Сабақ жоспары
|
Пән: Қазақ әдебиеті |
Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы№222 мектеп |
||
|
Күні: 25.01.2018ж |
Мұғалімнің аты- жөні: Баймұханова Фарида Жұмаділдақызы |
||
|
Сынып: 7 «А» |
Қатысқандар саны: 26 |
Қатыспағандар саны:0 |
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
М.Әуезовтің «Көксерек» әңгімесі |
||
|
Сабаққа негізделген оқу мақсаты: |
Әдеби шығарма сюжетінің құрамдас бөлшектерін талдау (Т/Ж 1)
|
||
|
Сабақ мақсаттары:
|
Барлық оқушылар орындай алады: әдеби шығарманы түсініп оқиды. Оқушылардың көпшілігі орындай алады: әңгіме мен кино арасындағы айырмашылықтарды ажыратады. Кейбір оқушылар орындай алады: шығарма сюжетінің бөліктерін талдайды. |
||
|
Ойлау деңгейлері |
Білу және түсіну, жоғары деңгей дағдылары |
||
|
Алдыңғы білім |
Оқушылар теледидардан «Көксерек» киносын көргендіктен, қасқырдың Құрмашқа жасаған зұлымдығын біледі |
||
|
Пәнаралық байланыс |
Қазақ тілі, музыка, тарих |
||
|
Құндылықтармен байланыс |
Зайырлы қоғам, табысты тұлға қалыптастыру |
||
|
Бағалау критерийі |
-оқиғаның басталуы мен шешімі туралы өз ойын жеткізеді; - шығарма сюжетінің бөлшектерін талдайды. |
||
|
Жоспарлан-ған уақыт |
|
Ресурстар |
|
|
Басы (2минут)
(3 минут)
(7 минут) Ортасы (20 минут)
Соңы (5 минут)
Рефлексия (5мин) Үйге тапсырма:
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлай-cыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. Қорытынды бағамдау Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не екенін білдім?
|
Ұйымдастыру кезеңі: оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру үшін «Сиқырлы айна» әдісін қолданамын.Оқушылар жұптасып, бір - біріне мінездерінің жақсы жақтарын айтады.Оқушыларды «Пазл» әдісімен қиылған суреттерді құрастыру арқылы 4 топқа топтастырамын. І топ – Көкшетау келбеті ІІ топ – Ашынған көкжалдар ІІІ топ- Жапа шеккендер ІV топ- Аққасқа - жеңімпаз Топ ережесін қатаң сақтауды оқушыларға ескертемін.Үй тапсырмасын «Кездейсоқ» әдісі арқылы сұраймын.Қалыптастырушы бағалау «Смайликпен бағалау».Ой қозғау.Интербелсенді тақтадан «Көксерек» киносын «Stopкадр» әдісі арқылы көрсетемін.
Серпілген сауал: 1) Бұл қай фильм? 2) Міне,
осындай өнер туындыларының айтар ойы қандай, көтерген мәселесі
қандай? 3) Біз не ұқтық? 4) Автор жайында не
білеміз?
Абайды Абай еткен Мұхтар
ғана,
Қазақ әдебиетінің ХІХ
ғасырдағы асқар белі –Абай, ХХ ғасырдағы заңғар биігі - Әуезов.
Әдебиетке ең қатал сыншы, ең әділ төреші уақыт десек, сол уақыттың
өзі осыны дәлелдеп отыр. М.Әуезов қазіргі Шығыс Қазақстан облысы
Абай ауданында 1897 жылы 28 қыркүйекте дүниеге келген. Әкесі
Омархан да, атасы Әуез де хат танитын сауатты адамдар болған. 1904
жылы Абай дүниеден өткенде, Мұхтар небары 7 жаста еді. Мұхтар
алғашқы сауатын әліппемен емес, Әуез атасы ұсынған Мүрсейіт
қолжазбасындағы Абай өлеңдері арқылы ашады. 11 жасында әкесі қайтыс
болған соң, қаладағы немере ағасы Қасымбектің тәрбиесіне көшеді.
