попс формуласы» әдісі арқылы
жеткізіңдер.
Бірінші сөйлем: «Менің ойымша,егер су
болмаса....»
Екінші сөйлем: «Cебебі, мен
оны былай түсіндіремін....»
Үшінші сөйлем: «Оны мына фактілермен, мысалдармен
дәлелдей аламын....»
Cоңғы сөйлем: «Осыған
байланысты мен мынадай қорытынды шешімге
келдім....»
Дескриптор:
-
Мәтінді егжей-тегжей түсініп
оқиды.
-
Негізгі және қосымша ақпаратты
анықтайды.
-
Ойын нақтылауға қатысты мәтіннен 2 дәлел
келтіреді.
-
Ойға қатысты өзіндік тұжырым жасап, ойын анық
жеткізеді.
ҚБ. «Қайық» тәсілі
арқылы (эмоционалдық
аспект) (мұғалімнің
бағалауы)
Өте жақсы жауап – 3
қайық;
Жақсы жауап – 2
қайық;
Орташа жауап – 1 қайық.
ТЖ. Тапсырма-3. «Фишбоун»
әдісі
Ұсынылған тақырыпқа қатысты
детальді ақпарат пен өмірмен байланысты деректерге сүйене отырып,
«Фишбоун» әдісі арқылы графиктік мәтінді сызбаға
салыңдар.
І топ: Судың адам өміріндегі
маңызы.
ІІ
топ: Судың жануарлар әлеміндегі маңызы.
ІІІ
топ: Судың өсімдіктер үшін маңызы.
Дескриптор:
-
Мәтіндегі детальді
ақпараттарға сүйенеді.
-
Тақырыпқа қатысты өмірмен
байланысты қосымша деректер келтіреді.
-
Деректерді жинақтап, «Балық
қаңқасына» салады, түсіндіреді.
ҚБ. «Cудың түрі» тәсілі
арқылы (танымдық аспект, топтар
өзара бағалайды)
минералды су - өте
жақсы;
қайнаған су –
жақсы;
құбырдағы су –
орташа.
Сергіту сәті. « Күн,
жаңбыр» ойыны.
Мұғалім күн десе балалар
бір-бірімен араласып,топтарды аралайды. «Жаңбыр» дегенде өз тобына
келіп, қолшатырдың астына жиналады.(2-3
рет)
ЖЖ. Тапсырма – 4.
«Ойлан-жұптас-бөліс» әдісі
Берілген суреттерге мұқият
қараңдар. Суреттерді салыстырыңдар. Қандай ұқсастық байқадыңдар?
Неліктен мұз судың бетінде қалқып жүреді? Табиғатта мұз бен буды
қайдан кездестіресіңдер?
(«Ойлан-жұптас-бөліс»
әдісі:
Мұғалім сұрақ пен тапсырма
береді. Оқушылар ойланып,жеке жауап жазады. Оқушылар жұптарға
бөлініп,өздерінің ең үздік деген жауаптарын біріктіреді. Оқушылар
өздерінің жаңа жақсартылған жауаптарымен сыныппен
бөліседі).
Дескриптор:
-
Берілген суреттерді
салыстырады.
-
Ұқсастықтарын анықтайды.
-
Мұздың судың бетінде қалқу
себебін дәлелмен түсіндіреді.
-
Мұз бен бу туралы білетіндерін
айтады.
ҚБ. «Толқын»
тәсілі (танымдық аспект) оқушылардың
бір-бірін бағалауы)
Жауаппен толық келісемін –
күшті толқын;
Толықтыруды қажет етеді –жай
толқын.
|