-
«Артық болмас
білгенің»
Оқушыларға жеке-жеке
«Алғашқы
мектеп» және
«Қазіргі
мектептер» атты мәтіндер беріледі, оқып
танысады.
Алғашқы
мектеп
Оқыған-тоқығаны мол ғұлама ұстаз Ыбырай
Алтынсарин 1860 жылы Торғай жеріне тас-түйін бекініп, үлкен
арманмен келген еді. Ол арман — күні ертең бүкіл қазақ халқы үшін
үлкен арнаға тоғысатын білімнің алғашқы ошақтарын ашу еді. Әділдік
туы орнамаған, байлы мен жарлы әбжыландай арбасқан қараңғы елде
мектеп ашу оңайға түспеді. Ол үшін арнайы жай, оны тұрғызатын
қаржы болмады, оқулық құралы деген атымен жоқ еді. Туған халқының
келешегі үшін маңызы зор бұл іске жергілікті орындар салқын
қабақпен қарады. Ыбырай Алтынсарин бұл уақытша қиындыққа мойымады.
Ауыл-ауылды аралап, елдің арасында үгіт-насихат жұмыстарын белсенді
түрде жүргізді. Тұрғылықты халық арасында әріп танып, сауат
ашудың, білім жолын қуудың қаншалықты маңызды екенін жергілікті
тұрғындарға ерінбей-жалықпай түсіндірді. Ұлы ағартушының мақсаты
ел арасында қолдау табады. Қараңғы қазақ халқының көгінде күн болып
ататын ғылым-білімнің күнделікті тыныстап отырған ауадай қажет
екенін халық түсінді. Жергілікті халықтан қаражат жинап, Ыбырай
Алтынсарин ауылда мектеп құрылысын салуға кірісті. Орыстың халық
мектептері үлгісімен қазақ даласындағы тұңғыш мектептің жобасын
жасады. Мектеп жайы ауқымды жерді алып жатқан еңселі әрі шатырлы,
сынып бөлмелері кең, ұзынша дәлізі бар, балалардың сабақ оқуына
қолайлы болды. Білім ошағының іргесі тастан қаланды. Қабырғасы
құшақ жетпейтіндей қалың етіліп қышпен өрілді. Мектеп құрылысына
дайындық пен оны салу барысында Ыбырай Алтынсарин аудармашылық
қызмет атқара жүріп, өз үйінде төрт баланы
оқытты.
Қазіргі
мектептер
Өркениетті мемлекеттерде
ұлттық білім жүйесін дүниежүзілік тенденциялармен байланысты
жетілдіру процесі жүріп жатыр. Сапаны көтеруге, өз бетінше
шығармашылық құзіреттілікті дамытудың іргелі білім жүйесінің
тұтастығын жасауға негіз болатын тенденциялар қатарына жету үшін
саналы ұрпақ, сапалы білім керек. Ал, оқушы білімді қайдан алады,
әрине заман талабына сай жабдықталған
мектептерден.
Қазіргі
мектептер:
-үздіксіз білім бере
алады:
-жаңа ақпараттық технологияны
пайдалана алады:
-білім берудің ашықтығы,
актуальдандырылуы, яғни, оқушы өз ойын еркін айта
алады,
-іргелі білім
береді;
-білімді ізгілендіре
алады;
-білім берудегі инновациялық
әдістерге, құрал-жабдықтарға бай;
-ерте кездегідей тек бай
баласы және тек ер балалар ғана білім алмайды, мектеп жасына жеткен
кез-келген бала партаға отырып, білім алуына мүмкіндік өте
көп.
2. «Қос шеңбер»
әдісі
1-қадам
Оқушыларды екіге бөліп, екі
шеңберге тұрғызылады.
1-шеңбер
2-шеңбер
2-қадам.
1-шеңбердегілер ішкі шеңберге,
2-шеңбердегілер сыртқы шеңберге өздеріне берілген мәтін бойынща
оқып танысқандарын айтып шығады.
Тапсырма:
-Бүгінгі күні осы мәтінде
айтылып отырған мәселеде қаншалықты уақыт алшақтығын және не
байқадыңыз?
Дескриптор:
-
Мұғалімнің
сөзі:
Шығармадағы оқиғалар әр қалай
өрбіп отырған. Жазушы өз шығармасында оқиға
өтетін белгілі бір кеңістікті жасайды. Ол кеңістіктің ауқымы
кеңейіп, оқиғадан да тыс көп дүниелерді қамтуы мүмкін. Авантюралық,
саяхаттық немесе фантастикалық, модернистік романдарда оқиға жерден
тыс басқа әлемдерде өтуі мүмкін. Сонымен қатар оқиға бір бөлменің
ішінде ғана немесе бір күн, бір сағат ішінде өтуі де мүмкін.
Кеңістіктің «географиялық орта» ретінде нақты, реалды
түрі болады. Мысалы тарихи романдардағы кеңістік. Ол ойдан
шығарылған, фантастикалық сипатта болуы
мүмкін.
Шығармадағы көркемдік қызмет
атқаратын уақыт пен кеңістіктің бірлігін «хронотоп» деп атайды.
Оқиғалар орын алатын мекен мен мезгілді біздің әдебиетшілер
«мекеншақ» (Б.Майтанов) деп те атап
жүр.
Шығарманың
композициялық құрылысы.
(Әр оқушы өз бетінше жеке
жұмыс жасайды)
Шығарманың
басталуы:
Шығарманың
байланысуы:
Шығарманың
шиеленісі:
Шарықтау
шегі:
Шешімі:
Тапсырма:
-Шығармадағы кеңістік пен
уақытты анықтау үшін композициялық құрылымына талдау
жасайды.
Дескриптор:
* Шығарманың басталуын,
байланысуын, шиеленісін, шарықтау шегін, шешімін
табады.
-
Топтық жұмыс
:
Шығармадағы кейіпкерлердің
іс-әрекеті арқылы «Әдебиет
лотосында» берілген ұяшықтардағы
тапсырмаларға топпен бірлесе отырып жауап беру
керек.
Дескриптор:
|