Осыдан былай қарай оның оқу-білім жолындағы сапары
басталады. Тұтқын бопты Құрмашжанға Көксерек. Шуылдасып ауылдың бар иттері,
Жабылыпты Көксерекке көп
төбет, - олай болса, оқиға желісі кімдердің арасында өрбиді,
кейіпкерлері кімдер? Олай болса
үзінді тыңдайық. (9- аудио) Оқылым тапсырмалары Повестің жалғасын «Сканинг» әдісі арқылы көз жүгіртіп оқимыз. Топтық жұмыс:әр топ өздері оқыған әдеби шығарма бөліктері бойынша негізгі 5 тірек сөз, 5 сөйлем, 5сұрақ, 5 жауап, 5 түйінді ойын плакат бетіне жазып, постер қорғаулары тиіс. Қалыптастырушы бағалау «Бас бармақ» Жеке жұмыс (айтылым) тапсырмасы: «Жасырынған сұрақтарға»
Қалыптастырушы бағалау «Мұғалім мадақтауы»
Ж Көксерек Аққасқа ұптық жұмыс: «Венн диаграммасы» арқылы Көксерек пен Аққасқаны салыстыру.
Қалыптастырушы бағалау «От шашу» Ұлытау тобының «Жұмыр қылыш» әнін таспадан тыңдай отырып,«Еркін жазба» әдісі арқылы әдеби шығармаға сыни шолу жазамыз. Қалыптастырушы бағалаудың №1- тапсырмасы Шығармадағы оқиғалар тізбегін жазыңыз. Дескриптор Білім алушы
Қалыптастырушы бағалау «Екі жұлдыз, бір тілек » «Комплименттер кесегі» әдісі арқылы сабаққа белсенді қатысқан оқушыларға, қатысқан мұғалімдерге қағазға комплимент жазып лақтыру.
Әңгімені түсініп оқу, мазмұнын айту.
Оқушыларға деңгейлік тапсырмалар беремін. Қасқыр туралы көптеген шығармалар бар. Енді қасқыр туралы 5 мақал-мәтел теріп жазып, мағынасын түсіндіріңдер. Берілген сұрақтарға жауап беріңдер. 1. Көксеректі адамдар ауылға қайдан алып келді? Екі қасқырдың ініндегі күшіктерді адамдар қалай алды? Неге ауыл иттері оған өш болды? 2. Ауыл адамдары Көксерек туралы қандай сөздер айтты? Ол сөздерді не себепті айтты? 3. Көксерек ауылдан неше рет кетіп қалды? Соңғы кеткен уақытындағы табиғатты автор қалай суреттейді? Не себепті Көксерек ауылға тыныштық бермей малдарын жеп кете береді? 4. Құрмашты Көксерек таныды ма? Көксеректің Құрмашты өлтіруіне
қандай
оқиғалар себеп болды? |
Балмұздақ таяқшалары
Смайликтер
Интербелсенді тақта
Ноутбук, аудиотаспа
(Ауызша)
Оқушының оқулығы А 3 парақтары
Слайд
Қауіпсіздік жəне еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс
Ноутбук, әнтаспа Оқушының жұмыс дәптері
парақшалар |
|

|
№ Мысалдар |
Жалпы есім |
Жалқы есім |
Деректі зат есім |
Дерексіз зат есім |
|
1. Әке
|
|
|
|
|
|
2. Мұхтар Әуезов
|
|
|
|
|
|
3. Құлагер
|
|
|
|
|
|
4. Қайғы
|
|
|
|
|
|
5. Достық
|
|
|
|
|
|
6. Домбыра
|
|
|
|
|
|
7. Саудагер
|
|
|
|
|
|
8. Өнер
|
|
|
|
|
|
9. Қарағанды
|
|
|
|
|
|
10 Жігіттер
|
|
|
|
|
|
11 Қызылордалық |
|
|
|
|
|
12 Дәріхана |
|
|
|
|
|
13 Әке-шеше
|
|
|
|
|
|
14 Арман
|
|
|
|
|
|
15 Шекарашы
|
|
|
|
|
|
№ Мысалдар |
Жалпы есім |
Жалқы есім |
Деректі зат есім |
Дерексіз зат есім |
|
1. Әке
|
|
|
|
|
|
2. Мұхтар Әуезов
|
|
|
|
|
|
3. Құлагер
|
|
|
|
|
|
4. Қайғы
|
|
|
|
|
|
5. Достық
|
|
|
|
|
|
6. Домбыра
|
|
|
|
|
|
7. Саудагер
|
|
|
|
|
|
8. Өнер
|
|
|
|
|
|
9. Қарағанды
|
|
|
|
|
|
10 Жігіттер
|
|
|
|
|
|
11 Қызылордалық |
|
|
|
|
|
12 Дәріхана |
|
|
|
|
|
13 Әке-шеше
|
|
|
|
|
|
14 Арман
|
|
|
|
|
|
15 Шекарашы
|
|
|
|
|
Күрделі сөз дегеніміз не? (Біріккен,қос сөздер,қысқарған, тіркесті сөздердің анықтамасын, жасалу жолын түсіндір және мысал келтір)
Абай өлеңдерінен көмекші сөздерді табу.
