Бекітілді:
|
Мектеп: |
№7 мектеп-лицейі |
|||
|
Мұғалімнің аты-жөні: |
Әлкеева Б |
|||
|
Күні:04.09.2018ж |
|
|||
|
Пән/Сынып: 6 |
Әдебиет , 6-сынып |
|||
|
Қатысқаны/қатыспағаны: |
|
|||
|
Тарау немесе бөлім атауы: |
Туған жерім-алтын бесігім |
|||
|
Сабақтың тақырыбы: |
«Аяз би» ертегісіндегі кейіпкерлер бейнесі |
|||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сәйкес) |
6.Ж 3. Әдеби туындыдағы кейіпкерлердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау |
|||
|
Сабақ мақсаты: |
Әдеби туындыдағы кейіпкерлердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау; Әр кейіпкердің өзіндік ерекшелігін анықтау арқылы іс-әрекетіне баға беру |
|||
|
Тілдік мақсаты: |
Пәнге қатысты сөздік қор мен термин : тип, тек, кейіпкер, образ сөздерінің мағынасын ашу Кейіпкер(персонаж) – көркем шығармада суреттелетін оқиғаға қатысушы адам, әдеби образ Көркем шығармада сөзбен сомдалған кез келген құбылысты (көбінесе әдеби қаһарман бейнесін) Образ деп атайды. Образ әдеби тек тұрғысынан үш түрге:
Эпикалық образ – шығармада толық кескінделген, болмыс-бітімі анық, дараланған образ. Тип: Әдебиеттегі образ екі түрлі мағынада қолданылады: көркем бейне, кейіпкер, тип. Тип –көркем әдебиеттегі жинақтау. Мысалы: Аяз бидің образы бір ғана аяз бидің емес, сол кезеңде өмір сүрген бірнеше Аяз би тектес адамның жиынтық бейнесі. Талқылауға арналаған сұрақтар: -Сендердің ойларынша, кейіпкер деген кім? - Әдебиеттегі типтік образ дегенді қалай түсінеміз? - Әдебиеттегі тек сөзінің мағынасын түсінеміз бе? -«Аяз би» ертегісі тегі мен түрі жағынан қандай шығармаға жатады деп ойлайсыздар? -Ертегідегі кейіпкерлер тегі мен түрі жағынан қандай кейіпкерлер тобына жатады? (эпикалық ) - «Аяз би» ертегісінің кейіпкерлерін іс- әркеттері тұрғысынан қалай жіктеуімізге болады? |
|||
|
Құндылықтарға баулу: |
-Ұлтжандылық, адамгершілік, төзімділік, еңбекқорлық |
|||
|
Пәнаралық байланыс |
Қазақстан тарихы, әдебиет теориясы, қазақ тілі |
|||
|
Саралап оқыту |
||||
|
Барлық оқушылар: |
Көпшілік оқушылар: |
Жекелеген оқушылар: |
||
|
а) Тақырып бойынша термин сөздердің мағынасын ашады, «Аяз би» ертегісінің кейіпекрлері тегі мен түрі жағынан қандай кейіпкерге жататынын анықтайды ә) Оқу барысында берілген тапсырмалардың орындалу шарты бойынша орындайды , топтастырады, мінездеме береді,салыстырады |
Барлық тапсырмаларды шарты негізінде орындайды, ойлау дағдыларын жетілдіреді Ертегі кейіпкерлеріне өзіндік көзқарастары тұрғысынан мінездеме бере алады, дәлел келтіре біледі . Қосымша деректер жинастыру арқылы өзіндік талдау қабілеттерін жетілдіреді |
Жекелей жұмыстар орындау арқылы, топтық жұмыстардағы жұптық жұмыстарды орындау арқылы өз қабілеттерін көрсетеді, белсенділік танытады. |
||
|
Сабақ барысы |
||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
||
|
Уақыты |
Кезеңдері |
Тапсырма |
Мақсаты |
Мұғалім не істейді? |
Оқушылар не істейді? |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||
|
5 минут |
Ұйымдастыру кезеңі |
Мен қандаймын?» әдісі Әр оқушы бір парақ ақ қағазға сол қолының сызбасын сызып түсіріп, бас бармағына өз есімін жазады да, әр саусаққа өз мінезін жазады. Сыныптастарына оқып береді.
