Материалдар / Бағалау түрлері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Бағалау түрлері

Материал туралы қысқаша түсінік
Бағалау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Мамыр 2024
34
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

  1. Бағалау арқылы оқушының үлгерімін қалай жақсартуға балады? Бағалау оқуды қалай қолдайды? Мысал келтіріп себебін түсіндіріңіз

  2. Оқушыларды қалай ынталандыруға, сабаққа қызығушылығын оятуға болады және оны қандай жағдайда қолануға болады?


Бағалау әдістері

Сипаты

1

Жинақтау парақшасының индексі бойынша өзін-өзі бағалау

Оқушыларға алған білімінің қаншалықты игергенін тексеру мақсатында «Жинақтау парақшасының индексін» бойынша бағалауын ұсынамын: яғни 1-бетінде: берілген тапсырма бойынша негізгі идеяларды атап шығу және оны қорытындылау арқылы алған білімінің игеру деңгейін анықтайды. Ал оның 2-ші-бетінде: тапсырма бойынша түсінбеген жерін анықтап, оны жетілдіру мақсатында сұрағын айқындап білімін ары қарай жетілдіруге тырысады.

2

Дескрипторларды астын жасыл немесе қызыл қаламмен сызу арқылы өзін-өзі бағалау

Оқуды қолдау мақсатында дескриптордың қадамдарын пайдалануды ұсынамын. Себебі тапсырманың әр қадамына назар аудару арқылы алған білімінің қаншалықты игергендігін анықтауға болады. Мысалы тапсырманы орындау барысында оның қадамын толық игергендігінің белгісі ретінде астын жасыл қаламмен сызады, ал орындауда қиналса, қателессе, яғни алған білімі толық игерілмеген жағдайда қызыл қаламмен сызу арқылы неге әлі назар аудару керек екенін тісініп, соны білуге ынталанады.

3

Дескрипторға «+» және «-» белгілерін қою арқылы өзін-өзі бағалау

Оқушы тапсырманың қадамдарын толық игерсе дескрипторға «+» белгісін қою арқылы өзіне деген сенімділігі артады және ынталанады. Ал игерген біліміне қанағаттанбай тұрса «-» белгісін қоя отырып, қандай ақпаратқа көніл бөлу керек екенін анықтау арқылы үлгерімін жақсартуға назар аударады.

4

Дескрипторға жeңiл - «Ж», қиын - «Қ», сұрақтар - «С» тaңбaрды қою арқылы өзін-өзі бағалау

Тапсырма орындауда немесе оның әр дескриптордің қадамдарының тұсына жeңiл болса «Ж» белгісін, игеру қиынға түссе «Қ» белгісін және де қандайда бір сұрақтар туындаса «С» белгілерін қою арқылы алғын білімінің деңгейін анықтайды. Осы бағалау арқылы неге көңіл аударуын көрсетеді.

5

Дескрипторға

- барлығы түсінікті

- сұрағым бар

image3.png - түсінбедім

белгілерін қою арқылы өзін-өзі бағалау

осы белгілерді дескриптордың жанына қаншалықты игергеніне байланысты қоя отырып, яғни - толық игергендігі туралы, - қандайда бір кемшілігі бар туралы, ал image3.png - белгісі қойылса, онда сабаққа толық көңіл бөлмей түсінбегендігін анықтауға болады. Бұл белгілерді қоя отырып оқушы өз білімін бағалап, қай жерінде олқылығы бар екеніне зейінін салады.

6

Дескрипторға «1» және «0» белгілерін қою арқылы өзін-өзі бағалау

Тапсырманың әр бір қадамына қаншалықты меңгеріп орындағанына байланысты «1» және «0» белгілерін қою арқылы жиналған баллдың негізінде білім деңгейін анықтауға мүмкіндін береді.

7

«Инстабағалау»

басбармақ

арқылы бағалау

игерген біліміне толық қанағаттанса қөрсету арқылы ынталанып белсенділігі артыруға болады. игеру барысында түсінбей қиналса, комментарий жазу арқылы, оған қолдау қажет екенін білдіреді. Алған ақпаратты тек қана әлі қабылдау ұғыну деңгейінде екенін айқындап , келешекте нені меңгеру керектігіне бағыт бағдар алады.