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін
Жоқ - барды, ертегіні термек үшін
Көкірегі ояу, көзі ашық, тілі орамды
Жаздым үлгі жастарға бермек үшін
Дара сөз дегеніміз не?( Негізгі түбір, туынды түбірге мысал келтір)
Абай өлеңдерінен көмекші сөздерді табу
Алланың өзі де рас, сөзі де рас,
Рас сөз ешуақытта жалған болмас,
Көп кітап келді алладан, оның төрті,
Алланы танытуға сөзі айрылмас
Сөз түрлендіруші , сөз тудырушы жұрнақтардың анықтамасын айтып бер,мысал келтір
Абай өлеңдерінен көмекші сөздерді табу
Сұр бұлт түсі суық қаптайды аспан,
Күз болып, дымқыл тұман жерді басқан.
Білмеймін тойғаны ма, тоңғаны ма,
Жылқы ойнап, бие қашқан, тай жарысқан?
Қосымша нешеге бөлінеді? Түрлерін атап бер.
Мақал – мәтелдерден көмекші сөздерді табу
1. Өз басыңды дауға берсең де,
Жолдасыңды дауға берме.
2. Ойнап сөйлесең де, ойлап сөйле.
3. Отан оттан да ыстық
4 Бас кеспек болса да, тіл кеспек жоқ
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Зат есім дегеніміз не? Зат есімнің қандай қасиеті бар?
Зат есімнің суретін салыңыздар
Мақал- мәтел жазуға да болады.
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Жалпы есім дегеніміз не?
Суретін салыңыздар
Мақал- мәтел жазуға да болады.
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Деректі зат есім дегеніміз не?
Суретін салыңыздар
Мақал- мәтел, нақыл сөздер жазуға болады.
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Дерексіз зат есім дегеніміз не?
Суретін салыңыздар немесе ауызша айтып беріңіздер.
Көрініс қоюға да болады. Мақал- мәтел жазуға болады.
Зат есім заттың, ұғымның, құбылыстың атын білдіретін сөз табы.
Құрамына қарай:дара күрделі,
Тұлғасына қарай:негізгі, туынды
Мағынасына қарай:деректі, дерексіз
Жалпылай немесе жекелей аталуына қарай:жалпы есім, жалқы есім
Жалқы есімдер сөйлемнің қай жерінде келсе де үнемі бас әріппен жазылады.
Зат есімнің жинақтау даралау қасиеттері бар.Мысалы құрт,құмырсқа,төсек,орын сияқты дара сөздер белг.бір заттың атауы болса, құрт- құмырсқа, төсек-орын деген қос сөздер белгілі бір ұғымды жинақтап, топтау мәнінде беріп тұр. Ал сала-сала, тарам-тарам деген қос сөздерде керісінше даралау мәні басым.