|
Жаңа тақырыпқа кіріспе ретінде өз мінездерінің түрін жазады |
Оқушылардың тез ойлау белсенділігін бақылайды. |
Әр саусаққа өз мінездерін жазады |
«Қолдау, қолпаштау» |
Үлестірмелі А4 ақ парақ қағазы |
||||||||||||||||||||
|
10 минут минут |
Жекелей жұмыс «Эмоция лық термометр» жаттығуы |
Мақсаты: Ертегіден алған эмоция мен сезімге талдау жасауға және кейіпкерлердің іс- әрекеті арқылы кейіпкерлерді топтастыруға, оларды жіктеуге жетелеу Орындалу алгоритмі: Көзімізді жұмып ертегінің мазмұнын еске түсіреміз. Барлық оқиғаны қарап шығып, жеке үзінділерді еске түсіреміз. Енді көз алдымызға «Аяз би» ертегісіндегі оқиғаны жасаймыз. Қай кейіпкердің іс- әрекетінен қандай әсер алдың, ол саған қалай әсер етті? Қандай сезімде тұрсың?Қырық уәзірдің іс- әрекеті дұрыс па? Аяз бидің іс- әрекеті арқылы қандай ой түйдің? Ертегіде қандай кейіпкерлер саған ұнады немесе ұнамады?Өз алған әсерін бойынша енді ертегідегі кейіпкерлерді қалайша топтастырар едің? Топтастыру .
Дескриптор.
Ертегідегі кейіпкерлердің іс- әрекетінен алған әсерлері бойынша кейіпкерлерді жіктей алады |
Оқушылардың топ ішінде «Эмоциялық термометр» жаттығуы бойынша жекелей жұмыс жасауын, тыңдалым, жазылым , айтылым дағдыларының қалыптасуын бақылау. |
Ертегіден негізгі кейіпкерлердің іс- әрекетін ажырата алуда және тыңдауы мен түсінуінде кедергілері бар оқушыларды бақылау, көмектесу |
Ертегіні түсініп оқуы, негізгі кейіпкерлерді топтастыра алуы күтіледі |
Қ/Б Смайликтер арқылы топты бағалау |
«Эмоция лық термометр» жаттығуы ның орындалу алгоритмі жазылған парақшалар |
||||||||||||||||||||
|
15 минут
|
Жұптық жұмыс «Мінез деме беруші лер» әдісі |
1-тапсырма. «Мінездеме берушілер» әдісі. Мінездеме берілетін кейіпкерлер: Мадан хан, Жаман, Меңді сұлу, қырық уәзір
Дескриптор:
|
Әр түрлі тапсырмалар орындау арқылы өз ойын жүйелі жеткізе алуға, орынды жауап беруге, мәселенің ең негізгі түйінін табуға үйрету, өзіне қажетті ақпаратты саралап, талқылауға жетелеу |
«Мінездеме берушілер» әдісі арқылы кейіпкерлерге мінездеме беріп, өз ойын жазуда жазылым дағдысын дамыту, ойлау белсенділіктерін дамыту |
«Мінездеме берушілер» әдісі негізінде өз ойын қорытып қағаз бетіне түсіруі күтіледі, жұптар бір- біріне оқып береді, жазғандарымен ой алмасады, ойлау белсенділігі жоғары оқушыларды бақылау |
Критериалды бағалау Оқушылар өзара бағалайды |
Интерактив-ті тақтада тапсырма-лар көрсетіледі |
||||||||||||||||||||
|
Өз ойын жүйелі әрі сауатты жаза алуын және ойлау белсенділігі жоғары оқушыны бақылау |
Өзіне берілген сұрақ төңірегінде оқушының тиянақты жауап беруі алуы күтіледі |
Критериалды бағалау |
Интерактив ті тақта, интернет желісі, |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