8

Бағдаршам арқылы өзін-өзі бағалау

Сыныптағы барлық оқушылардың тапсырманы өздерінің қаншалықты түсінгенін бір мезетте көруге болады, яғни толықтай түсініп, сенімді болса ЖАСЫЛ ТҮСТІ; түсінуге жақын болса, аздап білсе САРЫ ТҮСТІ; түсінбесе, сенімді болмаса ҚЫЗЫЛ ТҮСТІ көрсету арқылы қай оқушыға әліде көңіл бөлу қажеттігін көрсетеді.

9

«Жұдырықтан бес саусаққа дейін» өзін-өзі бағалау

Тапсырманы қаншалықты игергендінің белгісі ретінде қолмен сигнал беру арқылы білімін айқындау, егер толықтай түсінсе бес саусағын ашып алақын көрсетеді, ал түсінбесе жұдырығын көрсете отырып, оған тайта түсіндіру қажеттігін білдіреді.

10

«Екі жұлдыз, бір

тілек» арқылы бағалау

Тапсырманы бағалау кезінде екі жағымды тұсын айту арқылы ынталандыра отырып оқушының белсенділігін арттыруға болады, ал тілегін айту барысында кеткен кемшілігін түзетуге бағыт бағдар береді.

11

«Бутерброд» тәсілі арқылы бағалау

Бағалау кезінде бірінші жағымды түсініктеме айтқызып, кейін сындарлы сын айтып, яғни неге әлі көңіл бөлу қажеттігін білдіре отырып, соңынан тағы да жағымды пікір білдіру арқылы бағалап жатқан оқушыны ынталандыруға, сабаққа даген қызығушылығын оятуға балады. Мысалы; «Маған ...... ұнады, себебі ..... Енді/келесі жолы ..... жетілдіруге болады деген ойдамын. Сонымен қатар ... жақсы шыққан, себебі ....».

12

«Егер 5 минутыңыз болса …» арқылы белгіленген нәтижеге жетелеу

Тапсырманы орындауда үлгермей жатқан кейбір оқушыларға қосымша 5 минут берілсе, тапсырманы қай жерін жетілдіру, жақсарту қажеттігін сұрап, берілген уақыт үшінде тиісті нәтижеге жетпесе де, неге ұмтылатынын түсінуге көмектесемін.

13

Мақсаттар бойынша өзін-өзі бағалау


Тапсырманы аяқталған кезде оқушыларға сараланған мақсатына қаншалықты қол жеткізгені туралы өз білімін бағалау. Межеленген мақсатқа жету үшін оқушылардың нені жақсартқысы келетінін айтуы арқылы тапсырманың қаншалықты түсінгенін бағалауға көмектеседі.

14

«Серпілген сауал» арқылы бірін-бірі бағалау

Тақырыптың түсіну деңгейін арттыруға және талқылау дағдыларын дамытуға қол жеткізу үшін оқушылардың арасында айтылған жауапты оқушылардың өздеруне бағалауға тиімділігі артады. Мысалы, «айтылған пікіріне қосыласын ба?», «жауапты тағы қалай толықтыруға болады?», «Айтылған пікірлерді бір сөзбен қалай тұжырымдауға болады?», «Айтылған идея туралы не ойлайсың?», Сен естігеннің барлығын бір ғана жауапқа қалай сыйдыра аласың?» деп барлық оқушыларды жауап беруге жұмылдыруға болады.

15

«Менің жетістіктерім» өзін-өзі бағалау картасы


Өзінің жетістіктерін ұпайлар арқылы бағалау, мысалы:

- Мен бәрін түсіндім, мен бұл материалды басқаға түсіндіре аламын – 3 ұпай

- Мен бәрін өзім түсіндім, бірақ басқа адамға түсіндіре алмаймын – 2 ұпай

- Толық түсініп меңгеру үшін маған тақырыпты қайталау керек – 1 ұпай

- Мен ештеңе түсінбедім – 0 ұпай

16

«Білім ипотекасы»

Тақтаға дұрыс жауабы бар кесте көрсетіледі, оқушылар өзін - өзі бағалау «Білім ипотекасы» әдісі арқылы конверттің қоржынына қанша ақшадан жинағандары арқылы бағаланады. Әр қоржындағы білім ипотексанының құны: С деңгейі бойынша орындалған тапсырмаға – 5000теңге, В-деңгейі бойынша орындалған тапсырмаға – 2000теңге, А-деңгейі бойынша орындалған тапсырмаға – 1000теңгеден беріледі. Өзгертуге болады

И т.д.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!