Жалпы есімге жинақтау зат есімдері жатады.Мысалы:шөп-шалам, абысын-ажын.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ М.Әуезовтің «Көксерек» әңгімесі 7 сынып
Ашық сабақ М.Әуезовтің «Көксерек» әңгімесі 7 сынып
Сабақ жоспары
|
Пән: Қазақ әдебиеті |
Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы№222 мектеп |
||
|
Күні: 25.01.2018ж |
Мұғалімнің аты- жөні: Баймұханова Фарида Жұмаділдақызы |
||
|
Сынып: 7 «А» |
Қатысқандар саны: 26 |
Қатыспағандар саны:0 |
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
М.Әуезовтің «Көксерек» әңгімесі |
||
|
Сабаққа негізделген оқу мақсаты: |
Әдеби шығарма сюжетінің құрамдас бөлшектерін талдау (Т/Ж 1)
|
||
|
Сабақ мақсаттары:
|
Барлық оқушылар орындай алады: әдеби шығарманы түсініп оқиды. Оқушылардың көпшілігі орындай алады: әңгіме мен кино арасындағы айырмашылықтарды ажыратады. Кейбір оқушылар орындай алады: шығарма сюжетінің бөліктерін талдайды. |
||
|
Ойлау деңгейлері |
Білу және түсіну, жоғары деңгей дағдылары |
||
|
Алдыңғы білім |
Оқушылар теледидардан «Көксерек» киносын көргендіктен, қасқырдың Құрмашқа жасаған зұлымдығын біледі |
||
|
Пәнаралық байланыс |
Қазақ тілі, музыка, тарих |
||
|
Құндылықтармен байланыс |
Зайырлы қоғам, табысты тұлға қалыптастыру |
||
|
Бағалау критерийі |
-оқиғаның басталуы мен шешімі туралы өз ойын жеткізеді; - шығарма сюжетінің бөлшектерін талдайды. |
||
|
Жоспарлан-ған уақыт |
|
Ресурстар |
|
|
Басы (2минут)
(3 минут)
(7 минут) Ортасы (20 минут)
Соңы (5 минут)
Рефлексия (5мин) Үйге тапсырма:
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлай-cыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. Қорытынды бағамдау Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не екенін білдім?
|
Ұйымдастыру кезеңі: оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру үшін «Сиқырлы айна» әдісін қолданамын.Оқушылар жұптасып, бір - біріне мінездерінің жақсы жақтарын айтады.Оқушыларды «Пазл» әдісімен қиылған суреттерді құрастыру арқылы 4 топқа топтастырамын. І топ – Көкшетау келбеті ІІ топ – Ашынған көкжалдар ІІІ топ- Жапа шеккендер ІV топ- Аққасқа - жеңімпаз Топ ережесін қатаң сақтауды оқушыларға ескертемін.Үй тапсырмасын «Кездейсоқ» әдісі арқылы сұраймын.Қалыптастырушы бағалау «Смайликпен бағалау».Ой қозғау.Интербелсенді тақтадан «Көксерек» киносын «Stopкадр» әдісі арқылы көрсетемін.
Серпілген сауал: 1) Бұл қай фильм? 2) Міне,
осындай өнер туындыларының айтар ойы қандай, көтерген мәселесі
қандай? 3) Біз не ұқтық? 4) Автор жайында не
білеміз?
Абайды Абай еткен Мұхтар
ғана,
Қазақ әдебиетінің ХІХ
ғасырдағы асқар белі –Абай, ХХ ғасырдағы заңғар биігі - Әуезов.
Әдебиетке ең қатал сыншы, ең әділ төреші уақыт десек, сол уақыттың
өзі осыны дәлелдеп отыр. М.Әуезов қазіргі Шығыс Қазақстан облысы
Абай ауданында 1897 жылы 28 қыркүйекте дүниеге келген. Әкесі
Омархан да, атасы Әуез де хат танитын сауатты адамдар болған. 1904
жылы Абай дүниеден өткенде, Мұхтар небары 7 жаста еді. Мұхтар
алғашқы сауатын әліппемен емес, Әуез атасы ұсынған Мүрсейіт
қолжазбасындағы Абай өлеңдері арқылы ашады. 11 жасында әкесі қайтыс
болған соң, қаладағы немере ағасы Қасымбектің тәрбиесіне көшеді.