3 минут |
Қорытынды «Табыс сатысы» |
Кері байланыс «Табыс сатысы »
|
Өтіліп жатқан тақырып төңірегінде өзіндік ой-тұжырым, қорытынды шығара білуге үйрену |
Сыни ойлана алатын, өзіндік қабілетімен ерекшеленетін дарынды оқушыны анықтау |
Оқушылар жаңа тақырыптан алған білімдерін қорытытып, нені білетінін, нені түсінетінін, нені жасай алатындындарын жазады |
Қ/Б «Қолдау қолпаштау» әдісі |
Интерактив-ті тақта |
||||||||||||||||||||
|
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Бағалау критерийлері |
Дескриптор |
|
Түсіну, қолдану |
1.Мәтіннен негізгі ақпаратты пайдаланып, сұрақ құрастырып жазады. 2. Негізгі ақпарат пен қосымша ақпаратты салыстырады. 3. Мәтіннен өзіне ұнаған маңызды ақпаратқа өз ойын жазады. |
1.Мәтіннен негізгі ақпаратты пайдаланып, 2 сұрақ құрастырып жазады. 2. Мәтіннен 2 негізгі ақпарат пен қосымша ақпаратты салыстырады. 3. Мәтіннен өзіне ұнаған бір негізгі ақпаратқа өз ойын жазады. |
|
Жинақтау |
1.Хат жазу талаптарын ұстанады |
1.Хатқа тән белгілерді орындайды. /50-60 сөз/ 2.Мазмұнын қызықты, әсерлі жазады. 3. Хатты сауатты жаза алады. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Аяз би ертегісі
Аяз би ертегісі
Бекітілді:
|
Мектеп: |
№7 мектеп-лицейі |
|||
|
Мұғалімнің аты-жөні: |
Әлкеева Б |
|||
|
Күні:04.09.2018ж |
|
|||
|
Пән/Сынып: 6 |
Әдебиет , 6-сынып |
|||
|
Қатысқаны/қатыспағаны: |
|
|||
|
Тарау немесе бөлім атауы: |
Туған жерім-алтын бесігім |
|||
|
Сабақтың тақырыбы: |
«Аяз би» ертегісіндегі кейіпкерлер бейнесі |
|||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сәйкес) |
6.Ж 3. Әдеби туындыдағы кейіпкерлердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау |
|||
|
Сабақ мақсаты: |
Әдеби туындыдағы кейіпкерлердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау; Әр кейіпкердің өзіндік ерекшелігін анықтау арқылы іс-әрекетіне баға беру |
|||
|
Тілдік мақсаты: |
Пәнге қатысты сөздік қор мен термин : тип, тек, кейіпкер, образ сөздерінің мағынасын ашу Кейіпкер(персонаж) – көркем шығармада суреттелетін оқиғаға қатысушы адам, әдеби образ Көркем шығармада сөзбен сомдалған кез келген құбылысты (көбінесе әдеби қаһарман бейнесін) Образ деп атайды. Образ әдеби тек тұрғысынан үш түрге:
Эпикалық образ – шығармада толық кескінделген, болмыс-бітімі анық, дараланған образ. Тип: Әдебиеттегі образ екі түрлі мағынада қолданылады: көркем бейне, кейіпкер, тип. Тип –көркем әдебиеттегі жинақтау. Мысалы: Аяз бидің образы бір ғана аяз бидің емес, сол кезеңде өмір сүрген бірнеше Аяз би тектес адамның жиынтық бейнесі. Талқылауға арналаған сұрақтар: -Сендердің ойларынша, кейіпкер деген кім? - Әдебиеттегі типтік образ дегенді қалай түсінеміз? - Әдебиеттегі тек сөзінің мағынасын түсінеміз бе? -«Аяз би» ертегісі тегі мен түрі жағынан қандай шығармаға жатады деп ойлайсыздар? -Ертегідегі кейіпкерлер тегі мен түрі жағынан қандай кейіпкерлер тобына жатады? (эпикалық ) - «Аяз би» ертегісінің кейіпкерлерін іс- әркеттері тұрғысынан қалай жіктеуімізге болады? |
