ҚазақстанРеспубликасыҒылымжәнеБілімМинистрлігі
ЖаңақорғанаудандықӘлшекейатындағыӨнермектебі
Ашықсабақ
Тақырыбы:
«3-тоқсанбағдарламасыменжұмыс»
Сырнайкласы
Оқушы;ӘбдібековНұрсұлтан3-сынып
Мұғалімі:ДүйсеноваИндираҚалжанқызы
2016жыл
Тақырыбы:оқушымен3-тоқсанбағдарламасыменжұмыс
Бағдарлама:1.Этюд.К.Черни.
2.Гамма.А-dur,Арпеджио.Аккорд.
3.Менуэт.И.С.Бах.
Сабақтыңмақсаты:
1.Сырнайаспабындакезкелгеншығармаойнаубарысындаоқушыныңырғақтан
шығыпкетпей;әрідыбысдинамикасыменжұмысістейбілуінжетілдіру.
2.Музыкалықшығармаойнайотырып;композиторыжөніндеқысқашамағлұматтар
беру.
3.Ойналатыншығарманыңхарактеріменнюансынсақтау.
4.Көрікқозғалысыжәнебілезікқимылынамәнберу.
5.Аппликатуранысақтау.
6.Оқушыныңорындаушылықшеберлігіндамытуғакүшсалу.
Сабақтыңжоспары:
1.Ұйымдастырусәті.
2.Үйтапсырмасынтексеру.5мин.
3.Материалдымеңгеружәнебекіту.
4.Шығарманыңжанры.5мин.
5.Штрихтарменжұмыс 10мин.
6.Көрікқозғалысыменжұмыс.10мин.
7.Композиторларжөнінде.5мин.
8.Шығармақаншабөлімнентұрады.3мин.
9.Шығарманыңхарактерінтабу.2мин.
10.Қорытынды 3мин.
11.Үйтапсырмасы.2мин.
Этюд
К.Черни.
1.Композиторжөнінде:
КарлЧерни1791жылы21ақпандаВенададүниегекелді.ӘкесіВенценляЧерниөз
заманындағыпианистәріКарлЧернидіңалғашқыұстазы.
К.Черниәкесініңбасқаруымен9жасынанбастапсахнағашығабастады.
1800-1803жылдараралығындаЛ.В.Бетховеннен;МуциоКлементидендәрісалды.
К.Черни19-ғасырдыңүздікпианист-үстазыретіндезортанымалдылыққаиеболабілді.
2.Этюддегенне?
Этюд-(французтілінен(изучение)-оқу)шығармаорындаудағықандайдабірқиын
иірімдердіжиіпайдалануарқылыорындаушыныңорындаушылықшеберлігінжетілдіру
үшінқұрылғанаспаптықпьеса.
Этюджанры18-ғасырданбелгіліболабастады
ЭтюджазументарихтаөшпестейатықалғаншеберкомпозиторлардыңбіріКарлЧерни
.Оның1000-нанастамфортепианоғаарнапжазылғанәртүрліқиындықтағыэтюдтары
бар.
3.Этюд№7 Автор:К.Черни.
Темп-оншатеземес.
Тональділік–С-dur
Екібөлімнентұрады.
Стаккатоғажәнелегатоғакөңілбөлу.
Саусақалмасуынқадағалау.
P-пиано;mf-меццофорте,крещендо,динамикалықбелгілеркездесуі.
Мехтыңашылып-жабылуынаназарсалу.
Этюдпенжұмысжасаудыңөзіндікерекшелігіболады.Орындаушеберлігінжетілдіру
мақсатындагамма;арпеджио,аккордойнаудыңмаңызыерекше.
Гамма,арпеджио,аккорд.
А-dur.fis-moll.
1.Гаммадегенне?
Біроктавакөлемінқамтитындыбыстізбегінгаммадейміз.
Гамманыкезкелгеннотаданбастапжоғарыжәнетөменбағыттақұруғаболады
Гамманыңхроматикалық,мажорлық,минорлықтүрлерібар
Хроматикалықгаммададыбысаралығыжартытоннанқұрылыпотырады.
Мажорлықгамманыңдыбысаралыққұрылымы;
1тон,1тон,0,5тон,1тон,1тон,1тон,0,5тон.
Миноргаммасыныңдыбысаралыққұрылымы:
1тон,0,5тон,1тон,1тон,0,5тон,1тон,1тон.
Миноргаммасыныңүштүрібар;тазаминор(шынайы),гармониялықминор
,мелодиялық(әуендік)минор.
Гармониялықминорда7басқыш0,5тонжоғарыласа,мелодиялықминорда6,7
,басқыштардыңноталары0,5тоннанжоғарылап,керіқайтқандатаза(шынайы)куйінде
орындалады.
Арпеджио-итальянтілінен«арфадаойнағандайдегенмағынаныбілдіреді.
Аккорд-үшнемесеодандакөпәртүрлібиіктіктегідыбыстардыңүйлесіп,бірмезгілде
ойналуынайтады.
Менуэт
И.С.Бах.
1.Композиторжайлы:
ИоганнСебастьянБах1685жылдың21наурызындаГерманияныңЭйзенахатты
қаласындадүниегекеліп,1750жылыөмірденқайтты.
Әлемдітамаша,қайталанбасәуендеріменбайытып,мәңгілікестеқаларсазымен
тербегенҰлыклассик,полифонияшеберіретіндетарихтаесіміқалды.
Өміржолынаазғанашолужасарболсақ,И.С.Бахәулетінде50-денастаммузыкант
болғаныменешқайсысыныңатағышыққанжоқ.Алғашқыұстазы-өзәкесіеді,ол
скрипкадаойнаушыеді.9жасындаата-анасынанайрылыпүлкенағасы,органшы–
ұстазИогаанКристофтыңқолындатәрбиеленіп,музыкадандәрісалды.
И.С.Бах.1000-нанастамшығармажазды.Оныңтворчествосындаопераданбасқа
жанрлартүгелқамтылды,яғни,өзініңөмірсүргенуақытындағыеркінтақырыптар:
прелюдия,фантазия,токатта,пассакалья,хоралдыпрелюдияжәнефугажазды.
2.Менуэтдегенне?
Менуэт-(французтілінен«кішкентай»дегенмағынаныбілдіреді)ежелгі,французбиі.
Өлшемі¾.Халықәуенінебаяубилеуденпайдаболды.Менуеттіңқимылынегізінен
сәлембережүруарқылыбилеудентұрады.Кейінненменуетдамикелетемпікөбейе
түстіде,қимылдарқиындап,бірнешежұпбилейтіндейдәрежегежетті.
3.Менует. АвторыИ.СБах
Жылдамдық-Andante(асықпай)
Тональділік-реминор
Менуетекібөлімнентұрады
Бижанры
Легатоштрихынакөңілбөлу
Солқолдыжекетыңдау
Динамикалықp,mf,mp,крещендо,дименуэндобелгілерікездесуі
Менуэттіңекіншібөліміндеоңқолжәнесолқолдыбөлекойнау.Оқушыоңқолды
ойнағандамұғалімсолқолынбіргеқосылыпорындауғаболады.
Нюансқа,мехтыңекітакташылып,екітактжабылуынаназарсалу.
Қолданылғанматериалдар:
1.Баян3-классКиев1988жыл.
2.ШколаигрынабаянеМосква1986жыл.
3.СырнайүйренумектебіАлматы2004жыл.
4.К.Чернифотосы
5.И.С.Бахфотосы