Осыдан былай қарай оның оқу-білім жолындағы сапары
басталады. Тұтқын бопты Құрмашжанға Көксерек. Шуылдасып ауылдың бар иттері,
Жабылыпты Көксерекке көп
төбет, - олай болса, оқиға желісі кімдердің арасында өрбиді,
кейіпкерлері кімдер? Олай болса
үзінді тыңдайық. (9- аудио) Оқылым тапсырмалары Повестің жалғасын «Сканинг» әдісі арқылы көз жүгіртіп оқимыз. Топтық жұмыс:әр топ өздері оқыған әдеби шығарма бөліктері бойынша негізгі 5 тірек сөз, 5 сөйлем, 5сұрақ, 5 жауап, 5 түйінді ойын плакат бетіне жазып, постер қорғаулары тиіс. Қалыптастырушы бағалау «Бас бармақ» Жеке жұмыс (айтылым) тапсырмасы: «Жасырынған сұрақтарға»
Қалыптастырушы бағалау «Мұғалім мадақтауы»
Ж Көксерек Аққасқа ұптық жұмыс: «Венн диаграммасы» арқылы Көксерек пен Аққасқаны салыстыру.
Қалыптастырушы бағалау «От шашу» Ұлытау тобының «Жұмыр қылыш» әнін таспадан тыңдай отырып,«Еркін жазба» әдісі арқылы әдеби шығармаға сыни шолу жазамыз. Қалыптастырушы бағалаудың №1- тапсырмасы Шығармадағы оқиғалар тізбегін жазыңыз. Дескриптор Білім алушы
Қалыптастырушы бағалау «Екі жұлдыз, бір тілек » «Комплименттер кесегі» әдісі арқылы сабаққа белсенді қатысқан оқушыларға, қатысқан мұғалімдерге қағазға комплимент жазып лақтыру.
Әңгімені түсініп оқу, мазмұнын айту.
Оқушыларға деңгейлік тапсырмалар беремін. Қасқыр туралы көптеген шығармалар бар. Енді қасқыр туралы 5 мақал-мәтел теріп жазып, мағынасын түсіндіріңдер. Берілген сұрақтарға жауап беріңдер. 1. Көксеректі адамдар ауылға қайдан алып келді? Екі қасқырдың ініндегі күшіктерді адамдар қалай алды? Неге ауыл иттері оған өш болды? 2. Ауыл адамдары Көксерек туралы қандай сөздер айтты? Ол сөздерді не себепті айтты? 3. Көксерек ауылдан неше рет кетіп қалды? Соңғы кеткен уақытындағы табиғатты автор қалай суреттейді? Не себепті Көксерек ауылға тыныштық бермей малдарын жеп кете береді? 4. Құрмашты Көксерек таныды ма? Көксеректің Құрмашты өлтіруіне
қандай
оқиғалар себеп болды? |
Балмұздақ таяқшалары
Смайликтер
Интербелсенді тақта
Ноутбук, аудиотаспа
(Ауызша)
Оқушының оқулығы А 3 парақтары
Слайд
Қауіпсіздік жəне еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс
Ноутбук, әнтаспа Оқушының жұмыс дәптері
парақшалар |
|

|
№ Мысалдар |
Жалпы есім |
Жалқы есім |
Деректі зат есім |
Дерексіз зат есім |
|
1. Әке
|
|
|
|
|
|
2. Мұхтар Әуезов
|
|
|
|
|
|
3. Құлагер
|
|
|
|
|
|
4. Қайғы
|
|
|
|
|
|
5. Достық
|
|
|
|
|
|
6. Домбыра
|
|
|
|
|
|
7. Саудагер
|
|
|
|
|
|
8. Өнер
|
|
|
|
|
|
9. Қарағанды
|
|
|
|
|
|
10 Жігіттер
|
|
|
|
|
|
11 Қызылордалық |
|
|
|
|
|
12 Дәріхана |
|
|
|
|
|
13 Әке-шеше
|
|
|
|
|
|
14 Арман
|
|
|
|
|
|
15 Шекарашы
|
|
|
|
|
|
№ Мысалдар |
Жалпы есім |
Жалқы есім |
Деректі зат есім |
Дерексіз зат есім |
|
1. Әке
|
|
|
|
|
|
2. Мұхтар Әуезов
|
|
|
|
|
|
3. Құлагер
|
|
|
|
|
|
4. Қайғы
|
|
|
|
|
|
5. Достық
|
|
|
|
|
|
6. Домбыра
|
|
|
|
|
|
7. Саудагер
|
|
|
|
|
|
8. Өнер
|
|
|
|
|
|
9. Қарағанды
|
|
|
|
|
|
10 Жігіттер
|
|
|
|
|
|
11 Қызылордалық |
|
|
|
|
|
12 Дәріхана |
|
|
|
|
|
13 Әке-шеше
|
|
|
|
|
|
14 Арман
|
|
|
|
|
|
15 Шекарашы
|
|
|
|
|
Күрделі сөз дегеніміз не? (Біріккен,қос сөздер,қысқарған, тіркесті сөздердің анықтамасын, жасалу жолын түсіндір және мысал келтір)
Абай өлеңдерінен көмекші сөздерді табу.