|||
|
Құндылықтарға баулу: |
-Ұлтжандылық, адамгершілік, төзімділік, еңбекқорлық |
|||
|
Пәнаралық байланыс |
Қазақстан тарихы, әдебиет теориясы, қазақ тілі |
|||
|
Саралап оқыту |
||||
|
Барлық оқушылар: |
Көпшілік оқушылар: |
Жекелеген оқушылар: |
||
|
а) Тақырып бойынша термин сөздердің мағынасын ашады, «Аяз би» ертегісінің кейіпекрлері тегі мен түрі жағынан қандай кейіпкерге жататынын анықтайды ә) Оқу барысында берілген тапсырмалардың орындалу шарты бойынша орындайды , топтастырады, мінездеме береді,салыстырады |
Барлық тапсырмаларды шарты негізінде орындайды, ойлау дағдыларын жетілдіреді Ертегі кейіпкерлеріне өзіндік көзқарастары тұрғысынан мінездеме бере алады, дәлел келтіре біледі . Қосымша деректер жинастыру арқылы өзіндік талдау қабілеттерін жетілдіреді |
Жекелей жұмыстар орындау арқылы, топтық жұмыстардағы жұптық жұмыстарды орындау арқылы өз қабілеттерін көрсетеді, белсенділік танытады. |
||
|
Сабақ барысы |
||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
||
|
Уақыты |
Кезеңдері |
Тапсырма |
Мақсаты |
Мұғалім не істейді? |
Оқушылар не істейді? |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||
|
5 минут |
Ұйымдастыру кезеңі |
Мен қандаймын?» әдісі Әр оқушы бір парақ ақ қағазға сол қолының сызбасын сызып түсіріп, бас бармағына өз есімін жазады да, әр саусаққа өз мінезін жазады. Сыныптастарына оқып береді.
|
Жаңа тақырыпқа кіріспе ретінде өз мінездерінің түрін жазады |
Оқушылардың тез ойлау белсенділігін бақылайды. |
Әр саусаққа өз мінездерін жазады |
«Қолдау, қолпаштау» |
Үлестірмелі А4 ақ парақ қағазы |
||||||||||||||||||||
|
10 минут минут |
Жекелей жұмыс «Эмоция лық термометр» жаттығуы |
Мақсаты: Ертегіден алған эмоция мен сезімге талдау жасауға және кейіпкерлердің іс- әрекеті арқылы кейіпкерлерді топтастыруға, оларды жіктеуге жетелеу Орындалу алгоритмі: Көзімізді жұмып ертегінің мазмұнын еске түсіреміз. Барлық оқиғаны қарап шығып, жеке үзінділерді еске түсіреміз. Енді көз алдымызға «Аяз би» ертегісіндегі оқиғаны жасаймыз. Қай кейіпкердің іс- әрекетінен қандай әсер алдың, ол саған қалай әсер етті? Қандай сезімде тұрсың?Қырық уәзірдің іс- әрекеті дұрыс па? Аяз бидің іс- әрекеті арқылы қандай ой түйдің? Ертегіде қандай кейіпкерлер саған ұнады немесе ұнамады?Өз алған әсерін бойынша енді ертегідегі кейіпкерлерді қалайша топтастырар едің? Топтастыру .
Дескриптор.