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін
Жоқ - барды, ертегіні термек үшін
Көкірегі ояу, көзі ашық, тілі орамды
Жаздым үлгі жастарға бермек үшін
Дара сөз дегеніміз не?( Негізгі түбір, туынды түбірге мысал келтір)
Абай өлеңдерінен көмекші сөздерді табу
Алланың өзі де рас, сөзі де рас,
Рас сөз ешуақытта жалған болмас,
Көп кітап келді алладан, оның төрті,
Алланы танытуға сөзі айрылмас
Сөз түрлендіруші , сөз тудырушы жұрнақтардың анықтамасын айтып бер,мысал келтір
Абай өлеңдерінен көмекші сөздерді табу
Сұр бұлт түсі суық қаптайды аспан,
Күз болып, дымқыл тұман жерді басқан.
Білмеймін тойғаны ма, тоңғаны ма,
Жылқы ойнап, бие қашқан, тай жарысқан?
Қосымша нешеге бөлінеді? Түрлерін атап бер.
Мақал – мәтелдерден көмекші сөздерді табу
1. Өз басыңды дауға берсең де,
Жолдасыңды дауға берме.
2. Ойнап сөйлесең де, ойлап сөйле.
3. Отан оттан да ыстық
4 Бас кеспек болса да, тіл кеспек жоқ
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Зат есім дегеніміз не? Зат есімнің қандай қасиеті бар?
Зат есімнің суретін салыңыздар
Мақал- мәтел жазуға да болады.
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Жалпы есім дегеніміз не?
Суретін салыңыздар
Мақал- мәтел жазуға да болады.
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Деректі зат есім дегеніміз не?
Суретін салыңыздар
Мақал- мәтел, нақыл сөздер жазуға болады.
№2Топтық жұмыс, постер қорғау
Дерексіз зат есім дегеніміз не?
Суретін салыңыздар немесе ауызша айтып беріңіздер.
Көрініс қоюға да болады. Мақал- мәтел жазуға болады.
Зат есім заттың, ұғымның, құбылыстың атын білдіретін сөз табы.
Құрамына қарай:дара күрделі,
Тұлғасына қарай:негізгі, туынды
Мағынасына қарай:деректі, дерексіз
Жалпылай немесе жекелей аталуына қарай:жалпы есім, жалқы есім
Жалқы есімдер сөйлемнің қай жерінде келсе де үнемі бас әріппен жазылады.
Зат есімнің жинақтау даралау қасиеттері бар.Мысалы құрт,құмырсқа,төсек,орын сияқты дара сөздер белг.бір заттың атауы болса, құрт- құмырсқа, төсек-орын деген қос сөздер белгілі бір ұғымды жинақтап, топтау мәнінде беріп тұр. Ал сала-сала, тарам-тарам деген қос сөздерде керісінше даралау мәні басым.
Жалпы есімге жинақтау зат есімдері жатады.Мысалы:шөп-шалам, абысын-ажын.
шағым қалдыра аласыз