Ертегідегі кейіпкерлердің іс- әрекетінен алған әсерлері бойынша кейіпкерлерді жіктей алады |
Оқушылардың топ ішінде «Эмоциялық термометр» жаттығуы бойынша жекелей жұмыс жасауын, тыңдалым, жазылым , айтылым дағдыларының қалыптасуын бақылау. |
Ертегіден негізгі кейіпкерлердің іс- әрекетін ажырата алуда және тыңдауы мен түсінуінде кедергілері бар оқушыларды бақылау, көмектесу |
Ертегіні түсініп оқуы, негізгі кейіпкерлерді топтастыра алуы күтіледі |
Қ/Б Смайликтер арқылы топты бағалау |
«Эмоция лық термометр» жаттығуы ның орындалу алгоритмі жазылған парақшалар |
||||||||||||||||||||
|
15 минут
|
Жұптық жұмыс «Мінез деме беруші лер» әдісі |
1-тапсырма. «Мінездеме берушілер» әдісі. Мінездеме берілетін кейіпкерлер: Мадан хан, Жаман, Меңді сұлу, қырық уәзір
Дескриптор:
|
Әр түрлі тапсырмалар орындау арқылы өз ойын жүйелі жеткізе алуға, орынды жауап беруге, мәселенің ең негізгі түйінін табуға үйрету, өзіне қажетті ақпаратты саралап, талқылауға жетелеу |
«Мінездеме берушілер» әдісі арқылы кейіпкерлерге мінездеме беріп, өз ойын жазуда жазылым дағдысын дамыту, ойлау белсенділіктерін дамыту |
«Мінездеме берушілер» әдісі негізінде өз ойын қорытып қағаз бетіне түсіруі күтіледі, жұптар бір- біріне оқып береді, жазғандарымен ой алмасады, ойлау белсенділігі жоғары оқушыларды бақылау |
Критериалды бағалау Оқушылар өзара бағалайды |
Интерактив-ті тақтада тапсырма-лар көрсетіледі |
||||||||||||||||||||
|
Өз ойын жүйелі әрі сауатты жаза алуын және ойлау белсенділігі жоғары оқушыны бақылау |
Өзіне берілген сұрақ төңірегінде оқушының тиянақты жауап беруі алуы күтіледі |
Критериалды бағалау |
Интерактив ті тақта, интернет желісі, |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
3 минут |
Қорытынды «Табыс сатысы» |
Кері байланыс «Табыс сатысы »
|
Өтіліп жатқан тақырып төңірегінде өзіндік ой-тұжырым, қорытынды шығара білуге үйрену |
Сыни ойлана алатын, өзіндік қабілетімен ерекшеленетін дарынды оқушыны анықтау |
Оқушылар жаңа тақырыптан алған білімдерін қорытытып, нені білетінін, нені түсінетінін, нені жасай алатындындарын жазады |
Қ/Б «Қолдау қолпаштау» әдісі |
Интерактив-ті тақта |
||||||||||||||||||||
|
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Бағалау критерийлері |
Дескриптор |
|
Түсіну, қолдану |
1.Мәтіннен негізгі ақпаратты пайдаланып, сұрақ құрастырып жазады. 2. Негізгі ақпарат пен қосымша ақпаратты салыстырады. 3. Мәтіннен өзіне ұнаған маңызды ақпаратқа өз ойын жазады. |
1.Мәтіннен негізгі ақпаратты пайдаланып, 2 сұрақ құрастырып жазады. 2. Мәтіннен 2 негізгі ақпарат пен қосымша ақпаратты салыстырады. 3. Мәтіннен өзіне ұнаған бір негізгі ақпаратқа өз ойын жазады. |
|
Жинақтау |
1.Хат жазу талаптарын ұстанады |
1.Хатқа тән белгілерді орындайды. /50-60 сөз/ 2.Мазмұнын қызықты, әсерлі жазады. 3. Хатты сауатты жаза алады. |
шағым қалдыра аласыз















